Penkkipunneruksen tökkiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tsejeje
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Esim. urheilijoiden keskuudessa paljon kiitosta saanut Poliquinin Structural Balance -tsydeemissä tuossa liikkeessä pitäisi saada 8 toistoa 9%:lla penkkimaksimista. Lisää voi lukea täältä.
Tää oli mielenkiintoinen artikkeli, ja toi juttu menee noiden kiertäjien ja pystypunnerruksen osalta testaukseen.

Oon miettinyt, että mistähän lienee johtuu, että mulla on aina ollut melkoista epäsuhtaa dipin ja penkkipunnerruksen välillä. Nyt menee dipissä +40 kilolla vähän toistasataakiloisena pari nelosen sarjaa, mutta penkissä rupeaa yskimään vähänkään enemmän sadan kilon toiselle puolelle mentäessä (2*110kg taitaa olla viime aikojen paras suoritus). Olkapäät mulla on kyllä heikot, joten katsotaan, että löytyykö ratkaisua sieltä suunnalta.

Siis mitä tarkoitat ? Kyykyn ja maven keskimääräinen suhde toisiinsa ? Itellä on mave heikompi ku syväkyykky, eli eiköhä toi ole aika ihmiskohtasta.

Säkkituoli tarkoitti varmasti noita polin tasapaino juttuja. Eli missä testaillaan apout kaikki lihat mitkä toimii kyykyssä tai vedossa ja pyritään sieltä löytämään se suhteessa heikoin lenkki.

Tää oli mielenkiintoinen artikkeli, ja toi juttu menee noiden kiertäjien ja pystypunnerruksen osalta testaukseen.

Oon miettinyt, että mistähän lienee johtuu, että mulla on aina ollut melkoista epäsuhtaa dipin ja penkkipunnerruksen välillä. Nyt menee dipissä +40 kilolla vähän toistasataakiloisena pari nelosen sarjaa, mutta penkissä rupeaa yskimään vähänkään enemmän sadan kilon toiselle puolelle mentäessä (2*110kg taitaa olla viime aikojen paras suoritus). Olkapäät mulla on kyllä heikot, joten katsotaan, että löytyykö ratkaisua sieltä suunnalta.

Ei mitenkään erikoisen suuri ero jos olet tehnyt dippiä paljon ja mikähän mahtaa olla oman painon vaikutus dipissä? Siis 40 kg + 100 kg = 140kg on paljon huonompi kuin 70 kg + 70kg = 140 kg oletettavasti.

Ei mitenkään erikoisen suuri ero jos olet tehnyt dippiä paljon ja mikähän mahtaa olla oman painon vaikutus dipissä? Siis 40 kg + 100 kg = 140kg on paljon huonompi kuin 70 kg + 70kg = 140 kg oletettavasti.
No jaa, en mä dippiä sen enempää ole tehnyt kuin penkkiä. Meinasin sitä, että monella vähänkään kehittyneemmällä penkkaajalla tai yleensäkin saliharrastajalla toi suhde penkin sarjapainojen ja dipin lisäpainoineen välillä on ihan toisin päin.

Harvalla 80 kiloisella mä olen nähnyt paljoa 30-40 kiloa enempää lisäpainoa dipissä, mutta ei ole mitenkään ihmeellistä, että penkissä liikkuu paljon 120 kiloa enemmän.

edit. lisättäköön, että toki innokkaat dippailijat ovat harvemmassa kuin innokkaat penkin tekijät.

Dippejä olen kokeillut kolme kertaa.
Joka kerralla tuntu, että joku repii mun olkapäät irti. Ei todellakaan liike itelle.

Kun vatvotte siita syomisesta, niin jospa alkuperainen postaaja rekisteroityisi seuraavalle sivulle:

http://www.fitday.com

Kirjaat sinne muutaman paivan safkat ja pistat profiilin julkiseksi. Silloin kenenkaan ei tartte arvuutella naita "syon kylla tarpeeksi", jotka ovat yleensa yhta tyhjan kanssa. Heitat linkit sinne profiiliin, niin nahdaan mika on tilanne. Ei vie paljoa aikaa. Lisaksi tuo on hyvin kateva tyokalu, koska monet harrastavat aikamoista itsepetosta mita syomiseen tulee ja usein eivat edes tieda sita.

Dippejä olen kokeillut kolme kertaa.
Joka kerralla tuntu, että joku repii mun olkapäät irti. Ei todellakaan liike itelle.

Mulla meni ihan helvetisti dippi olkapäille ennen, mut sit opettelin punnertaan enemmän ojentajilla ja vähentämään rinnan/etuolkapään työskentelyä siinä ja nyt tuntuu et dippi on mun lempiliike :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tälläsiä kysymyksiä vielä:

Jos teen 5x5 systeemillä, onko 15x50kg + 10x60kg liikaa lämmittelyä jos sarjapainot on 80kg?
Milloin lisään sarjapainoihin lisää rautaa ja kuinka paljon? (esim, kun menee 5x5 80kg:lla, nostanko 82,5kg:hen vai odotanko että menee se 5x6 80kg:lla?)

Ja tosiaan, noi safkaneuvot on auttanu, ainakin omasta mielestä! Tullu nyt parissa viikossa 3,5kg ja ruokahalu kasvanu :D (aluks oli aika pakkopullaa toi syöminen..) Eli kiitos niistä!

Tuli tälläsiä kysymyksiä vielä:

Jos teen 5x5 systeemillä, onko 15x50kg + 10x60kg liikaa lämmittelyä jos sarjapainot on 80kg?

Ite tekisin lämmittelyt about jotenki näin. 20x20kg 12x40kg 6x60kg 3x70kg. Eli pienillä painoilla enemmän toistoja ja isompia kohden aina vähemmän.

Esim. urheilijoiden keskuudessa paljon kiitosta saanut Poliquinin Structural Balance -tsydeemissä tuossa liikkeessä pitäisi saada 8 toistoa 9%:lla penkkimaksimista. Lisää voi lukea täältä.

Supinated Chin-Ups
Absolute score: 130 kg (286 pounds)
Relative score: 81%

Tuo on musta ihmeellisen vähän. Siis kroppa vetelenä vedetyssä leuassa riittää 81% kapean penkin maksimista ja kroppa tasapainossa - vai ymmärsinkö jotain väärin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom