Pitkien miesten penkkituloksia

Pikkasen yli vuosi sitten painoa oli 100kg ja varressa sama mitta kuin nyt eli 187cm. Ennätys oli tuolloin 137,5kg. Tulos oli tulosta 12 viikon voimatreenistä (ABC) ja ennätys nousi tuolloin "vain" jotain 10kg. Sitä ennen tein myös 12 viikon voimatreenin eri tavalla ja tuolloin ennätys nousi varmaan sen 20kg. Luonnostani olen huono penkkaaja ja pienikin treenitauko vaikuttaa dramaattisesti tuloksiin. Nyt taas olen nostamassa tuloksia ylös pitkän treenitauon jälkeen...

Off-topic kyllä mutta:

Ihan vain kommenttina tuohon pitkät vs. lyhyet - vääntöön, kyllä niistä lyhyistäkin löytyy 'tyhjän puhujia' ja uhoajia siinä missä pitkistäkin. Monesti etenkin salihommissa on pistänyt silmiin että aika harva 'vakiokävijä' on paljoa päälle 180 cm. Itse olen vasta hankkimassa nuita mainittavia penkkituloksia, pituus 193 cm paino 87 kg. Harrastukset ovat olleet enemmän palloilupuolella, pentuna nekin jäivät kun pituutta tuli lisää. Eräänä 'rasitteena' mikä pitkillä voi olla kuntoilupuolella on se että jos pituutta on pentuna tullut kerralla tosi paljon niin monesti tästä seuraa tietynlainen kömpelyys ja monet taito/nopeuslajit kuten jalkapallo saattavat helposti jäädä pois ohjelmasta. Toisaalta nykyään jalkapallossakin hyökkääjä voi olla pitkä siinä missä puolustajakin.

Iceberg sanoi:
Off-topic kyllä mutta:

Ihan vain kommenttina tuohon pitkät vs. lyhyet - vääntöön, kyllä niistä lyhyistäkin löytyy 'tyhjän puhujia' ja uhoajia siinä missä pitkistäkin. Monesti etenkin salihommissa on pistänyt silmiin että aika harva 'vakiokävijä' on paljoa päälle 180 cm. Itse olen vasta hankkimassa nuita mainittavia penkkituloksia, pituus 193 cm paino 87 kg. Harrastukset ovat olleet enemmän palloilupuolella, pentuna nekin jäivät kun pituutta tuli lisää. Eräänä 'rasitteena' mikä pitkillä voi olla kuntoilupuolella on se että jos pituutta on pentuna tullut kerralla tosi paljon niin monesti tästä seuraa tietynlainen kömpelyys ja monet taito/nopeuslajit kuten jalkapallo saattavat helposti jäädä pois ohjelmasta. Toisaalta nykyään jalkapallossakin hyökkääjä voi olla pitkä siinä missä puolustajakin.

Offtopikkia tämäkin koska olen tappi :)

pituus 169 cm
paino 57 kg
penkki 92 kg

Tämä tulos vuodelta 1990. Nyt vanhempana innostuin uudestaan treenaamaan ja salitreeniä nyt vajaa vuosi takana ja paino on 70kg (rasvaprosentti 13). Ei tietoa paljonko nyt nousisi penkistä...

Pituus 196
penkki 150

Tarttis toi penkki saada myös 196:een :)
No ei vaan..

Itellä penkki junnaili 100kg:n maastossa, tai siis ei junnannu, mutta siellä se nousi todella hitaasti. Painoin tuolloin itekin n.100kg
Nyt oon saanu painoa hilattua 115kg huitteille, eikä se ole läskinä tullut. Olen vaan alkanut syömään paremmin ja enemmän ja treenannu kovaa samalla.

Tuntuu, ettei toi kehitys enää pysähdykään, kun sen kerran sai nousuun :)
Niin enkä käytä penkkipaitaa ja olen natu jos jotakuta kiinnostaa..

edittiä, niin ja bodausta/voimailu on tullu 6 vuotta tehtyä suhteellisen säännöllisesti.. tai no.. olihan siinä intti ja pari muutakin takapakkikautta välissä...

Back
Ylös Bottom