Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sellanen mutu että tää alkava voimailija trollailee. Ei pelkästää tän ketjun vaa koko foorumille kirjoitetun annin perusteella.
Iha vaa jos vastaajista rupee tuntumaan että on se ratakiskostako tää asia pitää vääntää nii siihen saattaa olla syy.
TrolliNo et oikeesti nyt yhtään lue, mitä kirjotin.
Teen tuon ohjelman loppuun minkä alotinkin.Juu niinku @masaf2 laittoi, täysin kiinni toteutuksesta. Ja ei ole paljon. Ja ei tarvi olla 3*6, vaan vaihdella paljonkin. Nyt on aika hakusessa sulla oikeesti tää koko homma. Tee vaikka pari treeniä viikossa. Toisessa pikkusen kapeempi ote. Kummassakin 3-5 sarjaa ja 4-8 toistoa. Sarjavara 1-3 toistoa. Joka neljäs viikko kevyemmin, jolloin määrät puoliksi. Helpoiten homma menis siten, että hyppäät hetkeksi esim. mun valmennukseen ja laitetaan ne treenit kuntoon. Samalla opit itekin, miten se touhu etenee.
Juu käytän aikani muiden ihmisten trollaamiseen, hahahah jäitpäs trolliin.Trolli
Bodailussa ei tarvinnu miettiä hermostoa, vedin aina loppuun asti. Voimanostosta ei sitten ole tietoa lainkaan ja kun netistä lukee on ihan risti riitasta tietoa toiset sanoo 10-12 viikon välein lepoa ja toiset sanoo 4 viikon välein.Ei oikein ylikuntojuttuja voi kenenkää kohdalla arvioida tuosta vaan. Yksilöllistä ja mulla vaihtelee valmennettavien penkkausmäärät tällä hetkellä 2-6× viikossa välillä. Ei toi sun juttu nyt mitenkään pahalta vaikuta, mutta niitä muuttujia pitää ottaa huomioon, jos aikoo pitkään treenailla ja kehittyä.
Bodailussa lisäsin aina lisää painoa kun tuli haluttu toistomäärä mutta voimailussa ei ilmeisesti saiskaan lisätä painoa ainakun tulee se haluttu toistomäärä?Kyllä se hermosto kaikessa treenissä rasittuu. Punttitreeniä enemmän pitkillä kestävyyslenkeillä jopa. Voimatreenissä kuitenki pelataan palautumisen kanssa, että se tuloskunnon nousujohteisuus pysyis. Sarjatiukkuus ei oo pääasia, vaan se tehontuoton harjoittelu. Tuskin sä bodaillessakaan joka treenissä pystyit romuja lisäämään. Mä oon tehny tätä yli 30v ja suht hyvä taju valmentamisesta alkaa hahmottua jo.
Mites sitten kun aletaan tekee noita tiukkoja kakkosia vaikka 3x2 miten usein voi tehä ja kuinka pitkään?Onhan se ihan samaa menoa periaatteltaan tollanen voimabodailu. Kyllä saa lisätä, jos pystyy. Sitähän tää kaikki on. Lisää toistoja, kiloja, voimaa.
Eli kauan voi keskiverto ihminen tehä noita kakkosia jos jättää aina 1-puol toistoo varaa? Ja kuinka usein?Sama vastaus. Täysin yksilöllistä. Jos alottaa vähä iisimmin, nousujohteisuus jatkuu kauemmin. Eikä ne kevennykset siellä mitenkään muuten vaan ole.
Nimelle ei itseasiassa ole ketään varsinaista esikuvaa. Ollut broidilla ja mulla joskus viistoista vuotta sitten ekan kerran sellasena läppä alter egona ja sit se jäi jotenkin elämään mun käytössä.Onko @Morley tuon sun nimen tausta kuka? Tuskin Aston Villan 80-luvun nro 11 Tony Morley?
Meiän salilla on pari veljestä, jotka tehneet penkissä 3x10 jo 10 vuoden ajan. Painot ei oo kyllä paljoa yhtään isommat ku 10 vuotta sit. Eli voihan noitakin tehdä erittäin keskivertokin vuosia - eri asia sit mihin suuntaan kehittyyEli kauan voi keskiverto ihminen tehä noita kakkosia jos jättää aina 1-puol toistoo varaa? Ja kuinka usein?
Voiko kaikki pääliikkeet tehä 3 kertaa viikkoon, tuollahan sais kaikkiin päälikkeisiin lisäystä hyvällä tahdilla, vai onko joku lyhyt jakso missä noin voi tehdä ja sitten takas normaaliin ohjelmaan?Meiän salilla on pari veljestä, jotka tehneet penkissä 3x10 jo 10 vuoden ajan. Painot ei oo kyllä paljoa yhtään isommat ku 10 vuotta sit. Eli voihan noitakin tehdä erittäin keskivertokin vuosia - eri asia sit mihin suuntaan kehittyy
Itte vedin just 3 x viikossa kaikki kyykky/penkki/veto 5x5-6x6 samassa sessiossa ja pientä painoprogea viikottain. 4 viikon rykäisy 9 viikon "kisavalmistautumisessa" tyyliin Stephan Korten metodit (modattuna raakanostajalle ja mun ominaisuuksiin insinöörin huolellisella pohdinnalla ja Excelitalkoilla, missä selkee pläni/proge/tavoite/välitavoitteet) ja vaikka toisiks vika treeni olin ehkä kaikkien aikojen vahvimpia, niin vika treeni olin aivan totaalisen kaput 2 välipäivästä huolimatta kun kaikki tuntui lämpissäkin ihan perspaskalta ja siitä sitten hommat kesken ja lepäilemään. Muutama päivä lepoo ja siirtyminen piikkailuviikoille. Ekat 2 treeniä tervanjuontia mutta nyt eilen kulki niin prkleesti ja energiaa on ylimäärin.
Tahdon vaan sanoo sitä, että ei täs 10 vuoden voimailutaustallakaan tiedä, koska nousee mäki pystyyn tai koska lennetään (kunhan vaan yrittää noudattaa perus lainalaisuuksia huomioiden omat ominaisuutensa ja uskoa lbiologiaan, fysiikkaan jne.). Voi olla, että jos töissä ei ois ollu niin kiire ja lapsilla paljon harrastuksia, niin ois mennyt vikakin treeni heittämällä nappiin tai sit ei. Tai olis voinu hyytyä vaikka heti alkuunsa syystä x.
Jos arvata sopii, niin @Alkava voimailija lienee nuori 15-17-vuotias? Kuulostaa just kysymykset sellaisilta, että asiat pitää olla mustavalkoisia eli joko tai, ja ehkei vielä ole juurikaan ajatusta taustalla.
Joo ei voi tehä ku kesäkuussa vaan, muut kuukaudet vähän huonoja. Oikeesti. Aikuisten oikeesti sitten se on hankalaa, mikä on sopivaa / optimaalista (tai normaalia).Voiko kaikki pääliikkeet tehä 3 kertaa viikkoon, tuollahan sais kaikkiin päälikkeisiin lisäystä hyvällä tahdilla, vai onko joku lyhyt jakso missä noin voi tehdä ja sitten takas normaaliin ohjelmaan?