Pikkurilli ja nimetön puutuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samuli-1
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nukkuessa oon huomannu, et monesti on kädet puutunut ja nyt varsinki pikkurilli ja nimetön oikeesta kädestä puutuu helposti. Tänään salilla tein ojentajia taljassa ja siinä huomasin, että rupes pikkusen puutumaan noi sormet. Kevyt viikko on, joten painot oli tosi kevyet.

Muistan joskus tuosta olleen puhetta ja ilmeisesti joku hermo on tuossa kyynärtaipeessa puristuksissa, mikä aiheuttaa juuri tuota nimettömän ja pikkurillin puutumista. Sitä vaan teki mieli kysellä, että voiko tota ite hoitaa jotenki hieromalla vai mitä pitäis tehdä? Tekee mieli tosta ojentajan ihan kyynärtaipeen juuresta hieroa, mut ei tunnu olevan mitään apua. Käsittääkseni, jos hermot on jossain jumissa, ni niitten avaaminen on aika kivuliasta puuhaa..

Ei nyt oo vielä mikään paha vaiva, mut ajoittain ärsyttää. Hierojalle pitäis periaatteessa muutenki mennä, mut dollarit on sen verran vähissä, et nyt just ei pysty.

Samuli-1 sanoi:
Nukkuessa oon huomannu, et monesti on kädet puutunut ja nyt varsinki pikkurilli ja nimetön oikeesta kädestä puutuu helposti. Tänään salilla tein ojentajia taljassa ja siinä huomasin, että rupes pikkusen puutumaan noi sormet. Kevyt viikko on, joten painot oli tosi kevyet.

Muistan joskus tuosta olleen puhetta ja ilmeisesti joku hermo on tuossa kyynärtaipeessa puristuksissa, mikä aiheuttaa juuri tuota nimettömän ja pikkurillin puutumista. Sitä vaan teki mieli kysellä, että voiko tota ite hoitaa jotenki hieromalla vai mitä pitäis tehdä? Tekee mieli tosta ojentajan ihan kyynärtaipeen juuresta hieroa, mut ei tunnu olevan mitään apua. Käsittääkseni, jos hermot on jossain jumissa, ni niitten avaaminen on aika kivuliasta puuhaa..

Ei nyt oo vielä mikään paha vaiva, mut ajoittain ärsyttää. Hierojalle pitäis periaatteessa muutenki mennä, mut dollarit on sen verran vähissä, et nyt just ei pysty.

Mulla puutuu joskus koko vasen käsi.

Feature boy sanoi:
Propsit mulle, luin että pikkurilli & nimetön puuttuu... :david:

Sama täällä:D
Aattelin, että on kaverilla käyny paska mäihä.

Feature boy sanoi:
Propsit mulle, luin että pikkurilli & nimetön puuttuu... :david:

mäki luin että puuttuu :) aattelin et threadi missä pohditaan voiko treenata ilman pikkurilliä ja nimetöntä. :eek:

vissiin aika ylenen lukihärö... itse samaan syyllistyin...

Jepo, kyynärhermo, eli sama jätkä, jonka takia sattuu joskus saatanasti, jos lyö kyynärpään sopivassa kulmassa esim. pöytään. Kuvasta näkyy hyvin hermotusalue ja reitti kyynärvarresta alaspäin. Ei tosin varmaan lämmitä kauheasti.:D Laitoin nyt kuitenkin, että sain 450 postia täyteen...:pode:
Nervus%20ulnaris.jpg

paksuaki sanoi:
vissiin aika ylenen lukihärö... itse samaan syyllistyin...

ja mä :D
ja mul puutuu parhaimmillaa nukkues molemmat kädet jostain haukkarista alaspäin, nukun kai vähä oudosti:rolleyes:

jeap, herkästihän tuon lukee että "puuttuu", kuten itsekkin tein.. mutta itselläni samaa vikaa aina yön jälkeen toinen käsi puutunut, varmaan vain nukun jotenkin sen päällä tjt.

Mulla kipeytyy nukkuessa olkapää... Mistähän sitten lie johtuu??
No ei haittaa treenia-> kasvukipuja...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mäki kattoin että sormet puuttuu.. Aattelin että täs olis ollu jotain tyyliin: "Miten treenata kolmella sormella"

edit. joo mulla puutuu joka yö kun nukun aina käden päällä...

Joo, tossa kuvassa toi sininen hommeli kuvaa aika hyvin tota puutumista.. Sehän nyt on ihan normaalia, et jos käden päällä nukkuu, niin se puutuu. Mukava fiilis muuten jos koko käsi on puutunu ja sitä voi toisella kädellä heitellä!

miks kaikki valittaa siitä miten on luettu, kun pitäis vastata kysyjän threadiin? en tiedä vastausta, hieronta+ venyttely vois toimia

KSENA sanoi:
miks kaikki valittaa siitä miten on luettu, kun pitäis vastata kysyjän threadiin? en tiedä vastausta, hieronta+ venyttely vois toimia

ei tässä kukaan valita ellet ole sattunut huomaamaan, se on enemmänkin hauskuuden juttu.

Itellä ollut samoja oireita topikin aloittajan kanssa, ite päässyt tuosta venyttelemällä hauikset ennen nukkumaan menoa, ite aina suihkussa :). myös rintalihakset kannattaa venytellä hyvin sillä jos siellä on jumia niin silloin on varmasti kädetkin niin tukossa kun olla ja voi. eli yhteenvetoni on venyttelyä kehiin !

paksuaki sanoi:
Mulla kipeytyy nukkuessa olkapää... Mistähän sitten lie johtuu??
No ei haittaa treenia-> kasvukipuja...

mullaki kipeytyy olkapää, koska nukun kyljellään sillee et olkapää on edessä.. ja välillä herään yöllä just tohon, että käsi on puutunut.. pikkurilli ja nimetön saattaa välillä puutua hereilläkin ollessa.

Sama vaiva mulla jatkunut kolmatta kuukautta. Hieronta ja venyttely eivät ole auttaneet, odottelen hermoratatutkimusta Hyksiin ensi kuun alussa. Mitä olen kirjoista lukenut, viimeinen keino leikkaushoito, joka sekään ei aina poista vaivaa.

Faijallani muuten on puutuneena peukalo, etusormi ja keskisormi. Lääkäri totesi, että hermon rannekanava voi olla liian tiukka, jolloin pätevää hoitokeinoa ei ole...

Mulla on melkeen joka yö samantapanen ongelma, mutta mun tapauksessa koko käsi on tunnoton olkapäästä alaspäin ja ei reagoi liikkeisii.. Se pikkasen säikäytti ekalla kertaa ku siihen joskus kauan sitten yöllä heräsin. puhutaan kai unihalvauksesta vai mikä hemmetti se nyt olikaan. johtuu mun kohalla luultavasti ainaki siitä että nukun monesti kokonaan toisen käden päällä ja siellä ei oikeen veri pääse kiertämään kunnolla :down: On muuten villi tunne ku se veri lähtee takas kiertämään siellä kädessä :D

Ja se on yllättävää kuinka paljon tämmösetki narukädet painaa ku ei oo mitään liikettä kädessä ja koittaa toisella kädellä nostaa sitä :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom