Piilolinsseistä

Miten nuitten kertakäyttö piilareiden kanssa, voisko pitää 1vrk putkeen? Syy miksi hommaan piilareita on se, että kesätyöpaikassa noi rillit on vähän edessä. Koska työvuoro kestää vuorokauden, niin optikko tuumas, et kertakäyttösiä voi pitää max 12h, joten ne ei tule kysymykseen. Puhuko paskaa? Kysyin siltä optikolta myös, että jos kaikki menee hyvin ja silmät tottuu, niin voiko pitää kuukauden päässä niitä yhtäjaksosesti. Joo joo ei mitään estettä, tuli vastaus. Tuntus että ne on muutaman päivän päästä niin paskaset, että pakko repii silmistä pois.

Aika vaikeeta tuo asentelu ja pois ottaminen. Silmät kun särellä, vetistää ja punottaa, koska ei ihan ensi yrittämällä lähteny pois silmistä. Kaippa niitä oppii käsittelee.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt oikein ymmäränyt. Eli ensin optikko sanoi että saa pitää max 12h ja sitten saakin pitää yhtäjaksoisesti kuukauden?. Tarkoitatko että pistät välillä ne johonkin nesteeseen vai et kai vaan päässä pidä niitä koko aikaa?

En nyt oikein ymmäränyt. Eli ensin optikko sanoi että saa pitää max 12h ja sitten saakin pitää yhtäjaksoisesti kuukauden?. Tarkoitatko että pistät välillä ne johonkin nesteeseen vai et kai vaan päässä pidä niitä koko aikaa?
Siis kertakäyttö piilarit ei tule kysymykseen vaan suositteli semmosia kuukausipiilareita vai mikä niitten virallinen nimi nyt onkaan. Se sano, että niitä kuukausi piilareita voi pitää yötä päivää sen kuukauden mikäli silmät kestää.

Siis kertakäyttö piilarit ei tule kysymykseen vaan suositteli semmosia kuukausipiilareita vai mikä niitten virallinen nimi nyt onkaan. Se sano, että niitä kuukausi piilareita voi pitää yötä päivää sen kuukauden mikäli silmät kestää.
En itse pitäisi. Piilarit estää silmien hapensaantia ja se näkyy mm. kasvaneiden verisuonien määrässä.
Ei siitä iso vaiva ole ottaa pois päästä yöksi. Aamulla sitten on tuoreet silmät ja menee minuutti kun laittaa linssit uudestaan päähän.

Onko olemassa muita piilolinssejä kuin nuo nytkin käyttämäni 1 day acuvue linssit, joissa olisi tuo kaarevuus 9.0. Ei nimittäin sovi silmiin nuo 8.5 kaarevuuksiset linssit. Olisi nimittäin hakusessa jotkut muut kuin nuo kertakäyttölissit.

Mulla on ollu niitä kuukauslinssejä ja hyvin pelas silloin ku niitä käytin. Ei ollu mitää ongelmaa pitää kuukautta putkeen silmissä. Silloin kannattaa ottaa linssit pois jos tuntuu että oot tulos kipeeks, silmät tulehtuu herkäst jos pidät niitä silmissä kipeenä ollessas.

Ite oon kai pidellyt hiukan liikaa noita kuukausilinssejä välillä putsailematta ja muutenkin. Silmissä aika kivasti taas verisuonia. :( Onneks suurin osa lähtee ihan päivässä pois.

Sanoisin että vähintään kerran viikossa kannattaa ottaa pois vähintään yöksi, oli mitkä tahansa linssit kyseessä. Varsinkin jos alkaa silmiä vähänkin kirveltää tai verisuonia ilmestymään.

Oon vielä aika aloittelija piilareitten kans, niin kyselläänpäs täältä.
iWear XR Supreme, tuommoset bongasin instrun mainoksesta. Mainospuheet sanoo että saa pitää jopa 29vrk putkeen silmissä, mutta miten tähän vaikuttaa saunomiset, suihkussa käymiset yms? Ja onko näillä sitten samat puhdistusmenettelyt kuin ei yötä päivää käytettävillä kuukausilinsseillä, mikäli ne pois sattuu ottamaan?

Voi pitää saunassa, suihkussa, vaikka uidessa joskin silloin on riski että ne tippuu sinne lätäkköön. :D
Ihan samat puhdistelut, kyllä kannattaa viikon-parin välein kannattaa silti ottaa pois, jotenkin raikkaampi olo ja näkeekin paremmin.

Osaatteko neuvoa, löytyiskö jostain piilarit joissa olisi CYL -0.25 ja voisi tilata netistä? Vai onko tuollaisia olemassa edes. En ole törmännyt kuin -0.75 CYL:eihin, joten eivät taida käydä minulle, vai mitä helvettiä tuo edes meinaa?

Silmälaseissani on CYL -0.25 ja tosiaan netistä piilareita ei löydy kuin CYL -0.75, ainakaan en itse ole löytänyt ?

Edit : Niin hajataittoa korjaavat linssit olisi oltava. Vai onko CYL juuri hajataitto? Mutta eniveis, löytyykö -0.25:sta jostakin, vai onko tuolla edes mitään väliä, eli mitä se tarkoittaa?

Piilareissa on yleensä kovemmat vahvuudet kuin silmälaseissa. Voi olla sama juttu tuossa CYLissäkin, hajataitto se on. Sitten on tietty vielä AX erikseen.
Optikolle vaan...sellane asia jossa ei ehkä kannata googlailla. :)

Piilareissa on yleensä kovemmat vahvuudet kuin silmälaseissa. Voi olla sama juttu tuossa CYLissäkin, hajataitto se on. Sitten on tietty vielä AX erikseen.

Oolsprait, oon funtsinukkin että sieltä varmaan kannattaisi kysellä joskus, että millaiset piilarit minulle sopivat. Sen takia ei ole viittinyt netistä tilaillakkaan (vielä), ettei tule vääränlaisia.

Oolsprait, oon funtsinukkin että sieltä varmaan kannattaisi kysellä joskus, että millaiset piilarit minulle sopivat. Sen takia ei ole viittinyt netistä tilaillakkaan (vielä), ettei tule vääränlaisia.

Eipä riitä pelkkä kysely, vaan tarvitaan ihan erillinen piilarinäöntarkistus. Ite otin kevättalvella piilarit Specsaversiltä, prosessiin kuului näkäri ja piilolinssien käytön opetus. Ja ekaa settiä haettaessa vielä testattiin onnistuuko piilolinssien käyttäminen, jota piti harjoitella muutamilla testilinsseillä. Hinta ei ollut paha - jottain 50e, sis. näkäri+opetus ja muutamat kertakäytttöiset linssit reenausta varten.

Eipä riitä pelkkä kysely, vaan tarvitaan ihan erillinen piilarinäöntarkistus. Ite otin kevättalvella piilarit Specsaversiltä, prosessiin kuului näkäri ja piilolinssien käytön opetus. Ja ekaa settiä haettaessa vielä testattiin onnistuuko piilolinssien käyttäminen, jota piti harjoitella muutamilla testilinsseillä. Hinta ei ollut paha - jottain 50e, sis. näkäri+opetus ja muutamat kertakäytttöiset linssit reenausta varten.

Ahhaa, enpä tiennytkään tommosta, kiitoksia sullekkin. Pitää kävästä sitten optikolla tosiaan.

Ahhaa, enpä tiennytkään tommosta, kiitoksia sullekkin. Pitää kävästä sitten optikolla tosiaan.

Kävin kesällä ja 40€ makso SpecSaversillä. Lisäks sit joskus jos tilaat piilareita netistä, niin kannattaa ihan oikeesti kattoa että tilaat sellaset mitä optikko on määrännyt :)

iWear XR Supreme, tuommoset bongasin instrun mainoksesta. Mainospuheet sanoo että saa pitää jopa 29vrk putkeen silmissä, mutta miten tähän vaikuttaa saunomiset, suihkussa käymiset yms? Ja onko näillä sitten samat puhdistusmenettelyt kuin ei yötä päivää käytettävillä kuukausilinsseillä, mikäli ne pois sattuu ottamaan?

Jos vaan mahdollista niin ota ne piilarit aina yöksi pois, varsinkin jos meinaat vuosia putkeen niitä käyttää. Silmät kiittää loppupeleissä, ja näitähän ei saa kuin 1 pari per elämä ;)

Jos vaan mahdollista niin ota ne piilarit aina yöksi pois, varsinkin jos meinaat vuosia putkeen niitä käyttää. Silmät kiittää loppupeleissä, ja näitähän ei saa kuin 1 pari per elämä ;)

Minkä takia näin pitäisi tehdä? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen, koska omien kokemusten ja optikon kertoman perusteella piilarit pysyy paremmassa kunnossa jos niitä ei joka päivä hinkkaa ja putsaile. Siis jos linssit on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön niin en näe syytä miksi niitä sitten ottaisi joka päivä pois ja väkisin kuluttaisi niitä huonommiksi. Esimerkiksi suihkussa käydessä menee aina silloin tällöin hieman vettä silmiin, joten linssejä joutuu tuon kuukauden aikana jonkun verran vakiona putsailemaan, joten samalla voi olla vaikka hetken aikaa ilman piilareita. Joinakin kuukausina jos on joutunut hieman enemmän putsaamaan linssejä niin loppukuukaudesta huomaa selvästi miten piilarit ovat kuluneet ja menettäneet hengittävyyttä verrattuna edelliseen kuukauteen, jolloin ei piilareita tarvinnut kuin pari kertaa ottaa pois puhdistamisen takia. Mutta jos silmät ei kestä yötä-päivää pitoa edes jatkuvakäyttöisien linssien kanssa niin sitten tietysti ne kannattaa ottaa yöksi pois.

Ja huom! Pidän kyllä aina silloin tällöin useamman päivän taukoja piilareiden käytöstä etten tosiaankaan pidä piilareita silmissä ympäri vuoden.

Noita linssejä oon käyttänyt ja itse en ainakaan viitsi kovin pitkään pitää linssejä silmissä koska muuten alkaa tulemaan punotusta. Olipa linssit mitkä tahansa niin suosittelen silmätippojen käyttöä! Apteekista saa piilareita varten olevia kosteuttavia tippoja ja eron todellakin huomaa!

Ainakin mulle vahvuutta tiputettiin toisesta silmästä 0.25 verran kun optikon mukaan piilereissa riittää pienempi vahvuus. Ja vähäinen hajataitto tiputettiin samalla kokonaan pois, ei ole kyllä haitannut yhtään tämä.
Noita linssejä oon käyttänyt ja itse en ainakaan viitsi kovin pitkään pitää linssejä silmissä koska muuten alkaa tulemaan punotusta. Olipa linssit mitkä tahansa niin suosittelen silmätippojen käyttöä! Apteekista saa piilareita varten olevia kosteuttavia tippoja ja eron todellakin huomaa!
Millaisia aikoja olet sitten noita linssejä ilman pois ottamista pitänyt? Tuo silmätippojen tarve tuli ainakin kertäkäyttölinsseillä opittua kantapään kautta. 15h kertakäyttölinssit päässä kaljotteluiltana ja tuloksena aivan vitun kipeät silmät. Toki olisi voinut sitä suositusaikaakin noudattaa, mutta eipä sitä tajunnu kun kuukausilinssejä pystyis helposti tuon ajan pitämään.

Ainakin mulle vahvuutta tiputettiin toisesta silmästä 0.25 verran kun optikon mukaan piilereissa riittää pienempi vahvuus. Ja vähäinen hajataitto tiputettiin samalla kokonaan pois, ei ole kyllä haitannut yhtään tämä.

Millaisia aikoja olet sitten noita linssejä ilman pois ottamista pitänyt? Tuo silmätippojen tarve tuli ainakin kertäkäyttölinsseillä opittua kantapään kautta. 15h kertakäyttölinssit päässä kaljotteluiltana ja tuloksena aivan vitun kipeät silmät. Toki olisi voinut sitä suositusaikaakin noudattaa, mutta eipä sitä tajunnu kun kuukausilinssejä pystyis helposti tuon ajan pitämään.

Pari päivää oon antanut noiden olla kerrallaan ja sitten ottanut pois. Olipa linssit miten hengittävät tahansa niin jotenkin tuntuu, että on hyvä antaa silmän olla paljaaltaan niin paljon kuin mahdollista. Piilareihin kuitenkin tarttuu kaikkea paskaa vaikka niitä kuinka pesisi. Yöksi on kans jotenkin luonnollista ottaa linssit pois niin ei aamulla tarvi sit hieroa auki verenpunaisia silmiä. Mut eiköhän tuo oo hyvinkin yksilöllistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom