Pikkurilli ja nimetön puutuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samuli-1
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Vaimolla täsmälleen samanlaiset ahtaumaoireet -> hermoratatutkimus -> leikkaus.

Leikkauksella puutuminen saatiin hoidettua pois päivän järjestyksestä, mutta en nyt kuollaksenikaan muista pitkäkö sairasloma tuosta seurasi, muistaakseni ei hirveän pitkä.

eja sanoi:
koko käsi on tunnoton olkapäästä alaspäin

Tuollaisesta olen itsekin kärsinyt. Monesti tulee nukahdettua käden päälle. Kumma kun tuota ei ole kännissä tapahtunut, silloin kun ei tule niin mietitty minne ja mihin asentoon sitä nukahtaa.

Armeijassa joskus heräsin keskellä yötä ja ihmettelin, että kenen kylmä käsi mun punkassa on, siinä sitten ehdin korottamaan ääntä "Hei kenen tää käsi on.... ei saatana!" :D

Samuli-1 sanoi:
Nukkuessa oon huomannu, et monesti on kädet puutunut ja nyt varsinki pikkurilli ja nimetön oikeesta kädestä puutuu helposti. Tänään salilla tein ojentajia taljassa ja siinä huomasin, että rupes pikkusen puutumaan noi sormet. Kevyt viikko on, joten painot oli tosi kevyet.

Toi pikkurillin ja nimettömän puutuminen johtuu luultavimmin tosta kyynerhermosta. Joko sinne on tullut isku, tai sitten nojaat liikaa kyynerpäähäs...näin ainakin arvelisin.

Mulla oli sama ongelma. Lekuri määräs 2kk:n Neurobion forte -kuurin (jotain über-b-vitamiinia), rannekello piti vaihtaa oikean käden ranteeseen ja työergonomiaan piti kiinnittää huomiota (ei enää kyynerpäällä nojailua pöytään) :D

Oireet on vähenemään päin, ja kitaraakin on huomattavasti helpompi soitella kun noi kaksi sormea tottelee jo paremmin :rock:

Mulla puutuu nuo pikkurilli ja nimetön pyöräillessä. Ilmeisesti käsiin nojaaminen puristaa tuota hermoa.

Mutta että nukkuessa...

Miekäläisellä puut(t)uu pikurilli & nimetön yleensä molemmista käsistä nukkuessa! Meriselitys: 3 tai 4 nikama painaa hermoa!

Kiropraktikon käsittely auttaa :thumbs: !

Tuli tosta puutumisesta mielee että, viimeyönä olin nukkunu käsi jotenkin niini että se oli nojannu tommosta yöpöytää vasten. (joka on siis korkeammalle kun pää nukkuessa) Niin oli kaiki veri pakkautunu kädestä pois..

Heräsin sitte aamulla ja huomasin et käsi iha veltto.. enkä saanu senttiäkää nostettua sitä ilman toisen käden apuvoimia. (aika scary tunne) Sitte nostin sen toisenkäden avulla ylös ja kokeilin pystynkö pitää sitä sielä. No käsi rojahti samantien alas ja vielä tyttöystävän naamalle kun en sitä yhtään voinut hallita.

Että tämmöset leikit meillä aamuyöstä :D

Itsellä on myös samaa vaivaa. Hiukan puutuneina ovat melkein kokoajan, ja yöllä vähän enemmän.

Itselläni oikea käsi puutuu joskus pitkään kännykkään puhuessa, varmaan siksi kun sitä joutuu pitämään koukussa kokoajan. Ennen salitreenin aloittamista ei ole kyseisiä ongelmia ollut. Eli kai tällä olemattomalla lihaskasvulla on jotain tekemistä asian kanssa. Venyttely kyllä voisi auttaa, pitää varmaan kokeilla.

Kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että niskanseutu on jumissa ja kaula/rintarangan alueella joku painaa hermoa. Kannattaa käydä vaikka OMT-terapeutilla.

Itselläni oli niskan kanssa melko mittaviakin ongelmia joskus taannoin, ja aina terapeutit kysyi puutuuko kämmen pikkurillin suunnasta etusormeen päin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nyt on sitten hermoratatutkimuksissakin käyty liittyen otsikossa mainittuun vaivaan. Hermo on syystä tai toisesta puristuksessa kyynärpään tienoilla. Pitäisi lääkärin mukaan helpottaa ajan kanssa, mikäli ei jatkuvasti ärsytetä hermoa. Meinaa sitä, ettei saa nojata kyynärpäähän ollenkaan. Punttia saa nostaa, mutta esim. Scottia ei missään tapauksessa. No, olen kyllä treenannutkin melkein koko ajan täysillä.

Nämä siis vain meikäläisen omaan vaivaan liittyen. Jollain muulla hermo voi tosiaan olla pinteessä vaikka olkapäästä. Kannattanee tutkituttaa.

eja sanoi:
Ja se on yllättävää kuinka paljon tämmösetki narukädet painaa ku ei oo mitään liikettä kädessä ja koittaa toisella kädellä nostaa sitä :hyper:
Sama... Sitten kun päästät sillä toisella kädellä, jolla nostat, irti. PAM! Ai prkl, pari kolme kertaa suoraan sanottuna tippunut päin sängyn laitaa ja sattunu niin mahottomasti. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom