Perheväkivalta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Namu
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by farmiankka

:offtopic: Tuohon tilanteeseen taas jos nainen alkaa lyömään, niin itse olen käyttänyt seuraavaa keinoa. Väistele naisen huitaisut, ja tarttuile tisseihin kiinni. Tarttuessa tosin kannattaa muistaa laittaa etujalka hieman poikittain ettei tule osumaa arkaa paikkaan, ja ettet jää leipomaan pitkäksi aikaa, vaan pari puristusta ja taka- askel. Jatka niin kauan kunnes tyttö rauhoittuu.

Loistava neuvo! :worship:
Paljon mieluummin ottaa niskaansa naisen käpälöinti kuin pahoinpitelysyytökset! :love:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Cthulhu
Luin aikoinaan mielenkiintoisen artikkelin jossa puhuttiin miehistä jotka eivät omasta mielestään voi lyödä naista oli tilanne mikä tahansa.

Serious :offtopic:

Itsellä tuli ajateltua asioita uudestaan erään vihreässä tuulipukutemppelissä tapahtuneen välikohtauksen takia. Pitkänhuiskea naikkonen napattiin myymäläetsivän toimesta juuri ennen ovea( siis sitä tavallista välikköovea siinä sen pyörivän karusellioven vieressä). Tämä etsivä/whatever ei saanut pidäteltyä muijaa käytännössä oikein ollenkaan hallinnassa. Kohta paikalla oli kaupan puolesta lisävahvistuksena kaksi täysi-ikäistä jannua. Siitä huolimatta muija pisteli potkimalla palasiksi sekä ulko- että sisäoven lasin ja saatiin pidettyä edes jotenkin hallinnassa vasta, kun tämä tehotrio istui ja makasi tämän naisen päällä. Siinä olisi toki voinut kokeilla sitä puristus tississä-jalat ristissä-haista maista kesä-tupakatta totta kai-tyyliä.:david:

Aineissa tai ei, seurustelukaveri tai ei, jos ei muu auta, niin turpaan saa pistää.

Originally posted by Namu
Huomaan kyllä, että oma psyykeni on muuttunut näiden riepottelujen jälkeen, koska pelkään häntä tietyissä tilanteissa.

Huh huh.

Pelkästään tässä lauseessa kiteytät suhteenne laadun hyvinkin ytimekkäästi eli olkoon tähän tilanteeseen johtaneet syyt mitkä hyvänsä, niin pelko ei todellakaan kuulu terveen parisuhteen rakennuspalettiin.

Älä jää tuleen makaamaan.

Alkaa mennä vähän ohi aiheesta, mutta kuitenkin. Olen taksijonossa pari kertaa nähnyt, kuinka muija haastaa riittaa miehelle ihan vaan sen takia, koska naista ei saa lyödä. Itsen en todellakaan tiedä mitä tollasessa tilanteessa tekisi.

Minulla on aina ollut se periaate, että jos mies käyttäytyy minua kohtaan väkivaltaisesti niin jätän hänet välittömästi. Nyt olen kuitenkin antamassa periksi tästä periaatteesta ja jatkamassa suhdetta. Olenko hullu? Onko kellään vastaavia kokemuksia? Tiedän, että osaan olla inhottava suustani, mutta oikeuttaako se väkivaltaan? Mitä mieltä olette miehestä, joka lyö/tönii naista tai hajoittaa tavaroitani?

Kyse ei ilmeisesti olekaan yhdesta kerrasta?

Kannattaa tosiaan laittaa mies vaihtoon vielä kun tosiaan pystyt,
Kerroit tossa että mies treenaa ja kuurittelee eli voimaakin luultavasti löytyy aika reilusti, mitäs jos se seuraavan kerran saakin kunnon raivon päälle selviääkö siitä hengissä?

Ei tosiaan kannata tuhlata ainoata elämäänsä jonkun paskahousun nyrkkeilysäkkinä.

Originally posted by Taisteluahven
Alkaa mennä vähän ohi aiheesta, mutta kuitenkin. Olen taksijonossa pari kertaa nähnyt, kuinka muija haastaa riittaa miehelle ihan vaan sen takia, koska naista ei saa lyödä. Itsen en todellakaan tiedä mitä tollasessa tilanteessa tekisi.

Kannattaa kuunnella, se voi olla hyvää viihdettä. Tai vittuilet täysillä takaisin. Ei kannata sietää paskaa keneltäkään, ellei ole hyvää syytä.

Semmoset naiset pitäs raahata tukasta kadulle ja potkia kuoliaaksi.

Pohdiskelin jonkin aikaa ,että kannattaako tälläiseen ruveta interwebin kautta sekaantumaan, mutta kannanpa sitten oman lusikkani soppaan.

Se mikä oma kokemukseni kavereistani ja omasta perheestäni on, on että ihmiset jotka ovat taipuvaisia väkivaltaan ketä tai mitä tahansa kohtaan ratkovat myös ongelmat kotonansa helposti väkivallan avulla.

Ja muutos parempaan on ikävä kyllä poikkeus säännöstä...

Eiköhän teidän molempien kannalta olisi kaikkein parasta ,että suhteenne laitettaisiin poikki ja ette edes yrittäisi setviä asiaa muilla tavoin.

Sillä pahin vaihtoehto on ,että sovitte ja miehesi on aidosti pahoillaan, mutta kohta taas heilahtaa ja sama uudestaan ,mutta otteet kovenevat ja kumpikin voi koko ajan vain huonommin.

Mitenkään pelkoasi vähättelemättä voin kumminkin kokemuksesta sanoa sen ,että monasti nainen jota on pahoinpidelty puolisonsa toimesta pelkää miestään "liikaa", eli ei pahoinpitelijä ole kaikkivoipa kostonenkeli jolle kukaan ei voi mitään ja jota ei pääse pakoon.

Jos asutte yhdessä tai jommalla kummalla on tavaroita toisen luona niin ota vaikka joku riskimpi kaverisi mukaan kun haet/annat tavaroita.

Ja sekä mikä myös kannattaa muistaa on se ,että ellei mies ole aikaisemmin oikeasti tappanut ketään tai muuten omaa historiaa sosiopaattisesta käyttäytymisestä niin uhkailut ovat yleensä vailla katetta.

Tuskin tästä hirveästi hyötyä on ,mutta tulipahan sanottua jotakin.

Originally posted by Taisteluahven

Ja tilanne muuttuu vieläkin mielenkiintoisemmaksi kun joku nainen alkaa haastamaan riitaa ja hyökkää suinpäin toisen naisen kimppuun tuossa samaisessa taksijonossa. Toinen nainen sattuu olemaan sinun tyttöystäväsi/vaimosi ja puolta pienempi kuin hyökkääjä. Olettakaamme että kyseessä on senverran raivotautinen tapaus että "ota olkapäistä kiinni ja pitele hellästi paikallaan samalla kun puhut järkeä" ei toimi. Rakkaasi nenä vuotaa verta, silmä on muurautumassa umpeen ja lisää on tulossa. Eikö naista todellakaan saa missään tilanteessa lyödä?

Originally posted by dogi
Olettakaamme että kyseessä on senverran raivotautinen tapaus että "ota olkapäistä kiinni ja pitele hellästi paikallaan samalla kun puhut järkeä" ei toimi. Rakkaasi nenä vuotaa verta, silmä on muurautumassa umpeen ja lisää on tulossa. Eikö naista todellakaan saa missään tilanteessa lyödä?

Alkaistko sinä oikeasti mättämään tätä raivotautista naista nyrkillä? Mitä luulet sen jälkeen tapahtuvan??

a) taustalta tulee vielä isompi kaveri ja kouluttaa sinua "naistenhakkaajana"
b) tämä raivotautinen nostaa sinua vastaan jonkun syytteen
c) jotain muuta, mitä?

Luulen kuitenkin, että asiallinen toiminta toimii tässäkin tapauksessa parhaiten.. eli raivotautinen siististi sivuun ja sitten sovitte jatkotoimenpiteistä/lähdette naisesi kanssa menee..

Tässäpä se vitsi juuri onkin, että kun hän ei ole tällainen. Hän on äkkipikainen luonteeltaan ja varsinkin silloin kun on kuurilla (ja esim. juomassa). Asia on vaan niin äärettömän häpeällistä. En voi sanoa kellekään ystävistäni että hän on kohdellut minua huonosti koska se hävettää niin paljon. Huomaan kyllä, että oma psyykeni on muuttunut näiden riepottelujen jälkeen, koska pelkään häntä tietyissä tilanteissa. Koskaan ei ole kuitenkaan ollut mustaa silmää tai mitään "vakavampaa", jos ei mustelmia kädessä tai jalassa tai sormenjälkiä niskassa oteta lukuun.

Eiköhän kannattaisi panostaa hieman tärkeämpiin asioihin kun keiton vetoon ja kuuritteluun, jos ongelmat johtuvat niistä.

Viinan kans voi pitää hauskaa ilman ongelmia, kuurilla voi kasvaa ilman ongelmia, mutta molempia pitää osata käyttää ja kaikille ei sovi edes toinen näistä.

Ei noiden takia kannatta kuitenkaan rakkaudesta luopua, kai tuo nyt pitäis jokaisen tajuta.

Anyway, fiilikset Namun puolella. Toivottavasti homma selviää ilman suurempaa dramatiikkaa.

Originally posted by dogi
Eikö naista todellakaan saa missään tilanteessa lyödä?

No lain mukaan varmaan ei, niin kuin ei miestäkään. Jokaisen oma mielipide sitten on taas ihan eri asia. Mielestäni saa hyökkääjää sukupuoleen katsomatta tempaista lättyyn, jos ei ole muuta vaihtoehtoa. Kyllähän kuvailemassasi tilanteessa voi vielä muutakin tehdä kuin lyödä, on siinä "pitelee hellästi paikallaan" ja "apilaksella naamaan" vaihtoehtojen välillä vielä liikkumavaraa.

Originally posted by Baarikello
En tiedä sitten, millaista tuo käytös on perusteiltaan, mutta mahtaneekohan siihen löytyä sitten jotain logiikkaa....Esim. sanotaan, että nainen ei suostu kuuntelemaan tai muutoin keskustelemaan räkyttämiseltään ja asian pakoilultaan. Mies tarraa naista käsistä kiinni, istuttaa naisen paikoilleen ja ikään kuin "pakottaa" keskustelemaan. Väkivaltaa vai voimankäyttöä?

Tässä threadissa (minä mukaan lukien) taidettiin käsittää, että kyse on hakkaamisesta, mutta siitä ei ilmeisesti olekaan kyse. Vai...?

Kavereiden kanssa en suosittelisi asioista jauhamaan. Voi hävettää myöhemmin vielä enemmän.

Niin, sen käsityksen tässä nyt alkuun sai että kyseessä on joku naistenhakkaaja? Millaisissa tilanteissa mies siis käyttäytyy noin? Käy kimppuun ihan yhtäkkiä ilman mitään syytä? Ja sinä et itse ole koskaan lyönyt, potkinut tai muuten satuttanut häntä fyysisesti? Etkä ole provosoinut häntä mitenkään tällaiseen käytökseen?

Eräs Ex-tyttöystäväni löi mua hyvin sujuneen baari-illan jälkeen korvaan nyrkillä niin että korvakäytävään alkoi vuotaa verta. Syynä oli se että joku nainen oli katsonut mua liian pitkään baarissa. Aamulla kun tyyny oli sitten veressä niin säikähti aika helvetisti. En nyt puolustele miesten väkivaltaista käytöstä, mutta näissä asioissa kuulee usein näitä puolitotuuksia ja naisen versioita asiasta. Jos asia tosiaan on niin kuin Namu sen ensialkuun selitti, niin kannattaa harkita suhteen lopettamista. Jos ei, niin olisi mukava kuulla koko totuus asiasta.

Itse tinttasen naista siinä missä miestäkin. Toisaalta täytyy sanoa, että ei kohta 24 vuoteen ole tullut tilannetta, jolloin olisin edes miestä lyönyt, saati sitten naista. Käsittämätöntä, että nainen saisi sellaisen lyömättömyys-panssarin takaa vittuilla ja potkia miestä kuin vierasta sikaa ja äijän pitäisi vaan siinä miettiä, notta mitähän tässä nyt tekisin, kun tulee iskua vasemmalta ja oikealta, alhaalta ja ylhäältä. Jos ottaa vähän tukevamman otteen immeisestä, niin mustelmathan siitä jää ja taas on äijä se pahis. Byhyy! Paree olla tyttelöidenkin kettuilematta ja provosoimatta äijiä loputtomiin, jos ei siedä selkäsaunaa. Ja tällä en tietenkään viittaa Namun tilanteeseen. Namuna kyllä lähtisin samoin tein suhteesta ulos, jos kotonaansa saa peljätä. Niin yksinkertaista se on!

Originally posted by voda
Alkaistko sinä oikeasti mättämään tätä raivotautista naista nyrkillä? Mitä luulet sen jälkeen tapahtuvan??

a) taustalta tulee vielä isompi kaveri ja kouluttaa sinua "naistenhakkaajana"
b) tämä raivotautinen nostaa sinua vastaan jonkun syytteen
c) jotain muuta, mitä?

Luulen kuitenkin, että asiallinen toiminta toimii tässäkin tapauksessa parhaiten.. eli raivotautinen siististi sivuun ja sitten sovitte jatkotoimenpiteistä/lähdette naisesi kanssa menee..

Ei, en varmaankaan alkaisi. Ainakaan heti ensimmäisenä keinona. Täällä internjetissä on kuitenkin niin mahdottoman helppo "siirtää joku siististi sivuun ja sitten miettiä että mitä tehtäisiin". Lähinnä se kirvoitti minut kirjoittamaan. Periaatteilla on hauska leikkiä, ainakin periaatteessa. Tai sanotaan näin että niistä on virtuaaliympäristössä huomattavasti vaikeampi joustaa / helpompi pitää kiinni.

Noihin antamiisi vaihtoehtoihin voisin todeta että:

a) Sikäli kun tyttöystäväni/vaimoni pieksäminen sillä loppuisi niin hyvä, mieluummin otan itse iskua kun annan häntä hakata. Mites sinä?

b) Sama juttu. Jos vaihtoehtona on se että parempi puolisko ottaa turpaan niin luuletko että jään seisomaan tumput taskuissa jonkun syytteen pelossa?

c) Varmaan jotain pahempaakin. Otan lyömisen sijaan jonkun muodikkaan otteen hyökkääjästä ja tökkään käteni tuulipuvun takin läpi työntyneeseen käytettyyn ruiskuun ja saan mukavia kavereita loppuelämäksi. Esimerkiksi.

Esim. kaupan työntekijänä / vartijana / portsarina / mitä vaan on sikäli helpompaa että velvollisuus, pakko, toimia ei ole samaa luokkaa kuin silloin jos lähimmäisiä uhkaa vaara ja näin noita tilanteita varten luodut käyttäytymismallit eivät oikein toimi..

Alkaa menemään aika rajusti :offtopic: , pahoittelen.

Samaa mieltä Hammerheadin kanssa: viinan juonti ja kuurittelut pois, jos ei osaa käyttäytyä ihmismäisesti.

Jos minä olisin sinä Namu, niin vaatisin kuurittelujen ja viinan juonnin lopettamasta KOKONAAN ja kenties jotain terapiaa. Eihän se nyt ole ihan tervettä jos täytyy asioita väkivallan avulla hoitaa, niinkuin ei henkinen väkivaltakaan...

Edit: Niin helpointa olis varmaan lopettaa suhde.

Originally posted by julios
Ja sinä et itse ole koskaan lyönyt, potkinut tai muuten satuttanut häntä fyysisesti? Etkä ole provosoinut häntä mitenkään tällaiseen käytökseen?

IMO sillä ei ole merkitystä. Suhde jossa on väkivaltaa puolin tai toisin, provosoituna tai ilman, ei ole terveellä pohjalla. Poikki, tai molemmat terapiaan.

Naista saa lyödä siinä missä miestäkin. Eli ei saa. Heikomman pahoinpitely on erityisen raukkamaista. Jalkojen välissä roikkuvien vehkeiden laadulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ketä saa ja ketä ei saa lyödä.

Jos tyttöystäväni saisi minut lyömään häntä, lopettaisin itse välittömästi seurustelun hänen kanssaan.
Jonkun tiukemman kädestä kiinni pitämisen takia (josta ilmeisesti tässäkin topicissa oli kyse?) voisi kuitenkin harkita ja keskustella vielä. Sellaisenkin pitää tietysti loppua ja molempien on syytä katsoa peiliin, erityisesti tietysti fyysisen pahoinpitelijän.

Naista lyövää tai pettävää miestä en enää mieheks kutsuisi.:curs:
Jotain on päässä kyllä "miehellä" vikaa, jos pystyy lyömään naista. Kuurittelu ja viina ei riitä tekosyyksi.
Kyseiset aineet ei kuitenkaan niin paljon muuta persoonaa, etteikö miehesi pystyisi lyömään ilmankin niitä, joten lyönnit myöhemmin on hyvinkin mahdollisia. Sinun tilanteessasi en kyllä jatkaisi suhdetta enää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom