- Ikä
- 43
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos siirtyy tavallisista kuukausilinsseistä noihin yötäpäivää-linsseihin niin ilmeisesti pitää ensin käydä optikolla tarkastamassa että varmasti nuo soveltuu itselle? Vai voiko suoraan vaan alkaa noita käyttämään? Noita Focus Night & Day (uudelta nimeltä vissiin Air Optix Night & Day) -linssejä olen ajattellut... Kokemuksia noista?
Ilmeisesti noita voi tosiaan pitää sen pari viikkoa putkeen silmissä ja sitten on vaikka päivän ilman ja taas pari viikkoa? Käykö noiden kanssa samanlainen puhdistusneste kuin tavallisten kuukausilinssien kanssa?
Totta mooses täytyy käydä. Tai eihän se mikään pakko ole, mutta itse en alkaisi ominpäin tilaamaan linssejä ja tosta vain käyttämään jos ei tiedä miten silmät reagoi juuri niiden linssien kanssa. Ei se kovin iso homma ole mennä testaamaan piilareita optikolla.Jos siirtyy tavallisista kuukausilinsseistä noihin yötäpäivää-linsseihin niin ilmeisesti pitää ensin käydä optikolla tarkastamassa että varmasti nuo soveltuu itselle? Vai voiko suoraan vaan alkaa noita käyttämään? Noita Focus Night & Day (uudelta nimeltä vissiin Air Optix Night & Day) -linssejä olen ajattellut... Kokemuksia noista?
Miksi ihmeessä kovat piilolinssit? Onko sinulla jokin syy, miksi et voisi käyttää pehmeitä linssejä? Pehmeät ovat huomattavasti mukavampia ja niistä löytyy paljon parempi valikoima erilaisia linssejä eri tilanteisiin...Tuli käytyä Meilahdessa kokeilemassa kovia piilolinssejä. Ennen olen pärjännyt vain normaaleilla silmälaseilla mut nyt alkaa olla pakko siirtyä piilolinssien käyttöön.
Oikea silmä tottui kohtuullisesti siinä reippaassa puolessa tunnissa linssiin. Vasen silmä joko sitten kuivui tai vuosi reippaasti. No josko noihin ajan kanssa tottuisi. Tammikuussa sitten saan omilla vahvuuksilla olevat ja pääsen itse asettelemaan niitä.
Miksi ihmeessä kovat piilolinssit? Onko sinulla jokin syy, miksi et voisi käyttää pehmeitä linssejä? Pehmeät ovat huomattavasti mukavampia ja niistä löytyy paljon parempi valikoima erilaisia linssejä eri tilanteisiin...
Nyt kuitenkin alkoi silmät kuivamaan melko paljon ja pakko oli ottaa pois nuo (ei pääse heti optikolle ku viikonloppu...) Pitää tiistaina käydä optikolla katsomassa/kysymässä että mitä vikaa noissa on. Jännä homma kun eka viikko meni ihan ilman mitään ongelmia ja nyt alkoi sitten kuivalta tuntumaan. Flunssaa kyllä vähä puskee päälle, liekkö sillä vaikutusta asiaan...
Miten muilla, pidättekö aina koko kuukauden noita putkeen ilman ongelmia vai esim. viikon ja sitten päivä pari ilman ja sitten uudelleen?
Mitenkäs muilla, joilla on nuo Air Optix Night & Day -linssit, kuinka pitkään testasitte linssejä ennen varsinaisen käytön aloittamista? Itse kävin optikolla noista kysymässä ja sain testiparin jota ois tarkotus pitää kokonainen kuukausi putkeen silmissä. Nyt viikon päästä oli ensimmäinen tarkastus ja kaikki ok. Vielä kolmen viikon päästä ois lopputarkastus.
Nyt kuitenkin alkoi silmät kuivamaan melko paljon ja pakko oli ottaa pois nuo (ei pääse heti optikolle ku viikonloppu...) Pitää tiistaina käydä optikolla katsomassa/kysymässä että mitä vikaa noissa on. Jännä homma kun eka viikko meni ihan ilman mitään ongelmia ja nyt alkoi sitten kuivalta tuntumaan. Flunssaa kyllä vähä puskee päälle, liekkö sillä vaikutusta asiaan... Harmittaa vähän jos nämä ei passaa mun silmille, kun aluksi tuntuivat niiiin hyviltä ja käteviltä.
Aika likaisilta näytti nuo linssit kun pois otin. Miten muilla, pidättekö aina koko kuukauden noita putkeen ilman ongelmia vai esim. viikon ja sitten päivä pari ilman ja sitten uudelleen?
No mulle optikko sanoi että tätä testiparia pidetään koko kuukausi ihan yhtäjaksoisesti silmissä. Sano vaan että jos joku roska tms. tuntuu ni sitten voi käyttää pois mutta mielellään koko ajan silmissä pitäs olla.Eikös nuo kuitenkin pidä puhdistaakin välillä, esim. juuri viikon välein?
Joo no jospa se tuosta johtuis. On nuo kyllä niin hyvät linssit että mielellään ottais käyttöön. Mutta tiistaina tuo selviää kun optikolle pääsee.Voi hyvin olla, että flunssa vaikuttaa. Silloin harvoin, kun olen kipeä, niin mulla kuivuu silmät ja piilarit aina!
Juu juurikin tuota Solo Care Aquaa on mulla käytössä...Ja BTW nesteissä on eroja, kaikki eivät sovellu niin hyvin noille night & day -tyyppisille silikonilinsseille. Oman kokemukseni mukaan parasta on Solo Care Aqua. B & L:n Renu oli vieläkin parempaa, sääli että se vedettiin markkinoilta!
Hankin paketin Air Optixeja, niitä tavallisia, eli ei Night&Day. Pitäisi linssineste kai myös hankkia, mutta mikä linssineste olisi paras näille?
Hankin paketin Air Optixeja, niitä tavallisia, eli ei Night&Day. Pitäisi linssineste kai myös hankkia, mutta mikä linssineste olisi paras näille?
Pienellä googletuksella ei vastausta löytynyt...
Tuo Solo care aqua on kai hyvä, mutta käykö se näille tavallisille air optixeille?
Olisi tietenkin helpompi, jos huuhtelu- ja desinfiointiaine olisi samassa nesteessä.Mulla on kans noi tavalliset ja optikko antoi mukaan AO SEPT PLUS nestettä. Eli sitä käytetään vain desinfiointiin. Jos tarttee huuhdella desifioinnin jälkeen linssiä, jos vaikka sattuu tarttuun jotain roskaa tai sellaista niin siihen on tarkoitettu oma neste: SoftWear Saline Plus.
Optikoilta. Crazy Lens ja WildEyes tekee noita erikoisempia linssejä ja itse olen aikoinani löytänyt molempia merkkejä optikkoliikkeistä ja eiköhän niitä löydy nykyäänkin. Kannattaa mennä vaan kysymään. Netistä tietysti voi katsoa etukäteen tietysti minkälaisia malleja löytyy....Mistähän sais punaiset piilarit? :evil:
Optikoilta. Crazy Lens ja WildEyes tekee noita erikoisempia linssejä ja itse olen aikoinani löytänyt molempia merkkejä optikkoliikkeistä ja eiköhän niitä löydy nykyäänkin. Kannattaa mennä vaan kysymään. Netistä tietysti voi katsoa etukäteen tietysti minkälaisia malleja löytyy.