Piilolinsseistä

Tuli viime viikonloppuna sitten käytyä optikolla ja sovitettiin sitten Purevisionin linssejä. Tässä kun on surffaillut niin nuo Purevisionit näyttää olevan eräät kalleimmista linsseistä, tosin näitähän voi pitää yötäpäivää.
Voipi olla että tulevaisuudessa tilailen netistä vähän halvempia linssejä niin meneekö se yksinkertaisuudessaan niin, että kunhan vahvuudet, linssin kaarevuus ja läpimitta täsmää niin voi tilata "mitkä vain"?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli viime viikonloppuna sitten käytyä optikolla ja sovitettiin sitten Purevisionin linssejä. Tässä kun on surffaillut niin nuo Purevisionit näyttää olevan eräät kalleimmista linsseistä, tosin näitähän voi pitää yötäpäivää.
Voipi olla että tulevaisuudessa tilailen netistä vähän halvempia linssejä niin meneekö se yksinkertaisuudessaan niin, että kunhan vahvuudet, linssin kaarevuus ja läpimitta täsmää niin voi tilata "mitkä vain"?

kyllä voi, mutta suosittelen silti käymään kerran vuodessa siellä määräaikaistarkastuksessa. ite pidän silmiäni sen verran arvokkaana että mielelläni ostan optikkoliikkeen nettipalvelusta noi kun se hintaero ei ole niin merkittävä per linssi. mutta ainakin periaatteessa ihan samoja linssejä molempiin paikkoihin viedään sekä optikolle että nettikauppoihin

Mulla on jälleen typerä kysymys.

Perjantai oli pitkä päivä, ja ennen nukkumaanmenoa otin piilarit pois päästä, mutta nähtävästi oikean silmän piilari ei osunut ihan sinne koteloonsa nesteeseen, vaan se löytyi lauantaiaamuna ihan lavuaarilta kuivuneena puolipallona. En ollut kotona, joten laitoin kuivuneen piilarin sinne nesteeseensä lillumaan, ajatuksena heittää se sitten rodeen kun kotiin pääsen.
No, nyt kotona avasin piilarikotelon heittääkseni kuivuneen piilarin rodeen, mutta kappas, se oli nesteessä lilluneena hävittänyt kovuutensa ja kuivuutensa, ja näyttää ihan normaalilta, käyttökelpoiselta piilolinssiltä.

Olisiko se typerää käyttää vielä tätä piilolinssiä? Kyseessä on kuukausilinssi.

Mulla on jälleen typerä kysymys.

Perjantai oli pitkä päivä, ja ennen nukkumaanmenoa otin piilarit pois päästä, mutta nähtävästi oikean silmän piilari ei osunut ihan sinne koteloonsa nesteeseen, vaan se löytyi lauantaiaamuna ihan lavuaarilta kuivuneena puolipallona. En ollut kotona, joten laitoin kuivuneen piilarin sinne nesteeseensä lillumaan, ajatuksena heittää se sitten rodeen kun kotiin pääsen.
No, nyt kotona avasin piilarikotelon heittääkseni kuivuneen piilarin rodeen, mutta kappas, se oli nesteessä lilluneena hävittänyt kovuutensa ja kuivuutensa, ja näyttää ihan normaalilta, käyttökelpoiselta piilolinssiltä.

Olisiko se typerää käyttää vielä tätä piilolinssiä? Kyseessä on kuukausilinssi.
Voi sitä vielä käyttää, kunhan puhdistat sen ensin huolellisesti. :thumbs:

Voi käyttää. Vaatii vain hyvän puhdistuksen ihan kevyen hankaamisen kanssa.

Nyt käyttänyt parisen kuukautta kuukausilinssejä. Ensimmäinen piilarikokeilu päättyi 3 vuotta sitten, kun huono optikko neuvoi puutteellisesti niiden käytön, eikä linssikään matsannut silmiini hyvin; valuivat koko ajan alemmaksi,eli linssin muoto väärä.

Päätin kuitenkin vielä kokeilla piilareita, kun silmälasit olivat päivityksen tarpeessa ja en pitänyt niiden käytöstäkään. JKL:n silmäasemasta sain todella hyvän palvelun ja heti ekoista käyttökerroista lähtien piilarit matsasivat tosi hyvin. Muutaman kympin maksuun sisältyy rajoittamaton määrä tarkastus/neuvontakäyntejä, jos on jotain kysyttävää tai haluaa olla ajan tasalla silmien kunnosta.

Olen käyttänyt näin noin 14 tuntia joka päivä, ja vasta illalla tuntuu silmät hiukan kuivuneilta. Eikä haittaa vaikka yöksikin unohtuu päähän.

Kiitti neuvosta!! Olen aika yllättynyt, olisin kuvitellut että ei missään nimessä saa käyttää kertaalleen kuivunutta linssiä. On ne vaan sitten käteviä! Kävin salilla lasit päässä äsken kun en tiennyt vielä voiko kuivahtanutta linssiä vielä käyttää, ja oli kyllä vähän tiellä ne rillit.

Hmm, aattelin asiaa vain puhdistamisen kannalta. Tuohon en kyllä osaa sanoa 100%:sti, että tekeekö kuivuminen mitään hallaa linsseille. Itse olen kyllä käytellyt niitä vaikka joskus on vähän kuivahtanutkin, enkä mitään eroa ole hoksannut.

Juup, ei mullakaan ole ollut erityisempiä ongelmia, vaikka ovat päässeet kuivumaan. Itse asiassa aikanaan typeryyksissäni menin autokoulua varten lääkärintarkastukseen piilarit päässä ja lekurin piti tehdä näkötesti. Otin vaan nöyrästi piilarit pois ja käärin paperiin, kun ei ollut säilytysnesteitä eikä koteloita mukana. Kotona pistin yön yli nesteisiin ja putsasin hyvin. Seuraavana päivänä olivat vielä ihan käyttökelpoiset.

Ei viittynyt heittää vekeen, kun olivat melko tuoreet yötäpäivää-linssit (kalliit ;) )

Juup, ei mullakaan ole ollut erityisempiä ongelmia, vaikka ovat päässeet kuivumaan. Itse asiassa aikanaan typeryyksissäni menin autokoulua varten lääkärintarkastukseen piilarit päässä ja lekurin piti tehdä näkötesti. Otin vaan nöyrästi piilarit pois ja käärin paperiin, kun ei ollut säilytysnesteitä eikä koteloita mukana. Kotona pistin yön yli nesteisiin ja putsasin hyvin. Seuraavana päivänä olivat vielä ihan käyttökelpoiset.

Ei viittynyt heittää vekeen, kun olivat melko tuoreet yötäpäivää-linssit (kalliit ;) )

Joo, sama, en raaski heittää menemään jos on pienetkin tsänssit että noilla näkee vielä :D

Mullon vielä yhdet parit Air Optixeja käyttämättä, mutten aio käyttää niitä, koska viikon päästä maanantaina on lasik-leikkaus edessä. Pidän ne muistona ja muistelen lämmöllä niitä hetkiä, jolloin piilarit alkoivat pistellä silmissä tai menivät sumeiksi ollessani huonossa paikassa huonoon aikaan ilman nesteitä ja koteloita, saati rillejä messissä. :jahas:

Mikäs on Lasik-leikkauksen päivän hinta?
3000e budjetilla saa aika monesta paikasta silmät kuntoon (sisältää tarkastukset, jälkihoidot ja operaation jälkeisen suklaapatukan). Tampereella oli jossain vaiheessa tarjous 1000e/silmä + siihen noin 400 euroa muita kuluja.

Virosta saisi koko setin vajaaseen 2000 euroon. Oon puolivakavissani harkinnut. Säästetäänkö tonni ja lähdetään sinne leikeltäväksi? Sä saat mennä ensin :D

Sain itsekin noita ensimmäisiksi piilolinsseikseni. Pientä kusetuksen makua tosiaan oli tuossa kun nämä linssit ovat kalleimmasta päästä ja tietty heti optikko sanoi että sovitetaan noita Purevisioneita.

Nyt kun koitin käydä hankkimassa uusia huokeampia linssejä niin nekin pitäs sovittaa taas kuten ensimmäisetkin eikä voinut siis niitä mulle antaa ilman sovituskäyntiä. Eikö pelkkä kontrollissa käynti muka riitä?! No en ottanut sitten linssejä tai siis sovitusaikaa kun en jaksa ravata paikassa (tarkastus, kontrolli jne.).

Ymmärrän kyllä että omista silmistäni tässä on kyse mutta enköhän tunne itse jos linssit ei kertakaikkiaan sovi ja kontrollissa voisin toki käydä 2 viikon jälkeen.

Olipa muuten hyvä juttu tänään. Olen ottanut käyttöön kuukausipiilarit, joilla kuulemma voi nukkua. No kokeiltiin! Nukuin piilarit päässä poikaystävällä, ja aamulla piti lähteä kampaajalle. Heti kun astuin ulos kirpeään ilmaan, kyynelnestettä rupesi suorastaan virtaamaan. Kyllä mä sen tunsin, pyyhin siinä kävellessä naamalta vähän väliä kyynelvirtauksia pois.
Kun sitten pääsin peilin äärelle, niin ei helvetti, kaikki ripsivärit oli lähtenyt. Molemmasta silmästä lähtee mustaa noroa alaspäin, mustaa silmänaluset täynnä, mustaa oli levinnyt myös silmäluomelle, silmien sivuille, kaikkialle... näytin KAMALALTA! Ihanaa että kävelin Helsingin keskustassa näyttäen tuolta.
Mikähän läppä tuo nyt on, voi nukkua piilarit päässä muka... Enpä luota moisiin mainoksiin enää.

Olipa muuten hyvä juttu tänään. Olen ottanut käyttöön kuukausipiilarit, joilla kuulemma voi nukkua. No kokeiltiin! Nukuin piilarit päässä poikaystävällä, ja aamulla piti lähteä kampaajalle. Heti kun astuin ulos kirpeään ilmaan, kyynelnestettä rupesi suorastaan virtaamaan. Kyllä mä sen tunsin, pyyhin siinä kävellessä naamalta vähän väliä kyynelvirtauksia pois.
Kun sitten pääsin peilin äärelle, niin ei helvetti, kaikki ripsivärit oli lähtenyt. Molemmasta silmästä lähtee mustaa noroa alaspäin, mustaa silmänaluset täynnä, mustaa oli levinnyt myös silmäluomelle, silmien sivuille, kaikkialle... näytin KAMALALTA! Ihanaa että kävelin Helsingin keskustassa näyttäen tuolta.
Mikähän läppä tuo nyt on, voi nukkua piilarit päässä muka... Enpä luota moisiin mainoksiin enää.
Yötäpäivää-piilaritko? Vaiko Airoptix-tyyppiset, joilla voi nukkua sen viikon verran suunnilleen?

Itselleni ei sopineet mitkään piilarit, mutta maanantain jälkeen siitä ei tarvitse enää murehtia...

Yötäpäivää-piilaritko? Vaiko Airoptix-tyyppiset, joilla voi nukkua sen viikon verran suunnilleen?

Itselleni ei sopineet mitkään piilarit, mutta maanantain jälkeen siitä ei tarvitse enää murehtia...

Airoptixin tyyliset olivat, elleivät juuri Airoptixit, en nyt muista merkkiä... Oli kyllä aika tyrmistyttävä yllätys, uskon tuon kyynelnesteen virtaamisen liittyvän piilareihin sillä ei tuollaista ole ennen käynyt.
Itsekin miettinyt silmien leikkaamista tai laserointia, miksi sitä nyt kutsutaan, mutta ehkä haluaisin ensin tietää sen turvallisuudesta. Askarruttaa se, että voiko näkö alkaa huonontua uudestaan? Leikkaus vaikuttaa siltä, ettei sitä voi uusia.
Toiseksi haluan tässä odotella, sillä hankin silmälasit/piilarit vasta noin vuosi sitten, ja vahvuuksia ollaan vaihdettu tässä pienen ajan sisällä yllättävän monta kertaa. Ei varmaan kannata mennä leikkauttamaan ennenkun tietää varmasti, ettei näkökyky enää muutu mihinkään suuntaan.
Antaakohan ne sullekin sen laseroinnin ajaksi pehmonallen käsiin puristeltavaksi, niinkun Jessica Simpsonille annettiin realityohjelmassaan... Musta se oli hauska. Ihan sattumalta näin en seurannut sarjaa :jahas:

Airoptixin tyyliset olivat, elleivät juuri Airoptixit, en nyt muista merkkiä... Oli kyllä aika tyrmistyttävä yllätys, uskon tuon kyynelnesteen virtaamisen liittyvän piilareihin sillä ei tuollaista ole ennen käynyt.
Itsekin miettinyt silmien leikkaamista tai laserointia, miksi sitä nyt kutsutaan, mutta ehkä haluaisin ensin tietää sen turvallisuudesta. Askarruttaa se, että voiko näkö alkaa huonontua uudestaan? Leikkaus vaikuttaa siltä, ettei sitä voi uusia.
Toiseksi haluan tässä odotella, sillä hankin silmälasit/piilarit vasta noin vuosi sitten, ja vahvuuksia ollaan vaihdettu tässä pienen ajan sisällä yllättävän monta kertaa. Ei varmaan kannata mennä leikkauttamaan ennenkun tietää varmasti, ettei näkökyky enää muutu mihinkään suuntaan.
Antaakohan ne sullekin sen laseroinnin ajaksi pehmonallen käsiin puristeltavaksi, niinkun Jessica Simpsonille annettiin realityohjelmassaan... Musta se oli hauska. Ihan sattumalta näin en seurannut sarjaa :jahas:
Tästä syystä en ole itse vielä uskaltanut koskaan nukkua piilarit päässä, vaikka noita erilaisia malleja olenkin kokeillut. Se, että silmät vuotaa koko ajan, johtuu siis silmän kuivuudesta. Nykyään käytän kertakäyttöisiä 1 Day Acuvue Moist-linssejä...ihan ok mulle...kalliithan ne on, mutta en viitsisi silmiäni pilata. Leikkaukseen menen varmaan myös joskus tulevaisuudessa:)

Tästä syystä en ole itse vielä uskaltanut koskaan nukkua piilarit päässä, vaikka noita erilaisia malleja olenkin kokeillut. Se, että silmät vuotaa koko ajan, johtuu siis silmän kuivuudesta. Nykyään käytän kertakäyttöisiä 1 Day Acuvue Moist-linssejä...ihan ok mulle...kalliithan ne on, mutta en viitsisi silmiäni pilata. Leikkaukseen menen varmaan myös joskus tulevaisuudessa:)

Aha! No se selittääkin sen. En muista onko ikinä tuollaista kyynelvirtausta ollut ennen, sitä vaan tuli ja tuli. No, tiedänpä jatkossa olla nukkumatta linssit päässä. Kiitos tiedosta!

Löysin vanhan piilarin.. Siinä on tollaset koodit:
"DD01
8,6
-2,25"

Eli tuo 8,6 on ilmeisesti kaarevuus? Pitäis ostaa joku pieni paketti kertakäyttölinssejä eikä sen vuoksi jaksais juosta tarkastuksessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom