Penkkitulos nousuun?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone$i
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Milläs tekniikalla pp-treeniä seuraavaks? 75kg maksimi, tammikuussa maksimi kasvoi hyvin syödyn loman jälkeen 60kg->70kg kuukaudessa. Nyt on kehitys ollut tosi hidasta. Tähän asti oon treenannu suunnillee 3x8xNiinpaljonkunjaksaa, 3 krt viikossa. Nyt kokeilun alla venäläinen penkkiohjelma http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.html?max=75 , 3. viikko alkaa kohta. Pari viikkoa sit meni 60kg 8-10-9. (Omapaino on n. 73, pituus n. 183 ja ikää 16).

E: Ja tarkoitus parantaa ykkösmaksimia ja kehittää voimaa+sen ohella lihasmassaa

tuollainen voi toimia, vähän riippuen siitä, että miten on aikaisemmin reenannu penkkiä. mutta tuollainen tyyli on lähinnä siinä maksimi/räjähtävän treenin välimaastossa, luulisin.

No ennen tein vaan 5-10 toistoja ja monta sarjaa, päätöntä ja ilman mitään järjestelmällisyyttä. Sillä sain menee 130kg, sit lähti tulokset laskusuuntaan ja penkki jäi noin vuodeks. Venäläisellä ohjelmalla meni pari kk sitten taas jo 127.5kg, nyt huomenna alkaa muistaakseni 4. tai 5. viikko venäläistä. Pitää saada menemään 130kg ennen kesää. Kesällä tulee treenattua huonommin, mut jos sais edes pysymään noin 130kg tuntumassa ja sit syksyllä uudet kujeet ja kohti tavoitetta(140kg).

googlaileppa semmonen henkilö kun doug hepburn, ni sillä on tohon perustuen ohjelma. ja niinkuin toveri ilola sanoi kannattaa toi 3x8 vs 8x3 thredi tuolta treeni osiosta. ite meinaan koittaa kyseistä ohjelmaa tulevaisuudessa.

Pitääpäs etsiä, kiinnostus heräsi kun yks tuttu sanoi, että sillä on toiminut erinomaisesti vastaava tyyli. :puntti:

Syö syö syö ja viellä kerran syö, ylensyönti on päivän sana! Ja siinnä sivussa kun muistat kovasti reenata niin 1000% varmuudella painon noustessa nousee tuloskin. Itse nostin n.70Kg penkistä 132,5Kg ja tulokset junnas paikoillaan, no hankin muijan itselleni, joka on kokki ammatiltaan ja lihosin 82,5 Kiloseksi ja penkistä 167,5Kg Paino tällä hetkellä todella hitaassa nousussa, mutta tuntuu että kohta vois saada yli 170Kg penkist. Kohta tosin rupee tulemaan fysiikka vastaan toivottavasti viellä joskus pääsis sinne 180-200Kg.

No en just haluis hirveesti painoa lisää, sehän täs onkin. 75kg max, kun olen niin lyhytkin. Vai pitääkö nostaa painoa tulosten kasvattamiseks ja sit dietata kilot ja lihaksetkin pois. :) Tavoite ois tuplat oma paino.

Oma penkkitulos nousi tuossa alkuvuoden aikana, kn tein välillä vinopenkkiä tangolla. Taisin ohessa tehdä kyllä kässäreillä tasapenkkiä, mutten tangolla. Tämän jälkeen kun siirryin takaisin ns. normipenkkiin, oli tulos selkeästi petraantunut. Kannattaa siis omasta mielestäni välillä keskittyä vähäksi aikaa tuohon vinopenkkiin.

Joo, vois kokeilla kesän ajan tehdä muita liikkeitä ku normipenkkiä. Eli vinopenkki ja käsipainot taas mukaan, niillä on tullutkin tehtyä aika vähän viime aikoina.

Toi on muuten aika kova tavoite tuo 2x oma paino. Itselläni meni vuosia reenatessa ennen kuin moiseen pystyin ja nyt on taas lipsumassa sen puolelle että paino on tullut lisää mutta ennätys ei oo menny rikki. Itseni lisäks en tiiä kuin yhen, joka moiseen on pystynyt, eräskin kaverini nostaa yli 200 raw mutta oma paino reippaasti yli 100Kg :) Oon huomannu että helposti raahaa ennätys 10Kg kaksinkertaisen oman painon jäljessä eli jos oma paino 80 pitäs saada 160 mut tulee "vaan" 150Kg. Tarkoitan näillä nimenomaan raw tuloksia ja täysin natuna nostettuna, penkkipaidat ja kuurit muuttaa voimasuhteen aivan toisiksi.

On tosiaan painavalle jätkälle vähän hankalempaa. Kaveri pääsi natuna 120 kg raw penkkiin 60 kilosena jollain vuoden treenillä. Nykyään kieppuu siellä 140 korvilla, mutta natu ei kyllä enää ole. Paino tosin sama kyllä. Itsellä tullut tasaseen tahtiin penkkitulos kokoajan ylös just ton monipuolisen treenin takia. Oteleveyksien vaihteluita, eri kulmia, ketjua, kumia, foamia ja mitä nyt vaan mielikuvitus antaa periksi. Unohtamatta tietenkään nopeustreenejä. Pelkkää normipenkkiä hinkkaamalla oisin varmaan aika monta kiloa alempana kun nyt.

Pituus vaikuttaa ihan radikaalisti tuohon penkkitulos/omapaino suhteeseen. Yli 190cm natuilla tolkuttoman vaikea tehtävä ottaa 2x.

Kertookaapa nyt miten saan tuon penkkituloksen nousuun,maksimi on tammikuusta asti ollut siinä n.80kg ja kovin sarja mitä olen saanut 4x77,5kg. Alunperin ois pitänyt saada 100kg kesän loppuun mennessä mutta eipä ole maksimi noussut yhtään. 2x6 ja venäläinen penkkiohjelma eivät ole kohdallani toimineet, minkälaisella treenillä voisin onnistua saamaan penkistä jouluun mennessä 100kg?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kertookaapa nyt miten saan tuon penkkituloksen nousuun,maksimi on tammikuusta asti ollut siinä n.80kg ja kovin sarja mitä olen saanut 4x77,5kg. Alunperin ois pitänyt saada 100kg kesän loppuun mennessä mutta eipä ole maksimi noussut yhtään. 2x6 ja venäläinen penkkiohjelma eivät ole kohdallani toimineet, minkälaisella treenillä voisin onnistua saamaan penkistä jouluun mennessä 100kg?

Ihan perus treenillä ja syömisellä pitäis nousta. Ei ihme ettei venäläinen penkki ohjelma sun kohdalla kauheesti toimikkaan koska siinä luvataan 5% lisäystä maksimiin, joka ei kauhean montaa kiloa 80 maksimiin ole. Kokeile vaikka 8x3 itelläni ainakin toiminut helvetin hyvin kun ollaan voimaa haettu.

Joo, vois kokeilla kesän ajan tehdä muita liikkeitä ku normipenkkiä. Eli vinopenkki ja käsipainot taas mukaan, niillä on tullutkin tehtyä aika vähän viime aikoina.
En suosittele, jos ideana on kasvattaa voimia siinä normaalissa penkissä.

Ihan perus treenillä ja syömisellä pitäis nousta. Ei ihme ettei venäläinen penkki ohjelma sun kohdalla kauheesti toimikkaan koska siinä luvataan 5% lisäystä maksimiin, joka ei kauhean montaa kiloa 80 maksimiin ole. Kokeile vaikka 8x3 itelläni ainakin toiminut helvetin hyvin kun ollaan voimaa haettu.
no 5kg 6 viikossa? IMO aika hyvin... voihan siitä enemmänkin ottaa irti.

Onhan toi 5 kg jo yli vuoden salilla käyneelle tosi hyvä lisäys maksimiin kuudessa viikossa omasta mielestänikin.
Sehän tekisi vuodessa noin 40 kiloa lisää maksimiin jos kehitys jatkuisi tommosena ja ton pystyis vetämään aina mut niin kova kuuri et pitää pitää kevyempiä jaksoja.

Pituus vaikuttaa ihan radikaalisti tuohon penkkitulos/omapaino suhteeseen. Yli 190cm natuilla tolkuttoman vaikea tehtävä ottaa 2x.

Yhdyn.
Ite olen 186cm ja luvattiin vielä vähintään se 4 cm kasvua luultavasti enemmänkin vaikka olenkin jo 17,6 vuotias et jännästi kun monilla kavereilla loppunut jo pituuskasvu tai ainakin on ihan olematonta

Vaikuttaahan se radikaalisti vaikkei prosentteja katsottaisikaan, kun nostomatka pidentyy, ja lihas pystyy pituudensa johdosta tuottamaan muutenkin vähemmän voimaa.

ja lihas pystyy pituudensa johdosta tuottamaan muutenkin vähemmän voimaa.

ei kyllä taida mennä noin. vai meinasitko että esim, 15cm pitkä ja halkaisijaltaan 50cm lihas on vahvempi kuin 20cm pitkä ja 50cm halkaisijaltaan oleva? ite väitän että tuossa tilanteessa 20cm pitkä lihas on isompi ja vahvempi jos hermotukset on kutakuinkin samat.

T: OT Jake

Toi on muuten aika kova tavoite tuo 2x oma paino. Itselläni meni vuosia reenatessa ennen kuin moiseen pystyin ja nyt on taas lipsumassa sen puolelle että paino on tullut lisää mutta ennätys ei oo menny rikki. Itseni lisäks en tiiä kuin yhen, joka moiseen on pystynyt, eräskin kaverini nostaa yli 200 raw mutta oma paino reippaasti yli 100Kg :) Oon huomannu että helposti raahaa ennätys 10Kg kaksinkertaisen oman painon jäljessä eli jos oma paino 80 pitäs saada 160 mut tulee "vaan" 150Kg. Tarkoitan näillä nimenomaan raw tuloksia ja täysin natuna nostettuna, penkkipaidat ja kuurit muuttaa voimasuhteen aivan toisiksi.

Näin taitaa olla, mä en tunne ketään, joka tohon pystyy vaikka vahvoja ukkoja tunnenkin. Ja itsekin nostan ilman mitään paitoja tms. Normiruokaa, proteiinia jauheena välillä ja treeniä. :)

En suosittele, jos ideana on kasvattaa voimia siinä normaalissa penkissä.

No perusteluja, miksi ei? Kesällä ei ikinä mulla tulokset nouse ja nyt olen tehnyt tammikuusta asti ahkeraan penkkiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom