Piilolinsseistä

Itsekin olen käyttänyt tuota Bio Soak all in onea. Jos sulla oli tota samaa en kyllä käsitä, miten oot saanut vuotamaan. Vaikka korkki ois auki nestettä ei tule ulos puristamatta paria tippaa enempää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt kun tää ketju on todentotta nostettu.. Mistä johtuu se että mulla jos on piilarit silmissä nyt puoli tuntia, niin kaksi päivää silmät on punaiset kuin särjellä, ja kirvelevät kovasti.. Mikä mua vaivaa, ja miten kauan pitää vielä olla ilman piilareit?
Jos linssit ovat aina varmasti puhtaat, kannattaa lopettaa käyttö ja kääntyä optikon puoleen.

Itsekin olen käyttänyt tuota Bio Soak all in onea. Jos sulla oli tota samaa en kyllä käsitä, miten oot saanut vuotamaan. Vaikka korkki ois auki nestettä ei tule ulos puristamatta paria tippaa enempää.

Siellä kassissa se on vaikka ylösalaisin ja aina puristuneena kun ei noissa meikkilaukuissa niin kauheasti sitä tilaa tommosille purkeille ole. Mutta musta olisi kohtuullista että se korkki estäisi nesteen valumisen kokonaan sieltä ulos... Kokeiles puristaa korkki kiinni :hyper: jos sulta ei tule sieltä mitään mähmää ulos niin ehkä mun korkki oli vaan jotenkin virheellinen. Vika ei ole minussa :D

Siellä kassissa se on vaikka ylösalaisin ja aina puristuneena kun ei noissa meikkilaukuissa niin kauheasti sitä tilaa tommosille purkeille ole. Mutta musta olisi kohtuullista että se korkki estäisi nesteen valumisen kokonaan sieltä ulos... Kokeiles puristaa korkki kiinni :hyper: jos sulta ei tule sieltä mitään mähmää ulos niin ehkä mun korkki oli vaan jotenkin virheellinen. Vika ei ole minussa :D
Ei tuu vaikka kuinka puristais.:) Btw ootko ottanut sen korkin alaosassa olevan "sokan" pois?:rolleyes: Siis se semmonen saman tyyppinen osa, millaisia on vaikka limupullon korkeissa. Jos tätä ei ota pois niin varmaan vuotaa, kun korkki ei mene kunnolla kiinni. Pullon ohjeissakin neuvotaan poistamaan tämä "turvarengas".

Kertokaas joku joka oikeasti tietää, että onko haittaa jos pitää kertakäyttö piilareita useampana päivänä kuin yhtenä. Itse ole kokeillut muutamaan otteeseen, että olen laittanut kertakäyttöpiilarit puhdistusnesteeseen yöksi ja sit seuraavana päivänä päähän enkä ole huomannut mitään eroa. Tulenko sokeaksi? Kannattaako lopettaa tuollainen säästäminen?

Eiku olihan tässä muukin syy miksi käytin noita kertakäyttölinssejä. Muistin nyt kun laitoin kuukausilinssit silmään... Kertakäyttölinssejä ei edes huomaa mut kuukausilinssit tuntuvat kokoajan. Olen käyttänyt focus daylies kertakäyttölinssejä ja air oiptixin kuukausilinssejä. Onko kenelläkään kokemusta mitkä kuukausilinssit olisivat lähimpänä noita focus daylieksejä? Focusit istuvat omiin silmiin niin pirun hyvin mutta tulee kalliiksi ilman tuota uhkarohkeaa useamman päivän käyttöä.

Ei tuu vaikka kuinka puristais.:) Btw ootko ottanut sen korkin alaosassa olevan "sokan" pois?:rolleyes: Siis se semmonen saman tyyppinen osa, millaisia on vaikka limupullon korkeissa. Jos tätä ei ota pois niin varmaan vuotaa, kun korkki ei mene kunnolla kiinni. Pullon ohjeissakin neuvotaan poistamaan tämä "turvarengas".

Aijaa, lukee vai... kuka niitä lukee... :lol2: no se selittää jotain. Ei tulis mieleenkään poistaa mistään pulloista sitä korkin "osaa", onpahan eka kerta kun jokin pullo vuotaa moisen asian takia mun kohdalla.
Sitten voisi vaihtaa takaisin kklinsseihin, ja käyttää näitä kertakäyttölinssejä silloin kun ei ole tarpeeksi tilaa roudata sitä hemmetin pulloa ja kahta laaria mukana.

Nyt pitää oppia olla kesällä linssien kanssa, pitää näköjään ensin pistää linssit ja sitten vasta aurinkovoide. Kirvelee jonkun aikaa kun aurinkorasvaisilla sormilla tökkii niitä linssejä silmiin, vaikka on pessyt ne kädet. No, ei se varmaan vakavaa ole :P

Eiku olihan tässä muukin syy miksi käytin noita kertakäyttölinssejä. Muistin nyt kun laitoin kuukausilinssit silmään... Kertakäyttölinssejä ei edes huomaa mut kuukausilinssit tuntuvat kokoajan. Olen käyttänyt focus daylies kertakäyttölinssejä ja air oiptixin kuukausilinssejä. Onko kenelläkään kokemusta mitkä kuukausilinssit olisivat lähimpänä noita focus daylieksejä? Focusit istuvat omiin silmiin niin pirun hyvin mutta tulee kalliiksi ilman tuota uhkarohkeaa useamman päivän käyttöä.

Minä väitän, että tuo on paskapuhetta tuo kuukausilinssien "tuntuminen". Ei mikään kunnon linssi tunnu silmässä (paitsi ehkä 12+ tunnin jälkeen). Minulla on ollut kahta eri linssiä eikä kumpikaan tuntunut päivän käyttämisenkään jälkeen ollenkaan silmissä. Ainut miinus on jos sattuu ottamaan pienet torkut ja unohtaa linssien olemassaolon, niin herätessä meneekin sitten 5-60min sokeana kunnes linssit irtoavat luomesta ja menevät takaisin paikalleen. :jahas:

Eikä tuo useamman päivän vuorokausilinssin käyttö näytä olevan niin "vaarallista" kun on näitä kommentteja lukenut. :D

Edit. Olen virallisesti aukonut päätäni täällä 1000 viestin verran, juhuu..

Minä väitän, että tuo on paskapuhetta tuo kuukausilinssien "tuntuminen". Ei mikään kunnon linssi tunnu silmässä (paitsi ehkä 12+ tunnin jälkeen). Minulla on ollut kahta eri linssiä eikä kumpikaan tuntunut päivän käyttämisenkään jälkeen ollenkaan silmissä. Ainut miinus on jos sattuu ottamaan pienet torkut ja unohtaa linssien olemassaolon, niin herätessä meneekin sitten 5-60min sokeana kunnes linssit irtoavat luomesta ja menevät takaisin paikalleen. :jahas:

Eikä tuo useamman päivän vuorokausilinssin käyttö näytä olevan niin "vaarallista" kun on näitä kommentteja lukenut. :D

Samaa mieltä siitä, ettei kuukausilinssit sen kummenkin tunnu tai ei ainakaan pitäisi tuntua. Ja käytän kuin piilareita lähes aina.

Kertakäyttöisen linssin käyttäminen useamman päivän (välillä yöksi pois ottane) ei varmaankaan ole akuutisti vaarallista eli tuskin siitä tulee mitään silmätulehdusta tms.. Kertakäyttölinssin idea on vaan siinä, että se on aina puhdas. Kaikkea likaa ei piilarinesteessä liottaminen poista. Ja puhtaus on silmien kannalta aika oleellista pitemmällä (vuosien) tähtäimellä.

Mä vaihdan joka kerta, kertyy muuten protskut siihen linssin pinnalle, vaikka oliskin putsannut erikseen.

vaihtaako muutkin joka kerta? oon nyt pitänyt 5 päivää samoissa nesteissä, ja onha sinne vähä roskaa kertyny mutta tuntuu että se pullo loppuu aika nopeesti jos joka kerta vaihtaa ja joka päivä ottaa piilarit pois.

vaihtaako muutkin joka kerta? oon nyt pitänyt 5 päivää samoissa nesteissä, ja onha sinne vähä roskaa kertyny mutta tuntuu että se pullo loppuu aika nopeesti jos joka kerta vaihtaa ja joka päivä ottaa piilarit pois.

Vaihdan joka päivä. Kyl sellain puteli silti 1kk kestää, tai enemmänkin. En oo pahemmin seuraillu :rolleyes:

Itse putsaan ensin linssit kämmenellä tuolla nesteellä, jonka jälkeen vedellä pestyyn ja uudella linssinesteellä täytettyyn koteloon.

Kannattaa lukea ne käyttöohjeet nestepullosta ja/tai linsspakkauksesta. Lukee aika selvästi, että aina uutta nestettä.

tuntuu omasta mielestä aika tuhlaukselta :) ja eihän niitä sais vedellä pestä? tai itellä lukee että ei siedä vesijohtovettä.

Siksi ne pestäänkin käytön jälkeen juuri sillä linssinesteellä... Näin mulle ainakin kerrottiin Nissenillä, kaataa linssin päälle vähän sitä nestettä ja kevyesti sormella hieroo puhtaaksi. Ei se tuhlausta ole jos se pitää linssit puhtaina ja silmät terveinä :-)

juuh..no pitää vaihella :) Pistetääs lisäksi tällainen aihetta sivuava kysymys että onko teidän menekki parantunut seuraelämämarkkinoilla otettuanne piilarit? :D

juuh..no pitää vaihella :) Pistetääs lisäksi tällainen aihetta sivuava kysymys että onko teidän menekki parantunut seuraelämämarkkinoilla otettuanne piilarit? :D

Eipä tainnut vaikuttaa suuntaan eikä toiseen. Olin vielä ihan in denial kun tuon kolmilahkeisen :* kanssa rupesin viettämään aikaa, kuljin ympäriinsä ilman silmälaseja ja ilman piilolinssejä. Sitten hain piilolinssit ja toinen joutui venaamaan aika pitkään kun aamulla yritin saada niitä silmiin, kesti tosi kauan onnistua aluksi... Olin vartin vessassa ja tulin ulos, yhteen silmään saatu linssi, jee. Vähän kahvia naamariin ja takaisin vessaan yrittämään toista silmää. Ihan kiitettävästi toisella venaamista :D Nyt ei mene kuin hetki niin linssit on päässä , onneksi.
Kyllä mulla aluksi kesti tosi kauan saada mokomat linssit paikoilleen. Kun menin Nissenille ja olin yrittänyt saada yhtä ainutta linssiä silmään 45 minuuttia tuli mieleen kysyä siltä optikolta että mikä on pisin aika kun joku on yrittänyt laittaa linssiä paikoilleen. Se vastasi että 1h45min, meni kahteen eri sessioon. Se oli tavoite saada linssi silmään ennen tuota aikaa, taisin onnistua. Helvetti sentään se oli kyllä säätöä aluksi. Mutta mulla kuulemma on pallosilmä, kuiva pallosilmä. On tämä kaikki niin imartelevaa :D

kai se jollakulla parantaa itseluottamusta ja sitä kautta...

itelle tulee yleensä vaan orpo ja alaston olo piilareiden kanssa mutta kerran kuussa ihan kiva käyttää vaihtelun vuoks.

tuntuu omasta mielestä aika tuhlaukselta :) ja eihän niitä sais vedellä pestä? tai itellä lukee että ei siedä vesijohtovettä.

njooh siitä vaan kasvattamaan niitä homeitiöitä yms vanhoissa nesteissä... aika äkkiä saa silmänsä sellaiseen kuntoon että napsahtaa ikuinen piilarikielto jos on tarpeeks hyvä tuuri..

Mulle optikko sano, että just noi air optixit saattavat tuntua silmässä, koska ovat paksumpaa materiaalia (silikoni?) kuin mun kertispiilarit (focus dailies tms.). Sain noista kk-linsseistä kokeiluparin, mutten ole vuoden aikana vieläkään saanut kokeiltua :jahas:. Noh, piilareita tulee käytettyä ehkä 1 pv/kk, joten kuukausilinssit olis ehkä vähän liikaa. Yläasteella käytin pelkästään piilareita, mutta enää en jaksa puljata. Silloin teiniangstissa olisi ollut varmaan maailman hirvein juttu, jos olisi pitänyt mennä kouluun silmälaseissa :lol2:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom