Peruskausi 3x4 -> 6x6, miten käytännössä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Okei elikkäs tarkotuksena olis siis tälläseen ohjelmaan ottaa progressiota mukaan. Mitä mieltä olet, kannattaako ottaa vaan etusivulta se progressio homma vai pystyisitkö muokata siintä mulle sopivan ? Entäs millasta progressiota apuliikkeisiin ?

Omat sarjapainot mitä tuli tehtyä edellisessä ohjelmassa: Penkki: 4x4x82 Kyykky: 5x5x90kg Mave: 4x4x100kg.

1 ja 2 jakoisen hybridi (2 koko kropan, 1 alakropan ja 1 yläkropan treen)i jota itse käytän tällä hetkellä.

treeni A

1. kyykky
2. penkki
3. leuat vastaotteella
4. pohkeet istuen

treeni B

1. mave
2. kapea penkki
3. leuat myötäotteella
4. istumaan nousu

treeni C

1. penkki
2. leuat vastaote
3. viparit sivulle
4. rintatuettu kulmasoutukone
5. ranskalainen punnerrus
6. hauis suora tanko

treeni D

1. kyykky
2. reidenkoukistus
3. jalkaprässi
4. pohkeet seisten
5. vatsaprässi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En kyllä näe tossa sun jaossa mitään järkeä. Tossa on jto:n aikaisemmin postaama hyvä runko:

1. penkki, kulmasoutu, dippi, leuat, viparit, kiertäjäkalvosin
2. kyykky, sjmv, vatsa, vatsa kiertäen, pohkeet
3. vinopenkki, leuat, kapea penkki, hauis, viparit, kiertäjäkalvosin
4. maastaveto, etukyykky, voimarulla, kyljet, rannekääntö
parissa ekassa liikkeessä 3*4 -> 6*6 ja muissa 2*8 -> 3*10.

Teet noi vaikka ma, ti, to, pe päivinä. Aika vaikea mennä metsään.

En kyllä näe tossa sun jaossa mitään järkeä. Tossa on jto:n aikaisemmin postaama hyvä runko:

Tota mulle suositeltiin kovasti... nojaa, mutte miten tää 3*4 -> 6*6 ja 2*8 -> 3*10 progressio oikeen toimii ?

Zone-sarja -42%
Juu mutta tosta 2*8 > 3*10 en löytäny miten toimii, ja tossa 3*4 -> 6*6 monet sano ettei kannata tehä välttämättä alotusviestin mukasesti. En sitte tiedä ?

Niin siis aloitusviestissä tärkein on se pienellä präntätty. Pointti on seurata kehitystä ja treenituntumaa ja tehdä ratkaisuja progressiosta lähinnä seuraavalle viikolle tjsp. eikä päättää koko runkoa kerralla. Omaa ajattelua peliin ilman änkyräkireitä treenejä joka viikolla, keventelyt 3-4 viikon välein. Etköhän sä osaa. Itsellä alkoi tämän toteuttaminen eilen :)

Tota mulle suositeltiin kovasti... nojaa, mutte miten tää 3*4 -> 6*6 ja 2*8 -> 3*10 progressio oikeen toimii ?

No se toimii käytännässä siten, että päädyt pisteestä A pisteeseen B parhaalla katsomallasi tavalla. Itse oon tehnyt yleensä niin, että teen ensin nelosia sillä tietyllä painolla ja kun menee niitä 5 tai 6 sarjaa helposti niin vaihdan vitosiin jne. Ei toi nyt niin vaikeeta ole. Tai sit voi välillä tiputtaa pikkusen painoa ja tehdä vaikka kutosia ja sen jälkeen teet sillä alkuperäisellä raudalla isompia kuin nelosia.

Vähän pitää osata arvioida niitä omia voimatasoja, että minkälaiset sarjat suunnilleen vois vetää ens kerralla. Jos paransit toistoja/sarjoja viime kerrasta niin silloin välttäisin failurea kyseisessä treenissä. Pääasia, että progressio säilyy kokoajan. Noin ainakin olen itse tota tehnyt. Vähän omaa järjenkäyttöä tohon hommaan, toi on niin yksinkertainen systeemi kun olla ja voi. :)

Monesti meinannu kirjottaa kehuja ja mielipidettä tästä systeemistä, joten vois tähän väliin tyrkätä :)

Itekkin saanut vasta viime aikoina tämän muokattua pääkopassa siihe muotoon että jopa toimii. Aiemmin suunnittelin aivan liian pitkälle ajalle ja koitin väkisin puskee läpi olosta välittämättä. Nyt on vain tietty suunta muutamaksi kuukaudeksi eteenpäin, mutta ei mitään painopäämäärää stressaamassa. Suunnittelen reenit viikoksi eteenpäin ja niissä on liikkumisvaraa olosta riippuen. Yleensä oon saanut tehtyä mitä olen suunnitellutkin. Paljon on auttanut myös kun hoksasi alkaa käyttämään erilaisia treenejä kuten nuo pyramidit erilaisilla painon tai sarjojen nousuilla/laskuilla, vakiosarjat(aiemmin melkein pelkästään näitä), välillä kokeilen isompaa rautaa ja muutama pitempi sarja päälle. Nämä tiedot on löytyny tästä ja kysy jto:lta ketjusta joten eikun lukemaan. Oman kropan kuuntelu tullut sitten ajan myötä.

Omia huomioita vielä, että punnerrusliikkeet tosiaankin tykkää useasti viikkoon treenaamisesta kuten leuatkin :)

3*4 - 4*4 - 5*4 - kevyt - 3*5 - 4*5 - 5*5 - kevyt - 4*6 - 5*6 - 6*6 - kevyt
Tyylejä on monia, oon tolla nyt puolessa välissä.
Painoja sitten nostelen aina kun mahdollista ja hyvin on noussutkin.

Saisiko perusteluja miksi tuo ohjelma menee metsään?

Minä sitä suosittelin alunperin. Tuossa siis treenataan koko kroppa 3 kertaa viikossa ja se eroaa perus 1 jakoisesta siten että 1 koko kropan treeni on jaettu kahteen osaan jotta saadaan vähän lisää treeniä pikku lihaksille jotka jäävät viikkotasolla suht vähälle näin lihaskasvua ajatellen.

alkuperäinen runko josta tuohon on päädytty:

treeni A

1. kyykky
2. penkki
3. leuat vastaotteella

treeni B

1. mave
2. kapea penkki
3. leuat myötäotteella

treeni C

1. kyykky
2. penkki
3. leuat vastaotteella

Eihän sen ohjelman tarvitse aina olla juuri joko puhdas 1,2,3,4 tai 5 jakoinen että se voi toimia ja olla hyvä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@Mentori: Ei ole minusta kovin hyvä palautumisen kannalta. Ehkä jos nuo C ja D treenit vaihtais paikkaa niin ois vähän järkevämpi, mutta siltikin minusta huonompi kuin 1-jakoinen tai yläkroppa/alakroppa 2-jakoinen.

@Mentori: Ei ole minusta kovin hyvä palautumisen kannalta. Ehkä jos nuo C ja D treenit vaihtais paikkaa niin ois vähän järkevämpi, mutta siltikin minusta huonompi kuin 1-jakoinen tai yläkroppa/alakroppa 2-jakoinen.

Minulla taas ei ole ollut mitään ongelmaa palautua tuosta. Takareidet tuntuvat usein vähän jumisilta maastavetoa tehdessä muttei sillä ole ollut mitään vaikutusta sarjapainoihin.
Nyt 5 viikkoa ollut käytössä ja ainoa ero tuohon perus 1 jakoiseen että myös pikkuliikkeissä sarjapainot nousevat paremmin verrattuna siihen että niitä ei tehtäisi.

ei toi mentorin rytmi mitenkään kauhee ole. toteutus ja treeni-intensiteetin rytmittäminen ratkasee enemmän. kyllä tolla systeemillä on treenattu mm. kyykkyjä 6 krt/vko menestyksellä. orangilla nyt tuppaa vaan olemaan hölmö tapa mollata kaikki samantien suht kärkevästi.

Voiko samalla treenikerralla penkissä käyttää 3*4 -> 6*6 mallia ja esim. leuanvedossa 2*8 -> 3*10 mallia? Eli toimiiko jos tekee eri lihaksille eri systeemillä samassa treenissä?

Kyllä voi ja kyllä toimii.

tietenkin voi. ei tää treeni nyt herrajjumala oo niin kauheen vaikeeta...

ei toi mentorin rytmi mitenkään kauhee ole. toteutus ja treeni-intensiteetin rytmittäminen ratkasee enemmän. kyllä tolla systeemillä on treenattu mm. kyykkyjä 6 krt/vko menestyksellä. orangilla nyt tuppaa vaan olemaan hölmö tapa mollata kaikki samantien suht kärkevästi.

Juu totta. Näitä kun lueskelee tarpeeksi niin tulee toisinaan vähän ylikriittinen meininki. On tuon hybridiohjelman jako edelleen mielestäni hiukan erikoinen, mutta jos kaveri itse tuosta tykkää niin mikä ettei. Monesti kannattaa minusta ottaa sellainen ohjelma mihin on motivaatiota ja mistä on innostunut, kuin vähän optimaalisempi ohjelma mikä ei kiinnosta.

Itsekin aloin nyt treenaamaan tällä systeemillä. Pääpaino on painnostoliikkeissä, uskon että tämä on hyvä tapa viedä apuliikkeitä eteenpäin omalla tahdillaan. Ja voimailuliikkeitä on nyt kiva runnoa kun kaloriruuvikin on pitkästä aikaa plussan puolella.

MA/KE/PE
Etukyykky 3x4->6x6
Pystypunnerrus 3x3->4x6
Leuanveto leveä myötäote 3x3->6x6
Mielikuvituskeskivartalotreeni

TI/TO/LA
Tempaus/variaatio
Työntö/variaatio

Muutama kysymys koskien keskivartalon reenausta:

Minkälaisia olisivat "kohtuullisia" voimatasoja keskivartalolle? Mietin vain jotain hyviä tavotteita perusvoimakaudelle.

Ja kun sun ohjelmissa näkee usein keskivartalon liikkeenä ihan vaan vatsat lisäpainolla. Tarkotatko tällä ihan perus istumaannousuja? Jalat tuettuna vai ilman?

Itsekin aloin nyt treenaamaan tällä systeemillä. Pääpaino on painnostoliikkeissä, uskon että tämä on hyvä tapa viedä apuliikkeitä eteenpäin omalla tahdillaan. Ja voimailuliikkeitä on nyt kiva runnoa kun kaloriruuvikin on pitkästä aikaa plussan puolella.

MA/KE/PE
Etukyykky 3x4->6x6
Pystypunnerrus 3x3->4x6
Leuanveto leveä myötäote 3x3->6x6
Mielikuvituskeskivartalotreeni

TI/TO/LA
Tempaus/variaatio
Työntö/variaatio

Tuosta varmaan vielä palautuu suht hyvin, kun ei ole maastavetoa. Itsellä kun on pitkään ollut ma ja pe kyykkyä ja ke mave niin aika rajoilla alkaa olla palautumiskyky.

Suositut

Back
Ylös Bottom