Penkkipunnerruksen keskivaihe

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kynis89
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve.

päätin rekisteröityä tänne nyt kun nää salitouhut lähteny jo ihan kohtuullisesti käyntiin.
elikkä olen treenannut nyt kesäkuun alusta asti eli noin5kk kohtalaisen säännöllistä treeniä ja syömistä.
olen treenannut suurimmaksi osaksi 1 ja 2-jakoisilla ohjelmilla.
nyt ois tavoitteena saada penkkitulosta ylöspäin mahdollisimman paljon ennen ensi kesää.(olisi mukavaa katsoa kuinka paljon nousee kun vuoden on treenannut..

ongelmani on ollut ennen penkkipunnerruksessa noston ylävaihe mutta olen saanut sen asian kuntoon kun olen treenannut ojentajia dipeillä nyt jonkun aikaa.mutta nyt ei ole vähään aikaan tullut toistoja dipeissä lisää mutta penkissä "raskaillakin" painoilla noston ylävaihe nousee kyllä räjähdysmäisesti mutta vaikeuksia tuottaa noston vähän alle puoliväli ja keskivaihe.rinnalta lähtee kyllä hyvin.
olen myös tehnyt ojentajille treeniä ylätaljasta naruilla joilla olen viimeistellyt ojentajat.olen saanut hyvän poltteen narujen avulla.

elikkä ilmeisesti ojenjista loppuu voima??
elikkä noston puoliväliin ja vähän sitä alle tarvitaan vinkkejä miten saisi sen alueen kuntoon??

tein alussa pidemäpää sarjaa penkissä mutta nyt olen tehnyt 4 sarjaa:10,8,6,4-toistoa ja aina 5kiloa lisää painoa seuraavaan sarjaan.

viimeviikon penkkiraudat: 9*85kg, 7*90, 5*95, 4*100kg
maksimia en ole testannut mutta paljonko suurinpiirtein voisi olla mahdollista nostaa kesään mennessä jos alan jossain vaiheessa maksimia treenaamaan?

MUTTA VINKKEJÄ KAIPAISIN TUOHON PUNNERRUKSEN KESKIVAIHEESEEN :)

IMO sanoisin että jalkoihin ja alaselkään enemmän voimaa niin auttaa penkin ala-/keskivaiheeseen. Viisaammat voi jakaa tarkempia neuvoja.

Edit: Varsinkin alavaihe ei käy paljoa ojentajille...

onkohan se sitten ojentajien joku tietty osa josta voimaloppuu kun ylävaihe nousee kyllä hyvin..
kuinka paljon tuo selkä vaikuttaa penkkiin? kun olen vasta viimeaikoina oppinut treenaamaan selkään niin että saan tuntumaan selässä kunnolla..

osaisiko joku noiden mun sarjapainojen perusteella arvioda mahdollista maksimia kun tekisi kokeilla kohta :)

Noston vähän alle puolivälihän nyt on liikkeen raskain kohta vaikka olisikin kaikki penkkipunnerrukseen tarvittavat lihakset hyvässä tikissä..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sellainen kymysys että onko vinopenkin tekemisestä kuinka paljon hyötyä normaaliin penkkiin?
eli rintalihaksen yläosasta?

Olet ilmeisesti kiinnostunut voimanostosta? Kannattaisi varmaankin selailla tuota voima puolen
osiota huolellisesti.

Kukahan kova nostaja se sanoikaan että "olet tasan yhtä vahva, kuin heikoin lihaksesi" ;)

:offtopic: Pitääkin rueta reenaa kasvojen lihaksia sit oikein kunnolla.

Niin mutta, ei kai se työ siirry siinä keskivaiheen alapuolella vielä rinnalta ojentajille, siis vaiheessa josta hän puhui(?)? Eihän silloin rinnalle tulisi rasitetta käytännössä lainkaan.

:offtopic: Pitääkin rueta reenaa kasvojen lihaksia sit oikein kunnolla.

Niin mutta, ei kai se työ siirry siinä keskivaiheen alapuolella vielä rinnalta ojentajille, siis vaiheessa josta hän puhui(?)? Eihän silloin rinnalle tulisi rasitetta käytännössä lainkaan.

no ei sitä käytännössä tulekkaan kuin noston alussa.
siksi ne ojentajat on penatessa niin pirun tärkeitä.

minkäs verran kannattaa lankkua pistää? sen verraan että nosto lähtee vähän heikon kohdan alta?

:offtopic:

Ei ole mikään poikkeus nykyään, että mun penkkipunnerrusartikkeli on jokaisessa penkkipunnerrusketjussa nykyään linkitetty ;D

(näen nimittäin tilastotiikkaohjelmassa mistä lähteistä on päädytty artikkeliin).

Tuossa aika asiallinen sivu penkkipunnerruksesta:

http://www.saunalahti.fi/~juknyys/mina/penkkipunnerrus.html

Tuossa on hyvät vinkit penkkiin mutta jos threadin aloittaja on nimenomaan voimanosto puolesta kiinnostunut niin kannattaa ennemmin tutkia tätä sivustoa http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewGroup&cat_id=45

En nyt siis tarkoita että tuo Termiksen penkki sivu olisi huono, ei todellakaan, mutta se on enemmän kehonrakennus meininkiä.. :thumbs:

Tuossa on hyvät vinkit penkkiin mutta jos threadin aloittaja on nimenomaan voimanosto puolesta kiinnostunut niin kannattaa ennemmin tutkia tätä sivustoa http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewGroup&cat_id=45

En nyt siis tarkoita että tuo Termiksen penkki sivu olisi huono, ei todellakaan, mutta se on enemmän kehonrakennus meininkiä.. :thumbs:

Sanotaan näin, että se ei ole voimannostajille eikä kehonrakentajille, vaan selitys siitä miten itse olen penkannut :D

Suositut

Back
Ylös Bottom