Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kötö sanoi:
Lisäravinne keskustelusta vielä sananen, olen huomannut jos vähänkin yrittää paneutua tekstin muodossa lisäravinteiden maailmaan, tuomitaan kirjoittaja välittömästi hifistelijäksi, yleensä kimppuun ryntäävät ensin modet ratsuväkineen ja enkelikuoroineen, sitten porukalla arvuutellaan kirjoittajan motiiveja yms.
Ei Mass-blast voi olla patentti ratkaisu joka käänteessä.

-----------------------------------------------------------------------
Lisäravinteet on tosi tärkeitä joo, mutta aivan kuten yllä Pulla sanoi et kun nyt ne perusasiatkin olis kunnossa. Kuinka moni todella esim. syö oikein ja riittävästi? Tuottaa ainakin itselle suuria vaikeuksia välillä vaikka motivaatioo pitäis olla.. Siinä ei yhtään auta vaikka ostais mitä ihmetuotetta jos sillä yritetään paikata perusasioita. Mutta keskustelua aiheesta tietysti pitää olla.

edit
Mikä toi mass-blast juttu on? Älä hyvä mies osta sitä jos et halua vaan osta jotain muuta.

Emmä usko, että noita turhia viestejä nykyistä rankemmalla kädellä kannattaa lähteä poistelemaan. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta turhat postaukset pysyy kokolailla yleisellä puolella ja siellä monesti jo tredin otsikosta näkee, että kovin intellektuellia keskustelua ei ole odotettavissa :D mikä taas on pelkkää hyvää ajanviihdettä ja yleisen osaston tarkoitus. Treeni- ja muut vakavammat osiot on kyllä IMO pysynyt riittävän asiallisina.

Mielestäni pakkis on todella asiallinen ja aihepiirit järkevästi jaoteltu eri osioihin.
Ainut mikä on viimeaikoina pistänyt silmään on se kun Treeni ja ravinto-osiolle on alkanut tulemaan sellaisia threadejä, jotka kuuluisivat Aloittelijoiden osiolle, jos sinnekään.
Lisäksi tuntuu siltä, että porukka keksii väkisin joitain täysin turhia aiheita, kun kaikki hyödyllinen on jo käsitelty useaan otteeseen.

Vuoden sisällä tänne on tullut paljon uusia käyttäjiä ja se näkyy.. Myös paljon perseennuolentaa viesteissä, niitä on ärsyttävä lukea.
Minusta yleistä höpinää on liikaa. Esim kun painaa "Uudet viestit"-nappia niin puolet on jotai häröilyä ja löpinää.
En näe sivustoa liian kaupallisena. Aivan mahtava saitti!:thumbs:

Mike sanoi:
"Taso laskee kuin lehmän häntä kaupallisuus tulee silmille todella rajusti ja kukaan ei bannin pelossa uskalla enää sanoa mielipiteitään. Ja sitten ne sun jees-jees-miehet: `määs blääst on iha paras q se maistu niin hyvältä`, ja muut säestää perässä"

"Taso laskee"
Toi kommentoija ei osaa katsoa omaa napaansa pidemmälle. Mitä enemmän käyttäjiä tänne tulee, niin sitä laajempi kokemus- ja tietopohja tänne saadaan. Olisi kyllä kiva kuulla millä tavalla taso laskee? Nuoret laskee tasoa? Kouluttamattomat laskee tasoa? Syy miksi mä tykkään lukea pakkotoistoa on nimenomaan keskustelijoiden laaja kirjo. Jos tämä olisi joku oma kuppikuntansa niin morjens... Oma kirjoitteluni on lähinnä laantunut yleisellä, koska siellä on huomattavasti fiksumpaa ja ulosanniltaan parempaa porukkaa. Pakkis on hyvä paikka päästä eroon omasta besserwisser syndroomastaan. Sattuu alussa mutta tekee hyvää... :D

"Kukaan ei uskalla sanoa mielipiteitään, bannien pelossa
Olen lukenut ja kirjoitellut tälle palstalle yli 3 vuotta ja nähnyt vaikka mitä mielipiteitä. En muista yhtään pysyvää bannia, joka olisi annettu suht järkevästä perustelusta mielipiteestä. Banneja on muistini mukaan sadellut eniten roinamyyjille tai -ostajille, aivan täysille trolleille tai sitten kuukausikaupalla jatkuneesti vittuilusta. Ei täällä ketään mielivaltaisesti bannailla.

Olen mä tänne itsekin saanut kerran parin päivän jäähybannit. Syy? Tappelin Miken kanssa tribuluksen toimivuudesta. Molemmat puolustivat ankarasti (ehkä jopa hieman rumasti) omaa kantaansa mutta tilanne laukesi, kun molemmat osapuolet myös ymmärsivät toistensa kannan asiassa. Banni ohi ja elämä jatkuu taas... ja kyllä ostan edelleen pakkotoiston kaupasta tavaraa, silloin kun köyhällä opiskelijalla on siihen mahdollisuus.

"Kaupallisuus tulee silmille rajusti"
Purkit hyppää silmille, kun painaa banneria tai verkkokaupan linkkiä? En ymmärrä mistä tämä ylikaupallisuus aspekti on revitty. Verkkokauppa on olemassa linkin takana ja pari banneria. Tuskinpa haittaa kovin montaa ihmistä. Mun mielestä nettikaupan tuotelinkkien heittäminen on ihan ok jos kysytään tuotteista.

Jos linkkittäminen menee siihen, että linkkejä olisi jokaisessa threadissa liittymättä mitenkään edes asiaan niin se olisi liikaa.

Blaah, jos tuolla ylhäällä on muutama banneri, niin sitä tuskin voi edes kaupallisuudeksi sanoa.
Kun ei hypi pop-upit ruudulle, eikä työnnetä mainospostia sähköpostiin, niin ei pitäis olla valittamista.

Jotkut ihmiset ovat vain niin kovin herkkiä...

jees-jeessiin olen itsekin joskus kiinnittänyt huomiota,
mutta kait ihmiset senkin saa ilmaista jos ovat samaa mieltä jonkun kanssa. Yleensä me Suomen poijaat ollaan ehkä hiljaa jos ollaan samaa mieltä, täällä se sit puetaan sanoiksi.

Joskus puolestaan olen ollut yllättynyt henkilöpalvonnasta, en tosin ole huomannut että Mikeä olisi mitenkään häiritsevän kovalla litinällä nuoltu.

väkeä on palstalla niin kovin, että viestitulva on aikamoinen, ja sillä on joskus vähän hankala löytää ne informatiivisimmat jutut, mutta se kai on pieni hinta siitä, että jengi saa kysellä toisiltaan estoitta reeniohjeita.

Se mua jaksaa hymyilyttää, että joku aina loukkaantuu siitä jos palstalainen kysyy asiaa, josta joku toinenkin on aiemmin kysynyt.
Helekkari, jos sulla on kysymys vinopenkistä niin pistä hakusanaksi vinopenkki ja kahlaa läpi ne 700 000 postia,
jotka sillä haulla löytyy, ennen kuin tulet tänne palstatilaa viemään....

Vielä kun sen ravintopuolen sais oman otsikkonsa alle, ja reenipuolen omansa alle, niin kuin Mike joskus taannoin ehdotti.

Entä oisko jollekin perseennuolemishymiölle tarvetta? :D

Pakkotoisto ei todellakaan ole liian kaupallinen. Mielestäni täältä löytyy todella asiallista tietoa treenaamisesta ja ravinnosta (ilman pakkista itse asiassa treenaisin edelleen liian pienillä painoilla, koko kroppa 5x/vko ja ruokavaliosta ei löytyisi lainkaan prodeja..). Lisäksi muistakin aiheista voi keskustella passelisti. Olen yllättynyt, kuinka täältä löytää tosi syvällisiäkin juttuja aiheesta kuin aiheesta :) . Ei mitään turhaa porukkaa todellakaan suurimmaksi osaksi (ja ei, tämä ei ole nuolentaa ;) ). Sanoisin siis pakkista laadukkaaksi ja asialliseksi nettiforumiksi ja ehdottomasti aion suositella muillekin harrastajille.

hiiri olen lueskellut näitä sinun postejasi ja noista 21 en onnistunut löytämään yhtään järkevää, jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa niin jätä sanomatta vrt."rupee natuks homo.".

Kun tulet arvioimaan pakkotoiston tasoa niin, okei jos olet sitä mieltä, että se on huono palsta niin kerro ihmeessä ASIALLISESTI mielipiteesi niinkuin suurin osa asianomaisista.

Noin nytkun avautuminen on suoritettu niin oma mielipiteeni palstan laadusta tiivistettynä:

- erinomainen tiedonlähde
- hauskoja ihmisiä kenen kanssa vaihtaa mielipiteitä
- asialliset modet
- verkkokauppa laaja
- kaupallisuus lisääntynyt, mutta please ihmiset niin siinä tapahtuu kun käyttäjäkunta kasvaa "fact of life", mutta ei siltikään minun mielestäni ns. "liian kaupallinen"
- vuosien varrella tullut lisää hyviä osioita (ensimmäinen visiitti taisi olla joskus 2004)
- kokonaisuus 9+ (aina on parannettavaa)

Ei ole mitään valittamista. Joskus ärsyttää, kun luulee että johonkin mielenkiintoiseen ketjuun on tullut uutta juttua tai joku on vastannut kysymykseeni ja siellä onkin joku ihme viesti jonka ainoa funktio on kasvattaa omaa postausmäärää. Siis tuntuu että jotkut saa jotain tyydytystä siitä että joka helvetin ketjun edessä on se oletvastannuttähänpallo.

Toisaalta syyllistyn tähän varmaan itsekin ja ongelma on aika minimaallinen, etenkin kun se ei ole palstan "johdosta" kiinni vaan käyttäjäkohtaista.

Myös "Go to first new post"-toiminto kusee joskus, mikä ei myöskään ole oikeaa valitettavaa. Moderointi on minusta ok tasolla, samoin mainonta. Olen ihan ihmeissäni, etten keksi mitään mussuttamista, yleensä aina joku ärsyttää. Hieno homma :thumbs:

En muista mistä löysin tämän, mutta tuli kiire rekisteröityä heti kun näki uskonnollista keskustelua. Siitä sitten hieman aloittelijoiden osiolta vauhtia ja salille.

Hyvä palsta joka hoitaa aika hyvin perseensä pyyhinnän ts epäasiallinen teksti ei kauaa vaivaa. Tämä hoituu liki parhaiten käyttäjätasolla, mutta toki modien aktoriteetti on tarpeen. Tämä koskee siis lähinnä yleisen keskustelun puolta ja erityisesti uskonnollisia keskusteluita; seuraan lähes joka päivä.

Ainoa ongelma tässä onkin se että vietän paljon aikaa tietokoneella. Tosin asun yksin hiljaisessa taajamassa, sain oman netin hiljattain, joten olisin mitä luultavimmin ajautunut jollekin foorumille postailemaan. Olisi niitä lötynyt, mutta tällä sentään on jotakin järkevää taustalla kuin esim. irc ja mitä niitä nyt onkaan.

Perseennuolentapuheet ovat mielestäni roskaa. IRL ei kerrota mielipiteeseen yhtymistä niin suorasanaisesti kuin täällä, joten pienikin kehu voi kuulostaa pahalta. Sama vaivaa ikäkeskustelua. Typerää spekulaatiota asiasta josta ei keksi enää parempaa sanottavaa. Joskus se pistää silmään, mutta... det spelar ingen roll.

Kaupallisuuspuhe on myös tuulesta temmattua, mutta mielipiteitä on paljon.
Ihmisten motiivit viestittämiseen ovat niin monituiset että jo pelkän valtavirran miellyttäminen on haaste. Siksi erottuvat erottuvat muita helpommin ja jos ei perustelut riitä niin se voi käydä hermoille, ja joku saattaa saada kiksit one-linerien laskettelusta ja sen jälkeisten tapahtumien seuraamisesta. Toisinaan en ihmettele sitä ollenkaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom