Perheväkivalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Namu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Namu
Minulla on aina ollut se periaate, että jos mies käyttäytyy minua kohtaan väkivaltaisesti niin jätän hänet välittömästi. Nyt olen kuitenkin antamassa periksi tästä periaatteesta ja jatkamassa suhdetta. Olenko hullu? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tiedän, että osaan olla inhottava suustani, mutta oikeuttaako se väkivaltaan? Mitä mieltä olette miehestä, joka lyö/tönii naista tai hajoittaa tavaroitani?

Tosiaan on totta, että jos mies lyö, tapahtuu se helposti myös toiste. Virheitä ihminen voi tehdä paljon..

Mutta aseta ehto, tee selväksi että homma ei ole ok. Seuraavasta kerrasta homma heti poikki. Ja kaveri saa painua vihanhallinta kursseille. Niitä kyllä järjestetään.

Saa ottaa sosiaaliviranomaisiin yhteyttä ja pyytää apua. Siinä punnitaan myös rakastaako kaveri sua todella vai ei.
-----------

Tämä siis jos todella rakastat ihmistä, ja hän tuntuu oikealle. Jos yhtään epäilyttää, niin eikun kamat kasaan ja menoks.

Puhukaa asiasta. Miksi näin tapahtui? Mitä pitäisi molempien tehdä ettei vastaavaa enää tapahdu? JNe..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt annat ajan kulua ja muutat miehesi käyttäytymisen rakkaudella. Ajan myötä hän alkaa lyömään hiljempaa ja hiljempaa kunnes lakkaa lyömästä kokonaan.

Tuollaisia ajatuksia kai joittenkin naisten päässä liikkuu. Naisen on aivan turha olettaa että voisi rakkaudellaan muuttaa miestä. Lyönnit tuskin ainakaan vähenee ajan kanssa. Jos meinaat suhteessa jatkaa niin varaudu siihen että lyömiset jatkuvat. Jos tämä mies on sen väärtti niin ei muuta kuin sormukset sormiin ja lapsia tekemään.

Originally posted by voda
hähä, sä taisit pudota...:lol2:
Haha, no en nyt kuitenkaan. :) Täytyy kyllä myöntää, että siinä tytössä oli ruutia, kiitos siitä 10 vuoden koripallotaustalle ja punttisaliharjoittelulle. Poski tuli käännettyä kolme kertaa ja jokaisella kerralla tuli edellistä kovempi niitti suoraan naamaan. :lol2: Nooo, nuo on onneksi sovittu jo...

nämä naisten- ja lastenhakkaaja psyykehäiriintyneet kyllä erottaa edellämainituista. Namu tiedät varmasti jos miehesi on tälläinen.

Tässäpä se vitsi juuri onkin, että kun hän ei ole tällainen. Hän on äkkipikainen luonteeltaan ja varsinkin silloin kun on kuurilla (ja esim. juomassa). Asia on vaan niin äärettömän häpeällistä. En voi sanoa kellekään ystävistäni että hän on kohdellut minua huonosti koska se hävettää niin paljon. Huomaan kyllä, että oma psyykeni on muuttunut näiden riepottelujen jälkeen, koska pelkään häntä tietyissä tilanteissa. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut mustaa silmää tai mitään "vakavampaa", jos ei mustelmia kädessä tai jalassa tai sormenjälkiä niskassa oteta lukuun.

Hän on äkkipikainen luonteeltaan ja varsinkin silloin kun on kuurilla (ja esim. juomassa).
Ja tämäkin vielä... Tämä sankari ilmeisesti lukee myös Pakkotoistoa?

Ei naisen kannata katsella väkivaltaista tai tavaroita rikkovaa miestä. Kyllä se jo kertoo sen verran, että ei tyypillä ihan pysy pallo hallussa. Vaikka syy ei olisikaan kokonaan miehen, ja nainen olisi hiillostanut tätä sanoillaan niin ei sitä suhdetta kannata siltikään jatkaa koska jompikumpi siinä hajoaa ennen pitkää kuitenkin. Jos mies purkautuu väkivaltaisesti, niin sitten nainen on uhri. Jos nainen on teräväkielinen ja harrastaa korkeamman asteen psykologista terroria niin silloin mies on se joka kärsii ja joutuu uhrin asemaan jos ei osaa itseään verbaalisesti puolustaa (nyrkillä puolustaminen kun on tabu naista vastaan)

Eli vastaavan neuvon annan myös miehille. Ei kannata katsella henkisesti väkivaltaista naista. Niitä kivojakin on tarjolla onneksi..

Kaikenlainen väkivalta suhteessa, jonka pitäisi perustua rakkauteen ja välittämiseen on ehdottoman :down:

Luulen silti että suomessa on paljon enemmän perheväkivaltaa joka kohdistuu miehiin, kuin mitä tunnustetaan. Sanallinen väkivalta mitä jotkin naiset varmasti käyttää on otettava myös huomioon koska henkilökohtaisella asteella esitetty isku voi parantua kauemmin kuin musta silmä. En tässä nyt mitenkään puolustele naistenhakkaajia minun puolesta kastrointi ja pakkoasutus siperiaan moisille.

Tässäpä se vitsi juuri onkin, että kun hän ei ole tällainen. Hän on äkkipikainen luonteeltaan ja varsinkin silloin kun on kuurilla (ja esim. juomassa). Asia on vaan niin äärettömän häpeällistä. En voi sanoa kellekään ystävistäni että hän on kohdellut minua huonosti koska se hävettää niin paljon. Huomaan kyllä, että oma psyykeni on muuttunut näiden riepottelujen jälkeen, koska pelkään häntä tietyissä tilanteissa. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut mustaa silmää tai mitään "vakavampaa", jos ei mustelmia kädessä tai jalassa tai sormenjälkiä niskassa oteta lukuun.

Hei oikeesti, sun täytyy tehdä jotain.. Et kai sinä kuvittele, että toi on normaalia miehen käytöstä. Jo pelkästään noi sinun kuvaamat "ruhjeet" ovat vakavia! Murskaat vain itsesi ja itsetuntosi, jos jatkat noin.

Originally posted by Tomi
Poski tuli käännettyä kolme kertaa ja jokaisella kerralla tuli edellistä kovempi niitti suoraan naamaan.

Mitä ihmeen pahaa sinä teit, kun sait kolme moukkua:( Tomi on ollut tuhma poika!

Mitä ihmeen pahaa sinä teit, kun sait kolme moukkua:( Tomi on ollut tuhma poika!
Well allright. Nopea tiivistelmä.

1. tyttöystävällä verensokeri 2,4 mmol/l eikä ruoka pysy sisällä
2. tyttöystävän parhaan ystävän miestuttavuus vittuilee mulle jostain syystä ja mulla on pinna aika tiukalla, koska tyttöystävä on shokin rajamailla
3. ilmoitan moppaavani vittuilevalla miesystävällä lattiat, mikäli vittuilu ei lopu
4. miesystävä katsoo parhaaksi poistua paikalta
5. tyttöystävän paras ystävä suuttuu
6. Tomi saa turpaansa

:nolo:

Kamat kasaan ja äkkiä!!

Hyvänen aika Namu, lähe ku vielä voit. Vuoden päästä sinusta ei ole lähtijäksi, koska silloin olet jo niin alistettu että et uskalla ja iha oikeesti koet ansainneesi ne lyönnit.
Ja se suu aukki kavereille että mies lyö. Se ei ole sinun häpeä vaan miehen. Hyvin olet alkanut alistumaan lyömiseen.
Nyt kun täällä jo puhut niin sinun on helpompi puhua kavereillesi.
Kun olet lähtenyt siitä suhteesta varmasti huomaat hirveän suuren eron omssa käytöksessä, kun et pelkää. Uskallat taas olla oma ittes.
Älä enää siirrä päätöstä.
Sinullakin on vain yksi elämä.
Jos odotat niin varmasti lopulta menee käsi poikki.:thumbs:

Niin mitä jos nainen käy päälle hirveellä raivolla? Ei nyt tietenkään lyödä saa, mutta kyllä minun mielestäni voi esim. ottaa olkapäistä kiinni ja pitää loitomalla.

Kannattaa lähteä saman tien! Vaikka ei se helppoa varmasti nytkään ole, mutta mitä enemmän pitkität, sitä vaikeammaksi se muuttuu. Uskalla hakea apua ystäviltä ja tutuilta, ja tarvittaessa löytyy tukiryhmiä, vertaistukea yms. Oikeesti ei KENENKÄÄN tarvii tommosta kestää... ja harvoin se väkivalta itsestään kitkeytyy pois. Jos miehesi on valmis myös johonkin terapiaan tai vastaavaan, niin sellaisillakin on saatu hyviä tuloksia aikaan.

Originally posted by Taisteluahven
Niin mitä jos nainen käy päälle hirveellä raivolla? Ei nyt tietenkään lyödä saa, mutta kyllä minun mielestäni voi esim. ottaa olkapäistä kiinni ja pitää loitomalla.

Miksi ei saa lyödä? Mies joka lyö naista ei ole mies, nainen joka lyö miestä ei ole nainen. Olen muutaman kerran selviytynyt tilanteesta jossa tädit on meinannut käydä päälle kertomalla että mielestäni nainen joka lyö minua ei ole nainen vaan jokin muu. Ja jotakin muuta saan lyödä.

Aina ovat uskoneet, riittävän vakuuttava katse ja puhetapa takaa tuloksen. Ja se että on hieman enemmän kokoa kuin uhkaajalla. Kertaakaan ei ole tarvinnut xx-kromosomia lyödä, mitä nyt muutaman kerran läiskässyt hellästi pepulle.

Kuulostaa suoraan sanottuna kusipäältä. Ehkä tuon jollain tavalla vielä ymmärtäisi, jos poikaystävä kuurilla ja kännissä tappelisi miesten kanssa, mutta kun hän purkaa aggressionsa sinuun... En saata ymmärtää !

Originally posted by Taisteluahven
Niin mitä jos nainen käy päälle hirveellä raivolla?

Turpaan vaan, jos se on tarpeen. Aikuisen naisenkin pitää tajuta, että ihminen saa puolustaa itseään. Tosin herrasmies tekee kaikkensa, että lättyä ei tarvitsisi lätisyttää.

2. tyttöystävän parhaan ystävän miestuttavuus vittuilee mulle jostain syystä ja mulla on pinna aika tiukalla, koska tyttöystävä on shokin rajamailla
3. ilmoitan moppaavani vittuilevalla miesystävällä lattiat, mikäli vittuilu ei lopu
4. miesystävä katsoo parhaaksi poistua paikalta
5. tyttöystävän paras ystävä suuttuu
6. Tomi saa turpaansa

Eli vittuilit rintafileelle ja Wintikka suuttui? Voi teitä vesseleitä.. :D
Mutta miten tilanne selvisi? Hait kilon maltoa ja syötit tytölle?

Oma neuvo Namulle on, että lähde pois, jos vain suinkin pääset, tilanne tuskin ymmärtämällä tuosta paranee, vaan todennäköisesti vain pahenee. Itselläni oli vaimonhakkaaja-naapuri ja niillä tilanne luisui vain ja aina huonompaan suuntaan, vaikka äijä terapiassa kävikin, ja välillä oli parinkin kuukauden tauko, ettei mitään tapahtunut. Alkuun oli vain tuollaista mustaa silmää, ja punaista nenää, mutta viimeksi kun pariskunnasta kuulin, niin nainen oli hakattu sairaalakuntoon. Sekin sun kannattaa muistaa, että sä et ole tehnyt mitään väärää, ja se sun jätkäs on se jonka pitäisi itseään ja tekemisiään hävetä, eikä sulla ole mitään hävettävää sen takia, että sua pahoinpidellään, vaikka varmasti itsetunto onkin aika matalalla.

:offtopic: Tuohon tilanteeseen taas jos nainen alkaa lyömään, niin itse olen käyttänyt seuraavaa keinoa. Väistele naisen huitaisut, ja tarttuile tisseihin kiinni. Tarttuessa tosin kannattaa muistaa laittaa etujalka hieman poikittain ettei tule osumaa arkaa paikkaan, ja ettet jää leipomaan pitkäksi aikaa, vaan pari puristusta ja taka- askel. Jatka niin kauan kunnes tyttö rauhoittuu.

:offtopic:
Verensokerin laskusta. Itse oon muutaman kerran ottanut osumaa kun omalla kullalla on sokeri laskenut alas ja silloin hän on suht aggressiivinen. Siinä tilanteessa olen saattanut käyttää hieman kovempia otteita että olen saanut esim. hunajaa tai tuoremehua kurkusta alas. Tällaiset tilanteet on todella pelottavia...

Originally posted by Baarikello
Turpaan vaan, jos se on tarpeen. Aikuisen naisenkin pitää tajuta, että ihminen saa puolustaa itseään. Tosin herrasmies tekee kaikkensa, että lättyä ei tarvitsisi lätisyttää.

Kerrankin samaa mieltä Baarikellon kanssa:eek:

Kyllä jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus/velvollisuus puolustaa itseään joutuessaan hyökkäyksen kohteeksi.

Luin aikoinaan mielenkiintoisen artikkelin jossa puhuttiin miehistä jotka eivät omasta mielestään voi lyödä naista oli tilanne mikä tahansa.
Kyseinen henkilö pelkää, että lyödessään naista hän samalla joutuu tunnustamaan sen, että kyseinen nainen on tasa-arvoinen hänen kanssaan ja voi uhata häntä.
Tämä taas uhkaa hänen miehisyyttään.

En tiedä sitten, millaista tuo käytös on perusteiltaan, mutta mahtaneekohan siihen löytyä sitten jotain logiikkaa....Esim. sanotaan, että nainen ei suostu kuuntelemaan tai muutoin keskustelemaan räkyttämiseltään ja asian pakoilultaan. Mies tarraa naista käsistä kiinni, istuttaa naisen paikoilleen ja ikään kuin "pakottaa" keskustelemaan. Väkivaltaa vai voimankäyttöä?

Tässä threadissa (minä mukaan lukien) taidettiin käsittää, että kyse on hakkaamisesta, mutta siitä ei ilmeisesti olekaan kyse. Vai...?

Kavereiden kanssa en suosittelisi asioista jauhamaan. Voi hävettää myöhemmin vielä enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom