Haluaisin sanoa muutaman sanan kaupallisuudesta, mistä Pakkotoistoa joka paikassa syytetään.
Pakkotoisto.com formaatti, siis se keskustelupalsta on ollut voimassa kohta 5 vuotta, tammikuussa on synttärit. Pakkotoisto aloitti nollasta ja kehittyi ajan saatossa isoksi yhteisöksi. Kaupallisuus tuli mukaan varsinaisessa merkityksessä vasta vuonna 2003 syyskuussa kun Pakkotoisto oy perustettiin. Tämän jälkeen palstan suosio on jostain syystä ollut räjähdysmäistä. Kävijämäärät ovat kasvaneet hurjasti. Silti olemme pitäneet kaupallisuuden kurissa ja hoitaneet sen omalla alueellaan ja passiivisella bannerimainonnalla. Emme ole käyttäneet pop-uppeja emmekä ole koskaan spammanneet email-tietokannalla, vaikka siinä olisi oiva paikka suoramarkkinointiin yli 20 tuhannelle kymmenessä minuutissa.
Mitä pakkotoisto.com sitten on tänä päivänä? Se on mielestäni edelleen iso yhteisö. Itsellä ei ole kaupallista taustaa, vaan kehityin palstan päähahmoksi jutuillani ja annoin myös sille päähahmolle kasvot. En ole persoonaton kaupanpitäjä, vaan yhteisön vetäjä.
Pakkotoisto.com tuottaa materiaalia käyttäjien puolesta yli tuhannen viestin päivävauhdilla. Kisakuvat, haastattelut, treeniohjeet jne. Kaikki kuuluu projektiin, mikään ei ole kaupallisuuden leimaama, ne eivät maksa kenellekään mitään. Pakkotoisto järjestää myös ajoittain seminaareja, palstalla kirjoittaa ammattilaisia ja huippuamatöörejä, kenellekään näistä ei makseta kirjoittamisesta, eikä Pakkotoisto.com tai Oy ota rahaa seminaareista, vaan tuotto menee suoraan seminaarin pitäjälle. Vip-jäsenille on tapahtumia, risteilyjä, erikoisia peli-iltoja, leffatapaamisia jne. Näen itse Pakkotoiston varsin ei kaupallisena YHTEISÖNÄ, mikä on positiivinen asia.
Kauppana Pakkotoisto ei lesota menemään, vaan tekee omaa hommaansa ja panostaa kaikkensa asiakaspalveluun(ei sulje pois sitä etteikö muut tekisi samoin). Kaupalla kuitenkin tunnen olevani yhteisön osa ja aina hymyilen kun tuttuja nään. Monet tulevat moikkaamaan ja turisemaan juttuja ihan vain tämän projektin luonteen takia. En näe Pakkotoisto Oy:tä tavallisena kauppana missä myydään tavarat kasvottomina myyjinä, näen tämän isona lisänä yhteisön eduksi.
Kaikesta huolimatta jopa omalla maaperällä saan joskus kuulla kaupallisuuden runtelemasta Pakkotoistosta. En ymmärrä tätä. Koska niin intensiivisesti teen tätä hommaa ja panostan keskustelupalstaan todella paljon, niin pakkohan tästä on leipä pöytäänkin saada. En usko että mulla olis yhtä palavaa halua pitää tätä yllä jos työpaikka olisi 8-16 jossain muualla mistä en pääsisi tätä pyörittämään.
Jotkut sanovat että Pakkotoiston paska paikka kun täällä ei saa keskustella lisäravinteista. Keskusteluja on pilvin pimein eri merkeistä, vain mainostaminen on kiellettyä ja sen onneksi suurin osa ymmärtää. Pakkotoistoa syytetään sensuurista, mutta ihmettelen miksi? Eihän tämä ole mikään ultimaalinen laki jonka pitää noudattaa jotain määrättyä sääntöä. Välillä tuntuu, että jos täällä ei jostain puhuta, ei sitten ole mukamas olemassa ollenkaan. Ei Pakkotoistolla ole mitään velvollisuutta olla yleinen ilmainen ilmoitustaulu kaikelle muulle kaupalliselle. Mediatoimisto hinnoitteli kalleimman banneripaikan Pakkotoiston headerissa 750€/vko arvoiseksi, joten tämä on aika massiivinen media ja pienikin näkyvyys on isoa mainosta varsinkin näin pienellä alalla. En halua että hedelmiä korjaavat muut kuin niiden kasvattajat.
Toivonkin, että tämä kaupallisuusjuttu ei paisuisi ihan mahdottomaksi koska se pieni kaupallisuus mikä täällä on, pysyy aina nätisti omalla alueellaan.
Mulla on omituinen terveinen koko Pakkotoisto.comille. Koska pidän tätä domainia yhteisönä, enkä omana projektina, laitan huomenna kivan kuvan tänne.
Sain Pullalta ja Faidralta kirjeen jenkeistä. Siinä on valokuva missä lukee:
"To Pakkotoisto.com, all the best - Ronnie Coleman". Jaan sen teidän kanssa ja laitan sen raameihin kaupalle. Kiitos Pullalle ja Faidralle kuvasta.
Pakkotoisto.com formaatti, siis se keskustelupalsta on ollut voimassa kohta 5 vuotta, tammikuussa on synttärit. Pakkotoisto aloitti nollasta ja kehittyi ajan saatossa isoksi yhteisöksi. Kaupallisuus tuli mukaan varsinaisessa merkityksessä vasta vuonna 2003 syyskuussa kun Pakkotoisto oy perustettiin. Tämän jälkeen palstan suosio on jostain syystä ollut räjähdysmäistä. Kävijämäärät ovat kasvaneet hurjasti. Silti olemme pitäneet kaupallisuuden kurissa ja hoitaneet sen omalla alueellaan ja passiivisella bannerimainonnalla. Emme ole käyttäneet pop-uppeja emmekä ole koskaan spammanneet email-tietokannalla, vaikka siinä olisi oiva paikka suoramarkkinointiin yli 20 tuhannelle kymmenessä minuutissa.
Mitä pakkotoisto.com sitten on tänä päivänä? Se on mielestäni edelleen iso yhteisö. Itsellä ei ole kaupallista taustaa, vaan kehityin palstan päähahmoksi jutuillani ja annoin myös sille päähahmolle kasvot. En ole persoonaton kaupanpitäjä, vaan yhteisön vetäjä.
Pakkotoisto.com tuottaa materiaalia käyttäjien puolesta yli tuhannen viestin päivävauhdilla. Kisakuvat, haastattelut, treeniohjeet jne. Kaikki kuuluu projektiin, mikään ei ole kaupallisuuden leimaama, ne eivät maksa kenellekään mitään. Pakkotoisto järjestää myös ajoittain seminaareja, palstalla kirjoittaa ammattilaisia ja huippuamatöörejä, kenellekään näistä ei makseta kirjoittamisesta, eikä Pakkotoisto.com tai Oy ota rahaa seminaareista, vaan tuotto menee suoraan seminaarin pitäjälle. Vip-jäsenille on tapahtumia, risteilyjä, erikoisia peli-iltoja, leffatapaamisia jne. Näen itse Pakkotoiston varsin ei kaupallisena YHTEISÖNÄ, mikä on positiivinen asia.
Kauppana Pakkotoisto ei lesota menemään, vaan tekee omaa hommaansa ja panostaa kaikkensa asiakaspalveluun(ei sulje pois sitä etteikö muut tekisi samoin). Kaupalla kuitenkin tunnen olevani yhteisön osa ja aina hymyilen kun tuttuja nään. Monet tulevat moikkaamaan ja turisemaan juttuja ihan vain tämän projektin luonteen takia. En näe Pakkotoisto Oy:tä tavallisena kauppana missä myydään tavarat kasvottomina myyjinä, näen tämän isona lisänä yhteisön eduksi.
Kaikesta huolimatta jopa omalla maaperällä saan joskus kuulla kaupallisuuden runtelemasta Pakkotoistosta. En ymmärrä tätä. Koska niin intensiivisesti teen tätä hommaa ja panostan keskustelupalstaan todella paljon, niin pakkohan tästä on leipä pöytäänkin saada. En usko että mulla olis yhtä palavaa halua pitää tätä yllä jos työpaikka olisi 8-16 jossain muualla mistä en pääsisi tätä pyörittämään.
Jotkut sanovat että Pakkotoiston paska paikka kun täällä ei saa keskustella lisäravinteista. Keskusteluja on pilvin pimein eri merkeistä, vain mainostaminen on kiellettyä ja sen onneksi suurin osa ymmärtää. Pakkotoistoa syytetään sensuurista, mutta ihmettelen miksi? Eihän tämä ole mikään ultimaalinen laki jonka pitää noudattaa jotain määrättyä sääntöä. Välillä tuntuu, että jos täällä ei jostain puhuta, ei sitten ole mukamas olemassa ollenkaan. Ei Pakkotoistolla ole mitään velvollisuutta olla yleinen ilmainen ilmoitustaulu kaikelle muulle kaupalliselle. Mediatoimisto hinnoitteli kalleimman banneripaikan Pakkotoiston headerissa 750€/vko arvoiseksi, joten tämä on aika massiivinen media ja pienikin näkyvyys on isoa mainosta varsinkin näin pienellä alalla. En halua että hedelmiä korjaavat muut kuin niiden kasvattajat.
Toivonkin, että tämä kaupallisuusjuttu ei paisuisi ihan mahdottomaksi koska se pieni kaupallisuus mikä täällä on, pysyy aina nätisti omalla alueellaan.
Mulla on omituinen terveinen koko Pakkotoisto.comille. Koska pidän tätä domainia yhteisönä, enkä omana projektina, laitan huomenna kivan kuvan tänne.
Sain Pullalta ja Faidralta kirjeen jenkeistä. Siinä on valokuva missä lukee:
"To Pakkotoisto.com, all the best - Ronnie Coleman". Jaan sen teidän kanssa ja laitan sen raameihin kaupalle. Kiitos Pullalle ja Faidralle kuvasta.