Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by XXL
On tärkeää ettei tanko lepää ala-asennossa vaan on heti vastaliikkeessä,

YLÖÖÖÖS!!!

Tosimiehet pysäyttää sen tangon ala-asennossa. Räjähtävyys pätee silti, eli pitäisi saada mahdollisimman kova kiihtyvyys sille tangolle heti alussa.

Originally posted by Heikko
Tosimiehet pysäyttää sen tangon ala-asennossa. Räjähtävyys pätee silti, eli pitäisi saada mahdollisimman kova kiihtyvyys sille tangolle heti alussa.
Kuinkas se on, kun pidän varmistusrautoja penkin sivuilla. Säädettävät pykälä on ikävän harvassa, niin jouduin aina pysäyttämään tangon juuri ennen rintaan kosketusta. Raurat ovat puolen sentin tarkkuudella samalla korkeudella kun tangon paikka rinnalla. Pompautus ei onnistu siis, kuuluu vaan raudan kolinaa silloin :). Tämä varmaan syö maksimitulosta, mutta onko reenille sinänsä haittaa tuosta?

Originally posted by Heikko

Pysäytyksellä menetetään jonkinverran nopeusvoimaa, koska silloin ei kehitetä lainkaan lihasjoustosta saatavaa ominaisuutta. Tästä syystä yleensä hyppijät ja muut nopeusvoimalajin harrastajat pomppivat, tai hyppäävät pieneltä korokkeelta alas josta varsinainen ponnistus. Ei yleensä pelkkiä staattisia lähtöjä. Tästä voisi kuvitella sen, että mitä parempi nopeusvoima, sen enemmän tuloksesta pysäytyksellä menee. Tosin suurempi vaikutus on luultavasti sillä penkissä, onko rintalihakset noston paras vai huonoin ryhmä.

Originally posted by Sumppari
Tästä voisi kuvitella sen, että mitä parempi nopeusvoima, sen enemmän tuloksesta pysäytyksellä menee. Tosin suurempi vaikutus on luultavasti sillä penkissä, onko rintalihakset noston paras vai huonoin ryhmä.

Luulen kanssa, että tuo nopeusvoima hyödyttäisi enemmän siinä, kun lähdetään liikkeelle rinnalta ilman sitä alaslaskua ja submaksimaalisella painolla. Mitä enemmän maksimivoimaa, sitä enemmän maksimivoimaa penkkipunnerruksella mitattaessa rautaa liikkuu - kärjistettynä. :)

Originally posted by Mike
Mike setä oli vuonna joskus vuonna 1996 Rantarockissa. Painoin silloin 75kg ja otin penkistä 120kg. Menin sitten kännipäissäni kyselemään kaikilta isoilta portsareilta penkkineuvoja ja eräs poke sanoi tuon mun käyttämän kutossysteemin. Tällä systeemillä Mike setä nosti NATIKKANA penkin 120kg ---> 155kg kehon painon pudotessa 2kg. Sama ralli jatkui sitten dropitellessa ja lopuksi otin 220 salilla ja sen 217,5 kisoissa.

Kuinkas kauan olit käyny salilla kun sait tuon 120?

Originally posted by Mike
Mike setä oli vuonna joskus vuonna 1996 Rantarockissa.

Olitko vaasan rantarockissa? ja sattuisko olemaan vilponen keneltä kysyit noita ohjeita? eli amarillon portsari?

Kysäsenpä tässä samalla mitä mieltä jengi on allaolevasta "shokkihoidosta"? Se on jonkinasteinen kopio eräässä Bodaus-lehdessä olleesta (jonkun vuoden takainen) ohjelmasta.

1. viikko 2 x 6 75%
2. viikko 3 x 5 80%
3. viikko 4 x 4 85%
4. viikko 5 x 3 90%
5. viikko 6 x 2 95%
6. viikko 6 x 1 100%
7. viikko 1 x 1 105%

Itselläni toimi kun edellisen kerran "ajoin" läpi, tällä hetkellä menossa toinen kierros. Edellisestä on aikaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tähän penkkiin liittyen ajattelin kysyä, että miten tehdään Tate press? Tossa penkkipunnerruksen ABC - ohjelmassa on selitetty se, mutta eihän tosta saa selvää edes naapurin Kalle. Tässä copypastella otettu:

"Toinen ohjelman kevyen päivän liike on ojentajaliike käsipainoilla rystyset vastakkain. Tämä myös Tate press nimellä tunnettu liike on tehokas kyynärseudun vahvistaja. Seiso vinoPenkkiä vasten ja ota käsipainot käsiisi. Laske painot rintaan niin että rystyset ovat vastakkain. Nosta painot ylös ja pidä rystyset yhdessä mahdollisimman ylös asti. Käännä painot vaakatasoon vasta yläasennossa."

Originally posted by Baarikello
Oliskos tästä apua?:)
Liikkeen voi tehdä myös penkillä maaten. Itse pidän siitä versiosta enemmän.

Originally posted by MuscleMemory
Liikkeen voi tehdä myös penkillä maaten. Itse pidän siitä versiosta enemmän.

Tuli vielä mieleen, että voisko sen korvata kokonaan jollain toisella liikkeellä? Toi näyttäs olevan ranteille aika huono, ja ajattelin että miten olis olis vaikka ojentajat köydellä pään takaa? Luulis ottavan aikalailla samaan kohtaan ojentajaa.

Originally posted by Powerhousu
Tuli vielä mieleen, että voisko sen korvata kokonaan jollain toisella liikkeellä?

Taitaapa se melko sama olla, miten nuo ylimääräiset läpsyttelyt tekee. Pääliikkeissä se pihvi kuitenkin lepää.

Originally posted by Powerhousu
Tuli vielä mieleen, että voisko sen korvata kokonaan jollain toisella liikkeellä? Toi näyttäs olevan ranteille aika huono, ja ajattelin että miten olis olis vaikka ojentajat köydellä pään takaa? Luulis ottavan aikalailla samaan kohtaan ojentajaa.
Ei tuo liike minulla ranteisiiin pahemmin ota, ja kaikenlaisia rannekipuja on ollut vuosien varella :pr0n:
Tosin olen Tate pressiä tehnyt lähinnä pienillä painoilla. Kuten Baarikello jo totesi, pääliikkeet ovat perusta ja apuliikkeillä haetaan sitä pumppia ja vaihtelua treeneihin. Näin ainakin minulla.

Originally posted by MuscleMemory
Ei tuo liike minulla ranteisiiin pahemmin ota, ja kaikenlaisia rannekipuja on ollut vuosien varella :pr0n:
Tosin olen Tate pressiä tehnyt lähinnä pienillä painoilla. Kuten Baarikello jo totesi, pääliikkeet ovat perusta ja apuliikkeillä haetaan sitä pumppia ja vaihtelua treeneihin. Näin ainakin minulla.

Ok. Kerran vielä kiitos, ja tässä teille: :love:

Onkos kokemusta siitä että tekee 2*6-systeemin mukaisesti kapean penkin ojentaja päivänä? Ja siten että rintapäivänä tekee normi penkin 2*6 systeemin mukaan. Onko mitään järkeä tehdä näin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom