Perheväkivalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Namu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Jimmy
Ei kai niitä iskuja olis pakko kuulaan ottaa, vaikka lyöjänä onkin nainen. Etkö vaan viittiny väistellä tai torjua, vai..?

Vastaus kuuluu: 3,5 promillea

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
?

IMO sillä ei ole merkitystä. Suhde jossa on väkivaltaa puolin tai toisin, provosoituna tai ilman, ei ole terveellä pohjalla. Poikki, tai molemmat terapiaan.

Peräänkuulutinkin tässä koko jutun totuutta.

IMO sillä ei ole merkitystä. Suhde jossa on väkivaltaa puolin tai toisin, provosoituna tai ilman, ei ole terveellä pohjalla. Poikki, tai molemmat terapiaan.

Täysin samaa mieltä. Parisuhteessa väkivalta ei koskaan saa olla ratkaisu ongelmiin, eikä se mielestäni ole sen hyväksyttävämpää niin mieheltä kuin naiseltakaan.

Originally posted by Richard75
Naista lyövää tai pettävää miestä en enää mieheks kutsuisi.

Ehdottoman samaa mieltä.

Namu, älä missään tapauksessa jää odottelemaan että tilanne muuttuu paremmaksi, koska sitä tuskin tapahtuu. Naista hakkaavat miehet ovat mielestäni lähes säälittävimpiä otuksia mitä maa päällään kantaa -oli syy pahoinpitelyyn mikä tahansa. Itse lopettaisin suhteen ensimmäisestä lyönnistä, ja sen jälkeen kuuluttaisin kaikille että mies hakkaa. Yrittäköön siinä sitten selitellä tekemisiään lähipiirilleen...

Originally posted by Tomi
Ahaa. Sinunko mielestäsi on siis olemassa "tilanteita", joissa naisen lyöminen on oikeutettua ja sallittua?

Itse en saanut tuosta etuperin enkä takaperin luettua kehoitusta
ja myönteistä suhtautumista naisten pahoinpitelyyn.

Oletko ajatellut lakimies uraa, kihlakuntien syyttäjistä on aina pulaa :piis:

Rakastamaansa ihmistä ei lyö. Itse en koskaan katselisi väkivaltaista tyttöystävää ensimmäistä lyöntiä pidempään, enkä tajua miksi kukaan sietäisi väkivaltaista miestäkään.

Baarikello

Ei milloinkaan miehellä ole oikeutta käydä käsiksi naiseen, ei edes pitääkseen paikallaan. Paitsi jos nainen käy päälle ja lyö, tottakai jokaisella on oikeus puolustaa itseään.
Ja sillä ei ole merkitystä käytetäänkö sanaa hakkaaminen vai lyöminen, oli sana mikä tahansa jos toinen on raivonpurkauksen kohteena se ei ole oikein. Henkinen väkivalta ja pelko on pahimpia, koska se vie toiselta oman tahdon ja kyvyn toimia.
Häpeä on naisen silloin kun antaa kohdella itseään huonosti mutta suurin häpeä on miehellä joka lyö nyrkillä tai sanoilla.

No voi herranjestas sentään, kylläpä täällä Pakkotoistolla onkin tosimiehiä oikeen puolustusvoimien tarpeiksi! Hyvä, luolamiehet!

Eli 90% teistä on sitä mieltä, että NAISTA EI SAA LYÖDÄ. Tämä näyttää tarkoittavan sitä, että NAISTA EI SAA LYÖDÄ mutta MIESTÄ SAA LYÖDÄ. Vieläpä lisätään, että naistenhakkaajat pitäisi hirteen vetää, tosiherrasmiehiä kun ollaan - ja vielä isoja bodareita, jotka tietää, ettei naista lyödä, vaikka tulisi puukosta kylkeen, kun NAISTA EI SAA LYÖDÄ, heheee! Auta armias jos joku miespuolinen kiilaa snägäri- tai taksijonossa - tai LYÖ NAISTA - niin voi vittu kuinka sitä vedetäänkään turpaan joukolla - niinku tosimiehet tekee, ja Pakkispaidat kireellä!;)

Itse tapaan ajatella, että ei ole oikein tai mielekästä lyödä yhtään ketään - missään tilanteessa. Enkä varmasti löisi miehenä miestä sellaisessa tilanteessa, jossa en löisi miehenä naista. Näin se menee! Tähän mennessä olen joutunut hyvinkin vittumaisiin tilanteisiin molempien sukupuolten kanssa, mutten ole juurikaan joutunut nyrkkejä käyttämään.:)

Ensinnäkin:
Hatunnosto sinulle namu että olet ottanut ensimmäisen todella tärkeän askeleen: kertonut väkivallasta, vaikkakin vain nimimerkin takaa. Seuraava askel voisi olla miettiä, kenelle lähipiirissäsi voisit asiasta kertoa. Kuten jo täältäkin saamiesi vastausten perusteella voi päätellä, tulet saamaan paljon tukea.

Häpeä on väkivaltaa kokeneiden yleisin tunne. Miten olenkaan saanut itseni tällaiseen asemaan, että minun täytyy pelätä miestäni ja miettiä sanojani ja tekojani, etten vain ärsyttäisi lisää... Kun häpeän kynnyksen ylittää, ja kertoo jollekin, on se ensimmäinen askel kohti vapautta.

Muistathan namu, että väkivaltaa on muukin kuin lyöminen. Väkivallan raja menee siinä, että pelko astuu kuvioihin mukaan, vaikka kyse olisi "vain" tavaroiden paiskomisesta tai haukkumisesta. Väkivaltaa on myös esim. kohtuuton rajoittaminen, "et saa mennä kavereiden kanssa kahville" tai avioliitossa taloudellinen kiristäminen ja vallankäyttö.

Ja teille tiedoksi, jotka kehotatte namua kiireen vilkkaa jättämään ko. mies, usein vaatii vähintään puolenkymmentä lähtemistä ja takaisinpaluuta, ennen kuin lopullisesti voi irtautua. Nainen palaa kotiin, vaikka häntä odottaisi siellä todennäköinen hengenlähtö ennen pitkää.

Laitan kädet kyynerpäitä myöten ristiin ja toivon, että teillä ei ole lapsia! Jos on, muistathan, että lapset tietävät ja huomaavat enemmän kuin yksikään aikuinen voi uskoakaan.

Voimia!

Originally posted by Richard75
Naista lyövää tai pettävää miestä en enää mieheks kutsuisi.:curs:

Joskus aikoinaan tuli sparrattua yhden kimman kanssa pariin kertaan tämä kai todistaa, että en ole mies?

uhri.jpg

Namu, olen itse ollut samassa tilanteessa kahteenkin eri otteeseen. Ekalla kerralla vain olin niin nuori, etten tajunnut lähteä ajoissa...toisaalta koko heppu meni lopulta niin sekaisin, ettei siitä noin vain voinutkaan lähteä. Mutta joka kerta pyysi anteeksi ja lupasi parantaa tapansa. Lopulta pääsin onneksi kauas hänestä ajattelemaan asioita kunnolla...tuo etäisyys sai minut tajuamaan kuinka älytöntä koko homma oli ja pystyin jättämään hänet. Sittemmin hän sitten pieksikin kolme miespuolista kaveriani ja sai pahoinpitelystä syytteen. Eli loppu hyvin (?) kaikki hyvin.

Toisella kerralla kyseessä oli kaikinpuolin äärimmäisen sivistynyt, hyvätaustainen ja kaikkien mielestä täydellinen avokkini. Hän harrasti hakkaamista kännipäissään. Siitä olikin sitten tosi vaikeaa lähteä, koska se rakkaus oli niin syvää. Aivan kuten Natekin sanoi, niin lähteminen onkin helpommin sanottu kuin tehty. Muistan kuinka minua hävetti ihan kauheasti, enkä koskaan puhunut hakkaamisesta kenellekään. Tosin jotkut ystävistäni aavistelivat ainaisten mustelmieni alkuperää. Sitten tuo ihana miekkoseni veti nyrkillä pari kertaa ihan ihmisten ilmoilla ja silloin tulivat muutkin jo väliin. Vasta silloin kun nuo muut ihmiset takoivat päähäni kuinka sairasta tuo tuollainen oli, tajusin että siitä vaan on lähdettävä, vaikka kuinka tuskallista olisi. Edes sen kerran kun poliisi tuli käymään vierailulla naapureiden pyynnöstä, en tajunnut pyytää apua, vaan puolustelin miestäni...huhhuh...Kun olet itsekin huomannut, niin ei se lopu vaikka kuinka pyydetään anteeksi. Ja vasta nyt minäkin olen huomannut, että se ei minun syytäni ollut, ja vasta nyt olen oppinut olemaan häpeämättä tota juttua.

Lähteminen vaatii itsetuntoa, rohkeutta ja päättäväisyyttä. Äläkä lankea siihen samaan vanhaan "lupaan parantaa tapani"-märyyn. Jos hänkin kerta lyö sua juopotellessaan, niin mitenkä se nyt ikinä loppuis? Ei sitä itsekontrollia varmaan siinä tilassa hirveesti ole. Mutta tosi jees, että uskalsit ottaa asian puheeksi. Nyt vain sitten toimimaan. Nyt on kuitenkin kyse SINUN elämästä, eikä kenenkään muun. Tsemppiä ja jaksamista!

Kukaan ei ole oikeutettu lyömään ketään!!!!!
Näin sivusta seuranneena muutamaa jopa pitkäjaksoistakin suhdetta jossa väkivaltaa on käytetty niin minulla on kehittynyt hieman ajatuksia siitä lyömisestä.
Jos jossain ihmissuhteessa pitää rueta väkivaltaiseksi niin varmasti siinä suhteessa on vikaa olipa lyöjä kumpi hyvänsä.
Pelkästä yhdestä lyönistä mielestäni pitäisi kyseinen suhde pistää poikki. Mikään kuuri,stressi jne ei ole syy jota pitäisi ymmärtää.
Se että pystyykö kukaan olemaan lyömättä jossain äärirajoille viedyssä tilanteessa niin en usko, jossain tilanteessa jokaisella "napsahtaa". Siinä määrin ne jotka vannovat henkeen ja vereen että naista ei saa lyödä ja ovat sitä mieltä että naisten hakkaajat pitäs hirttää ovat tosi onnellisia että ovat päässeet elämässä niin helpolla että niin pirullista,pahaa ja ilkeää tilannetta tai vastapuolta ole tullut viellä vastaan.

Mutta tämä mua ihmetyttää aina suuresti että sitä naisen osaa tapahtumaan aina vähätellään. Minusta monesti juuri se naisen sanallinen ilkeys laukaisee sen väkivallan. Se sanominen voi olla tosi tuhoisaa miehen tunnolle ja kun ei enää verbaalisesti osaa pistää kampoihin niin sit napsahtaa. Joskus jopa tuntuu että se nainen ihan kerjää sitä lyömistä sillä verbaalisella ulosannillaan ja yrittää vaan saada uuden aseen siihen tulehtuneeseen tilanteeseen. Joskus voisi mielestäni verrata miehen lyömistä ja naisen pahaa sanomista ihan yhtä sairaaksi tai hoitoa tarvittavaksi tilanteeksi.

Mutta yhteenvetona näihin ajatuksiin:
Siinä vaiheessa kun jommankumman pitää sanallisesti rueta satuttamaan toista pitäsi jo herätä ja pakata kamat ja lähteä.
Jokaiseen riitaan on kaksi osapuolta, ja silloin syylisiäkin kaksi.
Nykyaikana on meidän miesten varottava naisia sillä niissä voi olla tosi ilkeitä narttuja jotka saavat meidän pään napsahtamaan.

Originally posted by dogi
Ei, en varmaankaan alkaisi. Ainakaan heti ensimmäisenä keinona. Täällä internjetissä on kuitenkin niin mahdottoman helppo "siirtää joku siististi sivuun ja sitten miettiä että mitä tehtäisiin". Lähinnä se kirvoitti minut kirjoittamaan. Periaatteilla on hauska leikkiä, ainakin periaatteessa. Tai sanotaan näin että niistä on virtuaaliympäristössä huomattavasti vaikeampi joustaa / helpompi pitää kiinni.

Totta turiset kuomaseni! Täällä on helppo kirjoitella ratkaisuja oikeassa elämässä mahdottomilta tuntuviin asioihin. Eipä jaksa jauhaa enää tästä. Pidetään nyrkit alhaalla, häh! ;)

Naisten ja lasten hakkaajii voitas soveltaa sitä halmeen ehdottamaa tapaa : tehdää sata metriä pitkä putki jonka molemmat päät hitsataa umpeen ja sinne heitetään yx mätä banaani päivässä voi jätkä rauhottua 5 vuodessa.

Tosin kunnon mies vastaan mies tappelua ei voita mikään jos se on reilu. tosin en ole tapellut kuin 1 kerra koko ikänä enkä kaipakkaan lisää, mutta auttamaan meen heti jos nään jotain naista kaltoin kohdeltavan.

Originally posted by Nike_Air
Naisten ja lasten hakkaajii voitas soveltaa sitä halmeen ehdottamaa tapaa : tehdää sata metriä pitkä putki jonka molemmat päät hitsataa umpeen ja sinne heitetään yx mätä banaani päivässä voi jätkä rauhottua 5 vuodessa.

Tuota, oletko seurannut yhtään keskustelua vai oletko idiootti?

Jos nainen hyökkää miehen kimppuun ja koittaa tappaa hänet niin puolustaessaan itseään kyseinen mies pitäisi työntää pitkään putkeen?

?

On kyllä tämä keskustelu karannut nyt ihan käsistä, NAMU ei ole kommentoinut eikä selventänyt asiaa enää lainkaan? Täällä nyt aletaan taas tehdä omia johtopäätöksiä asiasta.

Originally posted by Nike_Air
Naisten ja lasten hakkaajii voitas soveltaa sitä halmeen ehdottamaa tapaa : tehdää sata metriä pitkä putki jonka molemmat päät hitsataa umpeen ja sinne heitetään yx mätä banaani päivässä voi jätkä rauhottua 5 vuodessa

halmekin voitais laittaa sinne vähäksi aikaa miettimään...ei sekään kauheen kiltisti tehnyt ampuilemalla ja pelottelemalla vaimoansa

Edit:sori :offtopic:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom