Itse ymmärsin tämän ohjelman noiden prosenttejen takia täysin väärin, nyt kun olen lukenut koko theardin läpi olen ymmärtänyt idean. Aloitin liian kevyillä painoilla ja esim kyykkyyn sain lisätä joka viikko 10kg vaikka sarjat ja toistot kasvoivat.
Mutta itse kysymykseen soveltuuko tämä ohjelma vain kaksi kertaa viikkoon tehtäväksi (lisäksi käyn kiipeilemässä, teen leukoja lähes joka päivä, lenkkeilen, hiihdän, pelaan sulista jne), vai olisiko minun suosiolla otettava joku toinen ohjelma (en töiden takia pääse kuin kaksi kertaa viikossa salille). Kuinka tämä ohjelma soveltuu juoksu harrastukseen (tällä hetkellä käyn 1-2krt viikkoon lenkillä+ pelaan sulista ja tennistä. Aika rentoa toistaiseksi siis)? Mutta aloitan parin kuukauden päästä reenaamaan taas maratoonia varten, jolloin juoksumäärät lisääntyvät huimasti ja olen käsittänyt että voimaa ja kestävyyttä on vaikea hankkia yhtäaikaa.
1. päivä
-rive 4*3->6*6
-penki 4*3->6*6
-kykky 4*3->6*6
-kulmasoutu/alatalja 2-3*6-10
-sälää:vatsoja, dippiä, kiertajäkalvosia, jne
2.päivä
-rive 4*3->6*6
-etukyykky 4*3->6*6
-kapeepenkki 4*3->6*6
-leuanveto lisäpainoilla 2*2-6*6
-sälää: vatsat ja jos on puhtia jäljellä niin joitakin apuliikeittä
Olisiko kenties jotain lisättävää ja kuinka kannattaa tehdä tuo toinen päivä, teenkö sen joka viikko samoilla sarjoilla ja toistolla, kuin ekana päivänä vai jotenkin soveltaen?
Viikot menevät suurinpiirtein seuraavanlaisesti:
1. 4x4
2. 4x6
3. 4x3
4. 5x5
5. 6x3 kevyt
6. 5x4
7. 6x6
8. 4x4
9. 6x3 kevyt
10. 5x5
11. 6x6
12. 3x4
13. 6x3 kevyt
Sit piikaus kausi! Tai pelkkään maratooniin harjoitteleminen.