Peruskausi 3x4 -> 6x6, miten käytännössä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autoregulaatio 2-3 kuukauden perusjaksolla tuottaa varmasti hyviä tuloksia, kunhan osaa sen autoregulaation. :D

En nyt tiedä mikä ton tarkoitus oli. Joku Jton esimerkki irrotettuna asiayhteydestä niin en tiedä oliko toi vastaus johonkin kysymykseen, yleisenä ehdotuksena kaikille, vai mitä.

Kuitenkin yleensä vastaus pitkille prosenttisuunnitelmille on täällä ollut että unohda prosentit.

Eiks tuon alotuspostin vois siivota kokonaan pois, ja jättää vaan tuon jto:n tekstin :)

Kannatetaan. Puolet porukasta lukee ton hieman vajavaisella keskittymiskyvyllä ja sitten levittää eteenpäin päin persettä tulkittua ideaa. Toki väärin tulkittunakin tulosta varmasti tulee, jos volyymia nostetaan suunnitellusti tietyssä ajassa, mutta siinä ei oteta läheskään kaikkea irti hommasta, kun se autoregulaatio puuttuu.

juu meneehän se läpi ton ekan postauksen pohjalta helpollakin, mutta siinä ei oo tän systeemin pääajatus mukana eli ei katella liian pitkälle eteenpäin ja fiksata treenejä valmiiks.

Siitä aloituspostista vois siivota ne prosentit pois. Noin muuten toi pohja on aika oivallinen ja tein just yhden syklin noiden sarja- ja toistomäärien mukaan.

Jos peruskauden jälkeen vitosmaksi on esim.120kg niin mitä sieltä ois ootettavissa piikkauksen jälkeen?Kysymys ihan vaan sen takia ku viimeks ei menny piikkaus oikein putkeen.

Nyt olen tehnyt tätä modattuna 2-4 toistovälillä vedossa, kun pystyy taas perinteisellä tekemään. Aloittelin toukokuussa kahdestasadasta ja nyt menossa 260 kilossa. Sama systeemi penkissä ja sarjaennätykset on paukkuneet 5 kertaa putkeen nyt. :rolleyes:

Ajattelin soveltaa tätä A- ja B-treenille, joita tulisi noin joka toinen päivä.
A-treeni: Kyykky, penkki ja kulmasoutu päälikkeinä + apuliikkeitä
B-treeni Etukyykky, sotilaspunnerrus ja maastanosto pääliikkeinä + apuliikkeitä. Nopeuspainotteinen etukyykky ja kova veto sekä kova etukyykky ja nopeusveto vuorottelevat joka toisessa B-treenissä.

Olisiko tässä järkevämpi tehdä 3x4-->6x6 -mallin mukaisesti pääliikkeet kyseisillä toisto- ja sarjamäärillä joka treenissä vai jakaa A1- ja A2-treeniin sekä B1- ja B2-treeniin, joissa A1 ja B1 olisivat esim. 3x4-->6x6 ja A2 ja B2 esim. 2x8-->4x10 -progressiolla? Eli tässä vaihtoehdossa tulisi siis kaksi erillistä progressiomallia käyttöön, joissa edettäisiin noin kahdeksan päivän välein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kyl voi tehdä kummallaki tavalla. kahdella selkeemmin jaetulla toistoalueella tai sitten samalla. enempi se kehitys on kii siitä pitkän aikavälin muuntelusta.

Nyt olen tehnyt tätä modattuna 2-4 toistovälillä vedossa, kun pystyy taas perinteisellä tekemään. Aloittelin toukokuussa kahdestasadasta ja nyt menossa 260 kilossa. Sama systeemi penkissä ja sarjaennätykset on paukkuneet 5 kertaa putkeen nyt. :rolleyes:
Ihan mielenkiinnosta, ei sulla olis esimerkkiä jonkun syklin toisto- ja sarjamääristä mitä tuolloin käytit? Näkisi vähän miten varioit ja etenit. Mä olen ajatellut jotain samantapaista ja osaan tietysti itsekin heitellä noita treenejä randomilla, mutta olisi silti jotenkin mukava nähdä miten muut on tehneet. Mä tein taannoin tuolla aloituspostin pohjalla ilman prosentteja käyttäen siis pelkkiä valmiita toisto- ja sarjamääriä ja sain ihan hyviä tuloksia. Mä tykkään siitä että mulla on jotain valmiiksi paperilla ja sit teen sen mukaan.

Ihan mielenkiinnosta, ei sulla olis esimerkkiä jonkun syklin toisto- ja sarjamääristä mitä tuolloin käytit? Näkisi vähän miten varioit ja etenit. Mä olen ajatellut jotain samantapaista ja osaan tietysti itsekin heitellä noita treenejä randomilla, mutta olisi silti jotenkin mukava nähdä miten muut on tehneet. Mä tein taannoin tuolla aloituspostin pohjalla ilman prosentteja käyttäen siis pelkkiä valmiita toisto- ja sarjamääriä ja sain ihan hyviä tuloksia. Mä tykkään siitä että mulla on jotain valmiiksi paperilla ja sit teen sen mukaan.

Ei kannata mun treenejä kopioida, kun etenin aivan liian nopeasti. Osittain lihasmuistin takia.

kyl voi tehdä kummallaki tavalla. kahdella selkeemmin jaetulla toistoalueella tai sitten samalla. enempi se kehitys on kii siitä pitkän aikavälin muuntelusta.
Ok, kiitos vastauksesta. Lähden jommalla kummalla tavalla liikkeelle ja kokeilen toista tapaa myöhemmin.

Ei kannata mun treenejä kopioida, kun etenin aivan liian nopeasti. Osittain lihasmuistin takia.
Mä en varsinaisesti kysynyt progressiota vaan ihan vain niitä toisto- ja sarjamääriä mitä käytit missäkin treenissä. En mä aio niistä prosentteja laskea enkä suoraan muutenkaan kopioida. En siis tarvitse sun käyttämiä painoja mihinkään. Tää nyt alkoi tuntua tavallaan tyhmältä että edes kyselen näitä, mutta jotenkin vain kiinnostaa se miten muut on tehneet.

Edit:
Esimerkkinä se mitä haen on tämä mikä aloituspostissakin on mainittu, mutta ilman prosentteja:

1. 3x4
2. 5x5
3. 3x3
4. 4x5
5. 6x6
6. 4x4
7. 5x6
8. 3x4
9. 5x5
10. 3x3
11. 4x5
12. 6x6

Koska tässähän on variaatioita vaikka kuinka paljon ja voidaan mennä ihan tyyliin 3x2, 4x2, 5x2, 6x2, 3x3, 4x3... mitä en usko sun harrastaneen, tai sit voidaan mennä koko ajan ihan ääripäästä toiseen mikä ei sekään ole ehkä paras vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:
Mä en varsinaisesti kysynyt progressiota vaan ihan vain niitä toisto- ja sarjamääriä mitä käytit missäkin treenissä

Lähdin kahdestasadasta kakkosilla ja aina kun meni nelosia niin korotin 20 kiloa. Eli aika reilunpuoleisesti. Parhaimmillaan tein viiden päivän sisään kahdesti kakkosia 260 kilolla, mikä sitten vetikin jumiin pitkäksi aikaa. Nyt oon hakenut 240 kilolla uutta pohjaa rauhallisemmin. Olen ollut jonkun aikaa kokonaan kyykkykiellossa polven takia ja tuntuu, että tuo etureisien heikkeneminen alkaa tuntua myös vedon lähdössä ja nopeudessa. Katotaan nyt mitä tapahtuu.

Lähdin kahdestasadasta kakkosilla ja aina kun meni nelosia niin korotin 20 kiloa. Eli aika reilunpuoleisesti. Parhaimmillaan tein viiden päivän sisään kahdesti kakkosia 260 kilolla, mikä sitten vetikin jumiin pitkäksi aikaa. Nyt oon hakenut 240 kilolla uutta pohjaa rauhallisemmin. Olen ollut jonkun aikaa kokonaan kyykkykiellossa polven takia ja tuntuu, että tuo etureisien heikkeneminen alkaa tuntua myös vedon lähdössä ja nopeudessa. Katotaan nyt mitä tapahtuu.
Niin niin, eli käytit ilmeisesti melko lineaarista progressiota. No sit mun kysymys oli lopulta aika turha.

Niin niin, eli käytit ilmeisesti melko lineaarista progressiota. No sit mun kysymys oli lopulta aika turha.

Ymmärrän kyllä lineaarisella vähän jotain muuta. Anyways, sarjat/toistot vaihteli parista kakkosesta neljään neloseen. Jossain vaiheessa taisi olla toistomaksimi 240 kilolla, minkä jälkeen pomppasin tonne 260 kiloon.

Voisko ton 2x2->4x4 tyylin ajatella olevan hyvä "voimajakso" johon siirtyä suoraan tän peruskauden 3x4->6x6 jälkeen? Tuon jälkeen sitten aikajanalla tulisi piikkaus ja kisat (voiman osto).

Olettaen että 3x4->6x6 on tehty enemmän hypertrofiakauden perusrunkona kisanostoille.

4-6 toistoo on aika hyvä voimalle jo, eikä painotu hypertrofiaan ainakaan kovin monilla. semmonen kehokausi vois olla esim 3*8 --> 4*12 tai 5*10. painonnostoliikkeet on sitten erikseen kyllä ja niissä ei noin pitkiä kannata tehdä.

melkein sitä maksimia kannattaa treenailla samantien sitten 1-3 toiston sarjoilla ja jopa lineaaristi tai useeta toistoaluetta treenissä tyyliin 2*2, 3*2, 2*3 tai 2*3, 2*2, 2*1. kaikki kuitenki liikkuu siellä hermostollisella puolella. eli 3466 jälkeen piikkailemaan vaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom