Piilolinsseistä

Minkä takia näin pitäisi tehdä? Siis ihan mielenkiinnosta kyselen...

Optikko näin mulle sanoi, että antaa silmien hengittää kunnolla niin paljon kun voi niin ei tule sitä pientäkään chänssiä silmävaurioille. Esimerkkinä heitti verisuonien lisääntymisen/kasvamisen silmässä jne. mitä niitä nyt onkaan.
Kaikki laadukkaat linssit kestää aivan varmasti moitteetta ton joka päiväsen pois oton ja laiton, eihän niitä oo pakko hinkkaa puhki joka kerta. Laittaa vaa nesteeseen lillumaan yöksi.

Ite käytän air optixin yötäpäivää linssejä lähes läpivuoden ottaen aina kuitenkin yöksi pois. Joskus tulee kuitenkii nukuttua ne päässä ja aamulla saa hieroo rähmät silmistä ja vähän aikaa saattaa punottaakin. Eli mieluiten otan senkin takia jo pois jos mahdollista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon vielä aika aloittelija piilareitten kans, niin kyselläänpäs täältä.
iWear XR Supreme, tuommoset bongasin instrun mainoksesta. Mainospuheet sanoo että saa pitää jopa 29vrk putkeen silmissä, mutta miten tähän vaikuttaa saunomiset, suihkussa käymiset yms? Ja onko näillä sitten samat puhdistusmenettelyt kuin ei yötä päivää käytettävillä kuukausilinsseillä, mikäli ne pois sattuu ottamaan?

Nuo ovat parhaat kokeilemistani yötäpäivää linsseistä. Silmät eivät ole kuivat aamullakaan, jos on nuo päässä nukkunut. Saunomiset ja suihkut eivät vaikuta piilareiden kanssa mitenkään. Itse olen pitänyt optikon suosittelemaa tahtia 6 vrk päässä ja sitten vuorokauden tauko. Toisinaan menee pidempään, välillä otan pois jo aiemmin. Jos on tiedossa esim reissuun lähtöä, koitan ajoittaa tauon niin, ettei tarvi reissussa alkaa ottamaan piilareita pois.

Puhdistus noilla hoidetaan ihan kuin muillakin linsseillä. Itse olen havainnut, että sitä parempi mitä vähemmän linsseihin koskee. Aluksi minulla oli noita kk-linssejä, jotka otettiin yöksi pois ja putsailin niitä päivittäin optikon ohjeen mukaan nesteessä sormenpäällä pyöritellen. Kuukauden loppupuolella linssit alkoivat olla aina kuluneet ja sen tunsi silmissäkin. Kun sensijaan laittaa linssit vain suoraan rasiaan nesteeseen ja ravistelee vain rasiaa, pysyvät linssit kunnossa paljon pidempään eivätkä ärsytä silmää samalla tavalla. Silmätippoja olen joskus käyttänyt aamuisin, nyt tiputan silmiin vain tuota piilolinssinestettä, tulee paljon halvemmaksi ja ajaa minulla saman asian. Vinkin tuosta käytöstä sain optikolta, joten lienee turvallista. Minulla linssit eivät tunnu kuivilta kuin joskus aamuisin, tässä on toki paljon henkilökohtaisia eroja, kannattaa testata mikä itselle sopii.

Terve. Tulin kyselemään sellasta, kun itse sain piilolinssit joku muutama viikkoa sitten ja olen tähän mennessä käyttänyt noita Dailies AquaComfort Plus kertakäyttölinssejä ja ne ovat olleet todella hyvät. Mutta tänään otin käyttöön kuukausilinssit ja mentyäni ulos ne alkoivat hiertää silmiäni ikävästi. Kertakäyttälinssini olivat kaareuudeltaa 8,7, mutta noita kuukausilinssejä ei saanut kuin 8,6:na, mutta tyhmänä ajattelin ettei noin pienellä ole mitään väliä.

Kaikenlisäksi maksoin noista linsseistä Instrumentariumille 45€! Halvin mitä olen tähän mennessä netistä löytänyt olisi noin 25€ (postikuluineen). Mistä te tilaatte linssinne?

Kiitos tuosta linkistä. Jännä muuten että halvin noista vaihtoehdoista on tuollainen silmän väriä korostava erikoislinssi. Luulisi että erikoislinssit olisivat kalliimpia.

Nyt minulla on tuo sama linssi silmässä eikä tunnu yhtään pahalta. Ehkä laitoin sen eilen väärinpäin :D

Tein epämiellyttävän löydön kun laitoin piilareita tuossa aamulla. Silmässä näkyy aika paljon verisuonia, mitä en ole ennen nähnyt. (En tiedä olenko vain ollut näkemättä, kun ei tule pahemmin silmiä tuijoteltua, vai onko nuo uusia). Nyt kiinnostaisikin kuulla piilareita käyttäviltä, missä kohtaa kannattaa huolestua? Silmät ei juurikaan tunnu kuiville, eikä muitakaan ongelmia ole, mutta nuo suonet pistivät nyt silmään.

Laitetaan vielä kuva: http://img163.imageshack.us/img163/6783/suonet.jpg (jonkin verran vääristää negatiivisempaan suuntaan)

Käynkö näyttämässä heti optikolle vai onko vian normaaleja suonia?

Tein epämiellyttävän löydön kun laitoin piilareita tuossa aamulla. Silmässä näkyy aika paljon verisuonia, mitä en ole ennen nähnyt. (En tiedä olenko vain ollut näkemättä, kun ei tule pahemmin silmiä tuijoteltua, vai onko nuo uusia). Nyt kiinnostaisikin kuulla piilareita käyttäviltä, missä kohtaa kannattaa huolestua? Silmät ei juurikaan tunnu kuiville, eikä muitakaan ongelmia ole, mutta nuo suonet pistivät nyt silmään.

Itselläni ensimmäisiä kuukausilinssejäni käyttäessä rupesi noin vuoden käytön jälkeen verisuonet pullottamaan samalla tavalla kuin teikäläisellä, mutta ne myös tuntuivat vähän kuivilta. Minulla verisuonien pullottaminen johtui siitä, etteivät silmäni saaneet tarpeeksi happea, joten optikko määräsi kontrollikäynnissä minulle hengittävämmät linssit. Käytin tuolloin linssejä arkipäivittäin - iltaisin otin ne pois. Tosin nykyään en käytä niitäkään käytännössä koskaan, kun silmät ärtyvät aika helposti.

Kannattaa ainakin soittaa optikolle. Ei siitä haittaakaan ole.

Laitetaan vielä kuva: http://img163.imageshack.us/img163/6783/suonet.jpg (jonkin verran vääristää negatiivisempaan suuntaan)

Mulla on aika paljon tommosia verisuonia piilarien ympärillä (siis muodostaa melkein kokonaisen ympyrän piilarien reunoille) ja tuntuu semmonen "paine" silmissä.

Päivän mittaan ne vähenee, mutta aamulla taas ne on tullut takaisin :D

Itselläkin kysymys näihin piilareihin liittyen: mistäköhän vois johtua, kun mun silmissä tuntuu semmoinen "kiristävä" tunne? Ihan niinkuin verisuonet poksahtelis (sellasia katkenneita verisuonia on aika usein, vaikka nykyisin otan piilarit joka yöks pois).

schrute sanoi:

Milloin olet viimeksi käynyt optikolla tarkastuttamassa silmät? Jos siitä on yli puoli vuotta niin minä ainakin menisin tarkastuttamaan silmät. Piilareiden vaihto hengittävämpiin meinaa voisi tulla kysymykseen. Itseäni huolestuttaisi se että iirikseen asti menee jokunen suoni.

Tilasin just ittelleni toista kertaa elämässäni piilolinssit netistä ja täytyy sanoa, että LensOniltakin tuli suht nopeesti linssit, vaikka mulla on aika paljon sylinteriä ja kummalliset vahvuudet.

Viimeks tilasin LensWayltä ja toivat perhana vieköön suoraan kotiovella :D LensOnilta tällä kertaa, koska ensikertaa tilaava sai 5€ alennusta.

EDIT: Linkkivinkki piilareiden vertailuun:
http://www.piilolinssivertailu.net/

QUOTE]

Ymmärtääkseni paljaalla silmällä näkyvät verisuonet ovat vaarattomia. Itselläni on ollut suonitusta about 15 vuotta ja edelleen piilarit ongelmitta käytössä. "Vaarallinen" suonitus (johtuu silmien hapenpuutteesta) ei paljaalla silmällä näy. Optikolla käynti jossain välissä ei toki haitanne, mutta en panikoisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom