Vaikka rekisteröidyin vasta tämän vuoden puolella, olen palstaa lukenut ahkerasti reilun vuoden ajan ja paljon on tietoa löytynyt. Itseasiassa Olen kovin kiitollinen monille tänne tietonsa tuoneille henkilöille, joiden postaukset ovat opettaneen valtavasti kropan toiminnasta ja treenaamisesta. Ainoa huono puoli ovat juuri ne vasta harrastamisen aloittaneet henkilöt, jotka tuovat omat käsityksensä esille keskustelussa faktatietoina... Onneksi väärät tiodot kuitenkin korjataan pian ja yleensä melkein aiheeseen kuin aiheeseen löytyy linkitettyjä/referoituja tutkimuksia, jotka sitten varmistavat väitteet. Tokihan nuo samaiset tutkimukset (ainakin osa niistä) löytyisi netistä ihan ilmankin pakkotoistoa, mutta uskallan väittää, ettei niistä monikaan maallikko ilman asiasta enemmän tietävän kommentteja (ja suomennusta) oikeita päätelmiä osaisi tehdä.
Yleinen osio saakin mielestäni rönsyillä ihan rauhassa vastapainona muille asiallisemmille osioille. Huumoria sieltä löytyy yllin kyllin ja paljon tulee sinnekin aikaa haaskattua, kuitenkin mielestäni sieltäkin kitketään tehokkasti kaikki hyvän maun vastaiset jutut pois ihan niinkuin pitääkin.
Mollaamista ja toisten tavoitteiden vähättelyä tuntuu olevan ja ehkäpä ilmapiiri onkin vähän sellainen äärimmäiseen massanhankintaan painottava. Kuitenkin on täällä kuntoilun ja sunnuntaipunttailunkin yhdistäviä nimimerkkejä vilahdellut ja mielestäni hekin ovat saaneet vastaukset kysymyksiinsä, vaikka vastauksien joukkoon aina tuntuukin mahtuvan sellaista kysyjän tavoitteiden muuttamiseen pyrkivää kommentointia. Mutta jokaisellahan on sitten kuitenkin loppupeleissä vapaa tahto valita mitä haluaa tehdä, ja jos ei mitään yybermassoja/voimaa halua, niin tuskimpa sitä sitten väkipakolla alkaa hankkiakkaan. Niin ja toisaalta tämähän onkin pakkotoisto eikä mikään sunnuntai kuntoklubi :D
Paljon monipuolisemmaksi ja ihmisystävällisemmäksi tämä on mielestäni muuttunut ja kokonaisilme on erittäin positiivinen. Moderointi ei kyllä todellakaan tuntuisi (ainakaan mitä minä olen huomennut) olevan mitenkään erityisen tiukkaa, vaan ennemminkin turhankin leppoisaa. Sitä väitettä, että joku ei uskaltaisi mielipiteitään bannien pelossa sanoa, en minä ainakaan suostu uskomaan. Tai siis voihan joku taapero banneja pelätä ja jännäkakka housussa miettiä mitä uskaltaa kirjoittaa ettei "loukkaa jumalaansa", mutta se on kyllä sitten ihan hänen oma itku oman päänsä sisällä. Mainittakoon vaikka Gillyanne joka on kyllä monasti eriävätkin mielipiteensä esittänyt, eikä tuo tunnu kyllä minnekkään kadonneen
Enkä usko, että banneja paljoa pelkääkään!
Mainonta on omilla osioillaan eikä se, että lisäravinnepuoti on liitetty tällämuotoa tähän palstaan ole kuin hieno ja positiivinen asia. Ne ketkä pitävät tuotteista ja katsovat ne positiivisiksi varmasti kommentoivat asiasta. Kuitenkin kyllähän täällä aivan yhtähyvin voi sanoa jotakin tuotetta paskaksi vaikka se pakkiksen kaupasta löytyykin, jos vain asian perustelee. Hienoa vain, että tuotteista voi keskustella!
Jees jees miehistä sitten..
Näkyyhän noita olevan. Minä vain kyllä kovasti karsastan sitä, että joku leimattaisiin vain sen takia, että yhtyy toisen kommenttiin. Mistä sitä tietää vaikka hänen käsityksensä olisikin ihan oikeastikkin samansuuntainen edellisen vastanneen kanssa! Tarviiko sitä aina olla erimieltäkään??
Kuitenkin minuakin ärsyttää ne "tietäjät" jotka vain kopioivat toisten kommentteja ja yhtyvät niihin sanomatta mitään uutta aiheesta. Täysin turhaa huomion kalastamista!
Paljon pahempaa on kuitenkin tuo jo mainitsemani mielipiteen esittäminen faktana.
Ja referaatti. Hieno palsta, hienoja persoonia, paljon tietoa, moderointi pelaa eikä mike ole jumala vaikka arvostankin hänenkin kommenttejaan muiden joukossa ja privallakin hänkin on minua neuvonut ihan ilman mitään tuotteiden mainostamista. Kiitokset siitä!