Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun täytyy sanoa että tatskaosaaminen on toistaiseksi tätä tasoa :D joo olen mä ihoon jotain tirpaalia hakannut, mutta vielä en ole päässyt/ehtinyt paneutumaan oikeaan kuvanmuodostukseen.

tat3.jpg
 
Elvytellään vähän aihetta. Ohessa uusin tilaustyö. En yleensä tee tilaustöitä koska ne ovat monesti julmetun tylsiä tehdä, mutta aikani kuluksi otin nyt potretin työn alle. Lyijykynä on työkalu.

ilari8_s.jpg

Mihin osoitteeseen voi lähettää hintatiedustelut kyseisen kaltaiselle työlle? (sitten joskus kun on rahaa)
 
Laitan tähän vielä nuo work-in-progressit ja valmiin version. "White Paper Syndrome" kuvaa usean artistin dilemmaa, miten suhtautua neitseelliseen paperiin kun siihen pitäisi duunata jotain järkevää.

wps_wip3.jpg
 
Eipä tässä skenessä raha liiku ainakaan originaalien myynneillä, eli ihan promottelen muuten vain itseäni. Ehkä tästä joskus voisi jotain saadakin oheistuotteistuksella tms.
 
Minä toivoisin, että ihmiset lakkaisivat masentumasta siitä, että eivät "osaa" piirtää. Montakohan tuntia harjoitusta MHK:lla lienee takana, että on alkanut tulla sitä tasoa mitä nykyisin? Tuskin sitä vain heräsi eräänä aamuna ja osasi kaiken. Tottakai lahjakkuutta on, ja sitä ei kaikilla ole, mutta kuka tahansa voi oppia piirtämään JOTAIN ja nauttia siitä. Ei ainoa tapa piirtää tai luoda ole tehdä valokuvan näköistä kuvaa.

Arvostan siis MHK:n osaamista, vituttaa vain tämä "kun en ole täydellinen ja paras tai ainakin yhtä hyvä kuin tuo niin ei kannata tehdä mitään". Pitäisköhän lopettaa urheilu kokonaan kun ei ole enää Olympialaisiin asiaa.
 
Näin on, ei taide ole missään nimessä kilpailua vaan kaikenlaisissa jutuissa voi olla hienoja viboja sisäänleivottuna. Ja kyllähän terapeuttinen puoli on ja ehkä pitäisikin olla useimmille se tärkein aspekti.

Kerrataan vielä, omat ihanteeni ja idolit eivät löydy fotorealismin skenestä muuta kuin ehkä tekniseltä kannalta. Nuo listat mitä kiertää fotorealistisista töistä EIVÄT OLE tavoittelemisen arvoisia. Useimmat ovat vain kopioita ja uudelleen renderointeja, vaikkakin toki hienoja sellaisia. Ne ovat usein myös julmetun isoja, mikä mahdollistaa teksuurien tasaisuuden, tarkennuserot sekä hyperrealismia lähentelevät detaljit. Sävybalanssin ollessa oikea, isossa mittakaavassa tehtynä kuvat näyttävät ruudulla valokuvilta. Luonnossa katseltuina monet kohdat voivat olla yllättävänkin rouheita ja suttuisia.

Ymmärrän hyvin miksi ne eivät monen mielestä ole taidetta ensinkään.

M.C. Escher on ja aina tulee olemaan suurin ja kaunein. Kuka tahansa pystyy tekemään teknisesti samanlaisia kuvia kuin hän, mutta ne IDEAT ja NÄKEMYKSET!!! Laitan vielä Escherin työn alle niin nähdään mitä kynällä oikeasti PITÄISI tehdä. Tai tällaista matskua ainakin minä arvostan ja tulen jatkossa tavoittelemaan. Olenkohan mä postannut tämän saman kuvan tänne jo aiemmin?

tumblr_mx4gx9Qx7Y1rh0wd5o6_1280.jpg
 
Piirtäminen on jäänyt viime vuosina todella vähälle, mutta tussaamisesta olen innostunut entistä enemmän. Tässä yksi työ, jonka on lyijäröinyt Val Semeiks (mm. Wolverine, Batman) ja itse olen tussannut.

Kuva on tehty prätkäjengistä kertovan sarakuvan toiseen osaan, jonka olen kirjoittanut. Eka osa on ehtinyt ilmestyä jo sähköisesti Elisa kirjaan https://kirja.elisa.fi/ekirja/iron-knights-rautavala, paperinenkin versio on tulossa. Pari ilmaista sarjiksen pätkää löytyy sarjan Facebook-sivuilta, jos jotain sarjakuvat ylipäätäin kiinnostaa https://facebook.com/ironknightsmc

Kiritiikkiä ja kommentteja kuulen mielelläni tussausjäljestä. Aina vähän jännittää ruveta tussailemaan näitä amerikanmiesten töitä. Aiemmin olen tussannut mm. Herb Trimpen (mm. Hulk) työn.

MHK:n työt ovat edelleen täysin omassa luokassaan!

semeiks.jpg
 
^Tähäntyyppiseen piirtämiseen itsekin tähtään (sit joskus...), sarjakuvamaista mutta silti hienon realistista. Supersankarisarjakuvan jos joskus sais tehtyä...
 
Tuli tosta sarjakuva piirtämisestä mieleen, niin kauanko esim. Tex Willer sarjakuvan piirtämiseen menee aikaa? Osaako kukaan sanoa?
 
Hyvännnäköistä viivaa on. Onko ihan tussia vai meneekö wacomilla?

Kiitos! Itse olen niin huono kaikkien koneiden kanssa, että teen perinteisillä menetelmillä. Pääasiassa tussattu hiusterällä. Sivellintä olis tarkotus treenailla tässä ennen seuraavaa työtä niin sais mukavaa lisää arsenaaliin. Tussiterää, kun oon melkein pelkästään käyttänyt viimeiset 15 vuotta.

Tuli tosta sarjakuva piirtämisestä mieleen, niin kauanko esim. Tex Willer sarjakuvan piirtämiseen menee aikaa? Osaako kukaan sanoa?
Willereistä en osaa sanoa, mutta perus 22-sivuisen jenkkilehden tekemiseen menee yleensä piirtäjältä noin kuukausi. Tavallisesti myös yksi taiteilija piirtää lyijykynällä ja toinen vetää tussit.
 
Mä olen löytämässä piirtämistä uudelleen. Ihan mieletöntä. Tuntuu, että haluaisin piirtää kaikkea ja jatkuvasti.

Harmittaa, kun luonnoslehtiössä edelliset kuvat ovat 10 vuoden takaa. MITÄ ihmettä tässä välissä oikein tapahtui? Viiva on haparoivaa, mutta intoa sitäkin enemmän. Kannustan kyllä kaikkia piirtämään "tasosta" riippumatta. Hauskaa hommaa.
 
Kaikenlaista sitä pakkis-foorumilta löytyykin! :hyvä: MHK on kyllä piirtänyt paljon elämänsä aikana, upeita töitä. Laitan pari omaa tähän, piirrän muotokuvia tilauksesta. En ole jaksanut kehittää itseäni piirtäjänä, kun tajusin jo kauan sitten, ettei sillä elätä itseään.
60363400.jpg katso liitettä 114679IMG_2004.jpg

Piirrokset kuvattu kameralla ja siirretty koneelle --> laatu kärsii.
 
^^ aikamoisia kuvia! Upeita!

edit, hiukset ja karvat aina "vaikeita", tuossakin vähän kesken jätetty? :)

- - - Updated - - -

Piirtäminen on jäänyt viime vuosina todella vähälle, mutta tussaamisesta olen innostunut entistä enemmän. Tässä yksi työ, jonka on lyijäröinyt Val Semeiks (mm. Wolverine, Batman) ja itse olen tussannut.

Kuva on tehty prätkäjengistä kertovan sarakuvan toiseen osaan, jonka olen kirjoittanut. Eka osa on ehtinyt ilmestyä jo sähköisesti Elisa kirjaan https://kirja.elisa.fi/ekirja/iron-knights-rautavala, paperinenkin versio on tulossa. Pari ilmaista sarjiksen pätkää löytyy sarjan Facebook-sivuilta, jos jotain sarjakuvat ylipäätäin kiinnostaa https://facebook.com/ironknightsmc

Kiritiikkiä ja kommentteja kuulen mielelläni tussausjäljestä. Aina vähän jännittää ruveta tussailemaan näitä amerikanmiesten töitä. Aiemmin olen tussannut mm. Herb Trimpen (mm. Hulk) työn.

MHK:n työt ovat edelleen täysin omassa luokassaan!

semeiks.jpg

Diggaan tyylistä tosi paljon. Osaatko piirtää supersankareita lihaksineen? Vähän vielä viet sen överiksi, niin tulee Lobo mieleen helposti :)

OldLobo.jpg
 

Suositut

Back
Ylös Bottom