Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä pakkis on ihan kiva paikka vieläkin. Vähän on turha postailu lisäätynyt, mutta se lienee normaalia kun väkimäärä kasvaa.

Miken särmät on hioutuneet parin vuoden aikana aika paljonkin. Jossain määrin se on hyvä, jossain huono asia.

Kaiholla muistelen muutaman vuoden takaista episodia, jolloin Mike taisi vetää koko foorumin pois netistä, kun hermot kyrvähti. Siinä oli asennetta. :lol2: Ei tainnut kauaa olla, mutta kuitenkin.

Tiukka linja vaan.

Kyllä mä olen vähän joutunut rauhottumaan. Oli se sitten hyvä tai huono asia, niin tämä on kuitenkin mulle työpaikka, ei sitä voi oikein samaanmalliin huudella. Mutta kyllä mä sen nyrkin välillä pöytään lyön ja annan palaa jos tarvetta on.

Ette usko miten monta kertaa historian aikana on ollut paikka, missä olisin sulkenut koko forumin jos tämä ei olisi ollut henkilökohtaisesti tärkeä projekti. Tunnen ihan törkeetä velvollisuudentuntoa käyttäjiä vastaan vaikka se hupaisaa olisikin. Mietin joskus sitä, mitä helvettiä sitä tekis jos joku päivä tämä projekti olisi kokonaan ohi. Miten esim tämän forumin kautta tuttavuuksia saaneet tuhannet kokoontuisivat yhteen jos stoppi tulisi ilman mitään ilmoitusta. Liiottelen ajatuksella tahallani, ettette luule, että tämä olisi ihmisille mielestäni kaikki kaikessa. Ressaannun uskomattomasti jos forum kaatuu eikä ole toiminnassa. Ressaannun myös ihan törkeesti jos en pääse vastaamaan maileihin ajoissa. Ehkä olen nostanut riman liian korkealle ja pyrin mahdottomaan. No anyways, kokoahan virittelen uutta juttua pakkikselle jotta taas olisi enemmän ressattavaa.

Eräs liike-elämässä hyvin menestyvä kaveri sanoi mulle näin:

"Paskan niskaan sataminen on suoraaan verrannollinen menestykseen", eli kai tässä jotain on saatu aikaankin kun herätän jo henkilönä helvetinmoista antipatiaa tekemättä kenellekään kuitenkaan mitään pahaa.

BOSS, eilisestä.

Miksei tota yleistä osiota jaeta kahteen osaan; Yleinen keskustelu ja Hiekkalaatikko. Muillakin foorumeilla toimiva ratkaisu.
Tuolla hiekkalaatikolla sitten moderointi olisi vapaampaa ja threadejä voisi perustaa vaikkapa Jakin kiveksien laskeutumisesta yms.

Mike sanoi:
Pitäiskö hieman sitten tiukentaa moderointia entisestään? Offtopic viestit poistellaan automaattisesti ja toivoisin, etteivät käyttäjät ottaisi viestin poistoa henkilökohtaisesti. Jos viesti katoaa, niin se ei noudata moderaattorien ja ylläpidon linjaa, ei sen kummempaa. Eli me voimme alkaa rankalla kädellä karsimaan totaalista offtopiccia etenkin asiatredeissä.
Ei helvetissä. Erittäin huono idea. :(
Se pistää kyllä vituttaa kun jossain kirjotetaan jotain OIKEASTI hauskaa juttua ja sitten joku mode käy poistelemassa viestejä.
Mitä se on keneltäkään pois jos foorumia saa lukea hymyssä suin eikä vakavalla naamalla koko ajan?

Ja muutenkin aiheeseen: Eli ärsyttää kun jotkut "aikuiset ja fiksut" alkaa ottaa jonkun toisen iän esille ja vittuilee siitä. Tyyliin: "Älä ala kuule. Ei tollanen 17 vee teinitestojen saastuttama runkkari mistään mitään tiiä" :jahas: :wall:

Ei mun mielestä moderointia sinällänsä tarvis tiukentaa välttämättä. Ei ne off topicitkaan haittaa, jos ne nyt on vähänkään asiallisia ja sisältää jokseenkaan hyviä ajatuksia tai ideoita tai muuten niissä on jotain pointtia. Mut tuolla yleisen keskutelun puolella välillä liihotetaan niin eri maailmoissa ettei tosikaan. Tuntuu, ettei sinne voi enää tosimielellä aloittaa yhtäkään threadia, ku sinne pitää jonkun alkaa pelleilemään. Porukan pitäs jokseenkin hahmottaa, että pidetään ne huumoripläjäysthreadit(niitäkin on välillä oikeesti helvetin hyviä) erikseen, ja sitten sellaiset asiallisemmat keskustelut asiallisina. Toki pienet heitot piristää joka threadia, mutta joillakin homma menee niin yli, niin yli ettei sitä ole edes enää mielekästä lukea. Kai tajutatte pointtini? Jokainen on kyllä varmasti sen verran aikuinen, ettei täällä tarvitse alkaa kirjoittajia paapomaan ja holhoamaan tai jakamaan mihkään osioihin. Modet hoitaa hommansa jo tarpeeksi hyvin. Mut jokainen kirjottelija vois välillä omassa tunnossa miettiä, että voisko vähä harrastaa siistimpää linjaa paikoin. Tottakait palstaa luetaan hymyissä suin, positiivisella asenteella ja huumorimielelläkin tarvittaessa, mut rajansa kaikella..

Tuossa Kahliksen ideassa olisi oikeasti pointtia. Koska täällä kumminkin kilpailijoita hengaa, ni pistetään kisatiimi pystyyn. Rekisteröity yhdistys, jossa voi olla kannattajajäseniä. Pojille/tytöille P merkit rintaan, ja samalla rytmiryhmällä jotain seminaareja/leirejä pystyyn-> jokunen penni talteen. Kaikki voittaa- meiningillä. Jäsenet sais jostain jutuista alennuksia, Pakkis sais mainosta, varoista maksettais vaikka lisenssit kisaajille tai muuta vastaavaa. Sellaista hyvän lihasopan keittämistä upeilla mausteilla! Sitten liiton kokouksiin edustusta, niin päästään vaikuttamaan asioihin. Eihän tämä nyt mitään hirveetä pisnes touhua olisi, mutta jotakin yhteistoimintaa ja keinoa vaikuttaa ja järjestää toimintaa. Aina puhutaan miten lapsen kengissä Suomen kehoskene on, se tulee olemaan sitä aina, ellei asioita kehitetä ja edistetä eteenpäin.:thumbs:

Anonymous sanoi:
http://www.posse.fi/tekniikka/foorumit/

No eipä tuolla näytä dissattavan käyttäjiä.
Mä näen asian täysin erilailla. Pelkästään hiekkalaatikko riittää antamaan kuvan, että ylläpito jotenkin ylentää itsensä lapsukaisten yläpuolelle. Ei tule Pakkotoistolle, PISTE!

Miksi se yleinen osio pitäisi jotenkin jakaa? Hyvinhän tuolla nytkin mahtuu olemaan turhiakin thredejä ihan aiheesta kuin aiheesta rinnakkain kuitenkin ihan asiallistenkin reeniin ja ravinnon ulkopuolisten aiheiden kanssa.. Mielestäni koko osio toimii varsin hyvin ja linjaus siellä on aikalailla onnistuneen leppoisa kitkien kuitenkin kaikki paskajutut (kirjaimellisestikin) pois hyvinkin pian!

Oikeastaan parasta ajankulua löytyy juurikin yleiseltä osiolta ja varsin mielenkiintoisia keskusteluja!

Mike sanoi:
Mä näen asian täysin erilailla. Pelkästään hiekkalaatikko riittää antamaan kuvan, että ylläpito jotenkin ylentää itsensä lapsukaisten yläpuolelle. Ei tule Pakkotoistolle, PISTE!

No voihan sen nimi olla vaikkapa joku muukin, joku offtopikkiin viittaava/ei halventava, mutta ihan sama toimii tämä foorumi näinkin mielestäni mainiosta. Ehdotuksia tässä vain yritän keksiä, kun niitä kysyttiin, that's it.

Mun mielestä taso yleisessä on ihan hyvä just nyt.. Joku tollanen hiekkalaatikko systeemi menis varmaan turhaks häsläämiseks / spämmäämiseks vaan. Ei sellasta pelleilyä pakkikselle imo tarvitse. Ois modeillekin paljon enemmän tekemistä kun pitäis tutkia jotain totaalisen turhia viestejä enemmän.

Vanhaa kunnon roinafoorumia voisi valvoa vähän paremmin. Jokaisella on tietysti niistäkin asioista eri näkemykset, mutta aivan älyttömät neuvot ja trollaukseyt voisi deletoida suoralta kädeltä.. Muuten näyttää ihan kivalta. :thumbs:

Ehkä tuon Yleisen osion puolella olisi vähän varaa tiukentaakin tuota moderointia. Saisi niitä älyttömiä letkautuksia pois asiallisista ketjuista. Jotenkin on sellainen mielikuva, että osalla porukasta on käsitys että yleisellä on ns. "lupa vittuilla ja hölmöillä". Ei tätä nyt riesaksi asti ole, mutta IMO pitäisi ajoissa kitkeä pois, ne huumoriketjut on erikseen ja sinällään ihan tarpeellisia ja viihdyttäviä. Enkä mä tarkoita nyt mitään tiukkapipoista vastaamista kysymykseeen, vaan kaikenmaailman porkkanavitsien heivaamista huisin kuuseen jos joku vaikka kysyy lahjavinkkiä tyttöystävälle tai jotain muuta vastaavaa.

Timba79 sanoi:
Enkä mä tarkoita nyt mitään tiukkapipoista vastaamista kysymykseeen, vaan kaikenmaailman porkkanavitsien heivaamista huisin kuuseen jos joku vaikka kysyy lahjavinkkiä tyttöystävälle tai jotain muuta vastaavaa.
Tätä minäkin meinasin moderoinnin tiukentamisella. Mua ärsyttää ihan helvetisti kun joku kysyy jotain tosissaan, niin siihen mennään pelleilemään.

Moderointia vois tosiaan himpunverran tiukentaa.. Juuri sellaiset turhanpäiväiset viestit joiden asiasisältö on nolla vois poistaa.. Esim. viesti: ROFL:rock: Paras vessa ever-tredissä.. Mitä tuollaisella viestillä kukaan mitään tekee..

Edit: Muutoin olen palstaan erittäin tyytyväinen! Omat varjopuolensa toki lisääntynyt väkimäärä tuo...

Softassa on muuten rajoitus väkimäärälle, olisko HC laittaa joskus 100 online rajoitus ja jonottamalla pääsis sisään. :D

Offtopicille tulis vähän perspektiiviä kun laitettais avoimet ovet päiväksi vip-chattiin, siellä meinaan katsotaan kieroon jos joku mainitsee treenaamisen.

jp-84 sanoi:
Moderointia vois tosiaan himpunverran tiukentaa.. Juuri sellaiset turhanpäiväiset viestit joiden asiasisältö on nolla vois poistaa.. Esim. viesti: ROFL:rock: Paras vessa ever-tredissä.. Mitä tuollaisella viestillä kukaan mitään tekee..
Mitä nääkään viestit toisaalta haittaa - siis todella? Musta on vaan reilua että jos joku heittää jotain hauskaa niin annetaan miehelle (naiselle) kunnia. Tietää missä mennään. Ehkä noiden viestien asiasisältö on nolla, mutta ei ne silti yhdentekeviä ole, musta niillä on sosiaalinen funktio. Ei kai kukaan irl rupea dumaamaan kaverinsa naurua, että "mitäs sisältöä sun naurullas on?"
Ja joskus tulee todella yhteisöllisiä hetkiä, kun tyyppi toisensa perään käy repeämässä jollekin jutulle. Tästä hyvänä esimerkkinä tämä tredi, joka on psykologisesti kiehtova: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16205

No joo mutta mä oon nyyppä jolla on huono huumorintaju.

edit:
Originally Posted by Timba79
Enkä mä tarkoita nyt mitään tiukkapipoista vastaamista kysymykseeen, vaan kaikenmaailman porkkanavitsien heivaamista huisin kuuseen jos joku vaikka kysyy lahjavinkkiä tyttöystävälle tai jotain muuta vastaavaa.

Tätä minäkin meinasin moderoinnin tiukentamisella. Mua ärsyttää ihan helvetisti kun joku kysyy jotain tosissaan, niin siihen mennään pelleilemään.
point taken...

Mike sanoi:
Pitäiskö hieman sitten tiukentaa moderointia entisestään? Offtopic viestit poistellaan automaattisesti ja toivoisin, etteivät käyttäjät ottaisi viestin poistoa henkilökohtaisesti. Jos viesti katoaa, niin se ei noudata moderaattorien ja ylläpidon linjaa, ei sen kummempaa.

IMO linjaa ei tarvitse tiukentaa, vaarana on et touhu menee sit yli ja
se taas tekee tosi pahasti hallaa koko foorumille. Ennemmin suora julkinen
"tukistus" modejen puolesta jos joku rupee liikaa vittuilemaan jonkun asiallisiin kysymyksiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom