Piirtäminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZweCCo
  • Aloitettu Aloitettu
Mitäs välineitä tarvit? Lyijykynille on melkein ihan sama, jos on edes jotenkin muu kuin timpurinkynä niin ne on ok (3H-6B suunnilleen). Lyijytäytekynät on myös hyviä, niihin on vain mahdoton löytää suomesta 4B kovuutta. Lisäksi kannattaa ehdottomasti ostaa kumikynä, esim. Tombow tekee hyviä. Empä ole suomesta löytänyt koskaan joten ebay laulaa aina tarvittaessa kiinan suuntaan. Sinitarraa kantsii olla (Blutack tai Herlitz), sitähän on suomessa myynnissä.
Oikeestaan tarvin vähän kaikkea. Entäs tuo paperi puoli? Mistä saisi laadukasta paperia ja mitä mallia suosittelisit?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oikeestaan tarvin vähän kaikkea. Entäs tuo paperi puoli? Mistä saisi laadukasta paperia ja mitä mallia suosittelisit?

Kokeile vaan kaikkea mitä saat irraltaan isoissa arkeissa. Mahdollisimman sileä, yleensä "hot-press" tai "bristol". Suomen liikkeissä on tasan samat paperit joka paikassa. Arches, Fabriano, Schöllershammer ja joku Cansonin tekele yleensä löytyy. Hinnat 4-9e/arkki. Itse olen tehnyt viimeiset duunit Mellotex paperille. Sitä saa vaan englannista.Googlaa ja tilaa eka hakuosumasta...
 
Kokeile vaan kaikkea mitä saat irraltaan isoissa arkeissa. Mahdollisimman sileä, yleensä "hot-press" tai "bristol". Suomen liikkeissä on tasan samat paperit joka paikassa. Arches, Fabriano, Schöllershammer ja joku Cansonin tekele yleensä löytyy. Hinnat 4-9e/arkki. Itse olen tehnyt viimeiset duunit Mellotex paperille. Sitä saa vaan englannista.Googlaa ja tilaa eka hakuosumasta...
Kiitos vinkeistä.

Tuossa jo aiemmin kyselin kuinka sulla on akvarellit/öljyt sujunut vai ootko kokeillutkaan?
 
Tässä viimeisin kuvitukseni. Kännykamerakuva, joten vähän mössö. "Innovations for incompetent animals", #1.

pulu900.jpg
 
Hattua nostettava! Kuinka pitkä prosessi tuollaisen realistisen kuvan piirtäminen lopulta on, riippuu tietenkin varmaan kuinka yksityiskohtainen kuva on jne,mutta kauan suunilleen meni aikaa tuohon ylempänä olevaan koira kuvaan? Jos muistat.

Oletko koskaan taltioinut videolle koskaan kun piirrät? Esim. tähän tyyliin

 
Ei tuo koira ottanut kuin jotain 30h. En ole videoinut, ei oe jaksanut järjestellä tukijuttuja jne.
 
Liittynyt
15.11.2014
Viestejä
173
Vuosien tauon jälkeen, yritin piirtää jotakin. Kännykällä otettu kuva, joten terävöitetty Photoshopilla vähän + jokin seepiafiltteri.
Ensin oli tavoitteena tehdä nyt kerrankin oikein superrealistinen ja tarkka kuva, mutta siinä 10min. kohdalla huomasin, että ei ole minun laji :LOL:

Graphite_28-01-2022_LowRes.jpg
 
Onhan toi jo ihan selkeä parannus ensimmäiseen
Kiitti!
Aikaa meni ehkä 2x ensimmäiseen verrattuna, eli n.4h...Täytyisi kai seuraavaan käyttää sitten 8h.

Välineurheilua pitäisi sen verran harrastaa, että parempia kyniä jostakin. Ja paperiksi jotakin muuta kuin maailman halvin kopiopaperi 500kpl eurolla 🤦‍♂️
 
Taas heti parin vuoden tauon jälkeen uusi yritys.
Edellisessä viestissä näköjään sanoin, että seuraavaa piirretään 8h.
Vahingossa tähän meni suunnilleen sen verran.
katso liitettä 260676
Piirrätkö mallista? Ja onko tosiaan ollut pari vuotta taukoa?

Saablarin hienot nuo valot ja varjot! Tai no, tajuttoman hieno teos kaikin puolin, mutta niihin kiinnitin lisähuomiota.

Ylimääräisenä ajatuksena tuli mieleen, että olisi mukavaa olla jossakin noin hyvä.
 
Piirrätkö mallista? Ja onko tosiaan ollut pari vuotta taukoa?

Saablarin hienot nuo valot ja varjot! Tai no, tajuttoman hieno teos kaikin puolin, mutta niihin kiinnitin lisähuomiota.

Ylimääräisenä ajatuksena tuli mieleen, että olisi mukavaa olla jossakin noin hyvä.
Juu mallista toki. Ja kiitos kiitos! Ei noita varjoja ja valoja omasta päästä osaisi, tai en minä ainakaan.
Edellinen oli tuo aiemman viestin kuva...No, melkein pari vuotta sitten.
Ja noita parin vuoden takaisia piirustuksia ennen oli taukoa monta vuotta.

Ainoa harjoittelu on ollut youtuben videoista opettelua, siis vain katsomalla. Ihmeen tehokasta.

Ja kärsivällisyyttä piirtäminen vaatii. Ehkä enemmän kuin "taitoa".
Kokeile vaikka piirtää jokin pieni kohta kuvasta, ja käytä siihen sentin ruutuun 3h aikaa.
Kummasti se alkaa näyttää paremmalta, kuin jos sen piirtäisi minuutissa...
Onpa hieno!
Kiiitos! :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom