Sulla on ossipena sellanen ongelma, että sun maailmasi pyörii "markkinatalous on valo" -ajatuksen ympärillä. Sun mielestäsi kaikki toimii ja pitää toimia tietynlaisten jännien markkinataloussääntöjen mukaisesti. Mua vituttaa jo ihan lähtökohtaisesti ajatusmalli, jossa ihmisten löyhän moraalin takia levy-yhtiöt saa paskaa niskaan, kun ne ei ole osanneet muuttua. Että saatana, ei se ihmisten vika ole, vaan tyhmien ja kangistuneiden levy-yhtiöiden. Levy yhtiöt on TYHMIÄ. Koko edellämainittu ajatusketku on lähtökohtaisestikin sairas, eikä sen varaan tulisi rakentaa yhtään mitään.
Aina sama saatanan saarna siitä että miksi pitää maksaa jos saa ilmaseksi? Miksi pitää ajatella muiden etuja kun voi ajatella omaa persettä? Miksi pitää säästää luontoa kun ei se meidän aikana tuhoudu? Miksi pitää antaa turvapaikka pakolaiselle kun ne vaan häiritsee suomalaisia? Miksi pitää olla reilu kun voi olla pienemmällä vaivalla mulkku? Meni ihan vitusti ohi mutta mun pointtini on jossain tuolla välissä.
On ihan totta, että ei kaikki aina voi mennä niinkuin leffoissa. Ihmiset warettaa ja yhtiöiden tarttis sopeutua, mutta kyllä ainakin meikäläisellä jouhi kiristyy kun levy-yhtiöitä ikään kuin syytetään, vaikka ne on uhreja. Saatanan rationalistit.
Vähän muutakin asiaa. Jotkut finninörtit sanoo, että levyt on kalliita ja pelit on kalliita ja leffat on kalliita. Meidän on PAKKO warettaa ne, koska meillä ei ole varaa niihin. Byäää!
Vitun nörtit. Viihde ei ole mikään perustarve. Jos ei ole rahaa musaan ja muuhun, sitä ei sillon kuluteta. Tai jos kulutetaan niin varastetaan reilusti ja myönnetän että minä olen varas ja pitkäkynsi. Eikä ainakaan moralisoida niitä, jotka pöllii konkrettista kamaa. Eri asia on se, jos joku reilu kaveri on vapaasti pistänyt biisinsä jakoon.
Pakkiksella oli joskus ketju varasta jotain -päivästä ja ituhipeistä, jotka tota harjotti. Sielläkin oli varmaan helvetin monta suoraselkäistä kansalaista dissailemassa hippejä samalla kun kone puksuttaa kuin viimeistä päivää, kun uusi leffa on tulossa. Ei mua se waretus niin, mutta se kaksinaismoralismi.