Piratebayn pojat sai ensimmäisen tuomion

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaverithan ilmeisesti tuomitaan Ruotsinmaalla, joten tuskin tulevat hirveästi kotia ikävöimään kaltereiden takana. Siinä ei hirveästi ison jenkkifirman hillotkaan auta, kohta kaverit vielä hyvällä tuurilla lällättelevät koko hommalle jossain paratiisisaarella. :)
 
En osaa kuin toistaa aiempaa luritustani, musa ja elokuvayhtiöt ovat kankeita dinosauruksia, maailma muuttuu ja niidenkin pitäisi muuttua. Kaksi asiaa, hinta ja saatavuus, jos sitä musaa voi kuunnella ilmaiseksi laillisestikin radiosta ja "myspaceista" niin mun kalloon ei uppoa 1€ hinta per kappale.

Vertailuna Steam pelikauppa teki joku aika sitten peliliikkeen... alensi hetkellisesti roimasti hintoja joissain peleissä...

* 10% alennusmyynti toi 35% myyntikasvun.
* 25% alennusmyynti toi 245% myyntikasvun
* 50% alennusmyynti toi 320% myyntikasvun
* 75% alennusmyynti toi 1470% myyntikasvun

Lienee toki selvää, että luvuissa on nyt tavallista enemmän nostetta, koska moni otti kampanjasta ilon irti, eikä pelien hintojen leikkaaminen 75% toisi aina sisään miltei 1500% normaalia enempää taaloja.
 
hyvaa tyota pirate tekee. helpottaa ainakin mun elamaa, ja muiden.

Esim 1
Olin tuossa hovimestarina yhdelle ison softafirman omistajalle. Talossa ei saanut olla piraattisoftaa. Kerran se sitten kyseli etta mista olin maciini saanu englanninkielisen office paketin ? sanoin etta torrentti, se on helpompaa kuin ostaminen. Pomo totes etta niin on, lisenssien aktivoinnit sun muut on aika helevetin vaikeita. Han oli itse hukannut kyseisen softan, ja nyt kuittia vastaan oli sita kysellyt Applelta kaksi kuukautta :hyper:

Esim 2
yli vuoden kokemus softan lisenssoinista CA:lla, siis olin siella pari vuotta hommissa. yli kuukauden joutuivat asiakkaat odottelemaan. En tieda miten homma nykyjaan luistaa.

kysymys
mista voi ostaa suomalaisia DVD ja musiikki levyja ???? En siis asu suomessa. Jotenkin vaan noi torrentit loytyy helpommin, syy tahan ei ole rahan puute.
 
On kyllä aika naurettavaa pelleilyä, kun googlesta voi hakea ihan samat torrent-linkit tyyliin: "filetype:torrent Wolverine" jne. :rolleyes:

Itse waretan kiinnostavat tv-sarjat, ettei tarvitsisi katsella mainoksia tai olla sidottu tiettyihin lähetysaikoihin ja -tiheyteen. Useampi tuollainen sarja (BSG, Buffy, Rome, Deadwood, House) on sitten tullut ostettua kausipakettina DVD:llä, mutta ilman torrentteja olisi ostot jääneet tekemättä.

Edit: vielä sen verran, että CD, DVD ja Blu-Ray ovat ikäviä formaatteja ihan siksi, että joutuu pelaamaan fyysisten levyjen kanssa. Paljon kätevämpää kun kaikki media on yhdellä serverillä, josta voi pistää vaikka 24 h jotain sarjaa tulemaan ilman että tarvitsee nousta levyjä vaihtelemaan.
 
Oho, eikös torrenttisaittien pitänyt olla ruotsin lakien mukaista toimintaa? Taisivat oikein vittuilla heitä lähestyneille juristeille. Jännä juttu.

Itseä ei ihmetytä yhtään, kyllähän olivat täysin tietoisia siitä, että heidän palvelunsa kautta leviää laitonta materiaalia ja sinne mennään yhdeksän kertaa kymmenestä hakemaan juuri sitä.
 
En osaa kuin toistaa aiempaa luritustani, musa ja elokuvayhtiöt ovat kankeita dinosauruksia, maailma muuttuu ja niidenkin pitäisi muuttua. . [/I]
Dinosauruksia ??? pari vuotta takaperin olin maankuulun Clive Davisen kanssa juttusilla. Han ei tiennyt mika on Peer to Peer :)
En viela itse kysynyt vaan hanen poikakaverinsa moista hanelta tiukkasi. no joo onhan tuo jo aika vanha ukko. varjaa muuten paansa rukeella maalilla, taman jalkeen kampaa vahat huikset paalle. 50m paasta nayttaa etta silla olis hiuksia, mutta lahempaa sitten jo nayttaakin kenkalankille.:rock:
 
Multa ei heru myötätuntoa tippaakaan noille spedeille vaikka joutuisivatkin lusimaan, mitäs kerjäsivät verta nenästään kun vittuilivat vastaukseksi tekijänoikeuksien omistajien pyyntöihin ottaa laittomat torrentit pois. Sitä saa mitä tilaa jne.
 
Multa ei heru myötätuntoa tippaakaan noille spedeille vaikka joutuisivatkin lusimaan, mitäs kerjäsivät verta nenästään kun vittuilivat vastaukseksi tekijänoikeuksien omistajien pyyntöihin ottaa laittomat torrentit pois. Sitä saa mitä tilaa jne.
Muuten mua asia ei hirveästi edes kiinnosta kun saman materiaalin saa kuka tahansa muitakin teitä (juuri esim. Googlen kautta), mutta se kyllä ihmetyttää, että miten pelkkä linkittäminen johonkin materialiin verkossa voidaan todeta laittomaksi. Miksi ne torrent-linkit olisi pitänyt ottaa pois? Siis mietin ihan tätä periaatetta, että pitääkö jatkossa varoa linkittämistä esim. johonkin materiaaliin youtubessa jos ei tiedä täsmälleen, onko sen tekijänoikeusasiat kunnossa. Mitään tekijänoikeuksia rikkovaa materiaaliahan PB:llä ei servereillään ilmeisesti ollut.
 
Kai siellä vähemmän torrent-tekniikasta tietävä tuomari katsoi että pojat tietoisesti pyörittävät toimintaa jota käyttämällä saa ladattua tekijänoikeuksia rikkovaa materiaalia. Mainoksista jne olivat vielä saaneet rahaakin samalla kun levy-yhtiöt jne. joiden materiaalia jaetaan menettää liikevaihtoa kun potentiaaliset asiakkaat lataa ostamisen sijaan. En näe yhtään yllättävänä tätä käännettä.
 
" Hän ei usko syytettyjen koskaan joutuvan varsinaisesti telkien taakse, koska kyseessä oli siviilikanne.

Korvaussummaa hän ei aio maksaa.

– Sitä en voi enkä aio maksaa. Vaikka minulla olisi rahaa, polttaisin sen mieluummin kuin maksaisin korvaussumman, Sunde sanoi.

Syytetyistä liikemies Carl Lundströmin edustaja ilmoitti Lundströmin maksavan kaikille Pirate Bay -syytetyille tuomitun lähes kolmen miljoonan euron korvaussumman. "


Heh, ei piratebay mihinkään tuolla päätöksellä häviä. Mielestäni nyt taistellaan väärillä keinoilla, sillä ainakin itellä on tapana googlettaa torrentit niin samahan sekin olisi sitten tuomita jos pystyvät. Menny jo pitkän aikaa länsimaissa asiat siihen,että tuomitaan vaikka ei oltaisi itsessään lakia rikottu varsinkin tietoteknisissä kysymyksissä jossa rajat on häilyvät.
 
En voi lopettaa ihmettelemistä miten kukaan koskaan voi väittää, että varetus on oikein. Varastamista se on siinä missä mikä tahansa muukin varastaminen.
 
Taiteen arvoa ei voi rahassa mitata toimii mun mottona nyt ja aina.
 
muistutettakoon vielä siitä, että Pirate Bayssa ei ole jaossa bitin bittiä tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia.
Vittu noita uunoja, hirveetä pilkunnussimista. Tuohan on sama kuin antaisi umpikänniselle autonavaimet käteen ja löisi rattiin ja sitten selittäisi "en minä sillä autolla ajanut sen lapsen ylitse, se oli toi".
 
Back
Ylös Bottom