Penkkipunneruksen tökkiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tsejeje
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaverini puolesta postailen nyt tällästä:

Elikkäs ongelma olis tällänen; tavoitteena 100kg penkistä, mutta kehitys on lopahtanu ku seinään!

Oon nyt veivannu tota penkkiä sellaset puolvuotta. Kehitys on ollu iha suht hyvää (60 --> 90 tosi nopeesti) mut nyt on alkanu tökkii ja pahasti..

Oon vetäny reenii "pyramidi"-tyylillä (10x70kg - 7x75 - 5x80 - 3x85 - 5x80 jnejne) mut tuntuu että pyramidi ei enää tuottais tulosta nii hyvi ku alussa..

safkapuoli on mielestäni iha kunnossa, vaikka ainaha voi syödä enemmä :) perus aamupala ja iltapala, joka päivä rahka- ja tonnikalapurkki ja kaks lämmintä ateriaa. treenin jälkeen palautusjuoma.

apuliikkeistä sen verran vielä, että ojentajia teen taljan kanssa joka toinen salipäivä (teen 2-jakoisella ohjelmalla, salilla tulee käytyä 3 kertaa viikossa).

millaiseen treeniohjelmaan kannattaa vaihtaa, kannattaako ottaa jotain muita apuliikkeitä mukaan ja muutenkin jotain vinkkejä jos on niin laittakaa jakoon :)

kiitos etukäteen!

Syö ku hevone, nuku ku laiskiaine ja treenaa ku härkä!! (nii ja tee apuliikkeenä vaikka kapeata penkkiä ja leveän otteen penkkiä.)
Tai en tiiä sitte. Ehkä joku muu osaa antaa parempii neuvoi :D

Yleensä tuo ruokapuoli on se missään mennään jo metsään. Onko tuo perus aamupala muroja, leipä ja lasi vettä? Syö sellasta ruokaa mistä saa kaloreita niin voi tuo tuloskin lähteä nousuun. Ei noilla rahkoilla, marjoilla yms. Kaloreita tule.

Edit. Siis rahkan ja tonnarin yms. Lisäksi jotain mistä saa kaloreita.

Mikään määrä ruokaa ei nosta painoja kenenkään puolesta. Ensin kannattaa miettiä treenipuoli kuntoon. Pyramidi ei ole kovin järkevä systeemi, koska siinä vaiheessa kun pitäisi olla parhaassa terässä ja nostaa päivän isoimmat raudat, niin on jo väsynyt kaikista aiemmista sarjoista. Muutenkaan ei kannata loputtomiin hinkata samalla ohjelmalla, tai jumitus on varmaa. Kokeile vaikka täältä treeniosiosta löytyvää "pomminvarma penkkiohjelma". Saat takuulla alle kahdessa kuukaudessa sen 100 kiloa. En pysty laittamaan linkkiä tällä kännykälläni, mutta etsi googlella.

Kyllä se ruoka mielestäni enemmän ratkaisee kuin ohjelmien tarkka viilailu, etenkin alussa, kun ei tarvita mitään erikoistekniikoita yms. Itse ainakin kehitin reilussa vuodessa 80kg->150kg tekemällä 2x6 ja oikeasti safkaamalla.

kuten jo olen sanonut.. moni luulee syövänsä oikein, mutta todellisuudessa tekee kaiken päin vittua. ei se rahka ja tonnikala tee autuaaksi

Okke, eli sain nyt tehtyy omat tunnukset = olen kaveri joka kyseli tätä..

meinasin tolla "safkapuoli kunnossa"-asialla sitä, että 75kg kaveriksi syön sopivasti (en liikaa enkä liian vähän). mutta varmasti on totta että saliharrastukseen syön liian vähän kaloreita.. mitä kannattaa syödä että sais niitä "tarpeeksi"?

ja joku mainitsi että pyrämidi ei olisi optimaalinen harjoitteluohjelma. luin jostain 5x5 harjoittelutyylistä.. kannattaako kokeilla?

Joo voithan sä toki sitäki kokeilla, mut itellä on toiminu paremmin toi 4x6. Ite oon käyttäny 20kg pois maxista ja sillä oon saanu ton tuntumaan hyvin ja vipalla sarjalla vipat toistot on tosi tiukkoja, mut tiedän kans jätkiä jotka tekee tota n.25kg pois maxista ja sanoo että yhtää ei vois laittaa enempää eli kokeilemalla löytää sen oikeen painon ja sitte ku alkaa tuntuu liika helpolta niin vähä rautaa lisää. Itellä ainaki toiminu hyvin.

Tuossa yläpuolella on tuollainen linkki kuin FAQ. Lueskelepas sieltä ravintoon ja treenaamiseen liittyvät threadit läpi niin opit yhtä sun toista treenaamisesta ja ruokavaliosta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En lähtis ekana ruokaa syyttämään jos penkin kehitys tyssää vaan kyllä se vika löytyy tekniikkapuolelta, kuinkas sattuikaan niin toi 3x85 on just tien pää ainakin omalla vanhalla tekniikalla. Nyt koitetaan parempaa tekniikkaa jos sillä pääsis joskus tuosta yli.

Tekniikka ja ruokavalio nyt varmaan pääsääntöisesti estää kehityksen nopealla spekuloinilla.

Treenaatko paljon olkapäitä? Koska se vie yllättävän paljon penkistä ruutia. Älä kysy miten mutta melkein kaikilla ketkä tunnen penkkiin keskittyvän ovat saman huomanneet että jättää kaiken punnertamisen penkkiin niin kohta rutisee tuloksia. Ei siihen kannaata varmaan keskittyä mutta kokeilemisen arvoinen vinkki kumminkin.

En treenaa olkapäitä tällä hetkellä. kiitos vinkistä kuitenkin.
tänään taas salille ja ajattelin kokeilla tota 6x4. jos ei maistu, niin todennäköisesti siirryn 5x5..

Mites noi kiertäjäkalvosimet? Pari viikkoa takaperin katseltiin penkkijuttuja erään tutun kanssa, jolla penkki junnasi 140kilossa ja kiertäjäkalvosinliikkeitä kun testailtiin ekaa kertaa niin sarjapainot pyöri samoissa kuin 50kg tytöillä. :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertäjäkalvosin

mä treenaan kiertäjäkalvosimet max 2,5 kg painolla tai jumppakumilla. ja toi penkkimax on nyt kuitenki jonkunmoinen...

Monipuolisuutta siihen treenaamiseen. Ei se ikuisesti sitä pyramiidia hinkkaamalla nouse vaikka hyvä ohjelma oliskin.. Erilaisia otteita, eri toistomääriä, eri sarjamääriä. Lattiapenkkiä, lankkua, kapeeta jne. Sama juttu apuliikkeissä, vaikka ojentaja taljassa hyvä liike onkin niin ojentajalle vaan muutakin rasitusta. Olkapäätä ja yläselkää myös kovaa jos penkkiä haluaa nostaa.

Ja samaten teen itekkin kiertäjäkalvosimet penkkipäivänä punasella minikumilla..

tosiaan, jos puhutaan 4x6 tai 5x5, onko tarkotuksena tehä samoilla painoilla noi toistot vai lisätä pikkuhiljaa?
äsken vedin 5x75, 5x75, 5x75, 5x75 ja 5x78,5kg..
ja vielä tehdäkseni itsestäni täyden noobin kysyn, miten treenataan kiertäjäkalvosimia? :dance:
kiitos!!

Okke, eli sain nyt tehtyy omat tunnukset = olen kaveri joka kyseli tätä..

meinasin tolla "safkapuoli kunnossa"-asialla sitä, että 75kg kaveriksi syön sopivasti (en liikaa enkä liian vähän).

Mutta sun pitäis syödä niinkuin 100-kiloinen.

mä treenaan kiertäjäkalvosimet max 2,5 kg painolla tai jumppakumilla. ja toi penkkimax on nyt kuitenki jonkunmoinen...

Ja pointti oli?

edit: lähinnä heittelin ideoita kun alkuperäinen kysymys oli, että kannattaako ottaa jotain muita apuliikkeitä mukaan ja muutenkin jotain vinkkejä jos on niin laittakaa jakoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom