Mä suosittelen ainankin aloittelioille tällästä systeemiä millä saa heti aluksi penkki tuloksen nostettu mukavasti suunnilleen 30kg 2kk:ssa. Esim jos saat vaikka aluksi 50kg 6x ni treenaa sen kanssa niin kauan että se menee 12x. Eli tos tilanteessa se menis aluks tyyliin 6x 5x 5x 4x 3x. lopettaa sitten kun ei se mene enää kahta. Sit joka treenissä samalla painolla niin kauan että se meneekin jo sen 12x. Sitten 10kg lisää painoa ja sama rumpa. Taas väännetään pelkästään sitä painoa niin kauan että se menee sen 12x jne jne. Tää systeemi tosiaan toimii ainankin 70kg asti ihan saatanan hyvin ja tulokset ja kunto nousee ihan helvetin hyvin. Mä oon nyt just tossa vaiheessa et keskiviikkona meni 70kg jo 11x ja lepopäivän jälkeen testailin jo vähän 80kg:lla ni pistin sillä 4x 3x 2x 3x 2x (pienet vaihelut sarjois vissii krean asiota) vähän niinku lämmittelyks maanantaita varten. Sitten alkaa taas sen +10x taivoittelu 80kg:lla. Mä oon kerran ennen tehnyt tän saman rumban noilla 50kg 60kg ja 70kg mut sit meni yhdellä ryyppyreissulla käsi paskaks enkä ikinä päässy jatkamaan siitä. Oli siit silti sen verran voimii jääny et nyt sain alotettuu tän rumban 60kg:lla. Et voin kirjotella tos muutaman viikon päästä miten homma etenee täst eteen päin. Tavote ois että kun se 80kg menee sen +10x ni nostan 100kg.