Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Kraftwerk n
viikko 1
su:
pp 5x50% , 4x60% , 2x3x70% , 5x3x80%
pp 5x55% , 4x65% , 4x4x75%

ke:
pp 6x50% , 5x60% , 2x4x70% , 2x3x75% , 2x2x80% , 2x1x85% , 2x2x80% , 2x3x75% , 4x70% , 5x65% , 6x60% , 7x55% , 8x50%

viikko 2
su:
pp 5x50% , 4x60% , 2x3x70% , 2x2x80% , 3x1x90%
pp 3x50% , 3x60% , 3x70% , 5x2x80%

ke:
pp 5x65% , 4x70 , 2x3x75% , 4x2x85%

viikko 3
su:
pp 4x50% , 4x60% , 2x3x70% , 5x3x75%
pp 5x50% , 5x60% , 5x5x70%

ke:
pp 8x50% ,7x55%, 6x60% ,5x65%, 2x4x70% , 2x3x75% , 2x2x80% , 4x70% , 6x65% , 8x60% , 10x55% , 12x50%

viikko 4
su:
pp 5x50% , 5x60% , 2x4x70% , 5x2x80%

ke:
pp 5x50% , 4x60% , 2x3x70% , 2x2x75% , 3x1x80% , 2x2x75% , 4x70% , 6x60% , 8x50%

viikko 5
su:
pp 5x50% , 3x70% , 3x1x70%

ke:
pp maksimiyritys

-apuliikkeitä kunnon mukaan. Tärkeimpinä ojentajat ja selkä.

Tämä on nyt ehkä tyhmä kysymys, mutta voisiko tän ohjelman toteuttaa niin, että toisena päivänä tekee penkin kapeella?

Originally posted by VilleO
Tämä on nyt ehkä tyhmä kysymys, mutta voisiko tän ohjelman toteuttaa niin, että toisena päivänä tekee penkin kapeella?

Itse pyrin nimenomaan tekemään kaikki sarjat kapealla , että ojentajat vahvistuisivat(kaikki mitkä jaksaa).
Eli kyllä voit ihan hyvin tehdä jokatoisen treenin kapealla.

Originally posted by Kraftwerk n
Itse pyrin nimenomaan tekemään kaikki sarjat kapealla , että ojentajat vahvistuisivat(kaikki mitkä jaksaa).
Eli kyllä voit ihan hyvin tehdä jokatoisen treenin kapealla.

Mitä jos et jaksa? Jätätkö sen sarjan kesken la lähdet tipputtelee vai siirrytkö normaaliin oteleveyteen?
Kun teet kapeella, niin lasketko normaalista vai kapean penan maksimista prosentit?

Oikeesti...

Jätkät planeetta maa kutsuu.....:urjo:

Kaveri on todella kevyt ja ilmeisen ajoittelija ja täällä annetaan aika tieteellisiä (kylläkin varmasti oikeita)neuvoja .
Kaveri joka tämän threadin aloitti sanoi penkkaavansa 80 kg, jonka on kunnioitettava luku, mutta että kähtee tuossa vaiheessa "sairaalloisen erikoisiin" metodeihin ei mielestäni ole perusteltua, niin omasta mielestäni paras vinkki on (huom.omasta mielestäni) MIELENMALTTI JA KÄRSIVÄLLISYYS. :kippis1:

siis tarkennus : kun neuvot menee, kapeeta otetta,siiten ota leveetä seuraavana päivänä 55%,65% sitten tauko ja huomenna keskilevellä 60-90%x3 potenssiin neljä ja muista lattiapennki parittomina päivinä keskikapealla otteella ja 3x90% seuraavana keskilevelä ja sitte.....

Jätkät planeetta maa kutsuu.....:

80kg: nostaminen 90 kg:hen ei tarvitse mytologiaa avukseen :rolleyes:

Originally posted by Pig
On ne hurjia nuo venäläiset, kun kyykynkin tekevät kolme kertaa viikkoon :) ...no nuo painot on tietysti niin pienet, että tuota treeniä vähän aikaa kestäisikin. Ongelma tuossa on vaan se, että treenejähän näyttäisi tulevan tuon mukaan yhdeksän viikossa.

Tietenkin jos tekee pelkän penkin.../B]

Ei ole tarkoitus tehdä tuota ohjelmaa kolmelle liikkeelle yhtä aikaa. Kolme treeniä viikossa on kaikki mitä tarvitsee. Tekee tuota sille liikkeelle jossa on tarkotus kehittyä ja siinä ohella perustreeniä muille lihaksille.

Joka kerta kun itse olen kehittynyt kunnolla jossakin liikkeessä, olen tehnyt sitä liikettä kolme kertaa viikossa. Ohjelmina Korten 3x3, tuo Russian Squat Proqram tai sitten vaan 5x5 kolme kertaa viikossa painoja joka viikko lisäten. Kipeiksi lihakseni ei nuilla ohjelmilla juurikaan tule. Se sopii hyvin mulle, onnistuu lajitreeni suht täysipainoisesti punttitreenin ohella.

Originally posted by Raven
Mitä jos et jaksa? Jätätkö sen sarjan kesken la lähdet tipputtelee vai siirrytkö normaaliin oteleveyteen?
Kun teet kapeella, niin lasketko normaalista vai kapean penan maksimista prosentit?

Mikäli en jaksa kapealla tehdä , levennän otetta. Olen laskenut normaalin penkin maksimista prosentit.
Kapea penkki on kehittynyt hurjasti näin ja sen huomaa paidalla nostettaessa.

Vapaudenpatsas: Ehkä sunkin ois aika opetella treenaamaan , varsinkin kun katsoo noita sun tuloksia.
"MIELENMALTTI JA KÄRSIVÄLLISYYS"??? Don´t do what do , do what I say? Oletpa tosiaan oikea henkilö julistelemaan mitään kärsivällisyydestä ja malttamisesta..

Re: Oikeesti...

Originally posted by vapaudenpatsas

Bannaaminen Pakkotoistolta ei myöskään vaadi kovinkaan paljoa enempää lisävittuilua. Luin sun 30 postia just kaikki läpi ja 95% sisälsi vittuilua jossakin muodossa. Lopeta vittuilu tai sulla ei ole enää mitään asiaa koko palstalle. Ja Kraftwerkin kanssa olen samaa mieltä. Koita ennemminkin ottaa KOKENEILTA treenaajilta vinkkejä vastaan sen sijaan, että keskittyisit lollotteluun ja vittuiluun.

Re: Re: Oikeesti...

Originally posted by Tomi
Bannaaminen Pakkotoistolta ei myöskään vaadi kovinkaan paljoa enempää lisävittuilua. Luin sun 30 postia just kaikki läpi ja 95% sisälsi vittuilua jossakin muodossa. Lopeta vittuilu tai sulla ei ole enää mitään asiaa koko palstalle. Ja Kraftwerkin kanssa olen samaa mieltä. Koita ennemminkin ottaa KOKENEILTA treenaajilta vinkkejä vastaan sen sijaan, että keskittyisit lollotteluun ja vittuiluun.

Hyvä Tomi! Tolla kaverilla tuntuu olevan aina jotain sanottavaa muiden neuvoista, eikä yleensä mitenkään rakentavalla tavalla. Ja vapaudenpatsaan Tulokset ei tosiaan anna aihetta siihen. Jopa mä ( 178/73 ) kyykkään kovemmilla painoilla :)

Rauhotutaas nyt tas vähän :lol2: . Sen verran vielä painotan kantaani tällasiin alle sadankilon penkkien parannuksiin, että back to the basic ja old school toimii hyvin.

Eli teet niinkuin mike sanoi 2 kovaa penkki sarjaa + HYVÄT lämmittelyt ja koita lisätä painoa joka vko pikkasen tai vaikka joka toinen vko. Tee vielä 2 apuliikettä penkkipäivänä rinnalle, mieluiten ylärinalle. Ja jumittamisen estät sillä että, kun tuntuu että painon lisäys ei onnistu, niin pumppaat kevyemmän vkon väliin. ja jatkat seuraavalla vkolla siitä mihin jäi.

Sarjan pituutena toi 6 on hyvä, muuta ite alottaisin koko touhun jostain 10 toistosta, koska silloin on varaa lisätä painoa sarjan lyhenemisen kustannuksella. Eli teet 2 sarjassa aina niin monta kun tulee. varmistaja on hyvä olla. Ja rinta kerran vkoon. Näitä ohjelma virityksiä ja taskulaskimella laskettavia % määriä voi alkaa harrastaa, kun pena on siellä 1,5 sataa kiloa. Ooon katellu meiän salin penkkijannuja, ni kukaan ei laske mitään vitun prosentteja vaan lisäävät painoa joka vko jonkin verran tai pitää samassa.

Joo ja muista pumpata selkää ja muita lihaksia loppu vko.

Jep, jep...

Hei, jos kaveri painaa 53 kg ja penkkaa 90 kg, mistä respectiä, suhde on vallan hyvä. Jos haluaa vapuksi kympin lisää niin tässä tapauksessa veikkaan että helpointa se on syömällä enemmän :) ja penkkaamalla kerran viikossa melkein miten vaan kuhan sarjapituudet ovat pääsääntöisesti alle kymmenen.

edit: niin ja pituus nyt 170

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by nikste
Jep, jep...

Hei, jos kaveri painaa 53 kg ja penkkaa 90 kg, mistä respectiä, suhde on vallan hyvä. Jos haluaa vapuksi kympin lisää niin tässä tapauksessa veikkaan että helpointa se on syömällä enemmän :) ja penkkaamalla kerran viikossa melkein miten vaan kuhan sarjapituudet ovat pääsääntöisesti alle kymmenen.

edit: niin ja pituus nyt 170

Totta hyvin voimaa kokosekseen. Tsemii vaan kyllä se pienikin ponnistaa

Ja mä kun luulin, että mä oon tyhmä joskus... sulla on varmaan hyvä penkki omasta mielestäs ehkä kun varaa silmiä pyöritellä? mitään järkevään et ainakaan osaa kirjoittaa...

Kaveri on todella kevyt ja ilmeisen ajoittelija ja täällä annetaan aika tieteellisiä (kylläkin varmasti oikeita)neuvoja .
Kaveri joka tämän threadin aloitti sanoi penkkaavansa 80 kg, jonka on kunnioitettava luku, mutta että kähtee tuossa vaiheessa "sairaalloisen erikoisiin" metodeihin ei mielestäni ole perusteltua, niin omasta mielestäni paras vinkki on (huom.omasta mielestäni) MIELENMALTTI JA KÄRSIVÄLLISYYS. :kippis1:

siis tarkennus : kun neuvot menee, kapeeta otetta,siiten ota leveetä seuraavana päivänä 55%,65% sitten tauko ja huomenna keskilevellä 60-90%x3 potenssiin neljä ja muista lattiapennki parittomina päivinä keskikapealla otteella ja 3x90% seuraavana keskilevelä ja sitte.....

Reply: Ei mitään 80, vaan nostan siis 90 ja tavotteena 100 kevääksi. Paino oli 53..en ole mikään luuviulu säälittävä luikero, vaikka painosta voisi niin päätelläkkin:D Salilla olen käynyt nyt 2 vuotta, mutta ensimmäinen vuosi meni painoja kattellessa, eli siis tavallaan alottelija, mutta mielummin vähän kokenut. Massaa en haluaisi ruveta lisäämään, koska tavoitteena keväällä nostaa 2x omapaino ja niillä eväillä ehkä jopa kisoihin. -Jone$i-

Jone$i, millaisessa kunnossa sulla on ojentajat ja etuolkapäät? Nämä lihasryhmät ovat myös tärkeitä penkatessa, ojentajat varsinkin. Millaista treeniä siis teet näille?

Olen samaa mieltä kuin JJJ, back to basics toimii taatusti. Monipuolista treeniä. Tässä pikku vinkkejä:

- älä tee pelkkää tankopenkkiä, vaan tee myös välillä penkkiä käsipainoilla ja/tai vinopenaa tangolla tai käsipainoilla. Kaksi perusliikettä, kummassakin 2-3 kovaa sarjaa riittänee useimmille.
- treenaa ojentajat yhdellä perusliikkeellä kuten dippi, kapea pena tai ranskalainen, toisena liikkeenä joku venyttävä liike kuten pushdown tai yhden käden ranskalainen
- älä treenaa etuolkapäitä liikaa! Jos treenijakosi on työntävät-vetävät-jalat, niin kokeilepa tehdä etuolkapäille raskas perusliike (pystypunnerrus) vain joka toinen viikko. Jos puolestaan treenaat rinnan ja olkapäät erillään, pidä huoli siitä että näitten välillä on tarpeeksi aikaa - varsinkin niinpäin, että olkapäätreenin jälkeen on useampi päivä aikaa palautella ennen rintatreeniä

Äläkä hätäile! Kehitys on natuna alun jälkeen useimmille suht hidasta. Kuten JJJ sanoi, olisi hyvä jos pystyt kasvattamaan painoja progressiivisesti joka tai joka toisessa treenissä. Tämä ei tosin kenties onnistu samalla ohjelmalla pitemmän päälle, mutta älä hätäänny: suvantoja tulee kaikille. Vaihtele liikkeitä, vaihtele sarjapituuksia, vaihtele treenityyliä (paino intensiteetillä, volyymillä jne.), syö paljon, lepää kunnolla ja suuntaa katse tulevaisuuteen. Kyllä se siitä.

Nimimerkillä "penkin sarjapainot polkee paikallaan, vaikka vinopenan sarjapainot nousee & tissit kasvaa" :cool:

Edit: ahaa, sä teetkin enempi voimapainotteista treeniä ... Nuo ylläolevat on lähinnä yleisiä ohjeita. Voimanostojutuista en tiedä juurikaan mitään, joten siinä tapauksessa sun kannattaa kuunnella esim. Ravenin neuvoja.

Hei kamoon, onhan tossa Vapaudenpatsaan postissa ponttia, itse olen kilpaillut raw kisoissa, ottanut 110 sarjaan 217,5kg enkä eläissäni ole laskimella prosentteja laskenut. 2x kova 6 kerran viikossa on riittänyt mulle.

Kun nyt katsoin tota Kraftwerkin viestiä uudestaan, niin ei herranjestas kun jotkut osaa tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.

Originally posted by Mike

Kun nyt katsoin tota Kraftwerkin viestiä uudestaan, niin ei herranjestas kun jotkut osaa tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.

Venäläiset. Mutta katsopas Westside Barbell systeemiä , niin on tuo ainakin siihen verrattuna yksinkertainen:D

Tai no oisihan tuosta saanut yksinkertaisemman merkkaamalla vain päivän pääsarjat esim:

Ma:
PP 5x3x80%

Onko vaikeaa?Tuskin.

Re: Re: Oikeesti...

Originally posted by Jone$i
Massaa en haluaisi ruveta lisäämään, koska tavoitteena keväällä nostaa 2x omapaino ja niillä eväillä ehkä jopa kisoihin. -Jone$i-

Ok, selvä. Mä aattelin mallia oikotie onneen, mutta jos sulla on noi tavotteet kuuntele minua visaampia täällä. Kannattaa muiden muassa netistä kaivaa kaverin nimeltä Boris Sheiko ajatuksia. Ukon luulis tietävän jonkin verran voimatasojen lisäämisestä.

Re: Re: Re: Oikeesti...

Originally posted by nikste
Ok, selvä. Mä aattelin mallia oikotie onneen, mutta jos sulla on noi tavotteet kuuntele minua visaampia täällä. Kannattaa muiden muassa netistä kaivaa kaverin nimeltä Boris Sheiko ajatuksia. Ukon luulis tietävän jonkin verran voimatasojen lisäämisestä.

Millä nickillä Sheiko on täällä? Täytyykin privaviestittää... ;)

nyt kun ollut penkkimaksimista puhetta, niin mitenkäs onnistuisi sellainen kunnon kohotus tuossa penkki punnerruksessa:

tarkoitan siis sitä, että jos kaverin penkkimaksimi nyt olisi vaikka 100 kiloa ja se jaksaa pumpata 50 kilolla vaikkapa 25 kertaa, niin minkälaisella treeningillä saisi tuota "mahdollisimman monta kertaa ½ maksimista" ylös??? Pitäisikö hakea pitkiä treenejä 30 kilolla vai mitenkä??:confused:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom