Penkki perkele ei nouse

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko vinopenkki pakollinen penkki tuloksen kasvun kannalta ja muutenkin onko vinopenkki tarpeellinen liike jo tekee normi penkkiä???

Bodarin kannalta vinopenkki on hyödyllinen kaveri tasapenkille.

Mutta penkkituloksen kannalta siitä ei juuri mitään hyötyä taida olla. Enemmänkin kannattaa tehdä penkkiä eri otteilla, ehkä nopeuspenkkiä, lankkupenkkiä, lattiapenkkiä yms. Siis jos sitä penkkitulosta nimenomaan haluaa ylöspäin. Itsellä ainakin jos jättää tasapenkin vaikka kuukaudeksi pois ja tekee vinopenkkiä, niin se tasapenkin tulos tipahtaa vaikka vinopenkin nousisi. Varmasti tosta kokonaisuudessaan joku hyötykin voi tasapenkkiin olla, mutta minään merkittävänä en sitä pidä.

Voi sitä vinopenaa tehdä ihan monipuolisuudenkin nimissä. Kehittyy voimat siinäkin suunnassa.

Voi sitä vinopenaa tehdä ihan monipuolisuudenkin nimissä. Kehittyy voimat siinäkin suunnassa.

Niin. Miksi sitä kukaan mitään turhaa tekisi?

Kaikella on paikkansa, joskus niistä on enemmän ja joskus vähemmän hyötyä moniinkin juttuihin, mutta silti Vinopenkki ei ole välttämätön penkin kehitykselle.

Heh, eilen koitin huvikseni tehä penkkiä kapeammalla otteella, niin keventy heti n.viidellä kilolla:david: . Eli liian leveällä otteella on tullut tehtyä. Jospa nyt lähtis tulokset paranemaan kun alkaa tekniikka hioontua..

mulla kans sama vika ei penkistä nouse oikee mitää....:( mut sit jos kapeemmalla otteella tekee ni se treenihä menee enemmän ojentajille...?

mulla kans sama vika ei penkistä nouse oikee mitää....:( mut sit jos kapeemmalla otteella tekee ni se treenihä menee enemmän ojentajille...?

mitä sitten vaikka meneekin? Itse ainakin nostan suht kapealta, pikkurillit selvästi merkkien sisällä. Ihan normi penkkitreenit siis. Hyvin tuntuu kulkevan :) 140kg olen sillä tyylillä nostanut ja olen silti aika pitkä, 192cm. Leveä ote sattuu pitkän päälle ranteisiin ja olkapäihin, joten oon sitten nostanu suht kapealta, mikä ei mielestäni ole mikään este. Ja mainittakoon vielä että ikää 16 vuotta ja painoa 106kg, treeniä 1.5vuotta takana.

Heh, mää pumppailin keskisormet merkkien kohalla vaikka lyhyyttä on 173cm:david:
Tais olla pikkusen turhan leviä ote. Nyt mennään pikkurillit merkkien sisällä.

Heh, mää pumppailin keskisormet merkkien kohalla vaikka lyhyyttä on 173cm:david:
Tais olla pikkusen turhan leviä ote. Nyt mennään pikkurillit merkkien sisällä.

Nyt kyllä on pakko sanoa jotta tuo edellinen oteleveytesin on ihan tasan normaali leveys penkissä monille metrin pätkillekin (liioittelua). Tekniikassa voi olla muuta vikaa jos ei pelitä, pikkurillit jos merkkien sisälle menee niin minä laskisin jo kapeaksi penkiksi.

maxilla on aika erikoinen suhde, johtuisiko lähinnä vahvoista ojentajista kerran on paidallakin penkkailtu? jos ton mittanen ukko ottaa raakamaksimit ettei edes merkit peity niin tissit on kyllä jälessä. IMO

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
maxilla on aika erikoinen suhde, johtuisiko lähinnä vahvoista ojentajista kerran on paidallakin penkkailtu? jos ton mittanen ukko ottaa raakamaksimit ettei edes merkit peity niin tissit on kyllä jälessä. IMO

se on totta että tissit on jäljessä, mutta mitäs minä raakapenkillä teen kun kisoissa kumminkin nostan paidalla ? ;) Hyödynnän sitten niitä lihaksia normi penkissä mitä paitapenkissä tarvin... Voin vaikka pistää videota nostoista kun saan ulos. Niin, ja vahvat ojentajat ei johdu paitapenkkailusta vaan siitä miten paitapenkkiin on treenattu *nusnus* :rolleyes:

Jees tänään meni 2*6 85 kg:lla. Maanantaina tai tiistaina maksimit testiin. Kyllä on kumma jos ei nouse enempää, viisi kiloa harjoituspainoihin lisää pitäis tuoda ainakin viis kiloa maksimiinkin, eikös vain?

ite ainaki oon saanu penkkii ruvennu lisäämää rautaa ku jätin pystypunnerruksen pois ja ojentajiiki vain yleensä taljassa.Mutta riittääköhän olkapäille vain viparit????

Morjesta. Itseäni kummastuttaaa tämmöinen asia kun teen sotilaspenkkiä ensin 70kg pari sarjaa ja sitten 80kg pari sarjaa. Näiden 4 sarjan jälkeen koitan yleensä 90kg, mutta se nousee vain pari kertaa. Saan helposti tehtyä 6-9 toistoa vielä 80kg:lla, mutta se 90kg nousee vain 2-3 kertaa. Mulla on tavote nostaa 110kg jalat maassa jouluun mennessä, mutta nyt tuo treenaaminen on vähän niinkun jämähtänyt paikoilleen ja perkele, että harmittaa. 70kg:lla oon tehnyt yleensä vain 8 toistoa, vaikka enemmänkin menisi. Siitäkun tosiaan laittaa sen 10kg enemmän niin toistojen määrä tippuu n. 2:lla. Mitenkä mun pitäis alkaa treenaa tuota penkkiä, että tavoitteeseen voisin vielä päästä? Pitäisikö alkaa lämmittelyjen jälkeen laittaa heti 90kg ja tehdä niin monta kun jaksaa? vaikka joku 4 sarjaa? :thumbs:

No tuli sieltä se vitosen korotus sataseen ja yritin ahneena vielä 105:ttä, mutta tuli puoleenväliin. 100 kg ei tuntunut edes saavutukselta koska sen olisi pitänyt tulla kaikkien fysiikan lakien mukaisestikin (=harjoituspainot nousee, maksimi nousee :D ). Tavoitteena on nyt siis 105 kg, joka on 150% omasta painosta sitten. Samalla 2*6:sella meinaan jatkaa tästedeskin.

Oisko maximin pitäny nousta enemmän penkissä ku oon treenannu 11vko ja se on noussu 7kg 50kg-->57kg???

Hmm..Luultavasti, riippuu miten oot treenannut ja syönnyt ja levännyt (eli yleiset kehitykseen vaadittavat tekijät). Jos noi oli mielestäs kunnossa niin olisi pitänyt nousta enemmän. Itellä nousi aikoinaan kovaa tahtia tulokset paskalla treenilläkin..

Suositut

Back
Ylös Bottom