PHAT ja German Volume Training

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J..
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuohan on pitkälti modattu Nortonin esimerkistä, mikä tässäkin ketjussa on ollut. Siinähän nuo kyykky, soutu ja penkki tehdään 6x3x65-70% voimapäivän painoista nopealla positiivisella ja hitaalla negatiivisella. Voimapäivistä ehkä voisin repiä pois pystysoudun, ylätaljan ja reidenojennukset. Hypertrofiassa tekisin hackkia, mutta salin hack ei sovi mulle sitten millään tapaa, vaan jopa takakyykky on paljon soveliaampi, enkä nyt egoile edes painoilla. Lauantailta voisin vaihtaa vinopenkin vipuvarsiversioon.
Ainiin, en muistanut että nuo tehot oli noin. Ongelma tässä ohjelmoinnissa onkin se, että saa ympättyä sinne koko satsin isoja liikkeitä kahteen päivään. Itsekin jouduin mavesta luopumaan isoilla romuilla, tässä ohjelmoinnissa. Kuitenkaan kova kyykky ja mave ei onnistu samana tai peräkkäisinä päivinä. Ainakaan kovilla tehoilla.

Kyllä mä ainakin teen esim vinopenkin tuolla hypopäivänä, mutta vaihtelen sitä vipuvarsihässäkän kans aina parin viikon välein.

Ensin tehdään lihas joka on prioriteetissa ekana. Eli kumpi on sulle muuhun ohjelmointiin nähden tärkeämpi kehittää, niin siihen maksimi panostus.

Toisaalta pystäri on ehkä herkempi rikkomaan paikkoja, joten sen junttaus väsyneellä etuolalla ja rinnalla, voi tuottaa herkemmin vammoja.

Itse treenaan rinnan ja olat samassa treenissä ja otan ensin penkin ja vinopenkin. Olkapäät vasta rinnan jälkeen. Teen pystypunnerruksen smithissä polviltaan, niin on vähemmän vammauttava [emoji4]

Varsinaisesti ei tänne kuulu mutta mikä ohjelma soveltuu parhaiten jos voimatasot on luokkaa penkki 3x5x80, kyykky 3x6x105, mave 1x5x130

Jollain perus 2-jakoisella (tai 1-jakoisella) saat hyvää tulosta, kun keskityt sarjapainojen nostoon.

Tuohan on pitkälti modattu Nortonin esimerkistä, mikä tässäkin ketjussa on ollut. Siinähän nuo kyykky, soutu ja penkki tehdään 6x3x65-70% voimapäivän painoista nopealla positiivisella ja hitaalla negatiivisella. Voimapäivistä ehkä voisin repiä pois pystysoudun, ylätaljan ja reidenojennukset. Hypertrofiassa tekisin hackkia, mutta salin hack ei sovi mulle sitten millään tapaa, vaan jopa takakyykky on paljon soveliaampi, enkä nyt egoile edes painoilla. Lauantailta voisin vaihtaa vinopenkin vipuvarsiversioon.

Ihan hyvä toi sun ohjelma on. Voimapäivistä voisi ehkä ottaa jotain ylimääräistä pois, kuten ylätalja, ranskalainen ja ojennus sekä pystysoutu, ja yrittää pitää ne mahdollisimman simppeleinä. On tullu huomattua, että mitä enemmän noihin voimatreeneihin tunkee liikkeitä, sitä enemmän fokus lähtee niiden treenien ytimestä eli pääliikkeiden sarjapainojen kasvatuksesta.

Jos pystäri on samana päivänä ku vinopenkki kannattaako tehdä ennen vai jälkeen vinopenkin?

Lähes aina (poikkeuksiakin tietty on) rinta tehdään ennen olkapäitä, sillä hakatuilla olilla on vaikea lähteä treenaamaan rintaa stabilaation ollessa hukassa. Jos kuitenkin kyse on esimerkiksi tämän treenityylin voimapäivästä niin mielestäni sen voi laittaa ensimmäiseksi, johon haluaa enemmän panostaa. Itse esimerkiksi tein yhdessä vaiheessa pystärin ensimmäisenä (3x5) ja myöhemmin treenissä kp penkkiä rinnalle (3x6-10), koska halusin juuri kasvattaa pystypunnerruksen sarjapainoja ja toisaalta mulla rinta ottaa treeniä vastaan todella helposti, joten sen treenaamisen pystyi jättämään hieman taka-alalle.

Mutta jos siis kyseessä olisikin hypertrofiatreeni, jossa olisivat rinta+olkapäät, niin silloin rinta ensin edellä mainitusta syystä.

Voit tehä vuorosarjana esim leuanvedon ja penkin. Eli kaikki missä om vastalihas käytössä kuin ensimmäisessä. Teet siis penkin 30-60s tauko sen jälkeen sitten leuat samallainen tauko ja samaa jatkat. Alkuun saattaa ottaa vähän hengityselimiin, mutta kyllä ne tottuu

Ei kannata. Leuanveto ottaa hauiksiin niin paljon, että penkissä stabilointi hankaloituu pahasti.

Sekös selittääkin mun paskan penkin ;) tehäänhän sitä vuorosarjoina muutenkin selkää ja rintaa :o.. Toisaalta eihän se kaikille välttämättä toimi vuorosarjana ottaa.

Mikä idea tuossa GVT:ssä on laittaa liikkeet supersettityyliin esim. A1 ja A2, ja sitten kuitenkin ohjeistetaan pitämään sekä settien että supersettien välissä se 60-90 s tauko? Mun järkeeni ei vain nyt käy sitten millään, musta tuo merkintätapa tarkoittaa että liikkeiden välissä ei taukoa ole ja se sisältyy oletusarvoisesti muutenkin supersetin määritelmään. Mä olen asiaa tässä nyt varmaan 1,5h kaivellut ilman kunnon selvyyttä, että kuuluuko siinä nyt sitten kuitenkin ne tauot pitää vai ei? Kun yksi sanoo toista ja toinen toista.

E. mun piti mennä tekemään tuollainen gvt-treeni tänään, mutta menemättä jäi koska päätin olla kunnon assburger ja jumitin tuohon yksityiskohtaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä idea tuossa GVT:ssä on laittaa liikkeet supersettityyliin esim. A1 ja A2, ja sitten kuitenkin ohjeistetaan pitämään sekä settien että supersettien välissä se 60-90 s tauko? Mun järkeeni ei vain nyt käy sitten millään, musta tuo merkintätapa tarkoittaa että liikkeiden välissä ei taukoa ole ja se sisältyy oletusarvoisesti muutenkin supersetin määritelmään. Mä olen asiaa tässä nyt varmaan 1,5h kaivellut ilman kunnon selvyyttä, että kuuluuko siinä nyt sitten kuitenkin ne tauot pitää vai ei? Kun yksi sanoo toista ja toinen toista.

E. mun piti mennä tekemään tuollainen gvt-treeni tänään, mutta menemättä jäi koska päätin olla kunnon assburger ja jumitin tuohon yksityiskohtaan.

When bodybuilders start with this method, they often question its value for the first several sets because the weight won’t feel heavy enough. However, there is minimal rest between sets (about 60 seconds when performed in sequence and 90-120 seconds when performed as a superset), which incurs cumulative fatigue. (Interestingly enough, you might find you get stronger again during the eighth and ninth sets. This is because of a short-term neural adaptation.)

German Volume Training: A New Look At An Old Way To Build Mass & Strength | SimplyShredded.com

Olen lukenut tuon lauseen useasti. Se ei selkeytä oikein asiaa, koska ohje ei ole sellaisenaan alla olevaan ohjelmaan, jossa ei ole lainkaan settejä, jotka ovat "performed in sequence" vaan kaikki on merkitty superseteiksi eikä missään ole ylipäänsä edes 120 s taukoja. Sama lause muuten löytyy Poliquinin advanced gvt-artikkelista, johon se taisi istuakin paremmin. Minä noita artikkelin lauseita tulkitsen niin, että joka setin jälkeen on tauko.

Itse en kyllä mitään taukoa pitäisi supersetti liikkeiden välissä, vaan suoraa liikkeestä toiseen ja sen jälkeen se 90 s.

Niinhän sen voisi ajatella menevän. Poliquinin treenejä aiemmin tehneenä on aina ollut tauottomia nuo supersetit jotka noin on merkitty. Sitten kuitenkin esim. tämä lähde on aika selkeä siinä, että siellä välissä on tarkoitus todella olla ne 60-90 s tauot. Tuntuu vain jotenkin kummalliselta.

Jos tuon GVT:n tekisi niinkuin kaikissa mahdollisissa artikkeleissa lukee, niin se tulisi tehdä vuorosarjoina, ei supersarjoina. En ole varma, miksi tuossa käytetään myös termiä "superset", mutta kaikki mahdolliset ohjeet antavat kuvan vuorosarjoista. Toisaalta itse olen aina tehnyt ja tulen myös tekemään liikkeet supersarjoina eli ei lepoa liikkeiden A1 ja A2 välillä. Näin treeni ei veny niin pitkäksi, tulee pidettyä intensiteettiä (ei voimailutermi) yllä vielä hieman paremmin, saa hieman enemmän kuin normi GVT:llä puskuroitua maitohappoa lihaksiin, kuolee nopeammin hapenpuutteeseen ja ei saa välttämättä niin paljoa vihaisia katseita kanssa treenaavilta, kun ei varaa kahta suorituspaikkaa aivan niin pitkäksi aikaa. Miinuspuolena tietty supersarjoissa on, ettei pysty aivan yhtä paljoa käyttämään painoa kuin mitä vuorosarjoina tehtäessä.

Hyvä tekniikka myös on tehdä vuorosarjoina, mutta lyhyt palautus liikkeiden välissä (20-30s). Saa suht normaalit tehot myös siihen toisena tehtävään liikkeeseen. Mikäli pumppi jotakin tässä yhteydessä kiinnostaa, niin se ei mihinkään häviä tuossa ajassa. Tämä oli yleinen kommentti liittymättä tähän treenimetodiin milläänlailla.

Samalla tavalla kuin mikä tahansa muukin ohjelma. Ei ole olemassa erikseen mitään diettiohjelmia, vaan ihan samoja ohjelmia voi käyttää niin dietillä kuin bulkillakin.

Voi käyttää kyllä. Itse en koe kovinkaan mielekkääksi tehdä jotain volyymitreeniä tai edes perus massatreeniä dieetillä. Kukin tietty tavallaan.

Olen lukenut tuon lauseen useasti. Se ei selkeytä oikein asiaa, koska ohje ei ole sellaisenaan alla olevaan ohjelmaan, jossa ei ole lainkaan settejä, jotka ovat "performed in sequence" vaan kaikki on merkitty superseteiksi eikä missään ole ylipäänsä edes 120 s taukoja. Sama lause muuten löytyy Poliquinin advanced gvt-artikkelista, johon se taisi istuakin paremmin. Minä noita artikkelin lauseita tulkitsen niin, että joka setin jälkeen on tauko.

Ton artikkelin loppuosassa, missä oli jotain valmiita treenejä, notes kohdassa oli vieläkin selkeemmin.

Notes: Rest 90 seconds between each “A” exercise and each superset; rest 60 seconds between each “B” exercise and each superset.

Minä siis ymmärrän tällä enklannin kielen taidolla, että jokaisen sarjan jälkeen pidetään tauko. Liikeestä riippuen 1,5min ja 1 min. :]

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom