Ensinnäkään en näe yhtään hyvää syytä miksi mun pitäisi perustella omaa koiravalintaani netissä.
Mutta jos jotain, niin pidän siitä että tiedän että voin hyvin mielin olla kotona jos vaikka tyttöystäväni lähtee pimeällä hakemaan kiskalta maitoa koiran kanssa/lähden itse jonnekin ja tiedän että siellä on joku talonvahtina.
Tykkään myös "vahtikoirien" luonteesta ja olemuksesta, en niinkään välitä siitä että koiralla on vahva miellyttämisen tarve. Se on mielestäni ainoastaan plussaa jos koiralla on vahva tahto, kunhan se ei yritä dominoida laumaansa ja käyttäytyä johtajana.
Henk.koht mieltymykseni on isommissa koirissa, jos ihan puhtaasti seurakoiraa etsisin niin ottaisin jonkun 7-8 kilosen sekarotuisen. Terveempiä, useimmiten älykkäitä, halvempia.
En halua myöskään koiraa näyttelytarkoituksessa, en ole ikinä niistä niin välittänyt vaikka niissä on tullut pyörittyä töissä ja vapaa-ajalla. Vaan haluan semmoisen koiran mistä itse pidän, ja otankin sen vain itseäni varten, ja silloin haluan koiran jonka luonne ja ulkonäkö miellyttävät omaa silmää.
Pidän koiraa mukana käytännössä kaikkialla missä pystyn. Syön saatana jätskitkin kesällä puoliks haukun kanssa :D
En tiedä vastasinko varsinaisesti kysymykseesi mutta tossa joitain mietteitä.
En tosiaankaan ihan pystymetsästä lähde etsimään mitään munanjatketta, usko tai älä :piis: