Pitbullterrieri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu
Öyyynöyyy!!! :haart: Mun lempparikoira. Jos koira hankitaan, niin ehdottomasti tuollainen. Nimikin on jo valmiina, siitä tulee Mauri :D Voitko suositella ensimmäiseksi koiraksi? Rotukuvausten perusteella kai tosi paljon koulutusta vaativa rotu...

Mun tulevaisuuden bullin nimi on Julle :) En vaan tiedä millon on se ajankohta (jos todella päädyn bulliin). Sopiva kasvattajakin on valittu/ kasvattaja valitsi minut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Öyyynöyyy!!! :haart: Mun lempparikoira. Jos koira hankitaan, niin ehdottomasti tuollainen. Nimikin on jo valmiina, siitä tulee Mauri :D Voitko suositella ensimmäiseksi koiraksi? Rotukuvausten perusteella kai tosi paljon koulutusta vaativa rotu...
Mauria voi aina suositella!

Koulustusta tarvii joo, oli pentuna jo kova äriseen ja pomottaan.
Tosi ihmisrakas, mutta meidän toopermanni rupes sitä sitten höykyttään, niin piti Aaposta luopua :(

dogo argentino sen olla pitää.. siinä se on koira joka päättää missä ne muut koirat pissii :lol:

Pari kaukkaria päätti viime talvena että pystykorva ei metsään kuse ja ottivat siltä hengen. Maksettavaa kaukkareiden ulkoiluttajalle tuli noin 15000 euroa ja koirat monttuun. Että jos munanjatketta kaipaa niin eiköhän sillä hinnalla saisi jo jonkun kämäsen bemarin.

Mitä tarkoitat tolla herkällä ratkaisunteolla? Siis lähtee herkästi vaikka jonkun perään jos vaistoaa että tolla on nyt pahat mielessä vai mitä ihmettä.

Parikertaa on tullut sellasia vasikan kokoisia kaukaasian paimenkoiria vastaan, ja on käyny kyllä joka kerta mielessä että jos toi haukku nyt päättää että juoksenpa seuraavat 200m niin ei siinä omistajalla taida olla paljon tehtävissä. Varsinkin kun sellainen hento tyttönen on narun toisessa päässä. Itse en uskaltais varmaan lenkkeilyttää tollasta ihan tuon takia, ellei koira ois hemmetin hyvin koulutettu :rolleyes:

Kaukasianpaimenkoira kuuluu laumaa vartioiviin rotuihin ja sille on ominaista tehdä omat päätöksensä asioissa, eritoten kun on kyseessä suojelu ja alueen/omaisuuden/lauman puolustaminen. Eli ei ole mikään kovin tottelevainen rotu, ja toi oman viisautensa mukaan toimiminen on myös ongelma, josta tosin pääsee sillä että ei pidä koiraa irti missään , ja aitaa oman tontin 2m panssariaidalla. Muuten voi vahinkoja tulla. Nimittäin jos esim portti on sellanen jonka kulkukauppias saa auki, niin kaukkari voi ihan aikuisten oikeesti tappaa alueelle tulijan, ja voi kokea uhkana ja vihollisena myös esim vieraan aluellee tulevan lapsen jne. Eli omistajan vastuu on suuri.

Meillä on kaksikin eri rotuista laumanvartijaa. Ja sit on lisäks kaksi muuta koiraa.

Suosittelen kaikille pelottavan ulkomuodon, vihaisen haukunnan ja erittäin aggressiivisen luoteen omaavaa Ranskanbulldoggia:

Ranskan%20bulldoggi_0.jpg

Sarkasmia ilmassa. Meidän lutunen on ainakin nii rauhallinen ja ihmisläheinen kun olla ja voi. Kuitenkin suojelee omistajaansa tarpeen tullen. Vaikka pikkuinen onkin, sisua löytyy.

MissEvilEve toikin jo sathyn ( www.sathy.fi) sivut esiin, lisätään sieltä vielä lainaus:

"Lähinnä APBT:ä sukua olevat koirarodut ovat amerikanbulldoggi, amerikanstaffordshirenterrieri, staffordshirenbullterrieri ja bullterrieri.

Ulkonäöltään APBT eroaa edellä mainituista seuraavanlaisesti:

Amerikanstaffordshirenterrieri (AST) - ei voida päätellä ulkonäön perusteella onko kyseessä AST vai APBT. Suurempi muoto- ja kokovaihtelu voisi löytyä APBT-rodusta, jota ei ole muotojalostettu. AST-rotu erkani APBT-rodusta omille teilleen vasta vuonna 1936. Kyseessä oli jo silloin varsin homogeeninen koirarotu, suurta eroa ei ole vieläkään syntynyt. Ainut varma tapa erottaa AST ja APBT on sukupuu. AST-koirat ovat useimmiten risteytys jalostettuja kun taas APBT:t ovat työkoirien tapaan linjajalostettuja. Joissakin maissa AST:n korvat typistetään, mitä ei juurikaan harrasteta APBT:n keskuudessa, paitsi UKC näyttelykoirilla."

Suosittelen kaikille pelottavan ulkomuodon, vihaisen haukunnan ja erittäin aggressiivisen luoteen omaavaa Ranskanbulldoggia:

Ranskan%20bulldoggi_0.jpg

Sarkasmia ilmassa. Meidän lutunen on ainakin nii rauhallinen ja ihmisläheinen kun olla ja voi. Kuitenkin suojelee omistajaansa tarpeen tullen. Vaikka pikkuinen onkin, sisua löytyy.

mä haluaisin just tollaisen koiran!

Nykyään ADBA on monirekisteri ja lisäksi ADBA-papereissa on ilmennyt sukupuuväärennöksiä. Tästä johtuen monet kennelit ovat siirtäneet Pitbullinsa esim. BFKC:n listoille. Joten mikäli ADBA-rekatun koiran hankit,niin muista ehdottomasti tarkistaa sukutaulu erittäin tarkasti!

Minä en tiedä mitään koirista tai siihen liittyvästä. Minkä takia sukutaulun tarkistaminen on niin tärkeää ?

Fuhrer...
Älä ota pitbullia. Ota vaikka se kaukkari, tai löydä uusi rakkaus rotikoista...

Tuntuu että monet tälläkin palstalla olevista haluaa koiristaan jotain mulkunjatkeita, voi tosin olla että ymmärrän väärinkin.:D

Jatketta haluaville suosittelisin enemmin tommosta virtahepoa, paljon kovempi kun mitkään kaukkarit, pitit, ambullit, oldet jne. Tappaa enemmän ihmisiäkin ahrigassa kuin jellonat... Sitä paitsi tota ei tarvi kusettaa ulkona vesisateessa ja ruokintakulutkin on minimaaliset.

5496-1.jpg

Minä en tiedä mitään koirista tai siihen liittyvästä. Minkä takia sukutaulun tarkistaminen on niin tärkeää ?

No sehän on koiran ns. sukuselvitys, josta näet onko pennun sukuun jossakin vaiheessa mahdollisesti sekoittunut jotakin muuta rotua. Jos hakusessa on ehdottomasti puhdasverinen Pitbull niin juurikin siitä syystä. Lisäksi on mahdollista nähdä mahdolliset riskitekijät geneettisesti (esim. jos astutukseen käytetyillä yksilöillä todettu lonkkavikoja tms.)

Toisaalta ko. operaatio vaatii hieman salapoliisityötä ja perehtymistä ko. rotuun (kantaisät jne).

Aika erikoisia mielipiteitä täällä. Heti leimataan munanjatkeeksi jos haluaa jonkun vähän erilaisen koiran ku kultainen noutaja.
Ja sit kun tietää koirista jotain niin tietää yleensä myös sen että todella monessa tapauksessa missä koira on hankittu munanjatkeeksi ilman sen suurempaa funktiota käy niin että koirasta luovutaan pitovaikeuksien vuoksi.

Onko se sit väärin harrastaa esim nyrkkeilyä kun sulkapalloakin voi harrastaa ettei tarvii leikkii mitään kovaa iskijää?

Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä jos haluaa, kuten itse, hieman kovempiluontosemman koiran. Itsellä on ollut niin noutaja kuin rotikkaakin ja mastiffeja/bulleja.
Rotikasta tykkäsin henk.koht kaikkein eniten, luonteen puolesta. Tottakai jokainen koira mikä on ollut on ollut täysin perheenjäsen, enkä sillälailla tee eroa rodun perusteella.

Täälläkin heti huudellaan jotain munanjatketta ennenkuin edes tiedetään onko mahdollisia syitä että miksi haluaa vaikka koiran jolla on vahva suojeluvietti.
Semmonen kutina jäi osasta viesteistä että oletetaan että esim. minä en tiedä koirista mitään, ja halutaan vaan se kaikkein kovin hurtta mitä löytyy.

Onneksi tuli myös asiallisia vinkkejä ja mielipiteitä, kiitos niistä :)

Näin yks päivä,kun olin oman koiran kanssa koirapuistossa, niin tollasen kaukaasian paimenkoiran tallustelevan taajamassa vapaana. Mietittiin siinä muiden kanssa, että pitää olla aika kova luottamus koiraan, kun uskaltaa tuollaista harrastaa. Toki koira näytti olevan jo todella iäkkäässä kunnossa. Mikä mahtaa muuten olla ko. rodulla eliniän odote?

Tämä on yksi asia mitä itse en tekisi ko. rodun kanssa IKINÄ.
En pitäisi sitä vapaana edes omalla pihalla, tarhassa ehkä.
Melko pitkät keski-iät rodulla, varmaan siksi kun ei ole ylijalostettu.
Muistelisin että jotain 13 vuoden keski-ikää..

Cane corso on myös hieno rotu, mutta todella vaikea koira luonteeltaan.
Ja aika kovaluontonen myös. Semmonenhan hyppii Gladiaattorin alkumähinässä Maximuksen perässä taistelukentällä eikä turhia jännitä :D

dogo argentino sen olla pitää.. siinä se on koira joka päättää missä ne muut koirat pissii :lol:
vielä vähän paremmaksi:fila brasileiro, ei mitään puppelikoiria niinkuin kaikki muut tässä ketjussa.

kannattaa ottaa vielä se vanhan kansan rotumääritelmän mukainen :D ei kauheasti väliä miltä koira näyttää kunhan hyökkää kaikkien muiden paitsi omistajan kimppuun. nykyiset speksit on ihan nössöille.

..ja kukapa ei tahtoisi koiraa jota on käytetty mm orjien takaa-ajoon!

Tämä on yksi asia mitä itse en tekisi ko. rodun kanssa IKINÄ.
En pitäisi sitä vapaana edes omalla pihalla, tarhassa ehkä.

Et sitten varmaan kyseistä rotua ikinä hommaakkaan. Ei minään vittuiluna siulle siis, mutta sääliksi käy koiria, jotka on hommattu rodun ominaisuuksia ja tarpeita ajatellen täysin väärään ympäristöön. Esimerkiksi husky tai kaukkari keskelle kaupunkia, pahimmillaan kerrostaloasuntoon... yhtä järjetöntä kuin hommata chihu karhukoiraksi :D

En tiiä millaiseen ympäristöön olet koiraa hankkimassa, mutta jos seurakoiraa etsit, niin pitti, amstaffi tai staffi tuskin on kovin huono valinta mihinkään. Staffista on kertynyt jo yli viiden vuoden ajalta kokemuksia. Voiko sen ihmisrakkaampaa, välitöntä ja eloisaa koiraa ollakkaan? Sopiva kaveri aktiiviselle ihmiselle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom