Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joona sanoi:Käytitkö paljonkin aikaa tämän etsimiseen? Eihän tää threadi oo vasta pysytelly ku pari vuotta maan alla. Mutta joka tapauksessa hyvä että näinkin merkittävän tapauksen kaivoit ylös
Sekin on hyvää hygienianhoitoa, että pestään ne kädet vessassa käynnin jälkeen. Minä vaihdan alusvaatteet päivittäin ja epäilen, että niin tekee moni muukin mutta esim. päälysvaatteet voivat olla käytössä huoletta parikin päivää. Mutta miksi vaihtaa alusvaatteet päivittäin jos kerran kuitenkin ne eivät ole sen likaisemmat kuin päälysvaatteet, ehkä vielä puhtaammatkin. Ja kyllä mä sen sanon, että jos olet ollut koko päivän liikenteessä ja illalla lekas vedetään housuista, että se ei varmasti ole yhtä raikas kuin silloin aamulle, kun sen sinne suihkun jälkeen tungit.Welho sanoi:Sitä kutsutaan hygieniaksi, myös se leka pestään samalla kun muukin keho, voin vakuuttaa että minä tahansa päivänaikana melani vedetään housuista, on se puhdas. Eri asia jos on vaihtanut alusvaatteet viime täydenkuun aikaan ja käyttänyt saippuaa silloin kuin se keitettiin itse ja pallihiki virtaa kuin rykelmä alppipuroja mutta itsestään huolehtivalla miehellä ei se muna ole mitenkään likainen, jos on, jotakin on pahasti vialla.
Net Virgin sanoi:Silloin ku olin vielä hoitsuna, niin varsin usein monet työtoverit laiminlöivät käsihygienian. Vaikka saatavilla oli jos jonkin näköisiä hoitavia desinfektioaineita ja saippuoita ja käsihuuhteita.
Ja niin ku edellä jo todettiin, niin kysäskääpä siltä emännältänne käviskö pikku sormileikit vaikkapa autoremontin jälkeen. :D
Edit: Ja tähän pätee myös se kynsien hoito myös miehillä... pitkät kynnet ja tulehtuneet kynsivallit / nauhat, eivät houkuta emäntiänne ku 5 promillen kännissä, kun ne ei enää erota teitä aidanseipäästä....
WTA sanoi:ihmettelen suuresti, että mistä näitä kirjaimellisesti "paskiaisia" oikein sikeää. Eikö teille ole lapsena kotona opettettu niinkään yksinkertaista asiaa, että kädet pestään vessassa käynnin jälkee. Luulis, että jo viimeistään tarhassa tuo ois opetettu.
gnut sanoi:Mä teen tolleen aina salin vessassa. Treenin jälkeen pureskelen mankan valkaisemista käsistäni känsiä irti.
Mikään ei kyllä vituta enempää kuin "iiik pöpöjä! iik epähygienistä! iik pakko saada antibiootteja! iik otan vähän buranaa! iik toi kaivaa nenää! iik toi ei pyyhi persettä! iik munahikeä! iik luolamies! iik etkö laita saippuaa!" -tyyliset nössömiehet.
Sairaana viimeks joskus 2003 :o
Kevyt maito sanoi:Tuo ittensä pesemis vimma o nykyään iha sairasta. Ei oo ihme että joka flunssa bakteerista ollaan kaksi viikkoa kipeinä.
Sininenporkkana sanoi:tulipa tässävaan mieleen että mites teette landella?? meillä ainakin on ulkohuussi niin ei kovin usein tule pestyä käsiä sen jälkeen...
Sininenporkkana sanoi:Ihminen tuottaa keskimäärin 500 litraa virtsaa vuodessa. Virtsa sisältää 95% vettä, 2,5% ureaa, joka on suurissa määrissä vahingollista ja loput 2,5% virtsasta on erilaisia mineraaleja kuten magnesiumia tai kalsiumia. Virtsa ei siis ole myrkyllistä, kuten monissa kulttuureissa uskotaan, mutta suurina annoksina se saattaa olla haitallista.
eli toisin sanoen virtsa on aika puhdasta. Mikään orgaaninen eliö ei pysty elämään ilman bakteereja. Joka ikinen esine/asia on täynnä bakteereja niiltä ei voi välttyä eikä niitä pidäkkään. Mutta kaikki bakteerit eivät sovellu kaikille ihmisille, ja silloin tulee flunssaa/kuumetta, kun elimistö yrittää parantaa itsensä "pahoista" bakteereista. Mitä steriilimpi on vauvan/lapsen ympäristö sitä huonompi immuniteetti sille muodostuu. Tästä johtuu se että monissa kehitysmaissa on ihmisillä korkea immuniteetti. Katastrofi tilanteissa, aina hehkutetaan taudeista yms. mutta kuinka paljon ihmisiä siihen loppujen lopuksi kuolee?? selviäisikö valkoinen ihminen ollenkaan noissa olosuhteissa...
mutta asiaan joo kyllä tulee pestyä kädet vessassa käynnin jälkeen, järkevääkö? en tiedä, mutta se onkin lähinnä TAPA joka on tullut.
Käsien pesu olis ihan suotavaa ennen ruokailua varsinkin, jos on jotain tauteja liikkeellä. Veitset ja haarukat on sellasissa astioissa josta niitä sitten otetaan paskasilla käsillä. :curs:protsku sanoi:Ja täytyy sanoa että opiskeluaikoina oli eräs asia joka ärsytti aivan suunnattomasti: ääliöt jotka kävelevät vessasta suoraan ruokajonoon pesemättä käsiä.