Originally posted by hjjtt
Ihan mielenkiintoinen threadi ja täytyy myöntää, että Kummonen on tuonut monta hyvää pointtia esiin, joista itsekin olen pitkälti samaa mieltä.
Minulle taas monien Kummosen viestien kohdalla alkoi himottaa "report this post to moderator" -linkin klikkailu. Makuasia, sanoi Musti kun muniaan nuoli.
Yksi niistä on tuo moraalinen ja eettinen puoli doping-rikkomuksista puhuttaessa. kyllähän se totta on, että kun kerran säännöt on luotu niin niiden rikkominen on aina väärin, olipa se rikkominen käytännössä kuinka yleistä tahasan. eikä sääntörikkojien kritisoiminen ole sinisilmäistä moralismia.
"Doping-rikkomus" on ihan yhtä sinisilmäisen idioottimainen keksintö kuin huumeiden käytön kriminalisointi. Vitusti kuluja yhteiskunnalle ja droppien hankintaan käytetyt fyrkat valuvat ties minne (mutta ei valtion kirstuun).
On se hyvä että esim. poliisi käyttää resurssejaan urheilijoiden dropittelun selvittämiseen, eikä sellaiseen turhuuteen kuten väkivalta- ja omaisuusrikosten tutkintaan.
toisaalta taas olen hyvin pitkälti samaa mieltä myös varustekritisoijien kanssa. nykyinen varustetouhu on todellakin tehnyt voimanostosta lähes pelleilyä. enkä kyllä ymmärrä miten nämä kaksi näkökantaa poissulkisivat toisiaan. miksi ei voisi kritisoida varusteita ja samalla pitää roinausta voimanostossa( siis IPF:ssä )vääränä?
Asiaa. Rakentava ehdotus tässä threadissa.
Olen silti sitä mieltä että toisinaan on vain parempi nostaa kädet ylös. Mikään määrä testausta ei tule ikinä näyttämään toteen kaikkea roinausta. Aina keksitään uusia aineita jotka eivät näy testeissä, ja aina niitä myös tullaan käyttämään. Parempi pistää kaikki samalle viivalle (snört) ja sallia kaikki roina. Eikä ole pakko roinata, jos haluaa kisata itseään vastaan.