Pieni gallup Pakkotoiston tasosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Muutaman kuukauden olen mukana pyörinyt, ja tyytyväinen olen ollut... Ikäni bodaus-lehtiä lukenut, mutta silti Pakkikselta on moni treeni- ja ruokailuun liittyä asia selventynyt ts. väännetty niin rautalangasta, että meikäläinenkin tajuaa :rolleyes:
Pikkupojasta asti punttien kanssa olen heilunut, ja meni muutama vuosi välissä girya-kuulan ja muun onnettoman räpellyksen kanssa, mutta sitten hankin kotiin netin, ja löysin vahingossa pakkiksen ja elämä muuttui.
Saman tien kaivoin penkin varastosta ja ostin uudet puntit myytyjen tilalle, ja kova treenaus alkoi taas ja tuloksiakin näkyy...
Jos joskus sattuisi olemaan motivaatio-ongelmia, niin Pakkis korjaa sen ongelman...:D
Välillä kylläkin mielipiteitä teilataan nopeastikin, mutta jokaisella on oma mielipiteensä, tämä on vapaa maa (vielä...)
Itse olen varovainen mielipiteineni, sen verran tuore jäsen kun olen, katsotaan vuoden päästä uudelleen :D

Oho, tuli kyllä pisin vuodatus meikäläiseltä ikinä!!!

Pakkis :rock:

Jusander sanoi:
Huono asia on käyttäjät, joilla on satoja tai tuhansia posteja, joiden asiasisältö on käytännössä nolla. Jostain syystä tietyillä käyttäjillä on lähes maaninen tarve vastata jotain joka asiaan. Yleensä nämä vastaukset ovat yhden lauseen mittasia tai jopa pelkkiä hymiöitä.

- Palstan tasoa ovat mielestäni laskeneet muutaman vuoden harjoitelleet nuoret, joilla on tarve puuttua joka keskusteluun ja esiintyä suurina asiantuntijoina.

- Palsta on menettänyt vuosien saatossa "särmäänsä", mutta tämä on sosiologisesti ajatellen täysin normaalia ja jopa väistämätöntä. Kun jokin yhteisö kasvaa tietyn kokoseksi / saa tietyn statuksen, alkaa se tavallaan vakiintua ja tulla yhä lähemmäs keskivertokansalaista.

Edit. Että ei jää liian negatiivinen kuva mun jutuista: palsta kokonaisuutena on reilusti plussan puolella. Enhän mä tätä muuten jokapäivä lukisikaan. Erityisen ilahduttavaa on ollut Boogien, Supermassan ja vastaavien huippujen ilmaantuminen palstalle ja Miken kuva/haastattelu -projektit.

Olen hyvin pitkälti Jusanderin kanssa samaa mieltä. Kiitoksia että puit mielipiteeni sanoiksi minun puolesta.

Palsta on, kuten kaikki tietää, kasvanut räjähdysmäisesti parin vuoden sisällä.
Tämä on tuonut mukanaan, paitsi pakkotoisto-kaupan, myös huonoja asioita.

Palstalta on kadonnut yksillöllisyys. Ennen VIP-chatissä alkoi pikkuhiljaa jo "tuntemaan" ihmisiä ja jopa harkitsin tulevani Tampereen VIP-tapaamiseen, tänä päivänä en varmasti ole tulossa. ME-henkeä ei pakkotoistolla enää mielestäni esiinny. Yksilö hukkuu massaan ja yhteenkuuluvuuden tunne katoaa.

Myös palstan informatiivisuus on, toisaalta kasvanut ja toisaalta pienentynyt. Toki, saanhan lukea palstalta jokaisen Iltalehti-Onlinen uutisotsikon mutta huono asia on että Treeni/Ravinto-puoli on ainakin itselläni kärsinyt täyden inflaation. Ennen luin 70-80% sen puolen threadeista, nykyään 1-2%. Enkä ole yksin tämän kanssa, moni tuttuni tuskailee sitä että siellä nykyään liiaksi 6-12kk treenanneet parikymppiset neuvoo toisiaan aminohappojen osuuksissa päivittäisessä rahkapurkissa. Tämä hieman syö mielenkiintoa kysyä neuvoa, sori vaan kaikki tulevat PROt.
Kadehdin Punttimimmejä tiiviistä voimailu-yhteisöstään, siellä ME-henki on käsin kosketeltava.

Hyviä asioita on vuosien varrella tullut totisesti tämä sisältö.
Haastattelut, kisakuvat ja -raportit, juorut, terveiset ja SUPERMASSA-Savolaisen raahaaminen palstalle on ollut ehdotonta nannaa kyynisimmällekin selailijalle.

Lakitoimisto ansaitsee erityismaininnan. Toivon totisesti että Tatu hyötyy myös taloudellisesti suhteestaan Pakkotoistoon, osiosta on ollut monille suuri apu. KIITOS TATU!

Palsta on onneksi ollut luotettava toimivuudeltaan ja kauppa on kehittynyt teknisestikin uusien tuotteiden lisäksi. En tiedä voisiko näiden suhteen tehdä käyttäjän näkökulmasta mitään paremmin.

jaki_ sanoi:
En mä noita vittuiluna ole tulkinnut, vaan juuri kuten Belmondo asian ilmaisi, "se oli sellaista tavallista isoveli-pikkuveli -keulintaa, eli miehinen rakkaudenosoitus."
Mä taas koin tän (joko ylläolevalla tavalla tai) lähinnä siten, että me otimme avoimin sylin jaki_:n mukaan isoveljien veljelliseen hölöpölöpiiriin. Enkä ajatellut hetkeäkään, että jaki_ sitä panisi pahakseen. Paitsi ehkä ton alaviivan käytön osalta. Ja olin oikeasti yllättynyt, että jotkut olivat kokeneet sen ilkeilyksi.

Hyvitykseksi tulen mukaan Eugenin kurinpalautukseen. Kaikkihan me tiedämme, että kyllä yksi eugen vähintäänkin 3-11 somalia vastaa. Mutta entäs kun tulee se 12:s? Mä voin olla - täysin periaatteitteni vastaisesti - tällä kertaa se.

Tasosta -- Mike ehkä murehtii vähän liikaakin. Kyllä se foorumi itseäänkin ohjaa. Lepo vaan, välillä.

Jos jotain pitäisi kritisoida, niin Roinapuolen taso on tod.näk. laskenut kaikkein eniten alkuajoista. Siis niistä alkuajoista, joita en ole edes ikinä nähnyt. Kaikenlainen keskustelu saatavuudesta ulkomailla, sisämaassa tai reseptillä on vainoharhaisuuteen ja poliittiseen korrektiuteen asti kielletty. Käytöstä ei tunnu olevan asiantuntemusta kellään, tai sitten puuttuu "Aloittelijoiden osio" -fiilis, jossa kukaan viitsisi selittää "söötsiä" tai "älä edes harkitse" -lausahdusta enempää kenellekään. Kaikkein naurettavin esimerkki oli ihan viime ajoilta keskustelussa Ennen-jälkeen, jossa pari äijää kyselee aivan insinöörimäisen asiallisesti treenipäiväkirjojen tai muiden numerotietojen perään, niin johan on strutsit huutamassa provoilusta tahi jankkaamisesta. Täysin maallikkomielipiteeni mukaan Pakkiksen foorumeista roinapuoli on se, jossa on erittäin vaikeaa tai lähes mahdotonta saada asiallista ja helposti ymmärrettävää vastausta aitoon kysymykseen.

Noin muuten toteaisin, että Mike teki hienon ratkaisun vipatessaan jton, joka voimailupuolella puhuu kuin viisi miestä.

Olen monasti sanonut että tuo "nuoret jakaa neuvoja" itku on todella PERSEESTÄ! Aloittelija joka painii jonkun ongelman kanssa voi saada parempaa neuvoa saman ongelman ratkaisseelta aloittelijalta kuin joltain kisaavalta kaverilta. Me olemme kaikki erilaisia, tuommoinen vitun dissaaminen saa loppua. Yhtä oikeaa totuutta ei ole ja jokainen voi varsin hyvin korjata jos joku nuori metsään neuvoo, niin ainakin itse teen.

Jos 15 vuotias sanoo että on hyvä ottaa palkkarissa proteiinia noin 40 grammaa, niin onko se nyt sitten kaikkitietävän gurun leikkimistä vai vaan vastaus kysymykseen?

Pitääkö se ikä nyt ottaa sitten vallan pois vai mikä tää ongelma on? Onko aloitteleva 35 vuotias jotenkin eri asemassa kuin aloitteleva 15 vuotias? Kummallakin tiedot ovat rajalliset, niin mitä se ikä siinä vaiheessa vaikuttaa?

Mikä on siis ongelma jos vastaus on pätevä?

Mielipiteellä on enemmän merkitystä jos kirjoittaa että on itse todennut jonkun asian toimivan kuin että lukee lehdistä asiat ja kirjoittaa ne ominaan tänne. Itse arvostan enemmänkin kokemusta kuin kirjaoppineisuutta. Mutta sehän on vain minun mielipide.

Ei sillä iällä ole merkitystä(kirjoitin sen iän turhaan tohon edelliseen) vaan kokemuksella ja taidolla. Otan todellakin vastaan itse todella mieluusti neuvoja vaikkapa 17-vuotiaalta jolla yhteistulos on 600, täälläkin niitä on, eikö?

Tämä ei ole dissaamista, vaan tosijuttu joka on tapahtunut jo. Muutamalta tutulta on kadonnut mielenkiinto palstaan kun eivät lukeneet oikein muuta kuin treeniasioita ja sitten ehkä pettyivät siihen.

Mike sanoi:
Mikä on siis ongelma jos vastaus on pätevä?

En tiedä viittaatko minun kirjoitukseeni vai et, mutta vastaan silti.

Aloittelijoiden osiosta en tiedä sen paremmin, kun en sitä ole käytännössä ollenkaan lukenut. Varmasti nuorikin reenari osaa vastata esim. palkkarin koostumusta käsittelevään kysymykseen, siinä olen samaa mieltä. Kritisoimani asiat tiivistyvätkin siis lähinnä kahteen kohtaan:

1. Muutamaan otteeseen joku pitkään harjoitellut tai jopa kilpakehonrakentaja on antanu vinkkejä treenaamiseen/syömiseen ja sitten tietyt nuoret kaverit ovat alkaneet kritisoida niitä joillakin internetistä luetuilla "faktoilla" . Minusta painoharjoittelu on loppuviimein sellanen elämän osa-alue, jossa kokemus on valttia. Kaikkea ei vain voi oppia lukemalla. Tämä koskee yhtälailla 15 kuin 35 vuotiaita aloittelijoita.

2. Tietyt lähinnä yleisellä puolella olleet threadit, joissa nuoret kaverit ovat esiintyneet erittäin itsevarmasti ja tietävinä. Jotenkin vaan särähtää korvaan, jos 15-vuotias väittää kolmekymppisten ihmisten käsitystä esim. ihmissuhde-asioista paskapuheeksi.

Edit. Vielä lisäyksenä: oikeastaan missään asiassa ei ole yhtä oikeaa totuutta, kuten Mike sanoi. Kaikkea voi ja pitääkin arvioida kriittisesti, mutta ainakin minä suhtaudun eri vakavuudella Mika Nyyssolän selkätreenivinkkeihin kuin 3 kk harjoitelleen henkilön (en sano nuoren, koska se voidaan käsittää dissaamiseksi).

Palstan taso on sekä parantunut että huonontunut, syyt on aika hyvin lueteltu edellä. Suurempi käyttäjämäärä tarkoittaa myös laajempaa kokemuspohjaa ja palstalta löydettävissä olevan tiedon määrän kasvamista. Toisaalta käyttäjäkunnan keskimääräinen tietotaso on laskenut, eli tuota tietoa on myös hankalampi löytää. Väännän rautalangasta esimerkin: ennen viestejä oli vaikkapa 10 ja niistä 3 sisälsi asiaa, kun taas nykyään viestejä on 40 ja niistä 6 sisältää asiaa. Tiedon määrä on tuplaantunut, mutta sen suhteellinen osuus on laskenut.
Käyttäjämäärän kasvaminen on tavoittelemisen arvoista kaikin puolin, sillä liikevaihdon kasvattamisen lisäksi Pakkotoisto haluaa varmasti jakaa oikeaa ja asiallista tietoa mahdollisimman monelle. Aloittelijat, joihin katson itsekin kuuluvani, laskevat kuitenkin vääjäämättä keskimääräistä tietotasoa eksyessään paikkaan jossa sitä entuudestaan on. Toinen vaihtoehto olisi ollut pitää palsta pienen HC-treenaajien suljettuna kuppikuntana, jolla on paljon tietoa, mutta joka ei välitä sitä kellekään eteenpäin.
Kaupan puoli on mielestäni ihan mallillaan, eikä omia tuotteita tyrkytetä liikaa. Keskustelu muistakin tarjolla olevista merkeistä ja lisäravinteista on toki aina tervetullutta, sitä on liian vähän. Keskusteluahan ei ole suuremmin rajoitettu, joten tuo on enemmänkin käyttäjien aikaansaamattomuutta. Omalle kohdalle uskon kaupan kuitenkin tuoneen enemmän hyviä tuotteita saatavilleni kuin keskustelun vähäisyyden niitä verottaneen.
Palstan moderointi vaikuttaa välillä epäjohdonmukaiselta, mutta hankalaa puuhaahan tuo varmasti on. En väitä, että itse kykenisin parempaan. Tuo mielikuva ajoittaisesta epäjohdonmukaisuudesta saattaa johtua siitä, että edellämainittua särmää on pyritty poistamaan. Välillä se kuitenkin putkahtaa esiin täydessä mitassaan. :D
Tärkein laadun mittari taitaa kuitenkin olla käyttäjämäärä. Jokaiselle ihmiselle laatu merkitsee hieman eri asiaa, mutta niin kauan kuin he kokevat sitä Pakkotoistolta saavansa, jatkavat he palstan selaamista ja sille kirjoittamista.

Mike sanoi:
Team Pakkotoisto ainakin tehdään syksyn kisoja varten jos vain saa semmoisen laittaa. Mitään Ry:tä ei Pakkotoiston nimellä voi tehdä.

Eikös sen voisi tehdä Pakkis-nimellä, ei sodi Oy:n kanssa, ja riittävä moni tunnistaa (?). Jos siis Ry:stä noin muuten jotain hyötyä on...

Vastailen tähän Jusanderin postiin, kun tunnen olevani sitä aika lähellä, luen aika saatanan paljon tota aloittelijoiden puolta, treeniä&ravintoa ja yleistä.

Jusander sanoi:
En tiedä viittaatko minun kirjoitukseeni vai et, mutta vastaan silti.

Aloittelijoiden osiosta en tiedä sen paremmin, kun en sitä ole käytännössä ollenkaan lukenut. Varmasti nuorikin reenari osaa vastata esim. palkkarin koostumusta käsittelevään kysymykseen, siinä olen samaa mieltä. Kritisoimani asiat tiivistyvätkin siis lähinnä kahteen kohtaan:

1. Muutamaan otteeseen joku pitkään harjoitellut tai jopa kilpakehonrakentaja on antanu vinkkejä treenaamiseen/syömiseen ja sitten tietyt nuoret kaverit ovat alkaneet kritisoida niitä joillakin internetistä luetuilla "faktoilla" . Minusta painoharjoittelu on loppuviimein sellanen elämän osa-alue, jossa kokemus on valttia. Kaikkea ei vain voi oppia lukemalla. Tämä koskee yhtälailla 15 kuin 35 vuotiaita aloittelijoita.

Mitä väärää on kritisoinnissa? Pitäisi sen kokeneen kaverin antaman vinkin vähän kestää kritiikkiäkin. Ja kyllähän sitä tekee mieli kiritisoida jos sulle on joku asia toitotettu 100% faktana ja sitten tuleekin neuvo joka kumoaa kaikki edelliset väitteet. Sillä ei ole mitään väliä antaako tämän ohjeen kilpaileva tyyppi vai pikkuisen aloittelijaa kokeneempi tyyppi. Siitä kritiikistä lähtee monesti se hyvä keskustelu.

2. Tietyt lähinnä yleisellä puolella olleet threadit, joissa nuoret kaverit ovat esiintyneet erittäin itsevarmasti ja tietävinä. Jotenkin vaan särähtää korvaan, jos 15-vuotias väittää kolmekymppisten ihmisten käsitystä esim. ihmissuhde-asioista paskapuheeksi.

Tota paskapuhetta nyt ei tarvitsisi huutaa, varsinkaan jos on mielipidet tai kokemusasioista kyse. Mutta välillä tuntuu että täälläkin, kuten vaikka töissäkin, on joku 15-18 vuotias paljon kypsempi ja järkevämpi kuin moni 30-40 vuotias. Elämänkokemusta se ikä ehkä tuo, mutta muuten se ei todellakaan mikään mittari ole, sitä kokemustakin kun pitää osata järkevästi soveltaan käytäntöön.

Edit. Vielä lisäyksenä: oikeastaan missään asiassa ei ole yhtä oikeaa totuutta, kuten Mike sanoi. Kaikkea voi ja pitääkin arvioida kriittisesti, mutta ainakin minä suhtaudun eri vakavuudella Mika Nyyssolän selkätreenivinkkeihin kuin 3 kk harjoitelleen henkilön (en sano nuoren, koska se voidaan käsittää dissaamiseksi).

No tässä mainitsit itsekin tuon kriittisyyden, mutta mulle ajatus ettei kilpailevan tai hyvinpärjäävän kaverin vinkkejä saisi kritisoisa on vähän vieras. Se kritiikki kun monesti pitää sisällään kysymyksen, joskus asioita on vaikea kysyä ja on helpompi esittää joku vastaväite ja saada sitäkautta se vastaus haluamaansa asiaan.

Ja eikös tämä kilpailijoiden mielipiteiden peesaaminen ole sitä jeesjees-mies meininkiä jota tuolla aikaisemmin dissattiin täydeltä laidalta? :D

Mike sanoi:
Tätä minäkin meinasin moderoinnin tiukentamisella. Mua ärsyttää ihan helvetisti kun joku kysyy jotain tosissaan, niin siihen mennään pelleilemään.

Ite kannatan justiinsa tuommosta moderoinnin tiukentamista. Tosin ei tuo yleinen nykyiselläänkään mikään Villi Länsi ole mutta ei kai ole tarkoituskaan.

Edit:
Yussi sanoi:
IMO linjaa ei tarvitse tiukentaa, vaarana on et touhu menee sit yli ja
se taas tekee tosi pahasti hallaa koko foorumille. Ennemmin suora julkinen
"tukistus" modejen puolesta jos joku rupee liikaa vittuilemaan jonkun asiallisiin kysymyksiin

Jeh, ei moderoinnin tiukentamisen tarvitse olla viestien poistamista, keskustelun kulkuun voi puuttua muutenkin.

V***u toi ärsyttää kun menee editointi aika umpeen siinä kun kirjottaa sitä viestiä!

Mike sanoi:
...ikäasiaa...

Ei ikä, tai sen puute, sinänsä ole mikään ongelma, vaan ongelma on mun mielestä siinä että aloittelijalta (=usein nuori) jää usein perustelematta vastaukset ja perustelemattomat vastaukset on perseestä. Informaatio on vaan dataa. Informaatio + ymmärrys on osaamista.

Samaa esimerkkiä käyttäen; jos aloittelija kertoo että palkkariin kannattaa laittaa 40gemmiä protskua, kokeneempi kaveri kertoo että miksi näin on ja viskaa pari linkkiä missä on lisäinfoa aiheesta.

Ite en nyt vähään aikaan ole muuten aloittelijoiden osiota lukenu muuten ku sivusilmällä kiinnostavat aiheet, mutta tuntu ainakin ennen siltä että ei aloittelijalle itsellekään riitä, että toinen aloittelija vastaa kysymykseen, kun esim. moderaattoreita pyydetään vastaamaan samalla kun kysymys esitetään.

Tuo se onki toinen asia, mikä vaikuttaa -saadun infon painoa-arvo määräytyy pitkälti myös lähteen mukaan. Jokainen voi miettiä ite miten tuo vaikuttaa omalla kohdalla. Tästä syystä mä huutelin mahdollisista uusista modeista mitä huutelin tuossa edellä tässä ketjussa.

Ja toki täällä on kokeneempia :david:-palstankäyttäjiä joilta jää ne perustelut antamatta, mutta näillä lukeekin perässä usein "IMO".

B.O.S.S. läimi siihen sitten aikalailla kaiken mitä mulla oli mielenpäällä (tuota editointiajan päättymistä myöten).. Kiitokset siitä.

Timba79 sanoi:
Mitä väärää on kritisoinnissa? Pitäisi sen kokeneen kaverin antaman vinkin vähän kestää kritiikkiäkin. Ja kyllähän sitä tekee mieli kiritisoida jos sulle on joku asia toitotettu 100% faktana ja sitten tuleekin neuvo joka kumoaa kaikki edelliset väitteet. Sillä ei ole mitään väliä antaako tämän ohjeen kilpaileva tyyppi vai pikkuisen aloittelijaa kokeneempi tyyppi. Siitä kritiikistä lähtee monesti se hyvä keskustelu.

Kaikkia pitää kritisoida ja kaikilla pitää olla siihen oikeus! Eikai sitä muuten saisikaan mitään uusia näkemyksiä mihinkään ja minä ainakin juuri kaipaan niitä perusteluja ja erilaisia näkökohtia kaikille "faktoille" ihan sama kuka sen sanoo.

Jusander sanoi:

Monesti kilpakehonrakentaja tai muuten erittäin edistyneet ovat todella huonoja lähteitä minkäänlaisille neuvoille. Syy; kyseiset henkilöt eivät todellakaan vastaa geneettisiltä ominaisuuksiltaan keskivertoa mattimeikäläistä. Tällöin he eivät tee läheskään kaikkea "oikein". Miksi? Koska heidän ei tarvitse. Internetistä luetut "faktat" olleessaan oikeasti tutkittua tietoa ovat kokonaisuudessaan huomattavasti arvokkaampi lähde, kuin monesti kokeneen treenaajan mutujambot, mitkä toimivat varmasti geneettisesti lahjakkaalla henkilöllä itsellään.

Gdane sanoi:
Kaikkia pitää kritisoida ja kaikilla pitää olla siihen oikeus! Eikai sitä muuten saisikaan mitään uusia näkemyksiä mihinkään ja minä ainakin juuri kaipaan niitä perusteluja ja erilaisia näkökohtia kaikille "faktoille" ihan sama kuka sen sanoo.

Ja ammutaanhan täällä alas aika saatanan nopeeta jos joku ihan järjetöntä legendaa heittää. Ja näin pitäisi tehdä vaikka kirjoittaja olisi muuten miten uskotava tahansa. Virheitä sattuu yhtälailla kokeneille kuin kokemattomillekin. Ja kritisointin on eriasia kuin inttäminen, sekin pitäisi muistaa kaikkien.

OutOfShape sanoi:
Monesti kilpakehonrakentaja tai muuten erittäin edistyneet ovat todella huonoja lähteitä minkäänlaisille neuvoille. Syy; kyseiset henkilöt eivät todellakaan vastaa geneettisiltä ominaisuuksiltaan keskivertoa mattimeikäläistä. Tällöin he eivät tee läheskään kaikkea "oikein". Miksi? Koska heidän ei tarvitse. Internetistä luetut "faktat" olleessaan oikeasti tutkittua tietoa ovat kokonaisuudessaan huomattavasti arvokkaampi lähde, kuin monesti kokeneen treenaajan mutujambot, mitkä toimivat varmasti geneettisesti lahjakkaalla henkilöllä itsellään.

En mä nyt näinkään sanoisi, pakko niiden lavoilla asti päässeiden on tietää vallan helvetisti tästä hommasta vaikka kuinka geenejä olisikin. Jos taas jollakulla on joku täysin friikki liharyhmä, ei se kaveri välttämättä ole paras mahdollinen antamaan neuvoja sen lihasryhmän treenaamiseen, jos se ei ole sen eteen joutunut tosissaan tekemään duunia ja etsimään uusia keinoja.

Kyllä mä ainakin olen oppinut vallan perkeleesti esim. Heikki722:n kanssa treenatessa ja toivottavasti pääsen jatkossakin sekä hänen, että muiden kovien kavereiden kanssa treenaamaan.

Viimeksi muokattu:
Porkkanoista ja muista vihanneksista:

Näin viikonlopun poissaolon jälkeen, koen vastuukseni vastata pariin saamaani palautteeseen vihannesviljelyn puolelta.

Mä varmasti olen tuottanut suurimman osani kaikista posteistani yleiselle puolelle ja siellä vielä painottaen huumorithreadeja. Ja aivan syystä muuten. Huolimatta 16 vuoden salihistoriastani en koe olevani tarpeeksi kokenut antaakseni hirveästi treeni ja ravintotipsejä. Toisaalta mielelläni annan kovaa faktaa pöytään, niistä asioista, joista oikeasti tiedän paljon. Onneksi niitä ei kuitenkaan tällä palstalla hirveästi esiinny. Mieluummin siksi hurvittelenkin ironisen komiikan maailmassa, johon tämä palsta on antanut hyvät mahdollisuudet. Uskoakseni pienestä naurusta ei ole kenellekkään haittaa.

Porkkanajutut ja niiden johdannaiset ovat jo kauan olleet kuvioissa mukana. Ymmärrän täysin, että ne alkavat maistumaan puulta. Niin ne maistuvat välillä minullekin, joten en negatiivisesta palautteesta pahastu.

Kun porkkanameilejä lukee, niin kannattaa ehkä huumorintajuttomampienkin yleisesti kurkata niiden porkkanoiden taakse. Yleensä, ainakin joskus, sieltä pitäisi löytyä hieman syvällisempääkin ajatusta. Porkkanat toimivat lähinnä tematiikkana useisiin aiheisiin. Saamani positiivisen palautteen osalta monet ovat kyllä tämän itse hyvin huomanneetkin.

Mä kategorisesti vastustan ehdottomuuksia ilman selkeää syytä. Jos Eugenin kolmannen valtakunnan kirjoitusteema ärsyttää jotakin, niin emme voi olettaa Eugenin kirjoittavan formaalia tekstiä tulevaisuudessa. Jos Rinkun ja Aimon vanha porkkanaleikki ärsyttää joitakin, niin en silti lupaa jättää kirjoittamatta aiempaan tyyliini, toki voimme korvata tematiikkaporkkana-sanan. Jos Tomin merileguaanimarsupilami tekstit ärsyttävät, niin ihan sama juttu.

Jos forumilla lähdetään yleisen osion sisällä vaatimaan pelkästään asiapitoista argumentointia, niin se on samalla tikarinisku koko forumin kiinnostavuutta kohtaan. Addiktiivinen sisältö rakentuu juuri tuhansien kirjoittajien omista ilmaisutyyleistä, niiden viihdyttävyydestä ja ärsyttävyydestä.

Ja juu, vaihdetaan vitsi, ei tyyliä.

Mike sanoi:
Offtopicille tulis vähän perspektiiviä kun laitettais avoimet ovet päiväksi vip-chattiin, siellä meinaan katsotaan kieroon jos joku mainitsee treenaamisen.

Perkele kun ei saa tuota VIP chattia toimimaan. Mulla on käytössä ainoastaan firman kone ja firman palomuuriasetukset tuntuu estävän sisäänpääsyn, eli se ei vaan suostu muodostamaan yhteyttä. Tiedän, että sen pystyy jotenkin kiertämään, mutta enpä tiedä, että miten.

Aimo sanoi:
Huolimatta 16 vuoden salihistoriastani en koe olevani tarpeeksi kokenut antaakseni hirveästi treeni ja ravintotipsejä.

:eek:

Voisiko tässä olla yksi syy treenipuolen "kuihtumiselle"? Kuinkahan moni näin ajattelee? Tässä lajissa on muutenkin yks niin typerä piirre, nimittäin itsensä ja tuloksiensa vähättely, joten sitä ei pitäisi enää täällä harrastaa. Tähän vähättelyyn liittyy just toi, et vaikka on treenannut useita vuosia, ei olla mukamas tarpeeks kokeneita, et voitais kirjottaa treeniosiolle...

Helposti vaan tällaisten kommenttien jälkeen sitä alkaa ajatella, "et niin, mä oon treenannut about 3 v, en oo missään kunnossa ja oon kaikenlisäks vielä nainen :D eli enpä taidakaan vastata".. Mun mielestä mimmien kirjoittelut muille ku omalle osiolleen on vähentynyt aika radikaalisti siitä, mitä se pari vuotta sitten oli. Tai sitten ne vaan hukkuu massaan, ku ei osu silmään.

Fiona sanoi:

Ehkä enemmänkin tähän vaikuttaa se, että oma treenaus ei ole ollut niinkään kehonrakennusta, kuin mielentyhjennystä.

Mulla ei ole kertakaikkiaan mitään annettavaa roinapuolelle ja tämän lisäksi treeni- ja ravintopuolesta kiinnostuneet hifistelijät tarjoavat huomattavasti parempilaatuisia vastauksia ja kommentteja jumppaamisen saloista.

Kysymys: Miten parannan penkkitulostani?

Aimo vastaa: pötkötät siinä tukevammin ja lisäät vaan niitä painoja tankoon!

Ei näin. :haart:

Gdane sanoi:
Moderointi ei kyllä todellakaan tuntuisi (ainakaan mitä minä olen huomennut) olevan mitenkään erityisen tiukkaa, vaan ennemminkin turhankin leppoisaa. Sitä väitettä, että joku ei uskaltaisi mielipiteitään bannien pelossa sanoa, en minä ainakaan suostu uskomaan. Tai siis voihan joku taapero banneja pelätä ja jännäkakka housussa miettiä mitä uskaltaa kirjoittaa ettei "loukkaa jumalaansa", mutta se on kyllä sitten ihan hänen oma itku oman päänsä sisällä. Mainittakoon vaikka Gillyanne joka on kyllä monasti eriävätkin mielipiteensä esittänyt, eikä tuo tunnu kyllä minnekkään kadonneen :) Enkä usko, että banneja paljoa pelkääkään!

Heh, huomasin tämän vasta nyt... Olet oikeassa Gdane, en pelkää saavani bannia, vaikka ilmaisen mielipiteeni - niin hyvässä kuin pahassakin - avoimesti, ja usein äänekkäästikin. Miksi pelkäisin? Vaikka nämä erinäiset mielipiteenilmaukset ovatkin välillä aiheuttaneet nokkapokkaa, on minulla silti vahva usko siihen, että syyttä (tai henk.koht. syistä) ei Pakkikselta porukkaa bannata EDIT: vaan banniin tarvitaan sääntörikkomus. Ja säännöthän löytyvät palstan etusivulta (?) ja ovat kaikkien vapaasti luettavissa, joten IMO on kyllä turha itkeä, jos banni napsahtaa, ymmärtääkseni siitä nimittäin tavataan vieläpä varoittaa etukäteen.

Muuten olen sitä mieltä, että palstan taso ei ole mitenkään dramaattisesti laskenut, vaan kyse on lähinnä siitä, että kirjoittajien ja kirjoitettujen postien lisääntyessä on niitä hyviä posteja joskus vaikea löytää massan seasta. Moderointi toimii mielestäni Pakkiksella ihan kohtuullisesti, joskin sitä olisi myös minun nähdäkseni vielä varaa tiukentaakin (varsinkin yleisellä puolella). Lähinnä sieltä voisi karsia pois täysin perusteettomat ja ilkeämieliset vittuilupostit, joilla ei selvästikään ole mitään muuta tarkoitusta kuin keskustelukumppanin nolaaminen ja/tai loukkaaminen - ei sellaisia nyt suinkaan myötäänsä sinne ilmestykään, mutta silloin tällöin kyllä, lähinnä muutamalta tietyltä nickiltä.

Yleensä ottaen Pakkis on kyllä ehdottomasti keskustelupalstojen parhaimmistoa, josta isot propsit sekä ylläpidolle, että moderaattoreille. :worship:

Fiona sanoi:
Mun mielestä mimmien kirjoittelut muille ku omalle osiolleen on vähentynyt aika radikaalisti siitä, mitä se pari vuotta sitten oli. Tai sitten ne vaan hukkuu massaan, ku ei osu silmään.
Eiköhän tuohon ole vain syynä mimmien oma osio. Saavat keskustella keskenään rauhassa, onhan se osio harvinaisen vilkas ja mimmit ottavat uudet käyttäjät vastaan avosylin mikä on kiva huomata.

Mitä tätä trediä nyt on lukenut, niin ei tämä kovin huonolla mallilla näyttäisi olevan. Tuon viestin mulle laittoi Tomi, eli mä havaitsen vain katkeruutta siinä viestissä kun katson näitä ihmisten kommentteja. Kritiikkiä on tullut ja siihen pyritään vastaamaan parantamalla moderointia. Parannus ei meinaa moderoinnin tiukentamista, vaan enemmän kohdistamista tietyn tyyppisiin vastauksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom