Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Haluaisin sanoa muutaman sanan kaupallisuudesta, mistä Pakkotoistoa joka paikassa syytetään.

Pakkotoisto.com formaatti, siis se keskustelupalsta on ollut voimassa kohta 5 vuotta, tammikuussa on synttärit. Pakkotoisto aloitti nollasta ja kehittyi ajan saatossa isoksi yhteisöksi. Kaupallisuus tuli mukaan varsinaisessa merkityksessä vasta vuonna 2003 syyskuussa kun Pakkotoisto oy perustettiin. Tämän jälkeen palstan suosio on jostain syystä ollut räjähdysmäistä. Kävijämäärät ovat kasvaneet hurjasti. Silti olemme pitäneet kaupallisuuden kurissa ja hoitaneet sen omalla alueellaan ja passiivisella bannerimainonnalla. Emme ole käyttäneet pop-uppeja emmekä ole koskaan spammanneet email-tietokannalla, vaikka siinä olisi oiva paikka suoramarkkinointiin yli 20 tuhannelle kymmenessä minuutissa.

Mitä pakkotoisto.com sitten on tänä päivänä? Se on mielestäni edelleen iso yhteisö. Itsellä ei ole kaupallista taustaa, vaan kehityin palstan päähahmoksi jutuillani ja annoin myös sille päähahmolle kasvot. En ole persoonaton kaupanpitäjä, vaan yhteisön vetäjä.

Pakkotoisto.com tuottaa materiaalia käyttäjien puolesta yli tuhannen viestin päivävauhdilla. Kisakuvat, haastattelut, treeniohjeet jne. Kaikki kuuluu projektiin, mikään ei ole kaupallisuuden leimaama, ne eivät maksa kenellekään mitään. Pakkotoisto järjestää myös ajoittain seminaareja, palstalla kirjoittaa ammattilaisia ja huippuamatöörejä, kenellekään näistä ei makseta kirjoittamisesta, eikä Pakkotoisto.com tai Oy ota rahaa seminaareista, vaan tuotto menee suoraan seminaarin pitäjälle. Vip-jäsenille on tapahtumia, risteilyjä, erikoisia peli-iltoja, leffatapaamisia jne. Näen itse Pakkotoiston varsin ei kaupallisena YHTEISÖNÄ, mikä on positiivinen asia.

Kauppana Pakkotoisto ei lesota menemään, vaan tekee omaa hommaansa ja panostaa kaikkensa asiakaspalveluun(ei sulje pois sitä etteikö muut tekisi samoin). Kaupalla kuitenkin tunnen olevani yhteisön osa ja aina hymyilen kun tuttuja nään. Monet tulevat moikkaamaan ja turisemaan juttuja ihan vain tämän projektin luonteen takia. En näe Pakkotoisto Oy:tä tavallisena kauppana missä myydään tavarat kasvottomina myyjinä, näen tämän isona lisänä yhteisön eduksi.

Kaikesta huolimatta jopa omalla maaperällä saan joskus kuulla kaupallisuuden runtelemasta Pakkotoistosta. En ymmärrä tätä. Koska niin intensiivisesti teen tätä hommaa ja panostan keskustelupalstaan todella paljon, niin pakkohan tästä on leipä pöytäänkin saada. En usko että mulla olis yhtä palavaa halua pitää tätä yllä jos työpaikka olisi 8-16 jossain muualla mistä en pääsisi tätä pyörittämään.

Jotkut sanovat että Pakkotoiston paska paikka kun täällä ei saa keskustella lisäravinteista. Keskusteluja on pilvin pimein eri merkeistä, vain mainostaminen on kiellettyä ja sen onneksi suurin osa ymmärtää. Pakkotoistoa syytetään sensuurista, mutta ihmettelen miksi? Eihän tämä ole mikään ultimaalinen laki jonka pitää noudattaa jotain määrättyä sääntöä. Välillä tuntuu, että jos täällä ei jostain puhuta, ei sitten ole mukamas olemassa ollenkaan. Ei Pakkotoistolla ole mitään velvollisuutta olla yleinen ilmainen ilmoitustaulu kaikelle muulle kaupalliselle. Mediatoimisto hinnoitteli kalleimman banneripaikan Pakkotoiston headerissa 750€/vko arvoiseksi, joten tämä on aika massiivinen media ja pienikin näkyvyys on isoa mainosta varsinkin näin pienellä alalla. En halua että hedelmiä korjaavat muut kuin niiden kasvattajat.

Toivonkin, että tämä kaupallisuusjuttu ei paisuisi ihan mahdottomaksi koska se pieni kaupallisuus mikä täällä on, pysyy aina nätisti omalla alueellaan.

Mulla on omituinen terveinen koko Pakkotoisto.comille. Koska pidän tätä domainia yhteisönä, enkä omana projektina, laitan huomenna kivan kuvan tänne.

Sain Pullalta ja Faidralta kirjeen jenkeistä. Siinä on valokuva missä lukee:

"To Pakkotoisto.com, all the best - Ronnie Coleman". Jaan sen teidän kanssa ja laitan sen raameihin kaupalle. Kiitos Pullalle ja Faidralle kuvasta.

lepex sanoi:
Mielipiteellä on enemmän merkitystä jos kirjoittaa että on itse todennut jonkun asian toimivan kuin että lukee lehdistä asiat ja kirjoittaa ne ominaan tänne. Itse arvostan enemmänkin kokemusta kuin kirjaoppineisuutta.

ottaen huomioon, että koko yhteiskuntamme perustuu lukutaidolle ja asioiden merkitsemiselle muistiin, että muiden ei tarvitsisi niitä kantapään kautta oppia, ja samaten ottaen huomioon, että sinäkin olet pakkikselta lukenut neuvoja, joita sovellat mielelläsi käytäntöön, voisin väittää että se kirjoitettu tieto on perin arvokasta. sekin nimittäin perustuu jonkun kokemukseen.
jos ensimmäisen käden tieto olisi aina arvokkaampaa kuin toisen tai kolmannen tai n:nnen käden, kiertäisi aurinko yhä maata ja uhraisimme punttimimmejä jumalille, jotta ne kasvattaisivat meille isommat lihakset.

Kasvanut on ja paljon. Itse enemmänkin ollut taustalla nämä vuodet ja ihmetellyt tapahtumia ja kirjoituksia. Taisi olla roinaforum.net kun liityin ja tuntuukin siltä kuin roinahommat ois vähentynyt tai sitten ei ole vähentynyt vaan hukkunut muun informaatiotulvan määrään. Ihan hyvä sinäänsä, natuna kun kuitenkin vedellään menemään.

Mitä tuohon kaupallisuuteen tulee, mielestäni ensivaikutelma palstalle tullessa on huomattavasti laadukkaampi verrattuna vaikka 3v takaiseen. Kauppa on hieno asia ja kuitenkin tämä homma pyörii todella paljon lisäravinteiden ympärillä, niin on ollut mielestäni jokseenkin luonnollista kehitystä kaupan mukaantuleminen.

Iso käsi pakkotoiston "keulahahmoille" homman viemisestä hienoon suuntaan ja silti laadun pysyessä määrän lisääntyessä vielä varsin hyvänä. Jatkan taustailua...

Jep, ihmeellistä että porukka käy muilla foorumeilla "avautumassa", moni selittelee että ***tulin nyt sitten tänne sanomaan tämänkin asian kun en pakkiksella uskaltanut, siellä kun väärää mielipidettä vastaan hyökätään useamman miehen voimin**
Tämä siis neutraali havaintoni.

Kötö sanoi:
Jep, ihmeellistä että porukka käy muilla foorumeilla "avautumassa", moni selittelee että ***tulin nyt sitten tänne sanomaan tämänkin asian kun en pakkiksella uskaltanut, siellä kun väärää mielipidettä vastaan hyökätään useamman miehen voimin**
Tämä siis neutraali havaintoni.
Tuo banni-lietsonta muuttuu ihmisten mielessä todeksi kun sitä hierotaan kokoajan. Kaikki tämä scheissenjauhanta sotii sitä vastaan, että Pakkotoiston statistiikka näyttää vain kasvua.

Minun puolueeton mielipide on että on erittäin mahtavaa, että joku nettisaitti saa näin suurta suosiota ja menestystä. Internet antaa ja se ottaa ja saitit, menestyksekkäätkin sellaiset, ovat kaatuneet päivän varotusajalla(jopa oikeassa maailmassa vrt. saunalahti).

Joten on suorastaan ilmiömäistä minkälaista suosiota pakkotoisto on saanut, vaikka mitään ulkopuolista mainontaa en ole nähnyt tyyliin maikkari, mainokset kadulla. Siis täysin omalla toiminnallaan saatua huomiota ja mainosta. Siitä pitääkin olla ylpeä!

Kokoomuslainen kun olen, niin koen tällaisen tilanteen täydellisenä esimerkkinä miten liikeidea syntyy hiljalleen, sitä ryhdytään kehittämään ja kasvattamaan. Sitä pitää ruokkia ja huolehtia, ja sen osana on tosiaan tuo kevyt mainonnan sensuuri. Mikään yritys ei ole niin tyhmä, että antaa ilmaista mainostilaa muille.

Kaikin puolin sanoisin kritiikin kummunneen täysin kateudesta toisen menestymiseen. Menestyksen polulla heikommat jää jalkoihin, ja tuskin kenelläkään on täysin puhdas omatunto päämäärää saavutettaessa.

Mitään tyrkytystä en ole nähnyt missään vaiheessa. Onko jollekin vaan liikaa että joku ansaitsee rahaa, tämä ilmiö on Suomessa aika yleinen :D

Terminator2 sanoi:
Joten on suorastaan ilmiömäistä minkälaista suosiota pakkotoisto on saanut, vaikka mitään ulkopuolista mainontaa en ole nähnyt tyyliin maikkari, mainokset kadulla. Siis täysin omalla toiminnallaan saatua huomiota ja mainosta. Siitä pitääkin olla ylpeä!
Emme tosiaankaan ole mainostaneet rahalla koskaan missään. Pientä apua on tullut tämän median kiinnostavuuden takia muissa medioissa. Mm. TV2 Ajankohtainen kakkonen, Image ja Kult ovat käyttäneet Pakkotoistoa referenssinä jutuissaan. Samoin Aftonbladetissa olimme esillä. Vajaat 10 kertaa olen ollut haastateltavana johonkin projektiin.

Pakkotoisto.com on herättänyt myös kiinnostusta virallisilla tahoilla. Olen ollut ns. luennoimassa ADT:n palaverissa. Paikalla oli liuta virallista porukkaa, en nyt muista nimikkeitä, mutta tiedotuspäälikköä, koulutuspäälikköä eri liitoista jne.

Jotain suosiosta kertoo ystävämme google. 157 000 osumaa englanniksi ja 122 000 suomeksi. Suurin osa tästä projektista.

Kovalla työllä tämä on rakennettu ja kovaa työtä jatketaan.

Ronsterin terveiset Pakkikselle.

Liitteet

• ronster.webp
    ronster.webp
    23,1 KB · Katsottu: 180
that's cool

Meni muuten Ronsbergilla (tätä nykyä hyvä ystäväni ja kalakaverini, lähes puolituttu etten sanoisi) tovi jos toinenkin kun tavasi pakkotoistoa tohon lapulle. Fakkia ja sittiä toisteli vaan mielessään kun väsäsi mun ja Faidran nimiä vielä toiseen kuvaan. :)

Palstan ongelma on ettei se pysty jakamaan puolueetonta tietoa lisäravinteista silloin kun aletaan puhumaan eri valmistajista ja merkeistä. Kyllä sitä aina välillä joutuu miettimään, että mitä menee sanomaan mistäkin merkistä vaikka olisi hyvinkin omakohtaisia tärkeitä kokemuksia.

Tästä huonosta alkuasetelmasta huolimatta sivusto on hyvin pystynyt pitämään suhteellisen matalaa profiilia. Moni varmaan olisi käyttänyt tilaisuutta hyväkseen häikäilemättömästi, kuten Mike alkuperäisessä postissa viittasi. Minusta tämäkään ei kuitenkaan olisi kaupan eli myynnin kannalta välttämättä paras vaihtoehto, vaan kyllä se porukka alkaisi kyllästyä ainaiseen tuputtamiseen.

Henkilökohtaisesti en ole koskaan tilannut pakkotoiston kaupasta mitään, enkä tule näillä näkymin tilaamaankaan. Kuluttajana olen tietysti etsinyt itselleni hinta/laatu - suhteeltaan omasta mielestäni parhaan ratkaisun. Palstaa kuitenkin luen mielelläni ja hyvä se onkin kaupalliseksi foorumiksi.

Pieni OT tähän väliin; mikä toi hymiön tilalle tullut naisbodari homma on? Onks toi ihan ylläpidon lanseeraama?

Lisäravinne keskustelusta vielä sananen, olen huomannut jos vähänkin yrittää paneutua tekstin muodossa lisäravinteiden maailmaan, tuomitaan kirjoittaja välittömästi hifistelijäksi, yleensä kimppuun ryntäävät ensin modet ratsuväkineen ja enkelikuoroineen, sitten porukalla arvuutellaan kirjoittajan motiiveja yms.
Ei Mass-blast voi olla patentti ratkaisu joka käänteessä.

-----------------------------------------------------------------------

Sen nyt näki jo tuosta ekasta ja ainoasta postista, että siellä oli jippiin/suomi24:sen/whatever palstan trolli asialla..

Olispa "kötö" masa

Oli "kötö" kuka tahansa niin motiivit on kyllä suhteellisen läpinäkyviä kaikille. Toisaalta ihan hauska kunnon trollia kuunnella, niiltä lähtee parhaat jutut - tosin ihan tahattomasti.

Mulla tuli heti ekasta kötön postista mieleen Tuomo.

Haiskahtaa jutuissasi vain se, että pitäisi saada mainostaa mistä jonkun herapussin saa halvimmalla.

----------------------------------------------------------------------

Kötö sanoi:
Lisäravinne keskustelusta vielä sananen, olen huomannut jos vähänkin yrittää paneutua tekstin muodossa lisäravinteiden maailmaan, tuomitaan kirjoittaja välittömästi hifistelijäksi, yleensä kimppuun ryntäävät ensin modet ratsuväkineen ja enkelikuoroineen, sitten porukalla arvuutellaan kirjoittajan motiiveja yms.
Ei Mass-blast voi olla patentti ratkaisu joka käänteessä.

-----------------------------------------------------------------------

Sen nyt näki jo tuosta ekasta ja ainoasta postista, että siellä oli jippiin/suomi24:sen/whatever palstan trolli asialla..

Olispa "kötö" masa

Oli "kötö" kuka tahansa niin motiivit on kyllä suhteellisen läpinäkyviä kaikille. Toisaalta ihan hauska kunnon trollia kuunnella, niiltä lähtee parhaat jutut - tosin ihan tahattomasti.

Mulla tuli heti ekasta kötön postista mieleen Tuomo.

Haiskahtaa jutuissasi vain se, että pitäisi saada mainostaa mistä jonkun herapussin saa halvimmalla.

----------------------------------------------------------------------

Sovitaan sitten noin. Olen jo huomannut, että on aivan sama miten Pakkotoisto toimii, niin väärin menee.

Kötö sanoi:
Lisäravinne keskustelusta vielä sananen, olen huomannut jos vähänkin yrittää paneutua tekstin muodossa lisäravinteiden maailmaan, tuomitaan kirjoittaja välittömästi hifistelijäksi
Uskomatonta sontaa. Miten sä voit tosissas väittää tällaista? Täällähän on jopa oma osiokin sille missä voi kysyä alan asiantuntijoilta niin syvällistä infoa asiasta, että ymmärtämiseen ei osaaminen riitä kuin kourallisella palstalaisista. Se on mielestäni terveellistä, että painotetaan perusasioiden(treeni, ruoka, lepo) merkitystä, koska ne luovat kuitenkin perustan koko touhulle ja hifillä voi hakea viimeistä silausta mutta ei sillä ihmeitä tehdä..

Tredejä on olemassa ties kuinka monesta hifiäkin hifimmästä lisäravinteesta ja jos näitä on yhteensä miljoona ja muutamassa postataan "turhaa hifistelyä" -posteja niin seko tarkoittaa, että "vähänkin" kun tekee mieli tiedustella niin ruoska viuhuu? Hiukan nyt suhteellisuuden tajua, jookos? :piis:
...yleensä kimppuun ryntäävät ensin modet ratsuväkineen ja enkelikuoroineen, sitten porukalla arvuutellaan kirjoittajan motiiveja yms...
Hei tää on niin väsynyt kortti jo että älä pelaa sitä enää, jookos?

Mielestäni moni hyvä juttu häviää turhien viestien sekaan kun joka väliin ollaan jotain vitsailua/vittuilua laittamassa. Huumori on hyvä asia, mutta jos sitä täytyy olla kilpaa tekemässä niin se vain turhaan täyttää foorumia. Mainokset ovat siististi tuossa, ne näkee siitä ja tulee katsottua, mutta ne ei ole kokoajan hyppimässä silmille kun lukee tekstejä. Selvät pelisäännöt vaan ja modet hoitaa hommansa niinkuin ovat tehneetkin niin turhat viestit vähenee ja taso tulee esiin massasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom