Piilolinsseistä

Kertokaas viisaammat mistä johtuu piilarien "sumentuminen"?
Yleensä illalla toisen silmän piilari alkaa sumentua(ei aina sama silmä), joka ei todellakaan ole miellyttävää. Hommanhan saa hoidettua ottamalla piilarit pois ja huuhtelemalla...

Haluisin nyt kuitenkin tietää mistä tämä johtuu ja kuinka ennalta ehkäistä kun ei aina ole mahdollista niitä pois ottaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä illalla toisen silmän piilari alkaa sumentua(ei aina sama silmä), joka ei todellakaan ole miellyttävää. Hommanhan saa hoidettua ottamalla piilarit pois ja huuhtelemalla...

Haluisin nyt kuitenkin tietää mistä tämä johtuu ja kuinka ennalta ehkäistä kun ei aina ole mahdollista niitä pois ottaa.

No päivän mittaan siihen piilarin pintaan jää kaikkea kakkaa.
Mene vaikka kävelemään kunnon hiekkapöllyn läpi niin huomaat kuinka paljon enemmän kamaa piilariin jää kiinni verrattuna paljaaseen silmään. :D

Toinen voi kanssa olla, että jos on huonolaatuiset/vääränlaiset piilarit ja ne eivät sovi silmään ja alkavat mennä rullalle/kasaan tms.

Johtuisikohan se piilarien kuivumisesta? Kuivumiseen taas auttaa silmien räpyttely, koska (jos oikein olen ymmärtänyt) se kiihdyttää kyynelnesteen tuotantoa ja kostuttaa piilarit. Päinvastoin kuin voisi luulla ihminen ei suinkaan räpyttele silmiään huomaamatta riittävästi, vaan piilarien käyttäjän on syytä räpytellä ihan tietoisesti. Itselläni se ainakin auttaa sumentumiseen, jota joskus (ei onneksi kovin usein) saattaa tulla, kun käytän piilareita aamusta myöhään iltaan.

Kertokaas joku joka oikeasti tietää, että onko haittaa jos pitää kertakäyttö piilareita useampana päivänä kuin yhtenä. Itse ole kokeillut muutamaan otteeseen, että olen laittanut kertakäyttöpiilarit puhdistusnesteeseen yöksi ja sit seuraavana päivänä päähän enkä ole huomannut mitään eroa. Tulenko sokeaksi? Kannattaako lopettaa tuollainen säästäminen?

Kertokaas joku joka oikeasti tietää, että onko haittaa jos pitää kertakäyttö piilareita useampana päivänä kuin yhtenä. Itse ole kokeillut muutamaan otteeseen, että olen laittanut kertakäyttöpiilarit puhdistusnesteeseen yöksi ja sit seuraavana päivänä päähän enkä ole huomannut mitään eroa. Tulenko sokeaksi? Kannattaako lopettaa tuollainen säästäminen?

Käytän vain kuukausilinssejä, mutta edelleen en suosittele pelleilemään omien silmien kanssa. Jos paketissa lukee ettei saa käyttää kuin tietyn ajan (päivän), niin kyllä se minulle riittäisi. Ja jos useammin käytät noita päivälinssejä (kolmekin kertaa viikossa tai enemmän) niin melkein tulee kuukausilinssit halvemmaksi.

Edit. Olen täälläkin jo maininnut, että sain silmäluomentulehduksen liiallisesta käytöstä (kuukausilinssit), joten on hyvinkin mahdollista saada myös tuollaisesta jotain ikävää (ainakin jos pidempään jatkat tuolla linjalla).

Edit. Olen täälläkin jo maininnut, että sain silmäluomentulehduksen liiallisesta käytöstä (kuukausilinssit), joten on hyvinkin mahdollista saada myös tuollaisesta jotain ikävää (ainakin jos pidempään jatkat tuolla linjalla).

Tuohan on ihan yksilökohtaista.
Meikällä on nyt yötäpäiväälinssit ollu tosi pitkiä jaksoja putkeen naamassa. Viimoset oli tossa 1,5kk putkeen ilman, että otin kertaakaan pois. Ei niitä perkele enää meinaa muistaa, muutakun silloin kun tulee joku roska silmään ja piilari meinaa pompata. :D
Ja edellisen kerran silmätulehdus ollut ~ 2 vuotta sitten intin alussa.
Ironista kyllä, juuri sillä hetkellä oli rillit käytössä, eikä piilarit. ;)

En tässä siis sano, että kenekään kannattaisi välttämättä pitää niitä pitkään naamassa. Joillekin vaan sopii.
Säästää kivasti rahaa kanssa kun ei koko ajan tarvii vaihtaa.

Saahan noita, itsellä on tällä hetkellä silmissä sellaiset.

Mitenkäs hinnat, ja varsinkin saatavuus verkkokaupoista? Tooriset ovat jo lähtökohtaisesti kalliita ja jos optikkoliikkeistä ostaa niin vielä kalliimpia.

Mitenkäs hinnat, ja varsinkin saatavuus verkkokaupoista? Tooriset ovat jo lähtökohtaisesti kalliita ja jos optikkoliikkeistä ostaa niin vielä kalliimpia.
Itse oon tilannut tuolta instrun nettikaupasta, niin siellä 6 kappaleen setti day&night toorisia linssejä on 18€ kalliimpi kuin tavallinen versio samoista linsseistä.

Eli siis halpaa on kuin saippua kun yhtä linssiä kohden tulee lisähintaa vain 3€ ja näkee huomattavasti paremmin kuin muuten näkisi.

Nyt kun tämä on nostettu, niin kysynpä noista piilarinesteistä.

Olen käyttänyt lähes päivittäin kertakäyttölinssejä syystä että en halua olla oman kotini vanki. Kun oli kuukausilinssit ja ei ollut ohjelmassa mennä illaksi kotiin, mukaan otettu piilarinestepullo oli vuotanut pitkin laukkua. Vähän kun piilarinestepulloa kallisti niin kaikki nesteet valuivat iloisesti pullosta ulos. Käytössä oli se yleisin piilarineste mikä kaupoissa näkyy, en nyt edes muista mikä... Onko jotain nestettä myynnissä tiiviissä pulloissa jotka voi jopa ottaa matkalle mukaan ilman että koko pullo on vuotanut meikkipussin pumpulitkin käyttökelvottimiksi?

Tulisi kyllä ehkä halvemmaksi jokin muu vaihtoehto kuin kertakäyttölinssit, mutta onhan tämä aika huoletonta.

Paitsi kun ottaa linssin illalla pois ja unohtaa ottaneensa ja rupeaa kynsimään silmää uudestaan kunnes tajuaa lopettaa. Tai kun laittaa kaksi linssiä samaan silmään eikä toiseen yhtään.

itse hommasin maanantaina piilolinssit ja olo on mahtava! Ei enää rasittavaa lasien tunnetta nenällä ja kohta kaatuu naista niinku heinää :D

Nyt kun tämä on nostettu, niin kysynpä noista piilarinesteistä.

Olen käyttänyt lähes päivittäin kertakäyttölinssejä syystä että en halua olla oman kotini vanki. Kun oli kuukausilinssit ja ei ollut ohjelmassa mennä illaksi kotiin, mukaan otettu piilarinestepullo oli vuotanut pitkin laukkua. Vähän kun piilarinestepulloa kallisti niin kaikki nesteet valuivat iloisesti pullosta ulos. Käytössä oli se yleisin piilarineste mikä kaupoissa näkyy, en nyt edes muista mikä... Onko jotain nestettä myynnissä tiiviissä pulloissa jotka voi jopa ottaa matkalle mukaan ilman että koko pullo on vuotanut meikkipussin pumpulitkin käyttökelvottimiksi?

Tulisi kyllä ehkä halvemmaksi jokin muu vaihtoehto kuin kertakäyttölinssit, mutta onhan tämä aika huoletonta.

Paitsi kun ottaa linssin illalla pois ja unohtaa ottaneensa ja rupeaa kynsimään silmää uudestaan kunnes tajuaa lopettaa. Tai kun laittaa kaksi linssiä samaan silmään eikä toiseen yhtään.

Tuohan kuulostaa vallan hullulta, että nesteet vuotavat siitä pullosta tuolla lailla. :eek:

Oma piilarineste on sellainen, että sieltä ei tule neste ulos ilman pientä puristamista (todella kätevä muuten kun yrittää kaataa sitä piilarinestettä koteloihin, ei ole nesteet ympäri vessaa) ja korkin ollessa kiinni ei toivoakaan, että sieltä vuotaisi.

Olisiko ollut Bausch&Lomb merkkistä nestettä täällä (ei jaksa vaivautua alakertaan tarkistamaan).. Hyvää tavaraa joka tapauksessa!

Tuohan kuulostaa vallan hullulta, että nesteet vuotavat siitä pullosta tuolla lailla. :eek:

Oma piilarineste on sellainen, että sieltä ei tule neste ulos ilman pientä puristamista (todella kätevä muuten kun yrittää kaataa sitä piilarinestettä koteloihin, ei ole nesteet ympäri vessaa) ja korkin ollessa kiinni ei toivoakaan, että sieltä vuotaisi.

Olisiko ollut Bausch&Lomb merkkistä nestettä täällä (ei jaksa vaivautua alakertaan tarkistamaan).. Hyvää tavaraa joka tapauksessa!

Heh... Googletin juuri "piilolasineste", ja ensimmäisenä tulee linkki hesarin uutiseen "Bausch & Lomb -piilolasineste saattaa aiheuttaa vakavaa silmäsairautta" http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Bausch++Lomb+-piilolasineste+saattaa+aiheuttaa+vakavaa+silm%C3%A4sairautta/1135219776266
joten jos sitä käytät niin ei sekään valinta ihan nappiin ole mennyt. Vaarallista touhua :lol2:

e: se vuotava puteli taisi olla merkkiä Bio all in one tai jotain vastaavaa... nokasta vuoti ulos kaikki nesteet ihan heti.

Heh... Googletin juuri "piilolasineste", ja ensimmäisenä tulee linkki hesarin uutiseen "Bausch & Lomb -piilolasineste saattaa aiheuttaa vakavaa silmäsairautta" http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Bausch++Lomb+-piilolasineste+saattaa+aiheuttaa+vakavaa+silm%C3%A4sairautta/1135219776266
joten jos sitä käytät niin ei sekään valinta ihan nappiin ole mennyt. Vaarallista touhua :lol2:

e: se vuotava puteli taisi olla merkkiä Bio all in one tai jotain vastaavaa... nokasta vuoti ulos kaikki nesteet ihan heti.

Olen tietoinen tapauksesta, mutta se oli vain yksi erä. Nyt on jotain erilaista settiä käytössä ja hyvin on toiminut. :)

Kannattaa vaihtaa se nesteputeli ennemmin kuin kuukausilinssit päivälinsseihin (siis jos tuo oli ainut syy vaihtoosi päivälinsseihin). :D

Edit.
pitäiskö tuo piilolinssineste vaihtaa miten usein noista koteloista?

Kerran käytetty (esim linssit ollut yön yli) neste pois. Uutta nestettä joka kerralla.

Olen tietoinen tapauksesta, mutta se oli vain yksi erä. Nyt on jotain erilaista settiä käytössä ja hyvin on toiminut. :)

Kannattaa vaihtaa se nesteputeli ennemmin kuin kuukausilinssit päivälinsseihin (siis jos tuo oli ainut syy vaihtoosi päivälinsseihin). :D.

Jaa, jännä. Silmäsairautta linssinesteestä, onneksi se erä on mennyttä aikaa. Rahatilanne ei nyt ole niin hyvä että viittis ostaa montaa nesteputelia jotka vuotaisi itsekseen taas tyhjiin...
Ehkä sitten gradun jälkeen, siihen asti käytetään noita halvimpia kertakäyttölinssejä. Ostin niitä jossain vaiheessa 180 kpl, on pari vielä jäljellä :-D

se vuotava puteli taisi olla merkkiä Bio all in one tai jotain vastaavaa... nokasta vuoti ulos kaikki nesteet ihan heti.

Bio Soak all in one? Hyvää litkua, pikkusen kömpelönmallinen pullo, muttei pitäisi vuotaa. Mullakin on sitä aina jossain käsilauk...öhöm, laukun pohjalla.

Nyt kun tää ketju on todentotta nostettu.. Mistä johtuu se että mulla jos on piilarit silmissä nyt puoli tuntia, niin kaksi päivää silmät on punaiset kuin särjellä, ja kirvelevät kovasti.. Mikä mua vaivaa, ja miten kauan pitää vielä olla ilman piilareit?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom