Penkkiohjelma suoritettu--->?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kumm4ri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vihdoin...
Toista kertaa "penkkiohjelma suoritettu". 145kg -> 150 kg x 1 tuli kehitystä joulukuusta. 155 kg jäi puoleenväliin, jotenki tuntu et ojentajista loppu puhti. Eivät oo oikeen kerenny palautua. Joku muistaakseni sanokin että toi vika viikko on aika liian rankka, nyt ekaa kertaa huomasin saman. Ehkä nyt jos ottais iisisti viikon tms. ja sit kokeilis uutta ykköstä. No joka tapauksessa vaikkakin "vaan" 5 kiloa lisää, niin tyytyväinen voi olla :)

Vihdoin...
Toista kertaa "penkkiohjelma suoritettu". 145kg -> 150 kg x 1 tuli kehitystä joulukuusta. 155 kg jäi puoleenväliin, jotenki tuntu et ojentajista loppu puhti. Eivät oo oikeen kerenny palautua. Joku muistaakseni sanokin että toi vika viikko on aika liian rankka, nyt ekaa kertaa huomasin saman. Ehkä nyt jos ottais iisisti viikon tms. ja sit kokeilis uutta ykköstä. No joka tapauksessa vaikkakin "vaan" 5 kiloa lisää, niin tyytyväinen voi olla :)
Se joku oli jto. Tässä postissa hänen ehdotelmansa ohjelman loppu viikoista:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1730502&postcount=137

Ite ajattelin tuota soveltaa. Joudun tiputtamaan toisen kevyen treenin ens viikolta (vk 7) pudottamaan, kun en ehdi salille :(

Kiitos korjauksesta. Näinhän se Jto ehdottikin :D
Ajattelin seuraavat reenit ottaa tosi iisisti penkin kanssa, ja koklata vkonloppuna uudestaan josko oli ihan eri voimat sillon :D

Nyt pääsee meitsikin liittymään ohjelmaa ylistävien joukkoon.

Ikinä ei ole 120 kiloa enempää penkistä noussut ja nyt, tekniikan muutoksen jälkeen, ohjelmaa edeltävä maksimi oli 117.5kg.
Tänään nousi 125kg, kohtuullisen hyvin vielä:)
127.5kg ei sitten noussut 10cm enempää. Tämäkin sitten korjaantuu ensi viikolla, kun teen jto:n ehdottaman seitsemännen viikon.

Todella tyytyväinen olen tulokseen, vielä kun otta huomioon jotta tuo 120kg on tehty ekan kerran jo yli kaksi vuotta sitten...

6*6 sarjassa tuli ekan kerran vaikeuksia, vihoviimeinen toisto ei ajatellut tulla ylös asti, tässä sitten nousi perse penkistä ja oli vielä hieman vartalonkiertoa mukana ennen ko oli tanko ylhäällä.
Toinen epäonnistunut tuli 5*5 sarjassa, jossa viimeinen toisto jäi puoleen väliin.
Muut sarjat sitten sainkin onnistuneesti ylös.

Apuliikkeitä ei mulla ollut käytössä kuin, kevyinä päivinä leveä ala-talja 6*6 ja raskaina päivinä face-pull x*8.

Melkein tekisi mieli aloittaa heti-kohta uudestaan...

totahan voi tehdä pidempänäkin, että saa paremmat hyödyt kummastakin kaudesta. pikkusen enemmän vaihtelua nopeustreeniin ja vähemmän runollinen se progressio, niin hyvin menee. joku 2kk peruskausikin ois ihan hyvä. sinänsä toi on niin lyhyt ohjelma, että se ei välttämättä toimi montaa kertaa heti putkeen, koska kuormitus pysyy niin samankaltasena. enkä edelleenkään pidä sitä loppua kovin hyvin suunniteltuna. tai no eihän se oo suunniteltu, vaan etenee lähes runomitassa :) 2,3,4,5,6,5,4,3,2,1.

Zone-sarja -42%
DoDiin jto:n ehdottamalla seitsemännellä viikolla nousi tulos vielä 2.5kg.
Elikkäs kokonaisuudessaan 117.5 -> 127.5.

Tyytyväisyyttään myhäillen poistuu takavasemmalle hän ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vähän pistää tuossa venäläisessä ohjelmassa silmään se, että samalla painolla jauhetaan ekat neljä viikkoa ja sitten jyrkkä nousu. Noista 18. reenistä 13 jauhetaan sillä alkupainolla.

Monilla tuntuu kuitenkin toimivan.

no toi ohjelmahan on kirjotettu enemmän sen mukaan, miten kivasti numerot menee. hieman kuin loppusointuinen runo. sehän menee 2,3,4,5,6,5,4,3,2,1, eikä tollaselle säännönmukasuudelle oo sinänsä perusteita. kuitenkin siinä on perusperiaate ok, eli eka lisätään määrää ja sitten tehoa. ohjelma on lyhyt ja tarkotettualunperin lähinnä pikaseen apuun painonnostajan jalkakyykkyyn. totahan voi ihan hyvin pidentää ja monipuolistaa, jolloin siitä tulee ihan hyvä (ja parempi) harjottelun perusrunko. yleensä ton pikafiksauksen toimivuus perustuu siihen, että ollaan aiemmin treenailtu määrällisesti vähemmän ja harvemmin, jolloin toi tuo sitä kaivattua ärsykevaihtelua treeneihin. tähän seikkaan pitäs kaiken treenaamisen suunnittelun perustua.

Pitihän sitä itsekin tuota ohjelmaa testata, kun joskus tätä ketjua lueskelin. 125kg oli lähtötaso, ensimmäisellä maksimiyrityskerralla (6. viikon perjantai) nousi 135kg, nyt vajaan viikon päästä tänään 140kg. Paino pyöri ohjelman aikana +-1kg, ei tullut bulkattua. 8h treenistä ja vieläkin myhäilen tyytyväisyydestä tässä koneen ääressä :D

edit. ainiin, unohtui mainita, jätin noin puolet 6x2x80% päivistä pois ettei vedä niin jumiin, suurimman osan mitä tein, niin tein kapea penkkinä

eli et varsinaisesti tota ohjelmaa siis tehnyt :) no uskosin, että noiden kevyempien treenien sisältöön puuttuminen oiskin yks tota systeemiä kehittävä juttu ja kuten monta kertaa mainittu, sen lopun tekisin toisella tavalla. kovissa treeneissäkin vois olla fiksua käytellä eri leveyksiä jonkin verran.

Vaikuttaa hyvältä..

Olisitko jto niin ystävällinen, että voisit laatia sen pidemmän ohjelman.:worship:

aion kuurittaa ja testata, kuinka äijän käy.. nyt 130kg max
tavoite 150-160kg kolme kuukautta ajaksi.:D

Keskityn nyt penkkiin, sillä selkä on mulla sen verran paskana, että en voi oikein tehä kyykkyä ja sen sellaista!

ystävällinen olen, mutta tollanen vie aina aikaa runsaasti. en juuri ohjelmia väsäile ilmaseksi täällä. en nyt pidä kuurittelujen mainostelua muutenkaan fiksuna.

Vaikuttaa hyvältä..

Olisitko jto niin ystävällinen, että voisit laatia sen pidemmän ohjelman.:worship:

aion ottaa stack2(mulla on vielä paketti sitä kovempaa) ja kreatiinia. Saas kattoo kuinka äijän käy.. nyt 130kg max
tavoite 150-160kg kolme kuukautta ajaksi :D

Keskityn nyt penkkiin, sillä selkä on mulla sen verran paskana, että en voi oikein tehä kyykkyä ja sen sellaista!

näin siis tarkoitin!!!

Tässä on jokin Jton: tekemä versio ko. ohjelmasta...

heh... no yks vaihtoehto vois olla tällanen:

1:
6*2*80
6*3*80
6*2*80

2:
6*4*80
6*2*80
6*5*80

3:
6*2*80
6*6*80
6*2*80

4:
5*3*85
6*2*80
4*2*90

5:
6*2*75
3*1*95
6*2*70

6:
1*90, 100
3*2*60
1*95, 100, 105...

jos siis noudatettas suurin piirtein samaa kaavaa. saattasin jopa tehä ton kutosviikon ekan treenin tyyliin 4*1*80. varsinkin kyykyssä.

ton jälkeen sit asiaankuuluva vetopiikkaus (kerta viikkoon) kaupanpäälle: :D

1: 1*85, 90, 3*2*80

2: 1*85, 90, 95, 3*2*80

3: 1*85, 95, 102-105 (ns. tekniikkamaksimi), 2*85, 80, 75

4: 4*1*80

5: 1*88, 98, 107... (absoluuttinen maksimi)

semmosta...

edit. eihän toi olekaan pidempi, vaan loppu on tehty vain erilailla

Ohjelma oli kerran kokeilussa mulla penkin ja kyykyn osalta ja sillon tuntu aika hyvältä, vaikka välillä kävikin aika rankaks. Pääasia kuitenki, että tulosta tuli eli rauta nousi ja lihastakin(?) tuntu tulevan aika hyvin, johtuen varmaankin erilaisesta ärsykkeestä(1. jakoinen) mihin oon aikasemmin tottunut.

Nyt tekis mieli taas ottaa ohjelma mukaan kuvioihin. Oon nyt tammikuusta asti vetänyt tota 3x4->6x6 peruskautta ja loppu suoralla ollaan siinä.

Kysymykseni onkin, että kannattaako mun ottaa joku pieni maksimikausi tähän väliin, vai alottaa toi ryssäohjelma nyt samantien peruskauden jatkoks?
Kovat kyykyt ja vedot on pois kuvioista, ainakin toistaiseksi, eli penkille ton ajattelin tehä. Apuina täälläkin mainittuja yläselkää, hartioita, vattoja ja muuta jumppailua penkin lisäks..

Kai peruskauden jälkeen on ihan hyvä tehdä maksimikausi. Liian pitkän peruskauden jälkeen voi maksimaalinen voiman tuotto olla vaikeaa ykkösiä ajatellen.

Tai ainakin ykkönen pitää kokeilla ennen ryssäohjelman aloittamista, ei siis arvailla tai menee ketuiks.

Ajattelin itse koittaa sovellettuna tätä 6vk ryssäohjelmaa penkkiin. Tekisin ohjelmasta 9vk eli tekisin kaks pp reeniä viikossa.

SU:pp(kova)ohjelman mukaan, vinopenkki 2-3sarjaa, kiertäjäkalvosimet, alaselkä/vatsat

KE:pp(kevyt)ohjelman mukaan, ojentajille apuliike, viparit, jalat,vatsat/alaselkä

PE:leuanveto lp, alatalja, haukkarit, kiertäjäkalvosimet, alaselkä/vatsat

Näin ajattelin kokeilla. Kommentteja saa heittää vapaasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom