Piilolinsseistä

On se kaarevuus.
Mulla on nyt kuukauden ollut kuukausilinssit ja ei ole mitään pahaa sanottavaa. Näissä ekoissa ei tosin ole hajataiton korjausta eli ei aivan parhaalla tavalla näe(testissä 1.0-1.2 paikkeilla) ja tää ruutuki näyttää vähä sumealta. Seuraaviin tulee vaikka maksavatkin hitusen enemmän.
Aamukuudesta iltämyöhään ovat päässä eikä sumene tai ärsytä silmiä jos ei koneella paljoa istu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kukaan muu tilannu piilolinssitilaus.fi sivustolta linssejä? Itse olen tilannut reilu kk sitten eikä mitään ole kuulunut. Asiakaspalvelu ei vastaa maileihin. Tilauksen tila sanoo että "Odottaa käsittelyä" huh muualta tulee paris päiväs. Mitäköhän täs ny tekis? Reilu 50ekee on vetämäs :)

Itse olen käyttänyt piilareita nyt 3kk. Ei suurempia ongelmia, tarkotus ois mennä nyt parin vuoden päästä laserleikkaukseen.

Osaisiko joku täältä sanoa että onko pikkuisen rikkinäisen piilolinssin käyttö silmälle aina haitaksi? Itselläni on toisesta kuukausilinssistä (taas) lohjennut alle millin pala reunasta, mutta esimerkiksi silmään linssi menee ongelmitta eikä mitään ärsytystä/kipua tunnu. Ensi maanantaina olisi joka tapauksessa tarkoitus hakea uudet linssit --> uskaltaako näitä käyttää siihen saakka?

Osaisiko joku täältä sanoa että onko pikkuisen rikkinäisen piilolinssin käyttö silmälle aina haitaksi? Itselläni on toisesta kuukausilinssistä (taas) lohjennut alle millin pala reunasta, mutta esimerkiksi silmään linssi menee ongelmitta eikä mitään ärsytystä/kipua tunnu. Ensi maanantaina olisi joka tapauksessa tarkoitus hakea uudet linssit --> uskaltaako näitä käyttää siihen saakka?

Jos se ärsyttää silmää, heitä roskiin. Jos ei, niin ite ainankin pitäisin. Sama kaava pätee noihin "kuukauden" linsseihin. Joskus linssit paskaantuvat nopeammin, joskus kestävät pidempään. Itse sen huomaa milloin on hyvä aika vaihtaa uusi pari.

Tervehdys. Opettelen tässä piilolinssien käyttöä. Kävin tänään optikolla ja sain nyt koekäyttöön linssit ja reilun viikon päästä tarkastus, jonka jälkeen ostan kuukausikäyttöset linssit. Optikkoliikkeessä 3 paria kuukauden linssejä maksaa n65e. Onko suolanen hinta? Mistä mahdollisesti kannattis tilata, että saisi halvemmalla ja mikä on kilpailukykyinen hinta? Minkälaisia kokemuksia teillä on nuista kuukausikäyttösistä linnsseistä? Pystyykö niitä pitämään, jopa sen kuukauden päässä, ottamatta kertaakaan pois? Kiitoksia etukäteen

Tuon 65€ olen minäkin maksanut 3 kuukauden setistä. Ja ei niitä nyt kuukautta voi pitää päässään yhtäsoittoa :D
Joka yöksi pois päästä, mutta ei paniikkia jos joskus unohtuu päähän.
Kertakäyttölinssit olen todennut huonoimmiksi. Kuukausilinssit on ihan hyvät. Nyt on tullut jokin uusi kahden viikon piilarimalli, joka on huomattavasti paremmat kuin mitkään aiemmin kokeilemani kuukausilinssit. Olikohan jokin silikonipohjainen tjsp. Ei silmät väsy lähellekkään niin herkästi kuin aiemmilla ja ovat paljon mukavampia käyttää. Hintaakin tosin tuli 3 kuukauden setille jo 74€, mutta kylläpä tuon maksaa.

Netistä tilaamalla saa noin 5€ alennusta ainakin silmäasemalla.

Tuon 65€ olen minäkin maksanut 3 kuukauden setistä. Ja ei niitä nyt kuukautta voi pitää päässään yhtäsoittoa :D
Joka yöksi pois päästä, mutta ei paniikkia jos joskus unohtuu päähän.

Ei noita nyt ihan joka yöksi tarvitsisi ottaa pois päästä. Tai no en tietenkään voi tietää miten muiden silmät reagoi noihin, mutta meitsillä menee ainakin viikon verran ihan hyvin, vasta joskus 1,5-2 viikon päästä alkaa tulla silmiin sellanen fiilis että pitää ottaa linssit pois päästä. Pakkauksen ohjeissakin taidetaan sanoa, että 6 päivää voi olla putkeen.

Sehän riippuu ihan linsseistä, että miten kauan niitä voi pitää. Air Optixin night&day linssejä voi pitää kuukauden putkeenkin.
Itse käytän semmosia Air Optixin kuukausilinssejä, joita voi pitää 6 päivää ja yötä putkeen ja sitten pitää ottaa yöksi pois.
Ja on tietenkin semmosiakin kuukausilinssejä, jotka pitää ottaa joka yö pois.

Ja ei tosiaan kannata optikkoliikkeestä niitä linssejä ostaa. Huomattavasti halvemmalla saa netistä tilaamalla. Mulla maksaa nuo Air Optixit noin 30e postikuluineen. Ja siinä on kolme paria linssejä eli kolmeksi kuukaudeksi.

Sehän riippuu ihan linsseistä, että miten kauan niitä voi pitää. Air Optixin night&day linssejä voi pitää kuukauden putkeenkin.
Itse käytän semmosia Air Optixin kuukausilinssejä, joita voi pitää 6 päivää ja yötä putkeen ja sitten pitää ottaa yöksi pois.
Ja on tietenkin semmosiakin kuukausilinssejä, jotka pitää ottaa joka yö pois.

Ja ei tosiaan kannata optikkoliikkeestä niitä linssejä ostaa. Huomattavasti halvemmalla saa netistä tilaamalla. Mulla maksaa nuo Air Optixit noin 30e postikuluineen. Ja siinä on kolme paria linssejä eli kolmeksi kuukaudeksi.
Mistä nettikaupasta tilailet?

Paria eri kuukausilinssi piilareita kokeilleena voin itekii suositella noita air optixeja. Vielä jos jaksaa aina yöksi ottaa pois niin tuntuu todella luontevilta silmissä vrt. muut linssit :)

Air Optixit on kyllä niin passelit mun silmille kun vaan voi olla, nämä kun laittaa päähän niin ei edes muutamaan päivään muista, että ne on siellä. Joitain toisia olen testannut, mutta ne tuntui suurinpiirtein samalta kuin olis ollut hiekkaa silmissä.

Mistä nettikaupasta tilailet?
Shopping4net:stä on ollut tapana tilailla. Näköjään on hieman hinnat noussut sielläkin..mutta siihen reiluun kolmeen kymppiin postikuluineen saa 3 parin paketin niitä AirOptixeja.
Ja onhan niitä piilareita myyviä nettikauppoja paljon muitakin.

Shopping4net:stä on ollut tapana tilailla. Näköjään on hieman hinnat noussut sielläkin..mutta siihen reiluun kolmeen kymppiin postikuluineen saa 3 parin paketin niitä AirOptixeja.
Ja onhan niitä piilareita myyviä nettikauppoja paljon muitakin.

Samaa nettikauppaa voin suositella. Olen tilannut sieltä linssit jo varmaan 5 vuoden ajan. Tulee parissa päivässä kotiin (paitsi jos on sellainen paketti, joka ei mahdu luukusta niin sitten postiin).

Minkälaisia kokemuksia teillä on nuista kuukausikäyttösistä linnsseistä? Pystyykö niitä pitämään, jopa sen kuukauden päässä, ottamatta kertaakaan pois? Kiitoksia etukäteen
Kannataa tsekata mm. Lenswayn nettisivut.

Kuten tuossa jo tuli esiin, tavallisia kuukausilinssejä ei voi pitää yöllä silmissä. Noi Night&Day linssit on sitten eri asia. Tavalliset kk-linssit on käytössä olleet aina ihan hyviä, mutta niissä on mun makuun liikaa säätämistä. Kertakäyttölinssitkin on hyvä vaihtoehto, jos harvemmin tarvii linssejä. Ne on tosi helpot, kun ei tarvi juurikaan nesteiden kanssa säätää. Acuvuen 1 Day Acuvue Moist kertakäyttölinssit on hyviä, Bausch & Lombin Soflens OneDayt on IMO ihan paskoja. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Ei noita nyt ihan joka yöksi tarvitsisi ottaa pois päästä. Tai no en tietenkään voi tietää miten muiden silmät reagoi noihin, mutta meitsillä menee ainakin viikon verran ihan hyvin, vasta joskus 1,5-2 viikon päästä alkaa tulla silmiin sellanen fiilis että pitää ottaa linssit pois päästä. Pakkauksen ohjeissakin taidetaan sanoa, että 6 päivää voi olla putkeen.
Ite käytin jossain vaiheessa noita Air Opticsin Night&Day linssejä ja pidin sen parikin viikkoa putkeen niitä. Ei ollut suuria probleemia, pientä silmien kuivumista muutamina aamuina. Parin viikon jälkeen pidin viikonlopun yli taukoa ja sitten linssit takaisin päähän kahdeksi viikoksi. Hyvin toimivat. Nyt pitäis hakea lisää niitä, mutta en oo jaksanut raahata itseäni silmälääkäriin tai optikolle tarkastuttamaan silmiä. Noita käyttäessä kävin kolmen kuukauden välein kontrollissa. Tavallisia linssejä käyttäessä en jaksa käydä, jos ei oo ongelmia.

Ite käytin jossain vaiheessa noita Air Opticsin Night&Day linssejä ja pidin sen parikin viikkoa putkeen niitä. Ei ollut suuria probleemia, pientä silmien kuivumista muutamina aamuina. Parin viikon jälkeen pidin viikonlopun yli taukoa ja sitten linssit takaisin päähän kahdeksi viikoksi. Hyvin toimivat. Nyt pitäis hakea lisää niitä, mutta en oo jaksanut raahata itseäni silmälääkäriin tai optikolle tarkastuttamaan silmiä. Noita käyttäessä kävin kolmen kuukauden välein kontrollissa. Tavallisia linssejä käyttäessä en jaksa käydä, jos ei oo ongelmia.

Totta, kyllähän noi silmät tuppaa kuivahtamaan pitkien unien jälkeen jos on nukkunut linssit päässä, mutta onneksi se menee ohi aika nopeasti.

henk koht en putkeen pitäisi vaikka olisi night&day - malli. Parilla tutulla loppunut piilareiden käyttö kokonaan tod näk loppuelämäksi moisten takia(optikko vahvasti suositteli ettei enää ikinä piilareita silmiin). Itellä kans ottaa silmät vähän damagea piilareista ja kertakäyttölinssit päähän bout kerran kuussa niin hyvin kulkee. Monitoria paljon vaikeampi tuijottaa kuin silmälaseilla.

Kertakäyttöiset on siitä hyvät että vaikka olisi 200kg pölyä ilmassa, ei tartte ottaa silmistä pois ja sählätä vaan kestää mähmät silmissä iltaan ja sit nakkaa laput roskiin.

Kertakäyttöiset on siitä hyvät että vaikka olisi 200kg pölyä ilmassa, ei tartte ottaa silmistä pois ja sählätä vaan kestää mähmät silmissä iltaan ja sit nakkaa laput roskiin.
Tosta oon kyllä samaa mieltä. Kertakäyttöisten ainoa probleema on korkeampi hinta, mutta se haittaa vaan, jos käyttää ihan jatkuvasti linssejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom