Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by tommih
Pitää muistaa, et Mike sedällä on jotain muutakin ollu pelissä, kuin kaurapuuroa;)

Mike setä oli vuonna joskus vuonna 1996 Rantarockissa. Painoin silloin 75kg ja otin penkistä 120kg. Menin sitten kännipäissäni kyselemään kaikilta isoilta portsareilta penkkineuvoja ja eräs poke sanoi tuon mun käyttämän kutossysteemin. Tällä systeemillä Mike setä nosti NATIKKANA penkin 120kg ---> 155kg kehon painon pudotessa 2kg. Sama ralli jatkui sitten dropitellessa ja lopuksi otin 220 salilla ja sen 217,5 kisoissa.

Pitänee ottaa tuo 2x6 kokeiluun.

Mites jos tasapenkin tekee ma, sen kanssa vinopenkissä 3x8, sitten pe kapea penkki, ja ehkä lankku- tai lattiapenkki.
Rokkaako?

Mike:

Ihan mielenkiintoselta vaikuttaa toi 2*6 systeemi näin muutaman viikon jälkeen, tuloksista on vielä paha sanoa mitään. Oli tossa taukoa kun kämmenluu murtu ja tää nopea nousu mitä nyt on ollut johtunee osittain vanhan kunnon takaisin saamisesta...

Oon tehnyt tällaisella systeemillä:

1. päivä Rinta ja hauis
- penkki 2*6 (jälkimmäisellä siis niin monta kun menee)
- vinopenkki 3*8-12
- pari sarjaa peck-deckiä tuntuman mukaan
- hauis tangolla 3*8-12
- hauis keskitetty 3*8-12

2. pv Lepo

3. pv jalat

4. pv lepo

5. pv ojentaja ja olkapäät
- pystypunnerrus käsipainoilla 3*8-12
- Vipunostot sivuille 3*10-12
-Vipari taakse 3* 10-12
-Kapea penkki 2*6
-Ranskalainen 3*8-12
-Ojentajat taljassa pari sarjaa

6. pv lepo

7. pv selkä

8. pv lepo

Parina lepopäivänä aeroobista ja kierrolla vähintään yksi täysi lepopäivä...

Kuulostaako järkevältä ajatellen tätä 2*6 systeemiä?? Tähän asti on ainakin tuntunut hyvältä...

Originally posted by Mike
No kutos systeemissä tehdään 2x6, ei enempää vaikka menisikin. Seuraavalla viikolla sitten lisää rautaa.

No sitten oon pikkusen vielä metässä...jonkun postauksesta sain käsityksen, että toisella sarjalla tehään yli kuuden jos vaan menee, mutta se eka sarja on aina se kuus...eli oonko väärässä???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No otetaanpa tässä esimerkiksi vaikka keskiverto somali Joka vetää pulleena Pojkana
50kg penkistä
Elikkä kuinka suurilla painoilla pojan pitäisi nostaa 2x6 ?

Originally posted by Juha1
No otetaanpa tässä esimerkiksi vaikka keskiverto somali Joka vetää pulleena Pojkana
50kg penkistä
Elikkä kuinka suurilla painoilla pojan pitäisi nostaa 2x6 ?

Tota on vaikeeta sanoa, koska jokaisella on erilainen kestävyys.
Itsellä se olisi jotain 35-40kg..

Originally posted by FroZ
oot =)

eli yli kuuden ei tehtä missään vaiheessa... ja jos ekalla sarjalla et saakkaan kuutta.. niin vähennät sen verran painoja että saat toisella sarjalla sen kuus...

No en mä sinne mettään oo ehtinyt mennä kun vasta kolme viikkoa...täytyypä kokeilla sitten tällä tavalla...kuulostaa ainakin ihan järkevältä..

Ootko itse saanut minkälaista kehitystä aikaseen tällä systeemillä??

Entä muut???

mike meneekö sulla joskus siis sillain että eka 1x6 ja sit tol toisel saatkin vaikka vaan 5 toistoo niin tällöin ilmeisestikin pidetään painot samoissa lukemissa kuin aiemminkin?

ja mikä olis hyvä liike tohon lattia penkin tilalle kun ei sitä ole oikeen mahdollisuutta tehdä..
kapea penkki? ja teetkö ojentaja päivänä siis mitä muita liikkeitä?

Originally posted by timba79

Ootko itse saanut minkälaista kehitystä aikaseen tällä systeemillä??

kyllä sillä kehitystä tuli, pari kertaa kävi niin että joutui hinkkaamaan pari vkoa samoilla painoilla.... muuten sai seuraavalla vkolla kyllä iskeä aina 2.5kg lisää tankoon, jos alkaa tökkiä niin kandee kattoo että ruoka/lepo on kunnossa jne...
tosin jokainen ihminenhän on yksilö..

Originally posted by uuu

eka 1x6 ja sit tol toisel saatkin vaikka vaan 5 toistoo niin tällöin ilmeisestikin pidetään painot samoissa lukemissa kuin aiemminkin?

juuri noin, eli seuraava vko samoilla painoilla ja jos vieläkään ei tule 2x6 niin hangataan vielä sitäkin seuraava vko samoilla painoilla.. jne jne ...
jos painolla saa 2x6 läpi niin sit lisää painoo tankoon seuraavalla vkolla.Originally posted by timba79

Itse aikoinaan kun alottelin niin hilasin penkin 50kg alotuksesta suht nopeesti tuonne 120kg seuraavalla tekniikalla:

penkissä pyrittiin kuuden toiston sarjaan tietyllä painolla. Sitten päälle pari pidempää sarjaa hieman kevyemmällä painolla ja sit käsipaino punnerruksia ja ristikkäistaljaa päälle.

Heti kun reenissä ekassa kovassa sarjassa menee se kuusi toistoa, niin seuraavaan reeniin ekaan sarjaan lisätään 5kg!

Käytännössä toiminut monella mukavasti!

Seuraava tekniikka on varmaan tullut esille aikaisemmin ja toi minulle monta lisätoistoa per sarja:

Kun teet penkkiä ja lasket tankoa rinnalle, mieti mielessäsi ainoastaan työntöön ryhtymistä. Kun tanko sitten on tarpeeksi alhaalla, huuda mielessäsi: "YLÖÖÖS!!!" ja työnnä HETI täysillä paino ylös. On tärkeää ettei tanko lepää ala-asennossa vaan on heti vastaliikkeessä, tai ettet murehdi kuinka paljon tangossa on ja miten heikolta tuntuu tänään tms häiritsevää.

YLÖÖÖÖS!!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom