Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
+Keskustelun taso on mun mielestä hyvä
+oman mielipiteensä saa ilmaista kunhan pysyy homma lapasessa
+Turhia mainoksia ym ei ole, joka on hyvä. Verkkokauppa on erikseen.
+Huumoria on sopivasti

-maanpinnalle palauttaminen menee joskus yli (vrt.case Jaki)

Pistetään vielä vastakysymys Mikelle, että mitä olet itse mieltä näistä mielistelijöistä?

ja ku sai kysyä jos palstan kans ongelmia, niin mä en vaan saa noita attached thumbnailseja pelittään. Luultavasti mun omassa koneessa vika, mutta kysynpähän vielä kerran olisko ehdotusta mitä tehdä. On toi kuvaosio sen verran mielenkiintoinen.

:offtopic: Millon ihminen on j33s j33s mies?

Mitkä on ne kaikki samat asiat joista toisen kanssa voi ehkä sattumaltakin pitää?

ööh... toki perseennuolemisen erottaa mutta nuo on hieman epäselviä :eek:

:D

Stu sanoi:
Ehkä ainut oikeasti ärsyttävä muutos on tapahtunut moderoinnissa, joka on muuttunut aivan liikaa kaikillapitääollakivaa-pelleilyksi. Esimerkkinä vaikkapa Nalle2000:n jutut: vielä pari vuotta sitten olisi haistatettu vitut, porkkanoitu ja laitettu kick-bannit perään. Voi niitä aikoja, kun pakkislaiset olivat vaan pakkislaisia, eikä mitään kaupan asiakkaita...

:jahas:

Minusta Nalle2000:n julkinen lynkkaus oli hieman liikaa. Mitäs sitten jos toisella on hieman omaperäisiä ajatuksia? Wintikka teki oikein kun pysäytti sen typerän "hööhöö olet vitun tyhmä" mellastamisen.

Edit: Ja toinen esimerkki on tuo inflamesin mainitsema Jakin järjetön ja täysin suhteeton vihamielinen dissaaminen. Enkä nyt tarkoita Eugenin leikkimielistä huumoria.

Kun vertaa nykyistä pakkista ja millä alotettiin aikojen alussa, niin muutos on valtava. Aavistuksen on tuo roinapuoli surkastunut niistä ajoista, mutta taas muut alueet ovat kasvaneet eksponentiaalisesti....
Kaupallisuus näkyy jonkin verran, muttei häiritsevästi. Väittäisin, ettei pakkista käytetä läheskään niin paljon myyntitarkoituksessa, kuin olisi mahdollista.

Bannit heilahtaa aika selkeissä tapauksissa, eikä niitä jaeta lämpimikseen. Modet toimivat pääsääntöisesti hyvin, silloin tällöin tulee pieniä killereitä, jos sattuu olemaan itselle tärkeä aihe esim. yleisellä....

Wintikka sanoi:
Modet toimivat pääsääntöisesti hyvin, silloin tällöin tulee pieniä killereitä, jos sattuu olemaan itselle tärkeä aihe esim. yleisellä....

Aika hienoa, että myönnät yleisesti että välillä menee teilläkin hieman yli. :)

Joo ja jaki-:lle vittuilu meni yli aika pahasti. Hyvin kaveri sen asian ja paskan vastaan otti, mutta ei voi tietää kuinka se sitä oikeesti vitutti ja kadutti.

*Pakkotoisto on kyllä muuttunut paljon sinä aikana kun olen foorumia seurannut mut en menis sanomaan että taso on laskenut. Foorumi on edelleen paras mahdollinen.
*Tämän tason kaupallisuus ja bannerit ei haittaa pätkääkään, päinvastoin.
*mielistelijät ei pahemmin häiritse, omahan on asiansa. Eikä Mike ole edes ainoa jonka kirjoituksia ja mielipiteitä täällä tietty porukka mielistelee.
*Tämäkin foorumi on kasvanut niin isoksi ja kirjoittajia on niin paljon ettei kaikkien jutut voi millään miellyttää muita: liikaa erilaisia näkemyksiä ja asenteita (tämän huomaa varsinkin yleisen keskustelun puolella). Veikkaisin että moni tarkoittaa tätä kun puhuu tason laskusta... käyttäjäthän sen sisällön foorumille kuitenkin tuottavat. Modetkin on pitäneet aika hyvin huolta siitä että muille vittuilu ei ole mennyt liiallisuuksiin, ja katkaisseet pahimmat off-topicit alkuunsa.

edit: okei, välillä ei tiedä pitäisikö itkeä vai itkeä vähän enemmän, kun muutamalta vakiokirjoittajalta ei ikinä tule muuta kuin aivan älyttömiä "huumoritekstejä". Kyllähän ne aluksi naurattivat, mutta jokainen vitsi vanhenee ennen pitkää. Jos mä haluaisin lukea joka toisesta threadista juttuja lederhoseneista, kolmannesta valtakunnasta ja porkkanoista, niin etsisin jonkun aiheelle omistetun foorumin.
Mutta suurin osa porukasta tuntuu pitävän edellämainituista jutuista, joten ihan sama kunhan ne pysyvät jossain yleisen keskustelun piiloissa ;)

edit2: en osaa käyttää tätä uutta editointisysteemiä :(
edit3: osasinpas \o/

Tuntuu ettei SAA/VOI sanoa mielipidettään rauhassa, ettei joku "tyrmäisi" täysin...
Keskustelua syntyy ja se on HYVÄ, mutta kommentointi on välillä epäasiallista joskus törkeää/tylyä..
Taitaa olla aiheet jo niin "läpi koluttuja", ettei löydy helpolla asiallista sanottavaa..
Hyvä sivusto silti, mulle ollut apua...:thumbs:

Foorumi on tosiaan aikalailla muuttunut muutaman vuoden sisään. Jossain vaiheessa osa vanhoista aktiivikäyttäjistä jättäytyi taustalle, mutta tilalle on tullut väkeä lisää noin satakertaisesti.

Mimmien puoli on mukava moderoitava, kun siellä yleensä delete-nappulan alle joutuu vain sille puolelle eksyneiden miesten kommentteja. Selkeästi on huomattavissa, että muutama vanha käyttäjä on hieman kyllästynyt tms, eivätkä jaksa kovin ystävällisesti ottaa vastaan uusia tulokkaita ja esimerkiksi aika kärkkäästi kommentoivat heitä jostain syystä ärsyttävien ihmisten postauksiin. Mutta pääsääntöisesti huippu palsta ja huippu tyypit.

Oon ollut mukana Mega-Pron ajoista asti, joten tiettyä perspektiiviä luulen omaavani. Tässä nyt hieman kritiikkiä.

- Yleisen keskustelun taso todella vaihteleva, välillä hyvinkin laadukkaita threadeja ,mutta välillä täydellistä tuubaa ja idioottimaisia/rasistisia kommentteja.

- Colemannin mainitsema palstan sisälliöstä vastaava pieni sisäpiiri on mielestäni sekä hyvä että huono asia. Hyvänä pidän esimerkiksi Jto:n ja Timba79:n viitseliäisyyttä vastailla kysyjille, sekä Rinkun, Dragonin ym. älyllisesti stimuloivia posteja.
Huono puoli asiassa on käyttäjät, joilla on satoja tai tuhansia posteja, joiden asiasisältö on käytännössä nolla. Jostain syystä tietyillä käyttäjillä on lähes maaninen tarve vastata jotain joka asiaan. Yleensä nämä vastaukset ovat yhden lauseen mittasia tai jopa pelkkiä hymiöitä.

- Palstan tasoa ovat mielestäni laskeneet muutaman vuoden harjoitelleet nuoret, joilla on tarve puuttua joka keskusteluun ja esiintyä suurina asiantuntijoina. Minun mielestäni oikeastaan missään asiassa ei ole yhtä absoluuttista totuutta, mutta niinhän sitä sanotaan, että täydellinen tietämättömyys antaa rajattoman varmuuden...

- Palsta on menettänyt vuosien saatossa "särmäänsä", mutta tämä on sosiologisesti ajatellen täysin normaalia ja jopa väistämätöntä. Kun jokin yhteisö kasvaa tietyn kokoseksi / saa tietyn statuksen, alkaa se tavallaan vakiintua ja tulla yhä lähemmäs keskivertokansalaista. Tästä huolimatta oon kaivannut mm. roinapuolelle keskustelua, joissa asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ja unohdetaan turhat moralisoinnit. Toisaalta hakutoiminolla löytyy loistavia posteja palstan alkuajoilta.

Edit. Että ei jää liian negatiivinen kuva mun jutuista: palsta kokonaisuutena on reilusti plussan puolella. Enhän mä tätä muuten jokapäivä lukisikaan. Erityisen ilahduttavaa on ollut Boogien, Supermassan ja vastaavien huippujen ilmaantuminen palstalle ja Miken kuva/haastattelu -projektit.

No ei pakkiksen taso minusta ainakaan laskenut ole. Juuri nuo haastattelut yms. tuo lisäarvoa forumille ja niitä sais tulla enemmänkin! Paras puoli Pakkiksessa on ehkä juuri se, että täällä puhutaan niin asiasta eli voimaharjoittelusta kuin myös täysin asian vierestä ja sana on vapaa järkevissä rajoissa. Vastauksen saa mihin tahansa kysymykseen, sillä palstalla pyörii jokaisen alan edustajia.
Moderointi on puhuttanut ennenkin mut onhan varsinkin tämän kokoisella palstalla pakko olla modet, muuten tästä ei tulis paskaakaan mutta tuskin yksikään mode rajoittaa palstan kritisointia. Hyvä kuitenkin muistaa, että kritisointi ja päin naamaa vittuilu on kaks eri asiaa.

Itteä ei haittaa kaupallisuus sen pahemmin mut nuo bannerit ehkä välillä hyppii silmille (lähinnä vituttaa pokerimainoksen ja g-pisteen värit) mutta kyllähän forumin pyörittäminen vaatii rahaa, joten ymmärrettävää.

Palstan taso on pysynyt hyvänä. Uusia jäseniä on tullut 2vuoden aikana paljon (olen ollut kohta niin kauan jäsenenä) mutta homma on pysynyt hyvin hanskassa. Juttuja tulee lähes joka minuutti ja siksi täällä tuleekin roikuttua joka päivä useita tunteja.

Treeniosio ei ole kovin paljoa kehittynyt viimeisen vuoden aikana. Muutamia uusia asioita on kuitenkin tullut ja vienyt kehonrakennusta eteenpäin. Merkittävimpänä mainittakoon DoggCrapp. Keskustelu treeniosiolla toistaa kuitenkin itseään aika paljon.

Yleinen osio on kehittynyt huomattavasti ainakin viestien määrässä, jos ei muuten. Kaikki uusimmat jutut ja uutiset voi lukea täältä sanomalehteä avaamatta. Keskustelun taso ei ole laskenut mutta ei varsinaisesti noussutkaan. Keskustelua on kuitenkin huomattavasti enemmän, mikä on hyvä asia.

Kaupallisuus ei vaikuta suoraan juttuihin mutta sillä on kuitenkin aika paljon vaikutusta foorumiin (ei kuitenkaan haittaa). Aiemmin ylistettiin ja suositettiin Evolutionia jokaiselle mutta ei enää. Samalla fastin whey3 haukuttiin pieruheraksi.
Enää en ole nähnyt noita viestejä, missä fastin whey3 haukutaan ylihintaiseksi heraksi. Onko tällaiset sitten sensuroitu vaiko jätetty vaan sanomatta?

Sitten niitä miinuksia.
-vittuilu. Esimerkiksi Jakiin kohdistuva vittuilu (jota eugen, reino ja muutama muu harrastaa) on mennyt jo aikoja sitten liian pitkälle ja tähän tulisi puuttua. Tämäkin sai alkunsa yhdestä viestistä.
-Palstalle on lähiaikoina alkanut ilmestyä aika paljon rasistisia ja epäilyttäviä viestejä, joihin ei puututa. Sääntöjä voi siis olla noudattamatta?
-Alaikäiset kirjoittelevat Dopingosiolle, vaikka ikärajan pitäisi olla K-18.
-Palstalla ei moni uskalla ilmaista eriävää mielipidettään lynkkaamisen pelossa.

Plussaa on niin paljon, että menisi 10 sivua kirjoittaa ne kaikki tähän. Sanotaan kuitenkin, että moderointi on todella hyvällä tasolla, siitä moderaattoreille propsit.

Yhteenveto:
Pakkotoisto on huippu paikka ja uudet jäsenet kuten Belmondo tuovat mielenkiintoista asiasisältöä foorumille. Täältä löytyy joka päivä uutta juttua ihan saatanasti.

Vippinä pysyn varmasti jatkossakin, pitäisi varmaan maksaa maksu 10 vuodeksi eteenpäin. :)

Päivähän menee nykyisin niin, että heti kun herään, loggaan pakkikselle. Ennen nukkumaanmenoa luetaan myös pakkista. Mitähän sitä tekisi, jos pakkotoisto lopetettaisiin? :eek:

Stu sanoi:
Ehkä ainut oikeasti ärsyttävä muutos on tapahtunut moderoinnissa, joka on muuttunut aivan liikaa kaikillapitääollakivaa-pelleilyksi. Esimerkkinä vaikkapa Nalle2000:n jutut: vielä pari vuotta sitten olisi haistatettu vitut, porkkanoitu ja laitettu kick-bannit perään..

Ite en noilla sanoilla sanois, mutta sama kävi mielessä kun Mike eräässä nykyään salkkareista löytyvässä threadissa kertoi omat mietteensä tapauksesta Sumutin123, jota ex-mode Tomi jonkun verran disautteli. Kaikilla ei vaan voi olla kivaa, esim. tuo Sumutin123:n tyyli kirjotella noihin ketjuihin vitutti mua ihan suunnattomasti ja IMO oli ihan oikein Tomin silloinen toiminta. (Ko. kaveri mm. kirjotti ketjuun kysymyksen ja hetken päästä perään: "eikö kukaan muka tiedä?? Pakko jonkun on tietää, joten vastatkaa."

Toistan: KAIKILLA ei vaan voi olla kivaa.

En tosin pitäny Tomin linjaa muuten kaikin puolin oikeana, mutta hyvää asiapitosta settiä tuli häneltä myös paljon ja oli moni asia hanskassa. Se siitä aiheesta mun osalta.

Mua myös vituttaa kun tässä "kaikilla on kivaa"-meiningin keskellä on liikaa kirjottelijoita jotka kirjottelee mitä sattuu, myös perustelematta ollenkaan ja kaikesta näkyy selkeästi ettei ite kirjottajalla ole kokemusta aiheesta. Mun mielestä kaikkien pitäisi käyttää omaa harkintaa siitä onko jotain annettavaa aiheeseen, tai jos mutuilee, niin ainakin mainita siitä. JA MODEJEN PITÄISI TUMPATA KAIKKI JOTKA EI NÄIN TEE. (Koskien asiaosioita.)

Ite toivoisin itseasiassa lisää modeja -jos kerran Pakkis kasvaa, pitäisi kasvaa myös modejen määrä, eikö...? Ja jos Mike joskus uusia modeja nimeää, niin ite toivoisin siinä kohtaa, että valinnassa painotettaisiin mahdollisimman paljon tieto-taitoa ja kokemusta punttihommista; IMO ainoa keino pitää paisuvan palstan asiasisältö kunnossa.

Ite olen Pakkotoisto newbie joten en osaa ottaa kantaa siitä mihin suuntaan ollaan menossa. Kaupallisuus tässä mittakaavassa ihan ok, kaikkihan saa kumminkin ostaa jauhonsa sieltä mistä haluaa. Tuntuu vaan, että tuossakin kaupallisuudesta vikisemisessä on se VITUN kateus-aspekti välillä päällä ihmisillä, tyyliin "Mike tienaa palstan -> kaupan avulla miljuunia prkl". Mitä vitun väliä sillä on vaikka tienaiskin? Jos mä olisin Mike, niin mä en olis kommentoinu YHTÄÄN rahaan liittyvää asiaa tällä palstalla (eipä tosin ole montaa kommentoinutkaan).

BTW: Erään palstalaisen joku aika sitten postaamaa, ajattelemisen aiheeksi...
Nyt just vaan tuntuu, ettei kiinnosta edes kirjoittaa näitä juttuja tänne vaan ennemmin kirjoittelen jenkkipalstoille, joilla ihmisillä ei ole tarvetta dissata toisiaan läheskään niin herkästi.
....
Olin jo ehtinyt ajatella, että nyt loppuu tän *****:n postailut, en jaksa palstan negatiivista ilmapiiriä.

Tulipahan avauduttua, sori. :)

Ai niin, voisitteko arvon ihmiset laittaa threadia aloittaessanne otsikoksi ketjun sisältöä mahdollisimman hyvin kuvaavan otsikon...! Ärsyttää otsikot "Dieetti" "Vatsatreeni" "Jalat" Ja modethan voisi myös lisätä otsikkoon tekstiä jos ketjuun tulee kattavasti asiaa jostain tietystä aiheesta: helpottaa tiedon etsimistä!

Mukana on tullut oltua jo useampi vuosi. Palstalle kiitosta voi antaa siinä, että se tarjoaa kaikille kehoiluista kiinnostuneille yhteisen leikkikentän, jossa on kuitenkin pelisäännöt. Itseäni eivät bannerit yms. häiritse ainakaan vielä.

Miinuksista vois mainita tietynlaisen sisäänlämpeävän tunnelman, joka ajoittain vallitsee. Itseä ei kauheasti chatit ja pesäjutut kiinnosta, mutta enemmän olen tuolla bodynewssipuolella liikenteessä.

Dramaattiset modetaistelut ja muut kiistat ovat ajoittain myös hieman huvittavia. Mutta sattuuhan sitä täällä netissäkin kaikenlaista. Meetit ja tapahtumat ovat olleet mun mieleen ja siitä kiitos kuuluu mm. Ironbuttille isoilta osin.

Kyllä täällä aikaa tulee vietettyä, vaikken kaikkeen pikkumaisiin väittelyihin osallistukaan. Kasvu on kovaa palstalla ja hyvin ansaittua.

Over ´n out.

B.O.S.S. sanoi:
Ite en noilla sanoilla sanois, mutta sama kävi mielessä kun Mike eräässä nykyään salkkareista löytyvässä threadissa kertoi omat mietteensä tapauksesta Sumutin123, jota ex-mode Tomi jonkun verran disautteli. Kaikilla ei vaan voi olla kivaa, esim. tuo Sumutin123:n tyyli kirjotella noihin ketjuihin vitutti mua ihan suunnattomasti ja IMO oli ihan oikein Tomin silloinen toiminta. (Ko. kaveri mm. kirjotti ketjuun kysymyksen ja hetken päästä perään: "eikö kukaan muka tiedä?? Pakko jonkun on tietää, joten vastatkaa."

Toistan: KAIKILLA ei vaan voi olla kivaa.

En tosin pitäny Tomin linjaa muuten kaikin puolin oikeana, mutta hyvää asiapitosta settiä tuli häneltä myös paljon ja oli moni asia hanskassa. Se siitä aiheesta mun osalta.

Mua myös vituttaa kun tässä "kaikilla on kivaa"-meiningin keskellä on liikaa kirjottelijoita jotka kirjottelee mitä sattuu, myös perustelematta ollenkaan ja kaikesta näkyy selkeästi ettei ite kirjottajalla ole kokemusta aiheesta. Mun mielestä kaikkien pitäisi käyttää omaa harkintaa siitä onko jotain annettavaa aiheeseen, tai jos mutuilee, niin ainakin mainita siitä. JA MODEJEN PITÄISI TUMPATA KAIKKI JOTKA EI NÄIN TEE. (Koskien asiaosioita.)

samaa mieltä ylläolevasta,mukavaahan se olisi jos kaikki voitais kerätä käsi kädessä kukkia kedolla mutta ei se vaan toimi

niin,sitten asiaan.mulla on alle vuosi palstalla joten en voi muutoksesta sanoa mitään.
mutta jos ei lasketa Yleisen osion rönsyilyä välillä mitä ihmeellisimpiin aiheisiin,yleistä tasoa hyvänä,treeniosion tasoa jopa helvetin hyvänä,olen oppinut niin paljon uutta viimeisen 9 kuukauden aikana ettei mitään järkeä.

kaupallisuudesta:mun mielestä on ymmärrettävää,että jos kaupallisen yrityksen yhteydessä on tälläinen keskustelupalsta,niin kaupallisuuttaa saattaa esiintyä,ylikaupallisuuteen ei mun mielestä ole sorruttu.mutta eihän cittarikaan pistä seinälleen Prisman mainoksia.kuka tajus?

ja Mikestä:mun puolesta se saa olla planeetan kyrpämäisin jätkä,kunhan se pitää palstan pyörimässä ja antaa mun käydä edes lukemassa täällä.

-Marchi- sanoi:
Aika hienoa, että myönnät yleisesti että välillä menee teilläkin hieman yli. :)

Joo ja jaki-:lle vittuilu meni yli aika pahasti. Hyvin kaveri sen asian ja paskan vastaan otti, mutta ei voi tietää kuinka se sitä oikeesti vitutti ja kadutti.
Ootko joku sen IRL kaveri tai jotain? Meinasin vaan ettei nyt oo asiat kovin hyvin jos anonyymina kirjoittelee foorumilla ja sitten isot pahat pojat vähän kuittailee. "Päin naamaa" tollanen päteminen olisi vähän eri juttu.

Ontopikkina sitten, muistaakseni nyt kolmatta vuotta täällä vippinä ja ei taso oo laskenut mun mielestä. Hyviä kirjoittajia on tullut ja mennyt mutta kyllä mä täällä vieläkin viihdyn sen muutaman tunnin päivässä. Silloin kun palstan löysin niin se lukeminen rajoittui lähinnä siihen että perjantai-iltana pari tuntia lueskelin.

Se on selvää kun foorumi kasvaa 100-kertaiseksi että taso voi hiukan laskea. Juuri näitä yhden lauseen viestiä ja ehkä liiankin tuttuja aiheita kuten "kreatiini" tulee jokatoinen päivä esille uuden threadin muodossa. Pitää mainita että poikkeuksiakin on kuten aktiivikäyttäjät, VIPit ja modet jotka pitävät palstan tasoa yllä ja luovat tietynlaisen tunnelman foorumille.

Kyllähän niitä trolleja aina siihen monen tuhannen käyttäjän ryhmään mahtuu, jotka saavat paljon melua ja eripuraa aikaan. Kun trolli paasaa monta sivua paskaa tänne ja mode sanoo vähän takaisin, niin sitten mennään itkemään suomi24:lle et modet on homoja.

Moni valittaa kuinka pakkisella ei saa mainostaa/linkittää muiden kauppojen sivuille. Mielestäni se ilmentää juuri sitä epä-kaupallisuutta, ja tietenkin pakkis mainostaa omia tuotteitansa.

Joten kohtuu hyvänä taso on säilynyt, kiitos siitä aktiivikäyttäjille, VIPeille ja modeille.

No taso tai sen puute voi tosiaan olla kiinni osaksi tossa asian hukkumisessa massaan, mutta kyllä niiiden joilla on aidosti tietoa ja sanottavaa viestit nousee kuitenkin sieltä esiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom