Pitbullterrieri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu
Meilläkin on yritetty sosiaalistaa pötkylä mahdollisimman hyvin ja ainakin tähän asti on muiden koirien kanssa mennyt hienosti. Pötkylä kellistyy usein selälleen ja pyytää leikkiin, mikäli vastapuoli ei ole leikissä heti "mukana". Pienempien kanssa menee leikit välillä vähän rajuiksi, mutta puuttumalla asiaan muuttuvat leikit yleensä nätimmäksi.

Pötkylä-neiti on nyt 7 kk ja juoksu alkoi juuri tänään, saa nähdä muuttuuko käytös juoksun jälkeen.

Kavereitakatsomassa2.jpg

Kavereitakatsomassa.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meilläkin on yritetty sosiaalistaa pötkylä mahdollisimman hyvin ja ainakin tähän asti on muiden koirien kanssa mennyt hienosti. Pötkylä kellistyy usein selälleen ja pyytää leikkiin, mikäli vastapuoli ei ole leikissä heti "mukana". Pienempien kanssa menee leikit välillä vähän rajuiksi, mutta puuttumalla asiaan muuttuvat leikit yleensä nätimmäksi.

Pötkylä-neiti on nyt 7 kk ja juoksu alkoi juuri tänään, saa nähdä muuttuuko käytös juoksun jälkeen.

Voipi olla että se käytös hieman muuttuu. Meidän pötykylä oli kanssa "nuoruusvuosinaan" kaikkien kaveri ja ensimmäiseksi lähestyttiin päättäväisesti muutta alistuvasti muita koiria. Ihan sama oliko koira isompi tai pienempi. Alamaisuutta osoitettiin ja leikkiin olisi kiva ollut päästä.

Sitten kun oli vähän ikää tullut enemmän, niin yksi kaunis päivä päätti vaan vähän pyöräyttää tuttua koiraa. Sittemmin onkin meidän pikkuneiti ollut hieman krantumpi kavereiden suhteen. Osan koirista hyväksyy mutkatta, toiset taas on vähän vaikeampi hyväksyä. Koirapuistossa ei käydä enään, tai no vain jos siellä on tuttuja koiria niin ehkä silloin.

Samanlaisia kokemuksia on muidenkin pötkylöiden omistajilta kuullut. Se oma lutunen pikkuhauva ei välttämättä ole kaikkien kaveri enään parivuotiaana ja meitä ainakin tuo ärähtäminen pelästytty/suretti aika tavallakin. Mutta, nyt kun ton neidin luonteen ja ajatukset aika hyvin osaa lukea, niin tietää kenen kanssa voi päästää haisteleen ja ketkä sitten kiltisti ohitetaan vaan.

Huoh... Joka kerta sama juttu.

Vaikuttaisi siltä että kun edes mainitsee sanan pitbull niin alkaa vänkääminen asiasta. Tulee syyttelyä itsetunnon pönkittämisestä ja vaaditaan perusteluita "miksimiksimiksi" ja oman ennakkoasenteen takia hoetaan "älämissääntapauksessaotasitä" ja kaikenmaailman "juu hanki vaikka virtahepo" ym mussutusta. Mitä hemmetin arvoa on sellaisten ihmisten mielipiteillä jotka tuntuvat säntäävän joka paikkaan ensimmäisenä vouhottamaan sitä samaa juttua jostain tietystä rodusta ja ovat ottaneet jonkun kannan josta pitävät kiinni kynsin ja hampain? En ymmärrä mistä moinen negatiivisuus ja ylipäätään kiinnostus rynnätä mustamaalaamaan jotain tiettyä koirarotua. Itse en vastusta mitään rotua ja avoimin mielin tutkin asioita, voi johtua toki sitten siitäkin tämä ymmärtämättömyyteni kun en osaa ottaa täysin mustavalkoista tai negatiivista asennetta asiaa X tai Y kohtaan.

Joitain argumentteja lukiessa iskee lähinnä myötähäpeä sellaisesta muka fiksusta ja asiallisesta piikittelystä ja joka hemmetin lauseen perään ;) hymiöitä hieman vahvistamaan sitä "ymmärtäväistä ja lempeää" piilovittuilua. Sinänsä ei pitäisi yllättyä kun samojen kirjoittelijoiden muutkin viestit eri ketjuissa ovat usein juurikin sitä samaa tasoa.

No, toisesta korvasta [silmästä] sisään ja toisesta ulos. Aina vaan pyörii samaa ympyrää nämä keskustelut, eipä siinä muuta. Hienointa olisi kun asiasta oikeasti jotain tietävät tai kyseisen rodun omistajat keskustelisivat siitä mikä ketjun aloittajan kannalta olisi tärkeintä. Eli mistä ks. rotua saa, hyviä vinkkejä tuohon asiaan jne.

Tuo muuten on ollu aika pelottavaa luettavaa tuolla pötkypalstalla. Nuorien koirien omistajat kehuu, että meidän koiran kanssa voi kulkea vapaana ja se on kiltti kaikkia kohtaan. Mutta kun kun kattoo koirien iät ne on lähes kaikilla kehujilla alle 2 vuotta. Muutos tosiaan tapahtuu viimeistään kolmeen vuoteen mennessä ja sen jälkeen niistä tulee kranttuja uusia tuttavuuksia kohtaan. Toisaalta voi tulla myös vanhoja kavereita kohtaan myös.

Mutta edelleen silti mennään perse edellä kaikkien ihmisten luo ja toisaalta sama temppu tehdään myös osalle vieraista koirista. Mutta en tosiaan vieraan koiran anna haistellla meidän pötkyjen niskan päältä heti ensimmäisenä. On vähän kuin nakkais bensaa liekkeihin. Varsinkin meidän uros totee samantie, että otas iisisti ja ollaan ensin ihan kuonot vastakkain ja katotaan sitten uudelleen tuo niska juttu.

Tuo muuten on ollu aika pelottavaa luettavaa tuolla pötkypalstalla. Nuorien koirien omistajat kehuu, että meidän koiran kanssa voi kulkea vapaana ja se on kiltti kaikkia kohtaan. Mutta kun kun kattoo koirien iät ne on lähes kaikilla kehujilla alle 2 vuotta. Muutos tosiaan tapahtuu viimeistään kolmeen vuoteen mennessä ja sen jälkeen niistä tulee kranttuja uusia tuttavuuksia kohtaan. Toisaalta voi tulla myös vanhoja kavereita kohtaan myös.

Mutta edelleen silti mennään perse edellä kaikkien ihmisten luo ja toisaalta sama temppu tehdään myös osalle vieraista koirista. Mutta en tosiaan vieraan koiran anna haistellla meidän pötkyjen niskan päältä heti ensimmäisenä. On vähän kuin nakkais bensaa liekkeihin. Varsinkin meidän uros totee samantie, että otas iisisti ja ollaan ensin ihan kuonot vastakkain ja katotaan sitten uudelleen tuo niska juttu.

Pitää nyt sen verran vielä tarkentaa, että emme me tietenkään anna ikinä vieraan koiran tulla oman pötkylän luo haistelemaan. Emmekä myöskään päästä omaa koiraamme vieraita koiria haistelemaan. Tämänhän pitäisi olla ihan perusasia, riippumatta koiran iästä.

Huoh... Joka kerta sama juttu.

Vaikuttaisi siltä että kun edes mainitsee sanan pitbull niin alkaa vänkääminen asiasta. Tulee syyttelyä itsetunnon pönkittämisestä ja vaaditaan perusteluita "miksimiksimiksi" ja oman ennakkoasenteen takia hoetaan "älämissääntapauksessaotasitä" ja kaikenmaailman "juu hanki vaikka virtahepo" ym mussutusta. Mitä hemmetin arvoa on sellaisten ihmisten mielipiteillä jotka tuntuvat säntäävän joka paikkaan ensimmäisenä vouhottamaan sitä samaa juttua jostain tietystä rodusta ja ovat ottaneet jonkun kannan josta pitävät kiinni kynsin ja hampain? En ymmärrä mistä moinen negatiivisuus ja ylipäätään kiinnostus rynnätä mustamaalaamaan jotain tiettyä koirarotua. Itse en vastusta mitään rotua ja avoimin mielin tutkin asioita, voi johtua toki sitten siitäkin tämä ymmärtämättömyyteni kun en osaa ottaa täysin mustavalkoista tai negatiivista asennetta asiaa X tai Y kohtaan.

Joitain argumentteja lukiessa iskee lähinnä myötähäpeä sellaisesta muka fiksusta ja asiallisesta piikittelystä ja joka hemmetin lauseen perään ;) hymiöitä hieman vahvistamaan sitä "ymmärtäväistä ja lempeää" piilovittuilua. Sinänsä ei pitäisi yllättyä kun samojen kirjoittelijoiden muutkin viestit eri ketjuissa ovat usein juurikin sitä samaa tasoa.
No, toisesta korvasta [silmästä] sisään ja toisesta ulos. Aina vaan pyörii samaa ympyrää nämä keskustelut, eipä siinä muuta. Hienointa olisi kun asiasta oikeasti jotain tietävät tai kyseisen rodun omistajat keskustelisivat siitä mikä ketjun aloittajan kannalta olisi tärkeintä. Eli mistä ks. rotua saa, hyviä vinkkejä tuohon asiaan jne.
Kyllähän virtahepo olisi huomattavasti parempi munanjatke kuin mikään koira. Esim hyeenatkin olisi varmasti sellaisia elukoita että respektiä tulisi kadulla enemmän kuin millään koiralla.. Saati joku karhu :D

nuo "hirveät piikittelythän" lähtivät tämän postauksen jälkeen:
Kaukaasian paimenkoira on kyllä kova rotu. rontti 50 kilosia, todella vahva lauma- ja suojeluvietti, kiintyy syvästi omistajaansa/laumaansa, on valmis heittämään henkensä laumaa puolustaessan, omaa todella hyvän vaiston että mikä on varautunut tilanne ja mikä hyväntuulinen tilanne, omaa erittäin tarkan kuulon, tarkemman kuin monilla muilla roduilla.
Lisäks se on vielä todella epäluuloinen, tekee herkästi ratkaisuja, ja haukkuu jos yhtään epäilee jotain.
Toi koirarotu on kuitenkin paininu susien kanssa lampaita suojellessaan jokaisena vuodenaikana.
Kunnolla koulutettuna sulla on siinä kaveri joka ei jätä pulaan vaikka koko suomi kävis päälle. Siinä on piirre mitä koirassa arvostan.
Pitbullien isoin miinus on siinä että se ei ole niin suojelukoira, eikä niin välitä vahtia laumaa tai taloa.

E:
ziisus, ton kokonen koira millä on ehkä vähän yliherkkä suojeluvietti ja ratkasuntekokyky yhdistettynä milliäkään periksiantamattomaan luonteeseen..
saa mamma kävellä melko rauhassa pitkin pusikkoja. Luin just jutun missä tommonen lähti karhun perään ku ammuttu ku oli kuulemma karhu menny reviirin sisällä.
Ajo pois vaan, karhu veti pari avokasta, ja koira jolkotteli takas mökkiin ku karhu oli tiessään :eek:

hm.. urokset voi painaaki jopa 90kg.. Mahtaa nipa nappaajalla olla siistiä tommosen kanssa painia ku tulee yöllä ikkunasta "ostoksille" :D

Luehan siis threadi vielä uusiksi alusta asti ilman minkäänvärisiä linssejä silmillä ja elä otta henkilökohtaisesti. Asiat tässä tappelee eikä ihmiset (toivottavasti).

Itse en oikeasti aluksi ollut uskoa tuonkaltaisia postauksia nykysuomessa. Oishan tuollaiset koirat kivoja esim sotatilanteessa mutta... Oletettavalle seurakoiralle koko suomen lahtaamiskyky tai vahva vartiointivietti ja ominpäin päätösten teko ei varmaankaan ole oikeasti kovin oleellinen asia...

Kyllähän virtahepo olisi huomattavasti parempi munanjatke kuin mikään koira. Esim hyeenatkin olisi varmasti sellaisia elukoita että respektiä tulisi kadulla enemmän kuin millään koiralla.. Saati joku karhu :D

Heh. Niinpä. Mutta miksi aina heitellä munanjatke-juttuja? Jännä asia sinänsä että silloin kun itse pitbullia olin ostamassa niin yksikään ei sanonut [uskaltanut sanoa?] mitään negatiivista. Muutama kysymys tuli kyllä mutta ei mitään sen kummempaa. Johtuuko sitten siitä että olen nainen? Tiedä häntä...

nuo "hirveät piikittelythän" lähtivät tämän postauksen jälkeen:

En mä mistään hirveistä piikittelyistä puhunut, vaan piikittelystä yleensäkin ja totesin että näin se aina on, on ollut, ja tulee ilmeisesti myös olemaan. Tietyt ihmiset lässyttää aina muna kovana näitä "huisejaseonkamalakoirajakaikkisemmoisenhankkivatovatihanhullujaeikäsevoiollamuutakuinmunanjatke", ja tämä siis kärjistettynä. Se kyllästyttää, ihan helvetisti. Jää tuo levy hieman päälle kun jatkuvasti toistetaan itseään.

Luehan siis threadi vielä uusiksi alusta asti ilman minkäänvärisiä linssejä silmillä ja elä otta henkilökohtaisesti. Asiat tässä tappelee eikä ihmiset (toivottavasti).

Luin tämän ketjun jo pariin otteeseen. En minä ota mitään henkilökohtaisesti koska minua tämä ei ole loukannut millään tavalla, olen vain todella väsynyt tähän samaan settiin joka toistuu jatkuvasti. Pitbull-sanan mainittua tulee aina sellainen "release the beast"-ilmiö. Ennemmin tai myöhemmin. Vänkäämiseksi menee ja oikeasti informatiivinen keskustelu katoaa sinne itkuvirsien sekaan. Niin nytkin. [Nämä postit hyvänä esimerkkinä].

Heh. Niinpä. Mutta miksi aina heitellä munanjatke-juttuja? Jännä asia sinänsä että silloin kun itse pitbullia olin ostamassa niin yksikään ei sanonut [uskaltanut sanoa?] mitään negatiivista. Muutama kysymys tuli kyllä mutta ei mitään sen kummempaa. Johtuuko sitten siitä että olen nainen? Tiedä häntä...

En mä mistään hirveistä piikittelyistä puhunut, vaan piikittelystä yleensäkin ja totesin että näin se aina on, on ollut, ja tulee ilmeisesti myös olemaan. Tietyt ihmiset lässyttää aina muna kovana näitä "huisejaseonkamalakoirajakaikkisemmoisenhankkivatovatihanhullujaeikäsevoiollamuutakuinmunanjatke", ja tämä siis kärjistettynä. Se kyllästyttää, ihan helvetisti. Jää tuo levy hieman päälle kun jatkuvasti toistetaan itseään.

Luin tämän ketjun jo pariin otteeseen. En minä ota mitään henkilökohtaisesti koska minua tämä ei ole loukannut millään tavalla, olen vain todella väsynyt tähän samaan settiin joka toistuu jatkuvasti. Pitbull-sanan mainittua tulee aina sellainen "release the beast"-ilmiö. Ennemmin tai myöhemmin. Vänkäämiseksi menee ja oikeasti informatiivinen keskustelu katoaa sinne itkuvirsien sekaan. Niin nytkin. [Nämä postit hyvänä esimerkkinä].
niin siis keskustelu lähti pitbulleista. heti seuraavana (oisko ollut melkein seuraava postaus?) tarjottiin dogo argentinoa koska se on kovempi. sit tuli toi mainitsemani postaus. joko kaverit on tosi heikkoja kirjoittamaan sitä mitä tarkoittavat tai itse en osaa tulkita yhtään mutta tosi pitkälle munanjatketouhulta vaikutti toi koirien vertailu että mikä nyt on kovin ja mikä syö vaikka koko suomen. noiden jälkeen toisaalta se pitbulli vaikuttaa tosi kivalta eikä käy edes munanjatkeeksi kun ei hyökkää kaiken elävän kimppuunkaan. eli kelpo seurakoira. toisin sanoen alusta alkaen ketju lähti munanjatketouhuun ihan erisävyisen aloituspostauksen jälkeen josta se on nyt rönsyillyt tähän. onneksi viimeisimmissä kommenteissa alkaa olla esim käytännön kokemuksia jne hyödyllistä.

eli siis mua korpesi ainoastaan se munanjatketouhu. jos sellaista ei ole ilmassa, varmasti ihminen on (toivottavasti!) niin fiksu että osaa vaikkapa googletella hyvän aikaa ennen kuin tekee päätöksen että haluaa rotua x edustavan koiran. tilanne on koiralle vaan siitä huono, että jos päätös on väärä, koira kärsii. siksi on mielestäni tosi hyvä että ketjuun tulee myös niitä kirjoituksia missä kerrotaan mitä kaikkea rodun x pitäminen vaatii ja mitä ei missään nimessä kannata tehdä eikä voikaan tehdä jne...

niin siis keskustelu lähti pitbulleista. heti seuraavana (oisko ollut melkein seuraava postaus?) tarjottiin dogo argentinoa koska se on kovempi. sit tuli toi mainitsemani postaus. joko kaverit on tosi heikkoja kirjoittamaan sitä mitä tarkoittavat tai itse en osaa tulkita yhtään mutta tosi pitkälle munanjatketouhulta vaikutti toi koirien vertailu että mikä nyt on kovin ja mikä syö vaikka koko suomen. noiden jälkeen toisaalta se pitbulli vaikuttaa tosi kivalta eikä käy edes munanjatkeeksi kun ei hyökkää kaiken elävän kimppuunkaan. eli kelpo seurakoira. toisin sanoen alusta alkaen ketju lähti munanjatketouhuun ihan erisävyisen aloituspostauksen jälkeen josta se on nyt rönsyillyt tähän. onneksi viimeisimmissä kommenteissa alkaa olla esim käytännön kokemuksia jne hyödyllistä.

eli siis mua korpesi ainoastaan se munanjatketouhu. jos sellaista ei ole ilmassa, varmasti ihminen on (toivottavasti!) niin fiksu että osaa vaikkapa googletella hyvän aikaa ennen kuin tekee päätöksen että haluaa rotua x edustavan koiran. tilanne on koiralle vaan siitä huono, että jos päätös on väärä, koira kärsii. siksi on mielestäni tosi hyvä että ketjuun tulee myös niitä kirjoituksia missä kerrotaan mitä kaikkea rodun x pitäminen vaatii ja mitä ei missään nimessä kannata tehdä eikä voikaan tehdä jne...

Erinomainen kommentti ossipena! Olen täysin samaa mieltä. Siinä vaiheessa, kun puhutaan siitä mikä koira syö ihan kaiken, joka sattuu tulemaan kolmen metrin säteelle, niin keskustelu on aivan hakoteillä. Muutamassa postauksessa oli myös huomattavissa täysi tietämättömyys rotujen todellisesta luonteesta tänä päivänä jalostuksen seurauksena. Mm. bullmastiffi on pyritty jalostamaan luonteeltaan hieman pehmeäksi, josta löytyy kattavasti tietoa luonnetestitulosten osalta. Suosittelen muuten kaikkia mistä tahansa rodusta kiinnostuneita käymään katsomassa joko luonnetestiä tai MH-koetta, niissä selviää aika paljon rodun toimintatavoista paineen alla.

Off topic: Sinä, joka ilmoitit omistavasi Filan, voitko ottaa yhteyttä yksärillä. Mikäli rotu on kerran niin mahtava mielestäsi, niin miksi teistä ei TAASKAAN kukaan tullut yhdistyksen kokoukseen viikonloppuna? Rodulta loppuu aivan kohta JTO ja PEVISA, eikä kukaan ole ilmoittautunut tekijäksi. Onko kivaa harrastaa rotua, jonka eteen ei tehdä yhtään mitään??? WTF!

Mitä hemmetin arvoa on sellaisten ihmisten mielipiteillä jotka tuntuvat säntäävän joka paikkaan ensimmäisenä vouhottamaan sitä samaa juttua jostain tietystä rodusta ja ovat ottaneet jonkun kannan josta pitävät kiinni kynsin ja hampain?

Itse ainakin olen lähtenyt liikkeelle siitä faktasta, että tiettyjen koirarotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten koirarotujen hyökkäyksistä. Ja kuolemantapaukset sekä vakavat vammautumiset näkyisivät mystisesti kasautuvan tiettyjen rotujen hyökkäyksiin liittyviksi.

Pitää nyt sen verran vielä tarkentaa, että emme me tietenkään anna ikinä vieraan koiran tulla oman pötkylän luo haistelemaan. Emmekä myöskään päästä omaa koiraamme vieraita koiria haistelemaan. Tämänhän pitäisi olla ihan perusasia, riippumatta koiran iästä.

En siis tarkoittanut sinua, vaan ihan yleisellä tasolla. On kuitenkin kyseessä suhteellisen vahvoista koirista, olkoon mikätahansa aiemmin mainituista roduista. Kaikki ei vaan usko, ennen ensimmäsitä pamahtamista. Onneksi tähän mennnessä ei ole tainut käydä kenellekkään kovin pahasti.

Jos jollakin on kysyttävää mitä kannattaa kasvatuksessa/ruokinnassa ottaa huomioon, kannattaa tutustua rotujen omille keskustelupalstoille. Ja niilläkin suodattimet päälle, kun jokainen on paras kasvattaja ja tietää kaikesta kaiken. Itse ainakin haeskele jonkin verran vastauksia palstoilta/kirjoista.

Muilla keskustelupalsoilla yleensä sotketaan pippeli jossain vaiheessa koiriin ja se on hiemän kornia käydä sivutolkulla keskutelua siitä mikä on kovin ja kenet tappanu.

Erinomainen kommentti ossipena! Olen täysin samaa mieltä. Siinä vaiheessa, kun puhutaan siitä mikä koira syö ihan kaiken, joka sattuu tulemaan kolmen metrin säteelle, niin keskustelu on aivan hakoteillä.

Muakin kieltämättä häiritsi muutamat tuohon sävyyn kirjoitetut kommentit. Jos joku oikeasti valitsee koiransa tuolla perusteella niin kyseisen ihmisen ei kannattaisi koiraa hankkia ylipäätään, varsinkaan mitään rotua joka on kykenevä vahingoittamaan toista koiraa tai ihmistä vakavasti tai aiheuttamaan jopa edellämainittujen kuoleman.

Perustele.

Edit: Tai ei mitään. Älä sittenkään perustele.
Koska ihminen joka haluaa pitbullin sen vuoksi kun ne on niin vitun kuuljea ja niillä on typätyt korvat ja iso pää ottaa sen koiran täysin vääristä syistä.
Vaikka itsekkin haluaisin american pitbullterrierin seuraavaksi koirakseni, niin olen vakaasti sitä mieltä, että niiden ottamiseen ei suomessa ole juuri hirveesti perusteita. Jos haluaa vastaavan näköisen koiran, niin amstaffi on ihan komea.

Miten on niin vaikeaa ymmärtää että esim. minulla on koirista kokemusta varmasti enemmän kuin suurimmalla osalla ihmisistä. Koiria on ollut samalla talossa siitä asti ku täytin 5 tähän päivään asti.
Onko sinulla koskaan ollut koiraa jolla on vahva vartiovietti?

Ihan ihmeellisiä harhaluuloja että lähes jokainen koira millä on vartioviettiä tarvitsisi jonku fudiskentän kokoisen pihan ja vielä semmoiselta paikalta ettei vahingossakaan näe ketään ihmistä.
Mink ihmeen takia puolustelet kiinnostustasi pitbulleihin vahtivietillä?
Pitbulleilla kun ei juuri ole vahtiviettiä...

Fuhrer...
Älä ota pitbullia. Ota vaikka se kaukkari, tai löydä uusi rakkaus rotikoista...

Koska ihminen joka haluaa pitbullin sen vuoksi kun ne on niin vitun kuuljea ja niillä on typätyt korvat ja iso pää ottaa sen koiran täysin vääristä syistä.
Vaikka itsekkin haluaisin american pitbullterrierin seuraavaksi koirakseni, niin olen vakaasti sitä mieltä, että niiden ottamiseen ei suomessa ole juuri hirveesti perusteita. Jos haluaa vastaavan näköisen koiran, niin amstaffi on ihan komea.

Sori mut perustelisitko miksi kovan vahtivietin omaava, itsenäisesti reviiriä puolustava ja vaikeasti hallittava kaukkari mielestäsi sopii suomeen ja nyky-yhteiskuntaan paremmin kuin pitti joka nuolee murtovarkaatkin? 70kiloinen laumanvartija kaupungissa vai 20kiloinen pittirääpäle?

Taitaa olla kyse vain tietämättömyydestä ja pinttyneistä ennakkoluuloista.

Ei aito pitti ole millään tapaa edes katuuskottavan näköinen, amstaffi taas on jos ulkonäön takia koiran haluaa ottaa.
American-Pit-Bull-Terrier--0.jpg

ei, mua vaan kiinnostaa kuulla mitä pitää työkseen tehdä tai harrastaa, että voidaan pitää perusteltuna tommosen seurakoiran ottamista suomeen:) Kun puhut cooliudesta, typätyistä korvista ja isosta päästä apbt:n yhteydessä eikä noi tuntomerkit hirveen hyvin osu edes koko rotuun.

ei, mua vaan kiinnostaa kuulla mitä pitää työkseen tehdä tai harrastaa, että voidaan pitää perusteltuna tommosen seurakoiran ottamista suomeen:)
EIkö sun mielestä ole lainkaan hassua, että heppu on ottamassa pitbullia koska haluaa, että emäntä saa käydä illalla kiskalla koiran kanssa ilman, että kukaan tulee tönimään, tai että kotiin jää joku vahtimaan sillon kun hän itse ei ole paikalla?
APBT on varmasti yks huonoimpia koiria tuohon touhuun.
Jos haluaa vahti tai suojelukoiran, niin tarvitsee katsoa sitten niihin palelu ja suojelukoiriin päin. Esim se rotikka, sakemanni, tai vaikka dobberi sopii salettiin paremmin siihen touhuun.
Vaikka koirista tiedetäänkin ilmeisesti paljon ja niiden kanssa on pelattu koko ikä, niin silti vähän haisee siltä, että juuri kyseisestä rodusta ei tiedetä mitään muuta kun se, että ne on vitun bad ass... pffft...

Joo, ei pitistä hirveästi hyötyä ole noissa tilanteissa. Noista sun parista kirjoituksesta vain sain sellaisen kuvan, että kaukkari ja rottis on mielestäsi jotain lampaita verrattuna aitoon tappajakoiraan;). Mä oon törmänny moneen rotikkaan, jonka lähellä ei ole turvallista olla vaikka ne on omistajan seurassa. Ihmisagressiivista pittiä en oo koskaan nähnyt ja rotuun aina törmää noissa taakanvetotouhuissa. Jos mulla ois muksuja ottasin ennemmin aidon pitin kuin kultaisennoutajan perhekoiraksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom