Tohon kalkylaattoriin ku syötin nykysen maksimin (105kg) niin tulee jotenkin aika kevyen näköinen ohjelma. Suurin osa sarjoista jotain 2-6x 84kg ja kuitenkin nousee nyt 9x85kg. Ekat vähän kovemman näköset sarjat alkais olla viikolla neljä, 5x5x89,5kg ja 4x4x94,5kg.
Onko tuossa nuo kolme ekaa viikko jotenkin juuri tarkoituksella vähän kevyitä? Peruskautta tms...?
Itse aloitin juuri kolmannen (3.) ryssäohjelman reilun vuoden sisään.
Jokaisella 6 vk jaksolla on tullut 5 - 10 kg lisää ykkösmaksimiin.
Noita "kevyitä" kakkosia oppii arvostamaan , kun joutuu tekemään niitä kovia reenejä (niinkuin mainitsit viikosta 4 eteenpäin).
Itse olen sitä mieltä, että viikkoa kohti joutuu niin paljon punnertamaan (3 x penkkiä viikossa), että jätän aina suosiolla tosi kevyelle kaiken muun punnertamisen (esim. pystypunnerrus yms.) , jotta olisi aikaa palautua seuraavaan harjoitteluun. Hermotuksen vuoksi taitaa myös nuo kakkoset olla tärkeitä sekä "nopeusreenit" huomioiden. Näissä kevyissä reeneissä on myös hyvä käyttää eri oteleveyksiä.
Tällä kertaa ko. ohjelmassani kakkoset (kevyinä päivinä) tehdään 125 kilolla, joten joutuu keskittymään hiukan enemmän nyt kuin silloin kun oli parikymmentä kiloa vähemmän kuormaa :D