Originally posted by Kraftwerk n
Esimerkiksi, kun punnersit sen 155kg 73kiloisena natikkana, ja oisit sen jälkeen siirtynyt esim. venäläiseen systeemiin, olisi joku 175kg natikkana ollut ihan mahdollinen. Tämän jälkeen kun olisit jatkanut "hieman isommalla voisilmällä" pelkkää voimatreeniä ja ehkä hankkinut painoa 82.5 - 90kg, niin pidän ihan mahdollisena, että oisit ottanut penkiltä saman raudan, kuin mitä silloin 110kiloisena raw-kisoissa.
Voi hyvinkin olla mahdollista, mutta voi myöskin olla niin, että jos olisin natikkana jatkanut, olisi tulokset nousseet edelleen.
Huomiona, että yli 2 kertaa oman painon olen nostanut myös alle satasissa vuonna 2000 Seinäjoen mestaruuskisoissa. Painoin 99,8 ja otin 205 raw, hävisin 10kg painavammalle kaverille 1,7 pistettä joka otti paidalla muistaakseni 212,5.
Aika vakuuttunut olen siitä, että kehonpainon noustessa, oli se sitten lihasmassaa, tai läskiä, nousee penkkitulos. Ei toki loputtomasti, mutta rasvaisena ja nesteisenä on mahdollista enemmän nostaa. Järjestäen kaikki kovat penkkaajat, ovat lihasmassaltaan aikamoisia rasvaprosentin ollessa samalla aika korkea.
Ainiin, mun piti lopettaa tää keskustelu omalta osalta.