Pitkien miesten penkkituloksia

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
41
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden pitkien äijien penkkituloksia. Alkaa epäilyttämään, että itse on lahjaton käsi tässä lajissa.

Pistäkää pituus, ennätys (puhdas nosto) ja treenihistoria.

Oma pituus: 192cm
Ennätys: 90kg

Noin puolitoista vuotta on tullut treenailtua. Ensimmäinen vuosi väärin ja nyt viimeinen puoli vuotta myös koko kroppaa. Onneksi tulokset ovat nousussa uuden ohjelman myötä.

Riku Kiri on pitkä ja otti 300 kiloa penkiltä. :jahas:

Kerroha sitten mikä on muuttunut !

Heikki M. sanoi:
Noin puolitoista vuotta on tullut treenailtua. Ensimmäinen vuosi väärin ja nyt viimeinen puoli vuotta myös koko kroppaa. Onneksi tulokset ovat nousussa uuden ohjelman myötä.

Kerro mikä on muuttunut ? Kiinnostaa kovin. Teetkö nyt jotain apuliikkeitä eri tavalla tai lisäksi ?

Heikki M. sanoi:
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden pitkien äijien penkkituloksia. Alkaa epäilyttämään, että itse on lahjaton käsi tässä lajissa.

En mä nyt väittäis, että sä oot täysin lahjaton jos puolen vuoden kunnon treenin jälkeen nousee 90kg.

Treeniä takana 3vuotta ja väliin mahtuu 1 vuoden tauko intin takia.
Pituus 192cm
penkkiennätys 125kg.

Kyllä minustakin tuntuu, että oon lahjaton tässä hommassa ja monesti käyny mielessä, että vaihtaisin balettiin tai kuviokelluntaan. Varsinkin, kun treenikaveri joka on "vain" 10cm lyhyempi ja 20kg kevyempi nostaa 140kg samalla treenitaustalla.

Mara83 sanoi:
Treeniä takana 3vuotta ja väliin mahtuu 1 vuoden tauko intin takia.
Pituus 192cm
penkkiennätys 125kg.

Kyllä minustakin tuntuu, että oon lahjaton tässä hommassa ja monesti käyny mielessä, että vaihtaisin balettiin tai kuviokelluntaan. Varsinkin, kun treenikaveri joka on "vain" 10cm lyhyempi ja 20kg kevyempi nostaa 140kg samalla treenitaustalla.

Se vaihtelee henkilöstä toiseen yllättävän paljon miten rintakehään ja käsivarsiin on siunaantunut voimaa luonnostaan.

Ite olen 179cm ja ryskäsen 120kg penkistä.

90kg pystyn nostamaan penkistä ilman minkäänlaista treenia tai lisäravinnetta täysin rapakunnossa (sen verran liikuntaa harrastaneena, että kävelen autolle, jääkapille ja tietokoneen ääreen).

itse olen sellainen 190cm eli en siis kovinkaan pitkä...eli kannattaakohan minun sanoa mitään..noh,kuitessiin sellaiset 130kg on parhaimmillani penkistä ottanut..Ei se penkki ole nii justiinsa ainakaan minulle..paitsi silloin joskus nuorempa :rolleyes:

Sumu sanoi:
Ei 179cm ole pitkä (mies).
Onhan se, jos käytetään kriteereinä seuranhakuilmoitusten standardia. ;)

Demoritus sanoi:
Se vaihtelee henkilöstä toiseen yllättävän paljon miten rintakehään ja käsivarsiin on siunaantunut voimaa luonnostaan.

Liikerata on varmaanikin se kaikista suurin asiaan vaikuttava juttu. en tiedä paljonko laskutoimitus tuo tulosta mutta liikeradan lähes puolittaminen vaikuttaa tulokseen yllättävän paljon. tosi tasoitusta voi tulla lihaksen omassa koossa. Näin olen itse päätellyt asian ja voi olla metsässäkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Avilla sanoi:
Kerro mikä on muuttunut ? Kiinnostaa kovin. Teetkö nyt jotain apuliikkeitä eri tavalla tai lisäksi ?

Ensimmäisen vuoden aikana saatoin tehdä penkkiä kolmekin kertaa viikossa noin kymmenen toiston sarjoina ja liiian usein usein samoilla painoilla. Tulokset alkoivat junnaamaan paikoillaan ja ylirasituin. Siirryin tekemään koko kropan ohjelmaa tehden korkeintaan kuuden toiston sarjoja ja kokeilin myös Miken 6x2 ohjelmaa. Penkin tein kerran viikossa ja ojentajat omana päivänä.

Vaikka voima kiinnostaa, teen tällä hetkellä enemmän bodytyylisesti, 8x3 pääliikkeissä. Lisäksi teen yläselän ja rinnan kahdesti viikossa sekä ojentajat ja olkapäät kerran viikkoon. Ojentajatreeneissä vaihtelen joka kerta kerta liikkeitä, sarjoja ja toistoja. Mukana on dippi, kapea pena, talja ja ranskalaiset. Mielestäni penkki ja selkä kerta viikkoon ei antanut minulle tarpeeksi ärsykettä ja olen tyytyväinen nykyiseen kehitykseen. Olen myös erityisesti keskittynyt nousujohtoisuuteen jokaisessa liikkeessä pitämällä kirjaa tuloksista. Penkissä 2,5 kg lisää aina kun menee kahdeksan toistoa ensimmäisellä sarjalla. Ruokaan olen myös panostanut entistä enemmän ja selvillä pluskaloreilla mennään eteenpäin. Lyhyesti sanottuna teen nyt kaikkea enemmän ja vaihtelevammin ja tuntuu toimivan.

Juuh pitkillä äijillä tuppaa nuo kädet oleen julmetun pitkät. Monasti tulee seurattua ku 175 senttiset jäpikät penkkaa 140kg 30 cm liikeradalla ja kiroiltua mielessä kun itsellä nostomatka on yli 50cm. Noh aina voi lohduttautua sillä että että 175cm on pikkumies no matter wat :hyper:

Niin itse olen rautoja nostellut 1,5 vuotta joista lähes puolet ollut ylläpitävää treeniä varsinaisen lajini (koskimelonta) vuoksi.

viime viikolla nousi uusi ennätys 120kg, olen ihan tyytyväinen. 150kg joskus haaveena saapi nähdä miten käy, natuna mennään. Ja pituutta on se 191 senttiä.

Melko usein, ellen jopa sanoisi yleensä, voima alkaa tarttumaan pitkään esim. yli 190 cm varteen vasta, kun sitä lihasta alkaa olla huomattavasti. Siihen asti ruokaa kitaan vaan niin perkeleesti ja kovaa treeniä. Olen tavannut monia kovia yli 190 senttisiä penkaajia, mutta en ole tavannut yhtään kovaa tuon pituista ja alle 120 kiloista nostajaa. Usein tuon pituiset ovat vahvoja vasta, kun painoa on puoltoista sataa tai yli. Silloin ovatkin sitten perkeleen vahvoja.

Jos haluat pitää kilot kurissa ja olla vahva, niin se ei välttämättä oikein onnistu. Siihen on syynsä miksi lentopalloilijat ja korkeushyppääjät näyttävät erilaiselta kuin voimanostajat ja voimamiehet ja nostavat eri rautoja.

detox666 sanoi:
En mä nyt väittäis, että sä oot täysin lahjaton jos puolen vuoden kunnon treenin jälkeen nousee 90kg.

Kiitos vaan, mutta kyllä täälläkin on näitä pikku-Jormia, jotka 13 vuotiaina nostaa 100kg. Ja monet on sitä mieltä, että kyllä markka pitäisi nousta, vaikka piereskelemällä tangon alla ensimmäisen vuoden aikana. Tälläinen mielikuva täällä ainakin syntyy.

190 cm ja penkki 140 kg, ilman kummempia panostuksia voimaharjoitteluun. Junnasin jonkun aikaa 120 kg:ssa, kunnes yksi vanha voimanostaja näytti oikean tekniikan ja tuo 20 kg humahti muutamassa kuukaudessa. Mulla auttoi tosi paljon sen tajuaminen, että ne lavat pitää todellakin vetää yhteen penkatessa.

Ennätys on pysynyt samana ööö jotakuinkin 5 vuotta :nolo: , kun ei ole oikein ollut aikaa jne. ja treeni on ollut lähinnä "ylläpitävää". Mutta tuohon on tulossa muutos parin viikon sisällä, eli pääsee piiitkästä aikaa pistämään taas ison vaihteen silmään ja treenaamaan progressivisesti :evil: .

N.O.Kummonen sanoi:
Melko usein, ellen jopa sanoisi yleensä, voima alkaa tarttumaan pitkään esim. yli 190 cm varteen vasta, kun sitä lihasta alkaa olla huomattavasti. Siihen asti ruokaa kitaan vaan niin perkeleesti ja kovaa treeniä. Olen tavannut monia kovia yli 190 senttisiä penkaajia, mutta en ole tavannut yhtään kovaa tuon pituista ja alle 120 kiloista nostajaa. Usein tuon pituiset ovat vahvoja vasta, kun painoa on puoltoista sataa tai yli. Silloin ovatkin sitten perkeleen vahvoja.

Jos haluat pitää kilot kurissa ja olla vahva, niin se ei välttämättä oikein onnistu. Siihen on syynsä miksi lentopalloilijat ja korkeushyppääjät näyttävät erilaiselta kuin voimanostajat ja voimamiehet ja nostavat eri rautoja.

Näin olen minäkin asian järkeillyt. Tosin on pakko huomauttaa tuosta sinun käsitteestä vahva. Ilmeisesti vahvalla tarkoitat kovan (esim penkkituloksen) omaamista. Thredin pointtihan on juurikin se että penkkitulokset eivät ole vertailukelpoisia juuri erilaisten "välitysten" vuoksi.

Jos asia laskettaisiin vaikkapa tehdyn työn suhteen niin 140 kg 30 sentin liikeradalla vaatii saman työn kuin 84 kg 50 sentin liikeradalla :eek: Tämäkään laskutekniikka ei toki ole absoluuttinen totuus, asian voisi vielä laskea vaadittavan momentin suhteen, esim kaveri jolla on kyynärvarsi 30 senttiä vaatii 25% vähemmän voimaa kuin toinen jolla mitta on 40cm saadakseen saman painon rinnan päältä liikkeelle.

Tsemppiä vaan hujopeille, ei kannata tuijottaa toisten käyttämiä painoja, ainakaan päätä lyhyempien
;)

Pituus: 197-198cm
Paino: 100-105kg
Ennätystä en ole kokeillut pitkään aikaan, mutta uskoisin sen olevan >90kg. (Pitää kokeilla nyt vkl). Treenaaminen alkoi viime marraskuusta ja n.6kk epä säännöllistä treeniä (kerran viikossa tai kahdessa salilla) ja proteiinia ei tullut silloin paljon syötyä, sekä tein pelkästään vinopenaa kp:illa rinnalle. Kesällä ei treeniä melkeen yhtään ja nyt syksyllä n.2kk treenattu aktiivisesti ja proteiinin saantia yritetty pitää kunnossa, sekä normaali penkkiä tangolla on ohjelmassa..... Treenaan siis bodytyylisesti. Huomenna kerron sitten pena-ennätyksen..... :rolleyes:

gasvi sanoi:
Pituus: 197-198cm
Paino: 100-105kg
Ennätystä en ole kokeillut pitkään aikaan, mutta uskoisin sen olevan >90kg. (Pitää kokeilla nyt vkl). Treenaaminen alkoi viime marraskuusta ja n.6kk epä säännöllistä treeniä (kerran viikossa tai kahdessa salilla) ja proteiinia ei tullut silloin paljon syötyä, sekä tein pelkästään vinopenaa kp:illa rinnalle. Kesällä ei treeniä melkeen yhtään ja nyt syksyllä n.2kk treenattu aktiivisesti ja proteiinin saantia yritetty pitää kunnossa, sekä normaali penkkiä tangolla on ohjelmassa..... Treenaan siis bodytyylisesti. Huomenna kerron sitten pena-ennätyksen..... :rolleyes:

Ja olisi kiva tietää onko noi tulokset tehty perse penkissä kiinni vai ei, sekä onko käytetty penkkipaitaa. ;) (Itse teen persepenkissätyylillä siis)

Edit: Piti editoida, mutta vahingossa Replysin. :nolo:

197cm, 150kg puhtaasti, 15-20 tulee lisää persettä nostamalla.
200 oli joskus tavotteena, mutta se tuntuis vaativan omaa painoakin +140kg ja sillon menee jo muu urheiluharrastus helvetin heikoksi. N.10v vääntäny palloilun ohella.

Mä olen tasan kaks pitkä, ja pari viikkoa sitten sain 100kg ekan kerran nousemaan. Olen käynyt salilla noin puoli vuotta, 3x viikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom