Perheväkivalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Namu
  • Aloitettu Aloitettu
Re: Baarikello

Originally posted by cemoto
Ei milloinkaan miehellä ole oikeutta käydä käsiksi naiseen, ei edes pitääkseen paikallaan. Paitsi jos nainen käy päälle ja lyö, tottakai jokaisella on oikeus puolustaa itseään.

Minä haen nyt tässä sitä eroa sen pahoinpitelyn ja voimankäytön välillä. Voimankäyttö (poliisi, Israel yms.) loppuu heti, kun vastapuoli alkaa toimia järkevällä tavalla eli kestäviä arvoja noudattaen. Tässä tapauksessa siis ymmärtää lopettaa tyhjänpäiväisen räksyttämisen ja veren kaivamisen nenästään ja alkaa keskustella asioista. Tätä voisi nopeuttaa sillä, että "pakottaa" toisen ajattelemaan olennaista ja oikeaa asiaa, koska senhän perässä sitä kuitenkin järkevä ihminen on. Pahoinpitely sen sijaan ei välttämättä lopu, vaikka uhri muuttaisikin käyttäytymistään oikeaan suuntaan. Monesti uhri vieläpä saa pahoinpitelyn loppumaan käyttäytymällä vastoin arvojaan ts. sietää väkivaltaa, koska "kyllä se kuitenkin loppujen lopuksi minua rakastaa". Tämä voimankäytön probleema on tosin hieman sama kuin tässä aikaisemmin käydyssä lapsen kasvatuskeskustelussa; onko tehokkaampaa ohjata väärintekijä oikealle raiteelle sopivasti mitoitetulla voimankäytöllä vai istua 3-vuotiaan tasolla käyttäytyvän kanssa pitkät illat palavereja siitä, miksi sitä suuta ei ole järkevää soittaa?:)

No, koska nyt olen tällainen natsipirulainenehdottomanehdoton, niin sanon, että en suosittele naista sietämään tippaakaan minkäänlaista fyysistä voimankäyttöä enkä väkivaltaa, minkä lisäksi samaan hengenvetoon totean, että suosittelen myös räkyttävän akan omistavalle sietämään tällaista lapsellista käytöstä yhtä vähän. Ansaitkoon sitten parisuhteen keskenään. Jospa se luonto näin karsisi sen "huonon" aineksen nopeimmin pois.

Häpeä on naisen silloin kun antaa kohdella itseään huonosti mutta suurin häpeä on miehellä joka lyö nyrkillä tai sanoilla.

Kyllä se pitää hävettää myös tyttöä silloin, kun on soittanut suutaan niin kauan, että kuuluu pläts. Kyllä minä ainakin myötähäpeän sellaisia.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Namu
Minulla on aina ollut se periaate, että jos mies käyttäytyy minua kohtaan väkivaltaisesti niin jätän hänet välittömästi. Nyt olen kuitenkin antamassa periksi tästä periaatteesta ja jatkamassa suhdetta. Olenko hullu?
Ei, olet ihan tavallinen suomalainen nainen jonka mielestä on alitajuisesti vain miehekästä kun mies on siinä määrin kova äijä että uskaltaa sinuakin vetää turpiin. Tulee turvallinen olo, kai se tarpeen tullen vetää sitten muitakin..
Onko kellään vastaavia kokemuksia?
Joo, mutta toisin päin; kerran kävi ämmä kiukuttelemaan, en suostunut riitelemään joten se sitten kävi lopulta huitomaan. Heitin sen olalle ja kannoin ulos kämpästäni ja elämästäni. Siinä mennessäni se huora ehti potkia rikki mm. astioita yms. Sen pituinen se. Suhde.
Tiedän, että osaan olla inhottava suustani, mutta oikeuttaako se väkivaltaan?
Jos tiedät vastauksen jo kysyessäsi, miksi kysyt?
Mitä mieltä olette miehestä, joka lyö/tönii naista tai hajoittaa tavaroitani?
Roistomainen ja monen naisen ihailema mies, jolla ei tosiaan tule olemaan pulaa naisista. Lue punttimimmeistä tarkempi määritelmä ihannemiehelle. :D

Eihän tuollainen kusipää kenenkään normaalin miehen mielestä mikään mies ole, mutta senhän jo tiesitkin.

Originally posted by Namu
Minulla on aina ollut se periaate, että jos mies käyttäytyy minua kohtaan väkivaltaisesti niin jätän hänet välittömästi. Nyt olen kuitenkin antamassa periksi tästä periaatteesta ja jatkamassa suhdetta. Olenko hullu? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tiedän, että osaan olla inhottava suustani, mutta oikeuttaako se väkivaltaan? Mitä mieltä olette miehestä, joka lyö/tönii naista tai hajoittaa tavaroitani?

Sulla ei varmaan ole mitään tuollaista periaatetta koskaan ollutkaan.
Nimittäin,tunnen vaikka kuinka paljon naisia mitkä ovat uhonneet lähtevänsä heti,kun ekan kerran tulee niitti.Niitä jotka ovat uhkauksensa toteuttaneet,en tunne yhtään.

Se,jos olet inhottava suustasi ei oikeuta toista lyömään.
Se,että vedät äijääsi avarilla turpiin,onkin toinen juttu.
Eli nainen ei ole hiukkaakaan oikeutetumpi käyttämään väkivaltaa kuin mies.

Lyö,tönii ja hajoittaa tavaroitasi....:jahas: .Mitäköhän pitäis tehdä?
Hankkiudu eroon paskasta,ansaitset parempaa.
Ole se ensimmäinen nainen jolla on periaate,eikä vain puheet.:thumbs:

Hyvään suhteeseen ei kuulu pelko kumppania kohtaan. Ikinä. Kannatan eroa, ehdottomasti. Parisuhteessa ei lyöminen ole ikinä missään tilanteessa hyväksyttävää, ei mieheltä eikä naiselta. Kuitenkin vielä vähemmän hyväksyttävää se on fyysisesti vahvemmalta yksilöltä. Viinat ja kuurit ja räksyttämiseen kyllästyminen on tekosyitä. Miehen kuuluu olla ritari, ja naista pitää kohdella kuin kukkaa kämmenellä! :) Mutta tosiaan yhtään sen hyväksyttävämpää ei ole naisen puolelta henkinen väkivalta ja on raukkamaista aatella, että voi kiusata toista kuinka paljon vaan eikä toinen lyö. Suosittelen eroa siinäkin tapauksessa ja käytöskoulutusta naiselle. Mutta muuten kuin parisuhteessa väkivaltaan saa mun mielestä aina vastata väkivallalla. Jos nainen käy päälle, turpaan vaan. Aika samoilla linjoilla oon Baarikellon kanssa. Tietty aina parempi, jos oot treenannu vaikka judoo, saat nätin maahanviennin ja sivusidonnan siksi kunnes hyökkääjä on rauhoittunut, mutta muuten vaan nyrkki naamariin. Varsinkin kun jotku on kännissä ihan hysteerisiä, ei miehen tartte karkuunkaan lähteä, kyllä siinä pitää saada puolustautua. Sit tässä oli juttua siitä taksijonotilanteesta. (Sori en saanut quotattua, pitää kattoo miten se tapahtuu) No, mun mielipide on että tottahan miehen pitää siinä tilanteessa taltuttaa hyökkääjä keinolla millä hyvänsä, oli se sitten mies tai nainen. Mikä mies se sellainen on, joka ei puolusta tyttöystäväänsä?!! EI MIKÄÄN! Vai vielä pitäis miettii syytteitä tai sitä et joku tulee lyömään sinua?!! Mä en kattois kahta sekunttia miestä, joka seisoo tumput suorina tai yrittää selvitä tilanteesta puhumalla, kun joku käy mun kimppuun. Se on kyllä ihan selviö. Sit tuli vielä mieleen sellanen juttu, että jollain naisilla on ärsyttävänä tapana riidan aikana tarttua. En tiedä kuin yleistä on, oon aina seurustellu vaan miesten kanssa

;) . Tarkotan sellaista sanojen tehostamista olkavarteen tarttumisella, pienellä tönimisellä ym. Oma äiti vaan oli tällanen ja siitä saatiin osamme myös me lapset isän lisäksi. Tässäkin on tarkoitus satuttaa toista, ja luulen että nämä naiset saattais lyödä kunnollakin jos olisivat fyysisesti miestään vahvempia. Riidellessä pitäis pitää ne kädet kurissa täysin, oikeus fyysiseen koskemattomuuteen on kaikilla.
:offtopic: Mielettömän hyvää porukkaa muuten täällä pakkiksella, oon vasta joku viikko sitte löytäny tänne... :)

Itse olen sillä kannalla että naisia ei saa lyödä...Itse olen kokenut tämän perheväkivallan hyvin läheltä ja lupaan että jos näin vielä että naista löydään niin varmasti olen se ensimmäinen joka puuttuu...oli resursseja tai ei...Mutta kun miettii pitempään,niin on kai sellainenkin tilanne milloin naisen lyöminen on vaihtoehto...esim.Nainen hyökkää puukon kanssa kimppuun ja ainoa vaihtoehto olisi lyöminen..nojoo,spekuloidaan vaan...:)

Älä myy itseäsi (=periaatteitasi) miehen takia, joka kohtelee sua huonosti.

Väkivaltaa on kahdenlaista, fyysistä ja psyykkistä.
Vaikka nämä äkkiseltään näyttävät olevan toisistaan mailien päässä, niin näin ei kuitenkaan ole.

Psyykkinen väkivalta aiheuttaa myös fyysisiä oireita, ja fyysinen vastaavasti psyykkisiä.

Jos vaikkapa nainen "penkkaa 200 kg" verbaalisesti, miehen kyetessä 40 kg murahduksiin, ei riitely etene ääntelemällä kovin tasapuolisesti.
Jos tätä jatkuu pidempään, alkaa tällä heikommalla osapuolella ns. "v*****skäyrä" nousemaan.
Jos ko. käyrä on päivätolkulla pysyvästi ylhäällä alkaa se tuntumaan fyysiselläkin puolella.
Verenpaine / pulssi kohollaan, ruuansulatus tökkii, olo vetämätön, vastustuskyky heikkenee.
Jos tällöin ei mies viimeistään älyä irtautua suhteesta, saattaa vorossa olla se ainoa keino jossa hän on hyvä naiseen nähden.

Tämä esimerkki on vain yksi niistä moninaisista lyömiseen päättyvistä tilanteista.
Jos tilanne kulkeutuisi kutakuinkin kuten edellä esitin, niin enpä kovin vahvasti menisi miestä tuomitsemaan.

Mutta jos tilanne on kuten Namulla, mies kännäämällä / kuurilla vetää pollan sekasin, ja rupeaa väkivaltaiseksi, niin tähän ei todellakaan ole kuin yksi oikea ratkaisu...JÄTÄ SE MIES !!!!!
Teille ei ole luvassa onnellista tulevaisuutta.

PS. Känni ei tuo lohtua eroon, mutta kunnon treeni salilla "laskee" tressihormoonimäärää mukavasti.

Hyvähän tässä on jeesustella tilanteesta, joka on itselle täysin absurdi. Reilu parikymppisenä muutaman tyttöystävän kanssa seurustelleena en ole ollut lähelläkään tilannetta, jossa olisi edes tullut mieleen lyödä sitä omaa mussukkaa.

Mutta entä parinkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen? Naimisissa, lapset tehty mutta he vihaavat sinua, seksielämä kuollut, terveys pettänyt, stressi, duuni ja lainat painaa päälle ja himassa se ihana kämmenellä pidettävä kukkanen on muuttunut lihavaksi nalkuttavaksi ämmäksi, joka tietää heikoimmat kohtasi ja niitä riitatilanteessa säälimättä käyttää kunnes olet raivostumisen partaalla ja toivot että itsehillintäsi ei petä. Eikö kertaakaan ole ollut yhtään tilannetta, että asiat eivät olisikaan mennyt aivan suunnitellusti vaan selkeästi omien periaatteiden vastaisesti?

No ehkä niin ei ikinä käy. Toivottavasti. Vai ei tietenkään käy?
Itse en voi näin sanoa vielä. Todellakin toivon niin.
Jos kaiken tuon jälkeen voi kirkkain silmin sanoa ettei ikinä edes ole tullut mieleen lyödä naista, voi vain onnitella upeasta elämästä.
Jos se on käynyt mielessä mutta itsehillintä aina pitänyt, voi edelleen onnitella hienosta työstä.
Jos et tässä onnistunut, olet arvoton paska. Yksi epäonninen hetki ja et ole enää mies. Et juurikaan edes ihminen. Vaimosi tulee ehdottomasti jättää sinut ja viedä lapset, koira ja talo. Kaikki maailman muut miehet ovat oikeutettuja hakkaamaan sinut saunan takana kilon paloiksi. Teit väärin, sehän nyt on selvä. Mutta että tuo epäonninen heikkouden hetki pyyhki koko elämäsi pois? Kyllä, toivottavasti palat helvetissä.

henkinen ja ruumiillinen väkivalta

Kumpikin ihan perseestä, enkä suostu sellaisen osapuoleksi hetkeäkään. Exälläni oli joskus alkuaikoina jostain opittu hölmö tapa läpsiä avokämmenellä minuun päin, ei edes yrittänyt voimalla lyödä eikä tainnut kertaakaan osua. Mutta väistellä sai silti. Tätä toistui kuitenkin muutamia kertoja jossain kiistatilanteissa, ja koin sen väistelyn epämiellyttäväksi ja nöyryyttäväksi varsinkin kun sitä tapahtui vielä muiden nähden. Niimpä sanoin että jos tuo toistuu vielä yhdenkin kerran, tämä suhde loppuu. Ei toistunut. Sitten jossain vaiheessa oli henkistä väkivaltaa, nälvimistä yms. Sama juttu. Sanoin että minulle ei puhuta noin. Ja kas! Nainen oppi! Yhtälailla mies voi lähteä teräväkielisen naisen luota, ennenkuin pinna katkeaa. Loukkaamista yms. ei kannata kuunnella, koska joka sellaista harrastaa, ei rakasta tai ei ymmärrä tästä elämästä muutenkaan yhtään mitään.
No, suhde on nyt muista syistä ohi. Ajattelin vaan kirjottaa tämän tänne, sanoakseni että minkäänlaista alistamista, haukkumista, halveksuntaa saatika lyömistä ei pidä hyväksyä keneltäkään. Koskee myös kaikenlaista työpaikkakiusaamista yms. Ei mieheltä, ei naiselta, ei lapselta. Ei myöskään itseltään. Miestä lyövä mies on aivan yhtä älykääpiö kuin naista tai lasta lyövä. Taksijonossa pitää saada seistä ilman pelkoa väkivallasta. Mutta itseään saa puolustaa, tilanteen vaatimalla tavalla.

Mies voi tykittää roinaa perseeseen ja ajella munakarvansa, mutta se joka kerran läppäsee tai pettää naista, ei ole mies. :arvi:

Kaikki pariskunnat riitelee. Ei siitä mihinkään pääse.
Mutta jos mies edes raivoissaan pystyy tönimään / läimäisemään / retuuttamaan naista, niin hänellä on silloin matalampi kynnys tehdä pahempaakin jälkeä.
Vaikka kaveri olisikin raittiina lempeä kuin nukkuva lammas, niin humalassa hän voi hyvin laittaa naisen purukaluston uusittavaksi.

Vaikuttaa, että namu on miehensä pauloissa, kuten monet monet muutkin naiset, on valmis kestämään säännölliset mutta harvakseltaan tapahtuvat fyysiset riidat ja niiden hinnan, koska mies hyvinä päivinään on mukava ja luo - ristiriitaisesti kyllä - jatkuvuuden ja turvallisuudentunnetta suhteeseen.

Tajua nyt namu se, että mies, joka on lyönyt kerran, saattaa oppia siitä,, katua ja uudistua sekä lopettaa ajoissa.
Mutta mies, joka on lyönyt kahdesti, lyö todennäköisesti kolmannenkin kerran.

Täytyypä minunkin sitten avautua. Minä peräänkuulutan TEKOJA...jokainen tekee virheitä, pahojakin virheitä, mutta pitääkö yhdestä virheestä viedä saunantaakse hakattavaksi...minun mielestäni EI pidä! Jos mies/nainen vaikka humalassa käy kimppuun tai on väkivaltainen, pitää sille juomisellä tehdä jotain. Jos tämä kyseinen henkilö ei ole valmis mitenkään muuttamaan alkoholinkäyttöään ei siinä mun mielestä mitkään anteeksipyynnöt paljoa paina! Pitää ottaa aikalisä sen juomisen kanssa, tai ehkä se alkoholi ei sovi ollenkaan?!? Muutaman kuukauden kokeilee olla täysin ilman, taikka sitten ihan sillä pari saunabisseä/lasi vinkkua linjalla, siis käytännössä selvinpäin! Tämä ei isoa lovea tee kenenkään elämään ja jos tähän ei ole valmis niin on mun mielestä silloin kyse alkoholiongelmasta ja alkoholihan on se "syy" mitä moni tekoihinsa käyttää (ja jos oikeen kukin miettii niin suurin osa on sitä itsekin johonkin syynä käyttänyt), eli jos ei ole valmis mitään uhraamaan sen suhten eteen, ei se suhde silloin paljon merkitse ja sitten vaan kumppani kiertoon!!

Mutta mun mielestä jokainen ansaitsee mahdollisuuden, enkä tällä nyt tarkota puolustavani vaimonhakkaajia yms. Kyllä sitä on vielä suuri ero lyönnillä ja hakkaamisella ja kukin varmaankin kohdallaan asiaa mietittyään erottaa kummasta on kysymys...jälkimmäisen pistäisin vaihtoon heti ja ensimmäiselle antaisin mahdollisuuden...

Ja naisella ei sen suurempaa oikeutta ole lyömiseen kuin miehelläkään...

Ja täällä on moneen kertaan todettu, miten helppo on sanoa tekevänsä näin ja näin jos tulee paha tilanne, mitä kukin sitten tekee onkin ihan eri asia, eikös jossakin ole tutkittu että kolme viihdestä unohtaa hätänumeronkin kun sitä oikeesti todella tarvitaan...

Että pidetään järki kädessä tässkin asiassa ja ainahan sitä on apua saatavissa, lääkärit yms. joilla on vaitiolovelvollisuus, jotenka ne jutut eivät muiden tietoon mene!! Suuri on kynnys mennä lääkärin juttusille tiedän sen, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että työstressi siihen ajoi enkä sitä kadu että lääkärissä kävin ja sain pari viikkoa huilia...

Ja nyt vaikenen toistaiseksi...

Originally posted by Hannibal
Mies voi tykittää roinaa perseeseen ja ajella munakarvansa, mutta se joka kerran läppäsee tai pettää naista, ei ole mies. :arvi:

Erittäin hyvin sanottu siellä perällä.:kippis1:

Originally posted by Neuvostoliitto
Reipas avokämmen dogistailissa? Joskus jopa suotavaa...

:kuvia:
:lol2:

Mielestäni nainen joka jää väkivaltaiseen suhteeseen on vähintään yhtä idiootti ja terapiaa kaipaava mitä hakkaava mieskin.

Lähde vielä kun pystyt tekemään sen omin jaloin!

Kyllä toikin on niin tapauskohtaista toi naisten "hakkaaminen", minä ymmärrän ainakin tietyissä tilanteissa jos mies läppäsee naista avokämmenellä, eli ei lyö niinkuin miestä, vaan läppäsee, toisten mielestä sekin on hakkaamista.
En viittaa mitenkään viestiketjun aloittajaan,mutta jotkut naiset ärsyttää niin pitkään että toisella palaa hihat täysin, ja tekee jotain vitun tyhmää sen takia.
Sitten on myös naisia jotka on isompia ja vahvempia ja miehekkäämpiä kuin suurin osa miehistä, siinä ei jää juurikaan muuta vaihtoehtoa kuin lyödä tai juosta karkuun, eli valitset kumman tien tahansa niin et ole mies!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom