jassoo7
🖕🏻
Tästä jo tuolla ylempänä keskusteltiin että jos hukkaat sen kehityksen teknisillä ongelmilla niin ei varmasti välity tankoon. Osaatko sinä kertoa miksi eriävä mielipide suututtaa ihmisiä täällä niiiiiin paljon?Mä en nyt mistään mitään ymmärrä mut vaikka prässin ykkönen nousisi vaikka sata kiloa niin ei se kyllä pahemmin kyykyn ykköstä nosta. Itsellä ainakin kun nuorena prässi oli ykkösliike kun kyykky ei oikein maistunut niin tein jonkun näköisisiä sarjoja 400 kilolla samalla kun kyykky oli hyvä jos 120kg. Varmaankin oli tekniikka hakusessa mutta suurin syy oli kyllä minusta heikko keskikroppa mikä ei prässissä vahvistunut. Eli koitan sanoa että prässivoimat eivät kyykkyn kovin suoraan voimaa tuo juurikin kun keskikroppa on se heikoin lenkki. Ja kyykyssä taitaa työskennellä aika paljon eri lihakset muutenkin, takareidet ja perse kun taas prässissä enemmän etureiskat. Jassoon pitää ottaa porukkaa valmennukseen ja koittaa saako tulokset nousemaan käytännössäkin noilla sun opeilla.
Kaikki mitä valmennan tai ohjaan teen ainoastaan livenä. Aikaa viikossa on noin 2 kertaa. Yleensä 1. Korvausta en ota. Menee ainoastaan harrastuksena minulle. Minä en tee lappu valmennuksia. Ja sanon jos henkilö ei ominaisuuksiensa puolesta ole sovelias ks lajiin. En ota kontolleni esim rikkoutuneita niveliä revenneitä lihaksia tai kiinnityskohtia jos näen selvästi että mittasuhteet tai muut yksilön ominaisuudet ei ole lajille suotuisat tai niissä joudutaan tekemään paljon kompromisseja. Silloin olen ollut niihin vaivoihin osallinen tietoisesti. Varsinkin jos tavoitteet on lajissa menestyä.
Se ei tarkoita etteikö minun puolesta lajia saa harrastaa tai vaikka kilpailla mutta itse koen vastuulliseksi ja fiksuksi niin päin että olen mielummin estämässä ongelmien syntyä kun aiheuttamassa niitä.