Penkkipaita vai ei, siinäpä kysymys

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Saavutukset löytyy kyllä tuosta aiempaa ja "kisailijoita"-threadistä. En muista olenko ottanut varusteitta salipenkistä 155 kg. Pari viikkoa sitten otin kevyellä viikolla helpon 150 kg ja paidalla 182,5 kg. Penkkaamisen ohella kyykkään 250 kg ja veto 242,5 kg (puoli vuotta vanhoja tuloksia) . Nyt en ole kyykkyä tai normaalia vetoa koittanut, mutta noista on tod. näk hieman kehityttty, koska taanoinen box-kyykky oli 222,5 kg (+ 50- 70 kg kumeista) ja jullesta otin 3 x 222 kg. Tuossa natutuloksia. Roinatuloksia minulla ei ole. Takana on monia vuosia treeniä ja erilaisia voimatreeniohjelmia. Niiden aikana olen kasvanut noin 5 cm pituutta ja painoa on tullut parhaimmillaan 40 kiloa lisää ilman merkittävää rasvaprosentin kasvua. Tällä hetkellä treenaan WSB ohjelmalla. Puolustukseksi täytyy sanoa, että olen mielestäni melko huonolahjainen lajiin. En koskaan ole ollut lapsena esim. vahva ikäisekseni enkä muutenkaan kovin urheilullinen.

Metodit joita toin esille eivät ole omia juttujani vaan niillä on saatu laajalla rintamalla melkoisen hirmuisia tuloksia aikaan. Siksi en näe merkitystä sillä mitä minä olen niillä saanut aikaan, vaan mitä niillä on saavutettu laajemmalla otoksella. Ne on siis testattu lukuisilla henkilöillä eikä yhdellä tai kahdella tai edes kahdella kymmenellä.

Originally posted by N.O.Kummonen
Ne on siis testattu lukuisilla henkilöillä eikä yhdellä tai kahdella tai edes kahdella kymmenellä.

Niin, varsinkin tämä Westside. Samalla lailla sitä on käytetty ja yksi suomalainenkin "urheilun" vetonaula ja nuorten urheilijoiden esikuva on tehnyt kovia tuloksia sillä. Tosin sillä erotuksella, että päällä on ollut liian pienet pilkkihaalarit, käry alla ja meno jatkuu nappi-huulen-alla-liitossa. Niinhän se on 2*6-systeemin kohdallakin. On silläkin erittäin kova tulos tehty ja hieman on kyssäreitä vielä ilmassa. Näyttäisi siis siltä, että eipä tuo 2*6 kummoisempi westsideen verrattuna ole. Mikehän voisi vielä heittää loppuun, että 2*6-systeemi on sitten modifioitavissa ihan kelle tahansa, mihin suuntaan tahansa, että se saadaan toimimaan. Mietipä, onko Miken systeemi sitten kultaa vai katinkultaa.:)

Linkki!

Originally posted by Hannibal

Minusta tuo Tahvon mainitsema teoria vaikuttaa aika järkeenkäypältä. Kyllähän ne supistuvat osatkin varmaan kasvavat siinä samalla jossain määrin, vaikka treeni olisikin sellaista, jolla tähdätään etupäässä niiden supistuvia osia tukevien osien kasvattamiseen (kehonrakennustreeni).

Toi herättää vaan niin paljon kysymyksiä joita en edes osaa pukea sanoiksi... No yks vois olla että mikä laukaisee näiden supistumattomien osien kasvun? Mistä ne saa ärsykkeen kasvuun? Supistuvat osathan sen koko työn tekee, tekee sitten 2 tai 20 toiston sarjoja.

Kun lukee juttuja esim. suomalaisten bodareiden salituloksista, tuntuu aika moni tehneen kovimmat sali- ym. voimatuloksensa uransa alkupuolella, ennen parhaita kehonrakennussaavutuksiaan, jolloin olivat yleensä lihasmassaltaan pienempiä. Vai olenko ihan väärässä?

Se voi myös johtua siitä että suomalaiset kehonrakentajat treenaa usein älyttömän pienillä painoilla hakien tuntumaa. Ja sehän ei voimia kasvata, pikemminkin vähentää. Just eilen luin B&K:sta jutun Tommi Heinosesta, ja huomasin että se tekee 99% liikkeistä paljon pienemmillä painoilla kuin minä.

Niin, varsinkin tämä Westside. Samalla lailla sitä on käytetty ja yksi suomalainenkin "urheilun" vetonaula ja nuorten urheilijoiden esikuva on tehnyt kovia tuloksia sillä. Tosin sillä erotuksella, että päällä on ollut liian pienet pilkkihaalarit, käry alla ja meno jatkuu nappi-huulen-alla-liitossa. Niinhän se on 2*6-systeemin kohdallakin. On silläkin erittäin kova tulos tehty ja hieman on kyssäreitä vielä ilmassa. Näyttäisi siis siltä, että eipä tuo 2*6 kummoisempi westsideen verrattuna ole. Mikehän voisi vielä heittää loppuun, että 2*6-systeemi on sitten modifioitavissa ihan kelle tahansa, mihin suuntaan tahansa, että se saadaan toimimaan. Mietipä, onko Miken systeemi sitten kultaa vai katinkultaa.

Väitätkö nyt ihan oikeasti, että lemmikki vihokillasi, WSB:llä ei ole tehty kuin yksi kova tulos maailmassa tai Suomessa? En tiedä kenestä nostajasta nyt puhut, mutta jos vertaat Anoon niin verrataanpa tuloksia kansallisessa mielessä. Montako kertaa ja moniko suomalainen nostaja on penkannut yli 217,5 kg kisassa? Vastaus: aika moni. Montako kertaa suomalainen on kyykännyt kisassa yli tuhat paunaa? Vastaus: 6 tai 7 kertaa. Monenko eri nostajan toimesta tuo on tehty? Vastaus: yhden! Tuolla suorituksella ollaan kolmantena listalla kun lasketaan lukumäärää montako kertaa henkilö on kyykännyt yli tuhat paunaa.

Unohdin ihan ettei Anolla taida olla käryjä alla.

Mikehän voisi vielä heittää loppuun, että 2*6-systeemi on sitten modifioitavissa ihan kelle tahansa, mihin suuntaan tahansa, että se saadaan toimimaan.

Niinpä! Vaan kun aina tarjoaa kaikille ylimielisesti omaa versiotaan ja samalla haukkuu kaikki systeemit Westsidesta perinteisten länsimaalaisten kautta Eastblockiin. Vähän kuten sinä, paitsi että ne sun tarjoamille eastsidejutuille on enemmän katetta kuin tolle 2 x 6:lle. Mä taas olen monessa yhteydessä sanonut, että tunnustan toimiviksi lukuisia eri voimaharjoittelumenetelmiä.

Vieläkö olet näreissäsi nopeusvoimakeskustelusta? Siksikö hyökkäät aina mun kimppuun? Aika epeli:D

Ei yhtään kisaa takana ja mikään liitto ei kelpaa (IPF:ssä liikaa varusteita ja Raw:ssa ei testejä). Silti olet tekemässä itsestäsi voimaurheilun messiasta. Mielipiteitä ja valitusta kyllä riittää. Toiset tekee yli viidensadan kyykkyjä ja sinä sen salilla YT:nä ja sä kritisoit niitä. Vähän nöyryyttä mukaan. Olet hauska jätkä!

PS. Ihmeellistä, että vanoutuneiden kehonrakentajien kanssa tulee eniten vääntöä voimaan liittyvistä asioista :confused: Eikös se suoni siinä hauberissa ollut se juttu. ;)

Unohdin ihan ettei Anolla taida olla käryjä alla.

Kärysi SM-kisoissa -97, teki yhteistuloksen 935kg.

Originally posted by Kraftwerk n
Kärysi SM-kisoissa -97, teki yhteistuloksen 935kg.

Juu, jonka jälkeen varustepelleilyyn ja 200kg yt lisää.

Kummonen, paljonko sä painat?

Edit

Profiilin mukaan 90kg, eli menes nyt sinne salille takaisin, jos tuolla painolla et saa edes kunnolla paidalla 2x omaa painoa.
Sainko mä siis natikkana 74 kiloisena enemmän penkistä 2x6 systeemillä, kuin sä vuosien treenaamisen jälkeen?

Originally posted by N.O.Kummonen .
Montako kertaa ja moniko suomalainen nostaja on penkannut yli 217,5 kg kisassa? Vastaus: aika moni.

Montako kertaa ja moniko suomalainen nostaja on raw-penkannut yli 217.5kg kisassa? Vastaus: ei niin kovin moni. Esim. 29.11. käydyssä raw-finaalissa vain yksi yli 217.5kg penkkipunnerrus.

Originally posted by Mike

No, ei kai tuo nyt niin kovin kummoinen juttu ole, että jollain voimanostajalla tulee 20 kilon painonnousun, liberaalimman sääntöpolitiikan ja sille muokatun treenin myötä kuudessa vuodessa yhteistulokseen 20% lisää. Tulihan sinullakin roinaamalla raakapenkkiin yli 40% lisää, vaikka teit pelkkää 2xkutosta.

Originally posted by Hannibal
No, ei kai tuo nyt niin kovin kummoinen juttu ole, että jollain voimanostajalla tulee 20 kilon painonnousun, liberaalimman sääntöpolitiikan ja sille muokatun treenin myötä kuudessa vuodessa yhteistulokseen 20% lisää. Tulihan sinullakin roinaamalla raakapenkkiin yli 40% lisää, vaikka teit pelkkää 2xkutosta.

Pitänee Hannipanni paikkansa. Tosin 975 yhteistuloksen lisääminen lähinnä pelkän penkin ja kyykyn osilta 200 kilolla, on aikalailla veikeampaa kuin nostaa penkki 155 -> 220, yleensä kehitys hidastuu aika rankasti kun ollaan lähellä kehityksen maksimia.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kummonen, paljonko sä painat?

En ole itse koskaan väittänyt olevani paras esimerkki tai paras eri voimanosto-ohjelmien tuote, vai olenko? Nimimerkkinikin olen ottanut suoraan saavutuksistani. Kohtalaisella tasolla katson lajissani olevan natuksi, mutta Kummosesta sai paremman sanaleikin kuin Kohtalaisesta.

Paljonko se maailmanmestari painoi? Siis se jonka 190 kilon Raw-tulokseen sä aina vetoat ja, jonka painoa Ravenkin on usein udellut. Nytkö penkkaajan painolla onkin välillä kun siitä on sulle etua. Silloin kun 60 kiloinen ottaa reilut 2 x omapainon niin sillä ei ole väliä, mutta silloin kun vertailussa on sun 74 kiloisena salilla otettu rauta niin sillä on. Toi on hyvä! Oma kisatulos 165 kiloa alle 82,5 kg:n sarjaan. Ikinä en ole keskittynyt pelkään penkkiin ja tuon tehdessäni kyykkykin oli reilusti yli 200 kiloa, mutta silläkään tuskin on väliä että mulla on kovat jalkatreenit mukana kuvioissa ja keskityn yhteistulokseen enkä pelkkään penkkiin.

Nyt 90 kiloisena paitapenkki on suunnilleen yhtä lähellä 2 x omapainoa kuin sulla 110 kiloisena roinarina. Silläkään ei tietenkään ole väliä, koska tuo vertailu ei olisi yhtä edullinen sinulle.

Tästä piti sanoa jo aiemminkin, mutta jos ukko hyväksyy roinaamisen (huijausta!) ennemmin kuin varusteet (sallittuja!) niin mistäköhän Sinisalo on saanut päähänsä, että asenteesi on roinamyönteinen ellei jopa roinaamiseen kannustava. Sinisalo on tuossa osunut naulan kantaan. Etkö itse edes näe sitä?!

Jos minä vaikutan katkeralta, niin siltä vaikuttaa toi ainainen Anon solvaaminenkin. Eipä vaan löydy montaa kansainvälisesti arvostetumpaa voimailijaa suomesta. Kehopuolelta ei ainakaan ketään. Siitäkö kaunat voimanostajia kohtaan?

Loppukevennys: Pitäisikö meidän vaihtaa treenimenetelmiä, jos sä olet bodiohjelmalla saanut enemmän voimaa (penkkitulos) kuin minä ja minä taas saanut voimanosto treenillä yhtäpaljon lihasmassaa kuin sinä boditreenillä ja roinalla.

Pitänee Hannipanni paikkansa. Tosin 975 yhteistuloksen lisääminen lähinnä pelkän penkin ja kyykyn osilta 200 kilolla, on aikalailla veikeampaa kuin nostaa penkki 155 -> 220, yleensä kehitys hidastuu aika rankasti kun ollaan lähellä kehityksen maksimia.

Niinno, se oli 935 tai 936 kg se lähtökohta tuossa tapauksessa. Ja onhan tuossa ajassa maastavetotuloskin parantunut palttiarallaa 50 kilolla. :)

Enivei, tuo 2x6 toimii varmasti monella aikansa, mutta siinä vaiheessa kun se ei enää toimi, joku muu konsti luultavasti toimii, natullakin.

Jos sä katsot mun tekstien olevan jotenkin Anoa solvaavia, niin sä oot aika puoluleellinen. Ano on hyvä nostaja omassa liitossaan, mutta en arvosta niitä nostoja läheskään niinpaljoa kuin ipf nostoja, se nyt ei solvaamista ole.

Roinamyönteisyydestä sä voit vetää ihan omasta kopastas noita hihhulijuttuja. Sinisalo nyt on oma lukunsa, ikuinen päänaukoja, sillä vain on Pakkotoistoa vastaa jotain patoutumia, joita se yrittää sitten purkaa omalla palstallaan.

Ja tuosta saa kuvan, että se olisi tullut heti ja vähän myöhemmin vielä sanot että lähinnä kyykkyyn ja penkkiin vain.. Mahdoitkohan kenties katsoa nämä tilastoista?
Ano otti viimeisessä ipf kisassaan 366-222.5-347.5=936 ja painoluokka oli -110kg
Puolen vuoden treenillä ja painon noustessä n.13kg, olivat ekassa varustepelleily kisassa tulokset: 380-250-370=1000..

Missä on se 200kg? Tässä nähdään juuri se mitä monet eivät tajua. Vaikka kerroksia olisi kuinka, niin työtä se vaatii. Ei se tulos tuosta vain nouse sormia napsauttamalla.. Anolla siihen PARANTAMISEEN meni melkein 6 vuotta.

Ja myös tiedoksi, että penkki on muuten vähiten Anolla noussut! :)
Valitetaan,että vedot eivät nouse kun ei saa varusteista samalla tavalla hyötyä.. Anolla veto noussut 347.5---->405.5...

Anon tuloskehitys parhaista IPF tuloksista 6 vuodessa:

Kyykky: 366 -> 490 kg = 124 kg
Penkki: 222,5 -> 272,5 kg = 50 kg
Veto: 355 -> 405,5kg = 50,5 kg

YT: 936 -> 1130 kg = 194 kg

Kyllä tosta vedon parantumisesta voi päätellä hänen oikeasti vahvistuneen. Toi veto ei parane sillä, että ottaa tangosta kiinni ja irvistää. Jos puhutaan vetopuvusta, niin Anon nykyään käyttämä vetopuku poikkeaa yhden lahkeessa olevan sauman verran IPF:n puolella käytössä olevasta. Ei voi suoraan laskea kiloja tulleen pelkistä varusteista sillä eiväthän IPF:nkään nostot mitään raw tuloksia ole.

Ja Ano kehittyy vielä!!! Nyt salilla tehty 1140 oli aika hyvä näyte voimista. Puhumattakaan siitä mihin se pystyy kun se taas saa tekniikkansa kasaan ja nostoja alle.

Nykyään varusteet IPF:n ja ammattilaisten puolella eroavat hyvin vähän toisistaan. Käytännössä lähes vain briefsien verran. Jonkin verran eroa voi tulla takaa avonaisesta penkkipaidasta. Materiaaleilla ei enää hirveästi merkitystä ole. Yksi kerroksisesta polyesteristä saadaan nykyaikaisella tekniikalla niin jäykkä kangas, että sen kanssa voi kilpailla lähes tasapäisesti farkun kanssa. Näin ainakin väitetään. Tieto, että eräs nostaja ei vastikään IPF:n paidalla saanut 307,5 kiloa rintaan tukee tätä väitettä.

...se kun ei ole mun mielestä penkkipunnerrusta mitä itse olen harrastanut.

Ei munkaan mielestä!

No höpö höpö. Varusteita IPF ja kaikkien muiden liittojen välillä ei kyllä voida verrata mitenkään. En tiedä voidaanko polyesterista saada yhtä jäykkä kuin farkusta, mutta fakta on se, ettei sillä periaatteessa ole mitään väliä kun kerroksia on ammattilaisilla useita, puhumattakaan niistä triplapaidoista joissa kahden farkkukankaan välissä vielä polyesteri.

:offtopic:

Mä en ymmärrä, että mitä helvetin sotaa sinä Kummonen käyt varusteiden puolesta? Mitä sinä sillä voitat? Itse en ainakaan tykkää varusteilla nostamisesta, mutta pakko niitä on käyttää jos meinaa menestyä. Itse en ainakaan moittisi yhtään, jos varusteet Ipf:ssä kiellettäisiin. Vaikka en varusteista pidäkään, niin en minä helvetti anna muille sellaista etua, että jättäisin ne käyttämättä..

Onneksi Ipf:n puolella ei ole varusteiden puolella menty niin yli, kuin esimerkiksi jenkeissä.. Mutta parempihan se aina vähempi olisi.

Miten on muuten mahdollista, että minä sain 2 sarjaa kutosta tekemällä penkkikunnon jotakuinkin kohtuullisen korkealle? Tein samaa treeniä vuositolkulla. Olisiko niin, että tuo 2x6 vain on yksinkertaisesti helvetin hyvä hermotuksen ja lihastuoton kannalta, ei mulla rintalihaksetkaan kaikista pienimmät ole?

Olet oikeassa. Ohjelmasi on hyvä kompromissi voimanhankinnan ja lihaksiston kannalta, mutta puhdasta voimantuottoa ajatellen se ei ole siinä mielessä järkevää, että siinä tulee sitä "turhaa" lihasmassaa mukana. Eli se ei siinä mielessä ole järkevä, jos on tarkoitus pitää kehonpainoa mahdollisimman alhaalla ja jatkuvasti kehittää punnerrusta.

Esimerkiksi, kun punnersit sen 155kg 73kiloisena natikkana, ja oisit sen jälkeen siirtynyt esim. venäläiseen systeemiin, olisi joku 175kg natikkana ollut ihan mahdollinen. Tämän jälkeen kun olisit jatkanut "hieman isommalla voisilmällä" pelkkää voimatreeniä ja ehkä hankkinut painoa 82.5 - 90kg, niin pidän ihan mahdollisena, että oisit ottanut penkiltä saman raudan, kuin mitä silloin 110kiloisena raw-kisoissa.

Nykyään varusteet IPF:n ja ammattilaisten puolella eroavat hyvin vähän toisistaan. Käytännössä lähes vain briefsien verran. Jonkin verran eroa voi tulla takaa avonaisesta penkkipaidasta. Materiaaleilla ei enää hirveästi merkitystä ole. Yksi kerroksisesta polyesteristä saadaan nykyaikaisella tekniikalla niin jäykkä kangas, että sen kanssa voi kilpailla lähes tasapäisesti farkun kanssa. Näin ainakin väitetään.

Paskapuhetta, aivan täysin. Kyllä IPF puolella mennään vielä kaukana ammattilaisten varusteista kaikilta osin. Johan se lähtee siitä, että ei nitä paksumpikankaisia yksinkertaisesti hyväksytä IPF:ään. Ne kun on liika paksuja.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom