Aika erikoisia mielipiteitä täällä. Heti leimataan munanjatkeeksi jos haluaa jonkun vähän erilaisen koiran ku kultainen noutaja.
Ja sit kun tietää koirista jotain niin tietää yleensä myös sen että todella monessa tapauksessa missä koira on hankittu munanjatkeeksi ilman sen suurempaa funktiota käy niin että koirasta luovutaan pitovaikeuksien vuoksi.
Onko se sit väärin harrastaa esim nyrkkeilyä kun sulkapalloakin voi harrastaa ettei tarvii leikkii mitään kovaa iskijää?
Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä jos haluaa, kuten itse, hieman kovempiluontosemman koiran. Itsellä on ollut niin noutaja kuin rotikkaakin ja mastiffeja/bulleja.
Rotikasta tykkäsin henk.koht kaikkein eniten, luonteen puolesta. Tottakai jokainen koira mikä on ollut on ollut täysin perheenjäsen, enkä sillälailla tee eroa rodun perusteella.
Täälläkin heti huudellaan jotain munanjatketta ennenkuin edes tiedetään onko mahdollisia syitä että miksi haluaa vaikka koiran jolla on vahva suojeluvietti.
Semmonen kutina jäi osasta viesteistä että oletetaan että esim. minä en tiedä koirista mitään, ja halutaan vaan se kaikkein kovin hurtta mitä löytyy.
Onneksi tuli myös asiallisia vinkkejä ja mielipiteitä, kiitos niistä
Näin yks päivä,kun olin oman koiran kanssa koirapuistossa, niin tollasen kaukaasian paimenkoiran tallustelevan taajamassa vapaana. Mietittiin siinä muiden kanssa, että pitää olla aika kova luottamus koiraan, kun uskaltaa tuollaista harrastaa. Toki koira näytti olevan jo todella iäkkäässä kunnossa. Mikä mahtaa muuten olla ko. rodulla eliniän odote?
Tämä on yksi asia mitä itse en tekisi ko. rodun kanssa IKINÄ.
En pitäisi sitä vapaana edes omalla pihalla, tarhassa ehkä.
Melko pitkät keski-iät rodulla, varmaan siksi kun ei ole ylijalostettu.
Muistelisin että jotain 13 vuoden keski-ikää..
Cane corso on myös hieno rotu, mutta todella vaikea koira luonteeltaan.
Ja aika kovaluontonen myös. Semmonenhan hyppii Gladiaattorin alkumähinässä Maximuksen perässä taistelukentällä eikä turhia jännitä :D