Pesettekö käsiänne?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Hippa
clip clip* ...Käsienpesu on periaatteessa turhaa, koska ihan tuolla bakteeritasolla homma menee niin, että kun avaa hanan bakteerit jää siihen hanaan ja sitten kun sulkee hanan ne tulee takaisin käteen.... clip clip*

Tuskin monikaan niitä bakteereita pelkää (vai voiko suuret ja vahvat bodarit tosiaan pelätä pikku pikku pöpöjä :p ), en vaan suoraan sanottuna halua toisten kusta tai paskaa käsiini :mad2:

Itse pesen aina kädet vessassa käynnin jälkeen, vaikken käsienpesun suhteen muuten kovin neuroottinen olekaan. Vähän joskus ihmetyttää että mikä siinä käsien pesemisessä on niin helvetin vaikeeta ettei sitä voi tehdä? :confused:

Originally posted by muumi76
Tää menee nyt hiukka off-topic mutta...
Olin joskus ns.kimppapaskalla intissä, koska siellähän ei ollut vessassa koppeja tai edes väliseiniä:mad2:
Viereinen kaveri oli just vääntämässä paskaa...Tämä kyseinen henkilö nousi heti paskaamisen jälkeen ja veti housut jalkaan.
Että jäi joku muukin siltä, kuin käsien pesu tekemättä :urjo:

Lol! hyi helvetti! Onhan intissä aina kiire,mutta...

Luin tosta hygieniasta taannoin jutun jossa kerrottiin, että afrikan maissa ja muilla ns.kehitysmaiden ihmisilla on huomattavasti parempi immuniteetti kuin meillä, jotka huolehditaan hygieniastamme(mua ei lueta mukaan). Sitä perusteltiin sillä, että he ovat kosketuksissa kokoajan kaikenlaisten bakteerien yms. tautien kanssa ja tottakai vastustuskyky kehittyy siinä jos missään. Kun me taas jotka ollaan ylihygienillisiä ja vältellääm kaikkia tauteja lääkkeillä ja muilla "tropeilla"vastustuskyky on heikompi ja tauti iskee heti hyvän paikan tullen. Yleensähän kun lähtee ulkomaille. Lentokoneen toisella rappusella on jo maha kipee ja sitten tulee kiire viettään "mukavaa lomaa" hotellin vessaan.:D

Ittestäni voin sanoa, että en ole kovinkaan hygieninen(muijan mielipide kanssa), mutta en oo kyllä ollutkaan moniin vuosiin kipeenä.

Aika sekavaa toi teksti, mutta toivottavasti pointti selviää.

Pesen kyllä kädet vessassa käynnin jälkeen. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että liika intoilu hygienian suhteen on turhaa. Ja jos joku nyt on käsitellyt sitä pippeliään ja joutuu käpälöimään samaa käsipainoa kyseisen henkilön jälkeen, niin en usko, että siihen kuolee.

Tahvo, no tosta tulee vähintään likanen fiilis. Mä en haluais koskettaa kenenkään penistä, edes minkään objektin kautta (vaikka sitä varmasti tapahtuu monia kertoja päivässä) :)

Originally posted by id&t
Luin tosta hygieniasta taannoin jutun jossa kerrottiin, että afrikan maissa ja muilla ns.kehitysmaiden ihmisilla on huomattavasti parempi immuniteetti kuin meillä, jotka huolehditaan hygieniastamme(mua ei lueta mukaan). Sitä perusteltiin sillä, että he ovat kosketuksissa kokoajan kaikenlaisten bakteerien yms. tautien kanssa ja tottakai vastustuskyky kehittyy siinä jos missään. Kun me taas jotka ollaan ylihygienillisiä ja vältellääm kaikkia tauteja lääkkeillä ja muilla "tropeilla"vastustuskyky on heikompi ja tauti iskee heti hyvän paikan tullen. Yleensähän kun lähtee ulkomaille. Lentokoneen toisella rappusella on jo maha kipee ja sitten tulee kiire viettään "mukavaa lomaa" hotellin vessaan.:D

Niinpä niin, missähän sitä porukkaa kuolee kaikista eniten tauteihin? ;)

Vaihoehto A: menet kuselle, et ota moloa käteen vaan pidät sitä suunnassa kalsareista kiinnipitäen. Kannattaako pestä kädet, koska jos peset kädet ja kosket hanoihin ym, voit saada bakteereita? Tietysti, jos kusta roiskuu käsille, on kädet pestävä jokatapauksessa. Tässä tylissä on kyllä riski, että kusta roiskuu millon mihinkin, koska molo ei ole kädessä ja esinahka voi olla kurtussa. :D

Vaihtoehto B: otat molon käteen ja itse suoritus on varmaakin varmempi ja siistimpi, mutta kädet on pestävä, koska molo on ollut kädessä ja hanasta voit saada taas bakteereita.

Yleensä menee tolla vaihoehto B:llä jos on käsienpesumahdollisuus. Tiesittekö muuten, että niissä vessoissa olevissa lämminilmapuhallinkuivaimissa vasta bakteereita onkin. Eli ovat leijailleet ilman mukana ja sikiää siinä lämpimässä ilmassa, mitä kone puhaltaa? Eli itse käytän aina paperia tai sellaista pyyhekonetta mielummin, kuin sitä puhallinta.

Ja jos käsiä ei pese saippuan kanssa, koko pesu on vähintäänkin turha. Sillä pelkkä vesi antaa vaan bakteereille ravintoa ja ne elävät/lisääntyvät paremmin. Reilusti saippuaa peliin! :)

Jos ja yleensä kun kädet vessassa käynnin yhteydessä pesen, niin se ei kyllä yleensä johdu siitä, että ne olis kusiset tai paskaset - näin naisena kun harvemmin tulee sormille kuseskeltua :rolleyes: Yleensä pesen kädet lähinnä siks, että kun päivän mittaan tulee oleskeltua julkisissa paikoissa, busseissa tms., niin kun kädet pesee vessassa käynnin jälkeen, niin tulee ees pikkasen vähennettyä sitä vieraitten basillien määrää. Mutta kotona ollessa käsien peseminen kyllä rajottuu yleensä siihen kun tuun kotiin ja sit jos syön tai alan laittaa ruokaa. Ja mainittakoon tässä myös se, että ihan oon terve ollut, eikä oo flunssat tai muut taudit juurikaan vaivanneet.

Kaiken kaikkiaan mua pikkasen ihmetyttää - etenkin joidenkin naisten, jollainen siis itekin olen - ylihygienisyys ja bakteerikammoisuus. Kusella käydessä rengas vuorataan tarkasti paperilla tai sit kustaan "istuen" persus irti siitä renkaasta, kädet pestään kynsiharjalla, käytetään antibakteerisia pesuaineita, kotona pönttö puunataan päivittäin ärtsyllä wc-ankka-aineella, suihkussa käydään vähintään kerran päivässä ja alkkarit ja vaatteet vaihdetaan joka aamu puhtaisiin. Ei siinä mitään, kyllä mäkin tykkään, että kotona on siistiä ja huolehdin kyllä hygieniastani, mutta rajansa kaikella. Tollanen turha ympäristön kuormittaminen pesuaineilla on ihan älytöntä. :mad:

Olin joskus ns.kimppapaskalla intissä, koska siellähän ei ollut vessassa koppeja tai edes väliseiniä:mad2:
Viereinen kaveri oli just vääntämässä paskaa...Tämä kyseinen henkilö nousi heti paskaamisen jälkeen ja veti housut jalkaan.

H-Y-I S-A-A-T-A-N-A :evil:

Turhaa makeiluu käsienpesu kuselkäynnin jälkeen,persettä pyyhkies pesen kädet jos paperi sattuu repee ja sormiin tulee paskaa.

turhaa hienostelua mun mielestä.

ja yleensä eräretkillä ja partioleireillä jätän perseen pyyhkimättä :D. siitä vaan tulee niin hieno olo:lol2:

Originally posted by gnut
turhaa hienostelua mun mielestä.

ja yleensä eräretkillä ja partioleireillä jätän perseen pyyhkimättä :D. siitä vaan tulee niin hieno olo:lol2:

No tuo selittääkin miks se armeijan jamppa häipyi pöntöltä pyyhkimättä... sen täytyi olla partiolainen´. :D

No mulla tulee joskus niin ufo paska, että paperiin ei jää mitään jälkeäkään, että mitä sitä sitten turhia pyyhkimään. :D

Edit:

Tuolle on oikein virallinen kuvauskin:

TEFLONPASKA
Tulee ulos niin livakasti ettet huomaa sitä lainkaan. Ei jätä jälkiä paperiin. Joudut kurkistamaan pönttöön varmistuaksesi asiasta

:D

ja loput hirvitykset:

KUMMITUSPASKA
Tiedät onnistuneesi koska paprissa on jälki, mutta pönttö on tyhjä

SIIRAPPIPASKA
Koostumukseltaan kuin kankeaa tervaa. Pyyhit perääsi 12 kertaa ja aina tuntuu sitä irtoavan lisää.Päädyt tunkemaan paperia kalsareihisi. Paska jää pysyvästi kiinni pöntön reunoihin.

"TO BE OR NOT TO BE"-PASKA
Olet jo pyyhkinyt ja nostamassa housuja ylös kun huomaat että sitähän tulisi vielä lisää

"SE TULEE NYT"-PASKA
Ensimmäisestä varoituksesta aikaa noin 10 sekuntia päästä pöntölle. Jos myöhästyt, on pari jo ulkona ennekuin saat housut alas.

HYDRAULITUNKKI-PASKA
Ei putoa, ennenkuin olet yltä päältä hiessä, tutiseva ja punainen punnerruksen voimasta. Voiman tarve suhteessa määrään. Tällainen koitui Elviksen kohtaloksi.

SHRAPNELLIPASKA
Irtoaa jumalattomalla jyrähdyksellä ja leviää pöntön seinille. Vesi pysyy kuitenkin kirkkaana

DELFIINIPASKA
Lähtee normaalisti, ui pari rinkiä pöntössä ja ponnahtaa takaisin persposkeen. Harvinainen.

RYKÄISYPASKA
HUPPUPASKA
Yskit ja ryit, ettei kukaan kuulisi. Useinmiten kurkku kipeytyy ennenkuin toimitus on ohi.

HUPPUPASKA
Käyt metsässä kyykyllä, ja onnistut vääntämään sen hiihtohaalarin huppuun tai lantsariisi. Lopunpäivää ihmettelet omituista hajua. Muutkin ihmettelevät.

KYYNELEET POSKILLA -PASKA
Osuu veteen poikittain ja kastelee persuksesi. Harmittava tapaus.

KING-KONG PASKA
On kooltaan niin mittava, ettei mene vessasta alas ellet pilko sitä pienempiin kimpaleisiin. Henkari tai haravan varsi käy hyvin, mutta älä käytä vessaharjaa. Sitä ei saa puhtaaksi kuin painepesurilla.

TOIVIO-PASKA
Istut pöntöllä toiveikkaana, mutta jyrisevän äänen lisäksi muuta ei tulekkaan. Ei vaan tule.

TEX-MEX PASKA
Tiedät, että voit taas syödä vaikka tabascoa, kun peräsuolesi lakkaa kirvelemästä. Noin kolme päivää saattaa hyvinkin siinä kulua

KORKKIPASKA
Vielä kolmannenkin huuhtelu kerran jälkeen se vain kelluu pöntössä. Oh shit, kuinka tästä oikein pääsee eroon?
Jos olet kylässä, kahmit sen käsin vaikkapa pesukoneeseen.

ALFABETH-PASKA
Olet jo pari kertaa sen tänään vääntänyt, mutta kolmas tai jopa neljäskään kerta päivässä ei ole harvinainen. Liittyy usein dagen efteriin, myös hajuiltaan

DAGEN EFTER-PASKA
Tämä tulee, kun on kunnolla ryypiskellyt. Luulet, ettei se voi haista näin pahalle, mutta erehdyt. Haju on vieläkin pahempi. Huonommilla myrkyillä tainnutettiin ennen kettuja.

PUNTARIPASKA
Useinmiten joku jo kolkuttaa oveen odottaen vuoroaan. Ensin punnerrat noin kilon möykyn, sitten puoli metriä suoraa vartta ja lopuksi koukku siististi päähän. Ota valokuva, jos onnistut pitämään sen ehjänä.

JARI SARASVUO-PASKA
Lopetettuasi kakkaamisen vedät vessan ja kakka katoaa pöntöstä, mutta hetken kuluttua yksi egoistinen pökäle lipuu viemäristä takaisin pöntön veteen killumaan.

ACTIONPASKA
Koostuu raivokkaista pieruista ja voimalla ulostuvasta kakasta. Kuulostaa Die Hardin efektiraidalta höystettynä ilmatorjuntaosuman saaneella zeppeliinillä.

JÄNÖPASKA
Kakkaat sarjalla pientä papanaa. Tuntuu kuin anukseen olisi piilotettu Uzi. Tavataan myös nimellä "Konekiväärikakka".

POMMIPASKA
Pudotat koko lastisi yhdellä pötkäleellä. Aiheuttaa usein "märät posket"-efektin. Mikäli pötkäle on erityisen kova muuttuu usein "Kummituskakaksi".

Käsienpesun jälkeen kädet kannattaa kuivata huolellisesti, sillä kosteissa käsissä bakteerit sikiävät moninkertaisesti :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom